Jocuri educaţionale

Liliacul somnoros
Ordinea operaţiilor
Matematica Clasa a III-a

Fagurele
Noţiunea de fracţie
Matematica Clasa a IV-a

Girafa la dietă
Aflarea termenului necunoscut. Metoda balanţei
Matematica Clasa a III-a

Atenția și răbdarea sunt o problemă? Cum se deprind aceste abilități

Una dintre cele mai frecvente probleme ale copiilor noștri din clasele primare este lipsa atenției și a răbdării. În clasă nu se concentrează foarte mult la explicațiile învățătoarei, fiind mai mereu cu gândul la pauze sau la joacă.

Acasă, amână temele pentru „mai târziu“ și, chiar atunci când le încep, îi putem observa grăbiți și dornici să se reîntoarcă la jocul lor preferat.

 

Răbdarea se învață

Știm că atenția și răbdarea se dezvoltă în timp, însă cum putem face acest lucru cu blândețe și înțelegere?

„Copiii au o curiozitate naturală în ceea ce privește lumea înconjurătoare, curiozitate care se manifestă încă de la naștere. Ființa umană, în fiecare stadiu al dezvoltării sale, are nevoi, trebuințe, interese, mai apoi aspirații care au un anumit specific. Cunoașterea și respectarea acestora asigură implicarea copilului, a omului în procesul propriei învățări.

Copilul este motivat să învețe dacă ceea ce învață este legat de realitate, dacă este util și îl ajută în viața cotidiană, dacă pornește de la ceea ce cunoaște și de la ceea ce corespunde experienței sale.

Învățarea este o experiență personală la care el are nevoie să participe. El învață dacă face, interacționează direct, acționează practic, aplică, dacă analizează, apreciază, observă, extrage concluzii, adică dacă este implicat activ mental și, mai ales la vârste mici, senzorial și motric.

Învățarea eficientă se realizează într-o atmosferă plăcută, suportivă, în care copilul simte că poate decide, că are un anumit grad de libertate, în care are voie să greșească și în care este susținut să corecteze greșelile, nu criticat pentru ele sau comparat.

El are nevoie să fie optim provocat, prin sarcini care sunt puțin peste ceea ce poate. Dacă sarcinile sunt prea ușoare, atunci nu mai este provocat, deja le știe, dacă sarcinile sunt prea grele, atunci experimentează neputința și abandonul în față a ceva ce îl depășește, nu mai experimentează posibilitatea succesului, ci certitudinea eșecului“, este de părere Cristina Honcioiu, specialist Intuitext în educație.

Așadar, copiii noștri învață mai bine atunci când se simt apreciați pentru efortul lor, susținuți și sprijiniți să depășească obstacolele, frustrările pe care le presupune învățarea.

 

Greșelile adulților

Care sunt cele mai periculoase greșeli pe care le facem noi adulții, dascăli și părinți deopotrivă, atunci când vine vorba de dorința noastră de a-i determina pe copii să învețe?

 Citiți articolul integral.

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ScoalaIntuitext | 19.02.2019 14:33 | 617 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Treburi casnice pentru copii - beneficiile lor

Independenta
Responsabilitatea

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 9 evenimente

«OCTOMBRIE 2019»
LuMaMiJoViSaDu
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


SCOALA MEA

Propus de: getau2009

Sondajul zilei

Ce procent din totalul "hârtiilor" pe care le produceți in activitatea dumneavoastră didactica sunt inutile (nu va sunt de folos la clasa, nu sunt relevante, nu sustin procesul didactic etc)

307 voturi | 3 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: magghyc Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Pentru cadrele didactice din preuniversitar: Abonaţi-vă la Premium și puteţi avea mai multe puncte la dosarul personal!