Jocuri educaţionale

Liliacul somnoros
Ordinea operaţiilor
Matematica Clasa a III-a

Baloane
Adunări şi scăderi fără trecere peste ordin
Matematica Clasa a II-a

Duelul primăverii
Probleme care se rezolvă prin 1-2 operaţii
Matematica Clasa a II-a

Atitudinea față de școală se formează în primii ani. De ce este importantă.

Mulți copii încă privesc școala cu teamă, probabil din cauza presiunii care se pune pe rezultate. Cum putem muta interesul pe traseu, pe parcursul educațional și nu pe ținta finală?

Strategia didactică, atmosfera din clasă, gestionarea eventualelor etichetări, răutăți, oferirea de aprecieri centrate pe efort, foarte specifice astfel încât să îi ajutăm pe copii să vadă ei înșiși pașii procesului în rezolvarea sarcinii, acestea îi ajută să vadă cum învață, unde au greșit, cum să se corecteze, să învețe ei înșiși să se evalueze.

Felul cum tratăm noi copilul va deveni modul lui de a se trata.

Foarte important este ca nota copilului să nu reprezinte o miză pentru părinte, profesor; copilul simte când valoarea lui sau iubirea față de el depind de o notă. Este necesar a le explica copiilor că nota reprezintă rezultatul unei examinări și e indicat a fi folosită pentru a vedea ce mai trebuie îmbunătățit.

Este important ca profesorii și părinții să ofere constant feedback și să ajute copii dacă aceștia nu ating obiectivele stabilite.

Este important să fie încurajată auto-evaluarea, astfel încât copiii să devină capabili să își înțeleagă progresul și să își construiască propriile acțiuni de învățare. Dacă punem accentul pe fiecare copil în parte și renunțăm la ierarhizarea, compararea copiilor și la încurajarea concurenței între copii, atunci vom asigura centrarea pe procesul educațional, nu pe rezultat.

Atitudinea adulților față de greșeală este la fel de importantă și aici mă refer la cum se comportă adultul față de el însuși când greșește: vede greșeala ca pe o oportunitate de creștere. recunoaște că a greșit și corectează sau se învinovățește/ îi învinovățește pe ceilalți, se rușinează, se pedepsește etc.

 

Există, în prezent, metode alternative de învățare, cum ar fi produsele online de exemplu, manualele digitale sau CD-urile educaționale. Crezi că aceste produse de învățare, create în acord cu nevoile noilor generații de copii, le pot schimba elevilor percepția în ce privește școala? Îi pot ajuta să învețe cu plăcere?

Acestea sunt mijloace care plac foarte mult elevilor și care pot fi introduse cu măiestrie de către dascăli. Da, îi pot ajuta, pentru că tehnologia face parte din viața lor, iar utilizarea acesteia de către școala înseamnă a face învățarea atractivă, prietenoasă, a lua în considerare preocupările și interesele lor.

 

Citiți articolul integral.

 

 

 

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ScoalaIntuitext | 20.11.2018 11:15 | 265 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parintii si temele copilului

Temele pentru acasa

Nu-ti lasa copilul sa ramana in urma la scoala

Note mici la scoala
Metode de invatare

Tulburarea de opozitionism

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 16 evenimente

«NOIEMBRIE 2019»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Magia toamnei

Propus de: 77adn

Sondajul zilei

Părinții se plâng că elevii au prea multe materii și ore. Conform noului plan-cadru, elevii claselor a VII-a și a VIII-a au 31-34 ore pe săptămână. Elevilor le-au fost introduse materii noi dar, și unele discipline din vechiul plan-cadru sunt considerate inutile de către părinți. Ce discipline, în opinia dumneavoastră, ar trebui eliminate?

464 voturi | 28 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: teoiordachioaie Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

A fost imbunatatit modul de vizualizare a documentelor. Acum puteti sa le vizualizati, apoi le descarcati