Jocuri educaţionale

Ispita fructelor
Ordinea operaţiilor şi folosirea parantezelor rotunde în exerciţii
Matematica Clasa a III-a

Foca la distracţie
Adunări şi scăderi în concentrul 0-10000
Matematica Clasa a III-a

Armonia culorilor
Fracţii egale
Matematica Clasa a IV-a

Atenția și răbdarea sunt o problemă? Cum se deprind aceste abilități

Una dintre cele mai frecvente probleme ale copiilor noștri din clasele primare este lipsa atenției și a răbdării. În clasă nu se concentrează foarte mult la explicațiile învățătoarei, fiind mai mereu cu gândul la pauze sau la joacă.

Acasă, amână temele pentru „mai târziu“ și, chiar atunci când le încep, îi putem observa grăbiți și dornici să se reîntoarcă la jocul lor preferat.

 

Răbdarea se învață

Știm că atenția și răbdarea se dezvoltă în timp, însă cum putem face acest lucru cu blândețe și înțelegere?

„Copiii au o curiozitate naturală în ceea ce privește lumea înconjurătoare, curiozitate care se manifestă încă de la naștere. Ființa umană, în fiecare stadiu al dezvoltării sale, are nevoi, trebuințe, interese, mai apoi aspirații care au un anumit specific. Cunoașterea și respectarea acestora asigură implicarea copilului, a omului în procesul propriei învățări.

Copilul este motivat să învețe dacă ceea ce învață este legat de realitate, dacă este util și îl ajută în viața cotidiană, dacă pornește de la ceea ce cunoaște și de la ceea ce corespunde experienței sale.

Învățarea este o experiență personală la care el are nevoie să participe. El învață dacă face, interacționează direct, acționează practic, aplică, dacă analizează, apreciază, observă, extrage concluzii, adică dacă este implicat activ mental și, mai ales la vârste mici, senzorial și motric.

Învățarea eficientă se realizează într-o atmosferă plăcută, suportivă, în care copilul simte că poate decide, că are un anumit grad de libertate, în care are voie să greșească și în care este susținut să corecteze greșelile, nu criticat pentru ele sau comparat.

El are nevoie să fie optim provocat, prin sarcini care sunt puțin peste ceea ce poate. Dacă sarcinile sunt prea ușoare, atunci nu mai este provocat, deja le știe, dacă sarcinile sunt prea grele, atunci experimentează neputința și abandonul în față a ceva ce îl depășește, nu mai experimentează posibilitatea succesului, ci certitudinea eșecului“, este de părere Cristina Honcioiu, specialist Intuitext în educație.

Așadar, copiii noștri învață mai bine atunci când se simt apreciați pentru efortul lor, susținuți și sprijiniți să depășească obstacolele, frustrările pe care le presupune învățarea.

 

Greșelile adulților

Care sunt cele mai periculoase greșeli pe care le facem noi adulții, dascăli și părinți deopotrivă, atunci când vine vorba de dorința noastră de a-i determina pe copii să învețe?

 Citiți articolul integral.

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ScoalaIntuitext | 19.02.2019 14:33 | 675 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 74 evenimente

«FEBRUARIE 2020»
LuMaMiJoViSaDu
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveţi despre propunerea ca anul şcolar să înceapă la 1 septembrie?

922 voturi | 18 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: ioana_popescu Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

A fost imbunatatit modul de vizualizare a documentelor. Acum puteti sa le vizualizati, apoi le descarcati