Dezastru national la simularea testelor
Cu alte cuvinte, doar jumatate dintre elevii participanti au reusit sa obtina note peste 5.
La simularea acestei probe au participat 131.525 elevi. Cea mai mare promovabilitate s-a inregistrat in judetele Vrancea - 68,60 la suta, Brasov - 66,99 la suta si Tulcea - 58,79 la suta.
Cele mai scazute procente de promovabilitate sunt in judetele: Covasna - 28,09 la suta, Harghita - 32,59 la suta si Calarasi - 35,34 la suta.
In Capitala, potrivit Inspectoratului Scolar al Municipiului Bucuresti (ISMB), procentul de promovabilitate la simularea probei de Limba si literatura romana a fost de 47,95 la suta. Astfel, dintre cei 14.809 elevi prezenti la simulare, 7.739 au fost respinsi, iar 7.070 au fost admisi. Cea mai buna promovabilitate s-a inregistrat in sectorul 1 - 54,29 la suta - si in sectorul 6 - 50,76 la suta.
Cel mai scazut procent de promovabilitate este in sectorul 3 - 44,01 la suta. Dintre cei 14.809 elevi participanti, doar 22 au reusit sa obtina nota 10: sectorul 1 - 12 elevi, sectorul 2 - 5 elevi, sectorul 4 - 2 elevi, sectorul 5 - un elev si sectorul 6 - 2 elevi. Nici un elev participant la simulare, din sectorul 3, nu a reusit sa ia nota 10.
Test si pentru SNEE
In ceea ce priveste situatia pe transe de medii, ISMB precizeaza ca 2.104 elevi au obtinut note cuprinse intre 5,00 si 5,99, 1.534 elevi au luat note intre 6,00 si 6,99, 1.409 elevi au primit note cuprinse intre 7,00 si 7,99, 1.258 elevi au obtinut note intre 8,00 si 8,99 si 753 elevi au primit note intre 9,00 si 9,99.
Cel mai mare numar de participanti care au obtinut intre 5,00 si 5,99 s-a inregistrat in sectorul 2 - 415 elevi.
In sectorul 1 a fost inregistrat cel mai mic numar de elevi cu note cuprinse intre 5,00 si 5,99 - 280. Marian Banu, inspector imagine la ISMB ne-a declarat ca, in Capitala, ''procentul de promovabilitate a fost relativ mic, probabil si din cauza stresului prin care au trecut elevii si a faptului ca a fost primul examen din viata lor. In plus, subiectele la Limba si literatura romana nu au fost simple, o parte dintre elevi, afirmand, dupa ce au iesit din sali, ca se asteptau sa fie mai accesibile in a le rezolva''.
Totodata, Marian Banu a precizat ca simularea de acum a fost un ''test'' si pentru SNEE: ''Pe baza acestor rezultate, SNEE va decide daca ridica sau coboara bariera pentru examenul propriu-zis, din vara, in cazul subiectelor la aceasta proba''.
In opinia sa ''tragedia'' este alta: ''Daca elevii bucuresteni vor obtine note sau medii la fel de mici la examenul din vara, majoritatea vor intra la scolile de arte si meserii. La un liceu rezonabil, mediu, cu note sub 7,00 nu se intra''.
"Curierul National"
Interes general | Toate disciplinele | Ştiri
Propus de: crina_butarescu | 09.03.2006 00:08 | 1259 vizualizări
Comentarii (4)
09.03.2006 17:25 ovidiucich
Cadrele didactice trebuie motivate pentru un invatamant de CALITATE!
09.03.2006 19:15 1957
daca SNEE va lua in considerare situatia prezentata si va cobora standardele testelor ma intreb ce ramane din invatamantul de calitate , renuntand mereu la exigente cred ca vom ajunge o tara de analfabeti...
09.03.2006 20:38 nerida_trofin
Invatamantul se duce din ce in ce mai mult pe apa sambetei!!!Profesorii nu sunt motivati iar elevii se transforma sub ochii nostri! Oare cati dintre noi nu simt haosul general? Reforme peste reforme...profesori in greva foamei, isterie si bataie de joc. Am ajuns si de rasul societatii si al elevilor( ca doar de aia ne injura pe la toate colturile si ne dau la televizor, pentru ca pot!!!). De ce sa invete elevii daca pot deveni manelisti, patroni, inculti in functii importante? Dureros! Ce ne facem dragi colegi? Unde e "viitorul tarii"?
10.03.2006 11:54 adumitrescu
Mi se pare absurda afirmatia Daca elevii bucuresteni vor obtine note sau medii la fel de mici la examenul din vara, majoritatea vor intra la scolile de arte si meserii. La un liceu rezonabil, mediu, cu note sub 7,00 nu se intra'' : daca se pastreaza proportiile (ceea ce niciodata nu s-a intamplat, in ciuda prognozelor ziaristilor) se va intra si cu 5 la liceele rezonabile. Mai rau mi se pare altceva, pe un alt forum spunea un copil ca subiectul la romana a fost confuz formulat si a incurcat pe multi.
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.