Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Timp şi spaţiu românesc

INSPECTORATUL ŞCOLAR MUZEUL JUDEŢEAN CASA CORPULUI DIDACTIC ŞCOALA CU CLASELE
AL JUDEŢULUI BOTOŞANI DE ISTORIE BOTOŞANI BOTOŞANI I–VIII Nr. 10 BOTOŞANI
Nr..........din..................2008 Nr..........din ..............2008 Nr. ...........din...............2008 Nr............din................2008


CONCURS JUDEŢEAN

”Timp şi spaţiu românesc”
-10 mai 2008-
Şcoala cu clasele I – VIII Nr. 10 Botoşani în colaborare cu I.S.J, C.C.D şi Muzeul Judeţean de Istorie organizează concursul judeţean ”Timp şi spaţiu românesc”,
ediţia I, mai 2008.

Parteneri: I.S.J, C.C.D, Muzeul Judeţean de Istorie
Argument:
România – ţară europeană:
De câţva ani buni, şi de un an, mai precis, sintagma obsesiv frecventă în toate domeniile vieţii socio-economice, politice şi culturale obligă forurile superioare ale societăţii româneşti la a formula şi implementa strategiile viabile de dezvoltare naţională şi integrare europeană.
Cu atât mai mult, în aceste condiţii, educaţia ca sistem instituţionalizat de formare umană este răspunzătoare în determinarea noilor generaţii la a descoperi răspunsurile următoarelor întrebări: Cine suntem noi, românii? De când şi de unde venim pe arca timpului? Cum relaţionăm cu alte culturi? Cât şi cum vom rezista ca naţiune în viitorul omenirii ameninţat de spectrul globalizării şi uniformizării?
Dar, pentru a gândi la viitor, este necesar, mai întâi, să ne aplecăm cu pioşenie şi răbdare asupra trecutului. De aceea, însuşirea cuvintelor marelui N. Iorga „Un popor care nu-şi cunoaşte istoria e ca un copil fără mumă” – este mai necesară ca oricând, în scopul înţelegerii păstrării fiinţei naţionale în contextul integrării europene şi mondiale.
Izvoarele istorice şi descoperirile arheologice demonstrează faptul că pământul românesc a fost locuit permanent, din vremuri străvechi, în acest bătrân spaţiu carpato – danubiano – pontic, la confluenţa dintre Europa Centrală şi Europa Răsăriteană.
În şcoală, însuşirea primelor noţiuni despre originea pământului şi poporului român se datorează disciplinelor Geografie şi Istorie, începând cu clasa a IV-a, ca şi textelor narative ale altor discipline sau opţionalelor cu conţinut specific istorico-geografic.
Concursul „Timp şi spaţiu românesc” iniţiat la nivelul claselor a III-a şi a IV-a îşi propune motivarea elevilor în abordarea acestor discipline ca prime suporturi de cercetare ştiinţifică a originilor, începând de la orizontul local apropiat şi până la interrelaţionarea României cu ţările europene şi ale întregii comunităţi mondiale.
De asemenea, concursul constituie o formă de evaluare a rezultatelor individuale, dar şi de grup ale elevilor, cât şi un feed-back pentru învăţătorii / institutorii claselor.
Scopul concursului: stimularea interesului pentru cunoaşterea în domeniul istorico-geografic, prin angajarea într-o competiţie pozitivă;
Obiective:
 ordonarea cronologică a evenimentelor istorice studiate;
 relatarea unor evenimente pe baza surselor istorice indicate;
 recunoaşterea personalităţilor istorice, menţionând evenimentul, timpul şi locul
de desfăşurare a acestuia;
 dezvoltarea capacităţii de percepţie şi reprezentare a spaţiului geografic local şi
naţional;
 utilizarea corectă a unor termeni istorici şi geografici în realizarea unor texte cu
conţinut istorico-geografic;
 abordarea interdisciplinară a conţinuturilor sub diferite forme;
 realizarea unui schimb de experienţă între învăţătorii claselor a III-a şi a IV-a
la nivel de şcoală, localitate şi judeţ;
 explorarea unor noi forme de colaborare cu instituţiile partenere: I.S.J, C.C.D,
Muzeul Judeţean de Istorie;
Grup ţintă: elevi din clasele a III-a şi a IV-a de la şcolile din municipiu şi judeţul Botoşani
Secţiunile concursului sunt:
1. Probă de evaluare a cunoştinţelor (Istoria românilor şi Geografia României – clasa a IV-a)
2. Atelier de exprimare plastică, literară şi manuală (creaţii literare, desene, colaje, machete)
3. Portofolii pe clase, pe tematica dată (la alegere)
Tematica
 istoria românilor – clasa a IV-a
 geografia României – clasa a IV-a
 texte cu conţinut istoric şi geografic din curriculum claselor a III-a şi a IV-a
Regulament: concursul se va desfăşura pe trei secţiuni şi în trei etape. Etapa I: la nivel de clasă se va desfăşura concursul de cunoştinţe (Istoria românilor şi Geografia României), itemii fiind stabiliţi de învăţătorul clasei; vor fi finalizate produsele realizate în atelierul de exprimare literară, plastică şi manuală, apoi vor fi trimise pe adresa Şcoala Nr. 10, b-dul Mihai Eminescu, nr. 89, Botoşani (inst. M. Moldovanu sau inst. C. Azoiţei) până pe data de 28 martie 2008.
Etapa a II-a: va avea loc faza pe şcoală a concursului de cunoştinţe (Istoria românilor şi Geografia României), în urma căruia se vor selecta elevii ce obţin cel mai mare punctaj; aceştia vor participa la faza judeţeană a concursului; învăţătorii vor trimite modele de subiecte cu itemi obiectivi şi semiobiectivi pentru cele două discipline, itemi ce vor fi folosiţi în elaborarea subiectului din faza finală şi tabelul nominal cu elevii participanţi, pe adresa de
e-mail azoiteicristy@yahoo.com sau mariana_moldovanu@yahoo.com, până pe 30 aprilie 2008; se vor trimite portofoliile (1 pe clasă) pe adresa Şcoala Nr. 10, b-dul Mihai Eminescu, nr. 89, Botoşani (inst. Radu Anişoara şi inst. Marena Funduianu), până pe data de 30 aprilie 2008; vor fi evaluate creaţiile elevilor obţinute în atelierul de exprimare literară, plastică, manuală şi portofoliile de o comisie coordonată de inspectorul pentru învăţământul primar, prof. Alina Robu.
Etapa a III-a: va avea loc concursul de cunoştinţe la cele două discipline, faza judeţeană; se vor afişa rezultatele obţinute la secţiunile 2 şi 3; premierea participanţilor la concursul de cunoştinţe se va face în cadru festiv la Muzeul Judeţean de Istorie, unde vor fi expuse produsele realizate de elevi.
Învăţătorii /institutorii care doresc să se implice în desfăşurarea concursului (elaborare de subiecte, supraveghere, corectare) pot lua legătura cu inst. M. Moldovanu (0749486316 – dimineaţa sau 0231/ 533952 – după amiază , după ora 18) şi inst. C. Azoiţei (0746193752).
Nu se percepe taxă de participare.
Învăţătorii / institutorii şi profesorii implicaţi în această acţiune vor primi adeverinţe.





INSPECTOR ŞCOLAR GENERAL DIRECTOR C.C.D DIRECTOR MUZEUL JUDEŢEAN DE ISTORIE
Prof. PAVEL RUSU Prof. CĂTĂLINA LUPAŞCU LUCIA PÎRVAN





DIRECTOR ŞCOALA CU CLASELE I – VIII NR. 10 BOTOŞANI
Prof. VIRGINIA GUŞU

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: cristya_1967 | 29.02.2008 23:10 | 4045 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (6)

0 0

02.03.2008 12:33 gabi_tzuu

FELICITĂRI PENTRU IDEE ŞI INIŢIATIVĂ! Elevii claselor a II-a pot participa?

Mult succes!

0 0

02.03.2008 12:38 cristya_1967 - Autor

Având în vedere că elevii claselor a II-a studiază la limba şi literatura română texte cu conţinut istoric, pot participa la acest concurs doar la secţiunea 2 (atelier de creaţie literară, plastică şi manuală)

0 0

02.03.2008 12:45 gabi_tzuu

Mulţumesc! Răspunsul este pe măsura aşteptării mele.

0 0

03.03.2008 11:49 elenat

Felicitari invatatorilor de la Sc.Nr.10 Botosani, care se implica in diverse activitati:concursuri judetene, simpozioane nationale, editarea de reviste cu I.S.S.N., etc.Succes!Succes! Succes!

0 0

03.03.2008 23:02 edituratim

Felicitari cadrelor de la Scoala Nr. 10 Botosani, pentru aceasta initiativa, mai cu seama ca nu se percep taxe! Mult succes!

0 0

10.03.2008 10:46 popanmc

Felicitări pentru iniţiativă!Succes şi multă răbdare!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 44 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

328 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN