Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Sindicalistii din invatamant pun conditii pentru incheierea grevei

Sindicalistii din invatamant, prezenti la a doua runda de negocieri in seara zilei de miercuri, in absenta presei, au inaintat vicepremierului Gh. Pogea o lista cu amendamente la acordul din 18 noiembrie propus de Guvern. Aceasta lista va fi propusa spre discutie Guvernului joi.
Sindicalistii solicita o prima crestere salariala de 10% din ianuarie 2006, si inca una de 8% din septembrie 2006, pentru tot personalul din invatamant.
O a doua solicitare consta in folosirea sintagmei de "titular al invatamantului" in legislatia romaneasca, pentru cei ce activeaza in domeniul educatiei.
De asemenea, sindicalistii cer remunerarea orelor recuperate din perioada grevei.
Aceste amendamente reprezinta un punct de vedere comun al celor patru sindicate din educatie. Aprobarea lor de catre Guvern va determina incheierea grevei si intoarcerea profesorilor la ore.
(HotNews.ro )

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 23.11.2005 23:43 | 1649 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (30)

0 0

24.11.2005 07:20 sfetnicul

Mi se par niste propuneri de mult bun simt din partea noastra!

0 0

24.11.2005 09:14 roxi146

Despre bonurile de masa nu se aude nimic? Dar despre structura anului scolar care, sa recunoastem, este conceputa total aiurea?

0 0

24.11.2005 11:13 gabitustef

Corect! Ceea ce e mai rusinos este felul in care Pogea (cu a lui mustata a la Hitler - de fapt, si el e un calau - al invatamantului) a vrut sa ne scoata pe noi ca fiind cei rai, bau-bau! Cereri normale pentru ca daca, dupa atata greva, nu castigam nimic, atunci degeaba existam.

0 0

24.11.2005 11:14 gabitustef

Corect! Ceea ce e mai rusinos este felul in care Pogea (cu a lui mustata a la Hitler - de fapt, si el e un calau - al invatamantului) a vrut sa ne scoata pe noi ca fiind cei rai, bau-bau! Cereri normale pentru ca daca, dupa atata greva, nu castigam nimic, atunci degeaba existam.

0 0

24.11.2005 12:44 alicedana12

Prea multa umilinta. Parca n-au trecut pe la scoala niciunul:nici presa nici ........ Mi-e mila de colegii nostrii care au intrat in greva foamei.Suntem legeti de glie? Putem oare sa fim atat de tari si sa mergem mai departe. Ar trebui sa demonstram ce nu am demonstrat niciodata pana acum. Alice in tara minunilor

0 0

24.11.2005 12:56 kati

Cred ca vom fi uniti pana in capat ,trebuie sa demonstram ca suntem puternici! Atata jignire din partea guvernului a ajuns !!!

0 0

24.11.2005 12:59 ancapotinteu

inca e prea putin, da despre mentinerea titularizarii ce se aude?

0 0

24.11.2005 14:34 ovidiu01

Cereri minime din partea unui sindicalist pentru liderii nationali:

-mentinerea titularizarii in invatamant(nu prea s-a discutat);

-bonuri de masa(toti bugetarii cred ca au, inclusiv cei din sanatate);

-30% cresteri salariale(fiindca pentru mineri se poate, ca ei darama guvernul, oare noi nu putem?);

-bani pentru haine(fiindca directorii cer tinuta, costum, cravata, iar saracul profesor nu mai trebuie sa manance ca sa-si cumpere haine);

-cursuri de perfectionare platite(ca proletarul nu da nici un ban pentru asa ceva, el stie doar papica ci bauturica).

0 0

24.11.2005 18:02 corina_jga

Sunt de acord cu ceea ce am citit din partea lui ovidiu01. Imi aduc aminte acum numai una din motivarile aduse de dragii guvernanati, cand si-au propus si aprobat mariri de salarii: parlamentarul trebuie sa fie imbracat decent, pentru a reprezenta tara pe oriunde ar fi trimis. Diurna domniilor lor este de 800.000 pe zi, se pare. E normal ca viziunea lor despre viata in Romania sa fie profund deformata.

Daca renuntam acum, o sa fie vai de noi, nu numai in ceea ce proveste tratamentul pe care il vom primi de la guvernanati, dar cu ce ochi ne vom intalni cu elevii care si asteapta sa vada cat de mult tin principiile si valorile despre care le vorbim la ore.

Si prin faptul de a nu ceda, putem da o lectie cu bataie lunga.

0 0

24.11.2005 18:34 raibor

Daca ati urmarit stirile de la Realitatea TV, ati putut vedea la ce sa ne asteptam din partea negociatorilor guvernamentali. Gestul de aranjare a ochelarilor, de catre ministrul Barbu vorbeste de la sine. Poate revedem la cronica carcotasilor. Rusiniiicaaaaa...

0 0

24.11.2005 18:35 ionel_ursea

Sunt un lider de sindicat implicat in aceste actiuni de protest inca de la inceputul acesteia.Colegii mei sunt de cord sa continuam pana la capat.

Ce facem cu spargatorii? Noi, grevistii nu avem datorii ,rate, copii?

Cred ca ar fi cazul ca aceste greutati.

sa ne uneasca pentru a invinge.

0 0

24.11.2005 18:51 marinela

Ce inseamna "pana la capat"?

0 0

24.11.2005 19:04 lala

Nu vi se pare că, de fapt, ei prelungesc greva şi nu noi, cei din învăţământ? Ce urmăresc oare? Ar trebui să includem pe lista de revendicări şi mărirea sporului de stres (cel provocat de guvernanţi!)

0 0

24.11.2005 19:35 gabitustef

hardau asta e un neica nimeni. nu are nimic de a face cu acest minister. e un nepriceput si fara o bruma de educatie (fiecare fraza incepea cu "deci"). imi e rusine ca un asemnea exemplar uman a ajuns ministrul educatiei in Romania.

0 0

24.11.2005 20:20 munmar

reprezentantii guvernuluidezinformeaza si arunca niste cifre pe care numai noi le intelegem-ma refer la datoriile lor de mai bine de trei ani catre noi, de care nu pomenesc decat acum ,iar cei din afara sistemului inteleg ca sunt majorari salariale;pe de alta parte la restituirea sumelor catre finante sunt f.f.corecti-trimit rapid adrese ne gasesc la fel de rapid si ne calculeaza penalitati-sunt impotriva noastra ;rusine celor care sunt spargatori de greva

0 0

24.11.2005 20:25 cameliahoara

Bine ar fi sa nu cedam!Am cerut o nimica toata si nici asta nu se da!!!

0 0

24.11.2005 20:25 mariapopa

Nu cedati...din respect pentru cei intrati in greva foamei!

0 0

24.11.2005 21:38 adina_

M-a indignat faptul ca un Ministru al invatamntului poate fi atat de dezinformat si de slab... Am aflat din presa ca nu are prea multe de spus... cred ca nici nu prea stie ce sa spuna... Regretabil pentru un om caruia ii spunem "MINISTRU". Face parte dintr-un guvern care e RUSINEA TARII!!! Parlamentarii (dintre care unii nici macar nu au studii superioare) sunt aroganti PE FATA, nu au pic de rusine, nu inceteaza a se gandi ca confortul propriu (masini NOI, ALTE calculatoare, mochete noi, sicrie de lux!!! etc) in timp ce noi, profesorii, suntem luati in ras! RUSINE!

0 0

24.11.2005 21:42 Sorina1902

La noi in scoala s-a spart greva.Liderii de sindicat au intrat primii la ore.Pai astia merita sa mai primeasca mariri? Suntem de tot cacatul.Mi-e rusine de mine şi de colegii mei.

0 0

24.11.2005 21:47 adi_1972

Parerea mea este ca nu trebuie sa cedam! Prea mult si-au batut joc de noi si au incercat sa invrajbeasca intreaga societate impotriva noastra! Sa renuntam acum ar insemna sa renuntam la tot si sa ne declaram infranti! Ganditi-va la cei care au adoptat o masura extrema de protest, aceea de a intra in greva foamei!Sa ramanem uniti, macar pentru ei!

Daca noi am renuntat la multe dintre revendicarile noastre, nu vad de ce nu ar ceda si guvernantii, macar putin! Ce vor oare, sa ne faca sa cedam nervos?

0 0

24.11.2005 21:48 gabitustef

am o intrebare: pe la voi, sindicatul a mentionat ceva de fondul de greva? la noi, in vrancea, grigore tace - nu scoate un sunet pe tema asta.

0 0

24.11.2005 21:48 adi_1972

Parerea mea este ca nu trebuie sa cedam! Prea mult si-au batut joc de noi si au incercat sa invrajbeasca intreaga societate impotriva noastra! Sa renuntam acum ar insemna sa renuntam la tot si sa ne declaram infranti! Ganditi-va la cei care au adoptat o masura extrema de protest, aceea de a intra in greva foamei!Sa ramanem uniti, macar pentru ei!

Daca noi am renuntat la multe dintre revendicarile noastre, nu vad de ce nu ar ceda si guvernantii, macar putin! Ce vor oare, sa ne faca sa cedam nervos?

0 0

24.11.2005 21:53 adi_1972

Oare astfel de oameni se pot numi lideri sindicali? Cred ca ar trebui facut ceva in privinta lor! Si, a-propos de fondul de greva, nu am auzit nimic de asta?!

0 0

24.11.2005 23:33 iurki

Din pacate, cadrul didactic roman este ranit mult mai adanc decat poate alina chiar indeplinirea in totalitate a revendicarilor modeste si de prea mult bun simtz inaintate catre guvernantzi.



Este chiar straniu cum se discuta despre "firtale", despre "intzelepciunea" cu care trebuie impartite cele "doua paie" la cei "trei magari" .



Cei care au de dus la capat tratativele isi vor face treaba asa cum vor putea, dupa minte, inima si ..."buget, Coane Fanica".



Noi, trebuie sa ne scotocim prin minte si suflet, sa ne aducem aminte ca avem ceva ce nu ne poate lua nimeni, o profesie nobila care cere mult har.



Avem mare nevoie sa ne gasim toate urmele de mandrie care se mai ascund prin ungherele sufletului si sa nu risipim harul care ni s-a daruit.



Nu oricine poate aduce lumina in ochii tineri. Si nu oricum.



Am amintiri puternice de pe vremea cand eram eleva si au fost clipe scurte dar intense, vorbe putine dar adanci care mi-au hotarat drumul vietii.



Au fost pietre pentru templul meu.



0 0

25.11.2005 04:29 fanufag

Cinste colegilor care participa la protest prin Greva Foamei.

Facem apel catre toti cei care sunt indemnati de MEdC ori de greutati sa cedeze, sa nu o faca, chiar daca guvernul ne impinge la acest efort care este prea mare si nedorit de noi. Onoarea si demnitatea ne obliga. Nu ne putem bate joc de cei aflati in Greva Foamei, care se jertfesc pentru cauza noastra, mizind si pe solidaritate.

Nu-i putem trada, nu acum!

Sacrificiul lor trebuie sa ne solidarizeze astfel incit in maximul o saptamina sa intram cu totii in greva foamei. Daca este necesar, pe tot cuprinsul tarii, pentru ca obligatoriu fara salarii, guvernul ne impinge in mod cert si criminal pe toti spre greva foamei. Si o vom face. Poate ca doar asa curba inflationista nu va mai ameninta obiectivul guvernarii.



Decat o foame de durata... mai bine una scurta, dar onoranta!



Le suntem datori si recunoscatori colegilor care sunt deja in greva foamei, si-i asiguram ca exemplul si sacrificiul lor nu se va irosi, el va fi amplificat pe zi ce trece pina cind trufia si aroganta guvernantilor va fi detronata si va cadea odata cu capetele lor goale dar foarte grele si rezistente se pare.

Nu le este clar ca... Nu Mai Suntem Dispusi sa Cedam minciunii, perfidiei si arogantei... sub nici o forma?



S-or fi gindit ei oare ca spiritele usoare, gindesc mai bine, fiind solidare cu burtile goale, care pot deveni arme?



Fiecare dintre noi a fost si este desconsiderat, mintit terfelit si injosit si acest lucru a depasit limita pentru pregatirea, principiile, mandria si demnitatea noastra.

Demnitatea unor profesionisti care facindu-si datoria, crescind si educind vlastarele neamului, este grav incalcata. Badjocora guvernantilor, dar tacit si a presedintelui, certifica hotarirea si indirjirea noastra de-a ne apara demnitatea chiar cu pretul sacrificiului.

Acest sacrificiu il oferim ca un model nou al dacsalului roman atat elevilor nostri cit si demnitarilor, caci tot suntem in plin proces de reformare … neplatita.

Fiecare dascal grevist trebuie sa gaseasca in el, cum o facem mereu, puterea de a reconfirma valoarea de model nu numai pentru discipolii nostri dar si pentru aroganta guvernantilor nostri care vor inceta a mai fi modele pentru o foarte lunga perioada cit va dura re-formarea si re-intoarcerea la guverna-re

.

Cred ca este timpul sa promovam MODELUL COLEGILOR NOSTRI BULGARI de a forma un PARTID AL PROFESORILOR, astfel ca prin deputatii nostri din parlament sa putem initia, formula si decide asupra legilor ce privesc invatamintul, sa nu mai lasam oameni cu burtile pline si cu alte probleme/preocupari prioritare sa se ingrijeasca de necesitatile, drepturile si problemele noastre si ale invatamintului romanesc.

Cu 400 000 de membri, plus pensionarii sistemului, am fi cel mai mare si puternic partid si nu va mai trebui sa suportam aroganta altora umilindu-ne si cersindu-ne interesele.



Inchei prin re-solicitarea introducerii sporului de Master de cca 5%, alaturi de cel de 15% pentru doctorat, asa cum este peste tot in lume, ca tot le place guvernantilor sa motiveze fiecare majorare de preturilor cu ochiul la piata externa, nu insa si cind este vorba de salarii.



Nu vom inceta greva si nu vom ceda pina cind nu vom obtine ceea ce este al nostru in conformitate cu Demnitatea si Onoarea de a fi Parintii Spirituali ai unui neam intreg cu sau fara voia guvernului, care vine si se duce, dar noi vom ramine pentru ca avem datoria sa fim vesnici.



Noi vom disparea doar odata cu natia, ei nu au acesta onoare si nici …caracter se pare.



Cit timp spiritul este vie lupta/greva trebuie sa continue pina la victorie in conditiile impuse acum de noi, caci ei le-au tot impus pe ale lor si iata unde ne-au adus.

Nu putem si nu trebuie sa cedam !

0 0

25.11.2005 10:54 gitranama

Sunt atat de dezamagit ,fiindca sunt obligat sa constat ca sistemul in care ma aflu nu doreste o reforma adevara-ta,doar salarii (ceea ce mi se pare normal):Domnilor colegi!!!de ce un tanar debutant sau un altul cu vechime de 30 ani care patrunde in sistem,are un salariu de 300-450 lei si unul cu grade si titular ia de 3-4 ori mai mare??nu face si el aceasi ora ca ceilalti???ar trebui sa ne diferentieze nu gradele ci profesionalismul nostru,plata sa se faca dupa o grila,nu dupa un sistem actual total socialist!!presupun ca traim intr-o societate capitalista!!!De aceea nu sunt deacord total cu aceasta greva.(propunem sa se revizuiasca dar sa nu se modifice!!)DE CE NU SA ORGANIZAT O GREVA SIMILARA IN 2004 15.SEPT.SAU INAINTE DE EXAMENE IN 2004???TOT ACELEASI SALARII PROASTE LE-AM AVUT!!SI AM TRAIT TOT ATAT DE GREU SAU NU VA ADUCET-TI AMINTE ???DRAGI COLEGII!!

0 0

25.11.2005 14:17 adi_1972

Drag coleg (daca ne esti intr-adevar coleg, pt ca dupa exprimarea-ti scrisa nu dovedesti acest lucru - si ma refer la numeroasele-ti greseli de scriere), ti-am citit cu mare atentie punctul de vedere si doresc sa-ti adresez cateva intrebari:

As dori sa stiu, oare, dupa ce vei implini 20-30 de ani de munca in sistem, dupa ce-ti vei petrece ani buni din viata pentru a te stradui sa-ti dai toate aceste grade didactice,care presupun un volum de lucru considerabil, vei mai gandi la fel?

Nu crezi ca pentru a masura profesionalismul unui cadru didactic ar trebui mai intai sa existe niste criterii foarte clare in aceasta privinta, niste standarde de performanta foarte precise?

0 0

25.11.2005 16:50 roxana

Dupa fiecare examen te simti mai pregatit. Ne streseaza fizic, psihic ...., dar ce nu facem pentru pregatirea noastra, pentru puncte, pentru grila aia de salarizare, facem articole prin reviste de specialitate, publicam carti (cu experienta de la catedra, care e atat de buna pentru ceilalti colegi uneori), ne iubim meseria poate mai mult decat familia (adica neglijam proprii copii si pe cel de alaturi), DAR SA SE MERITE O DATA SI DIN PUNCT DE VEDERE FINANCIAR, CA MULTUMIREA SUFLETEASCA NE-A AJUNS IN GAT. .......spun eu, care parerea mea nu conteaza..... .....tot altii dicteaza .....

0 0

26.11.2005 16:36 licurici

pt adi 1972:nu stiu ce greseli am facut,poate am scris repede pt ca nu vreau sa imi pierd prea mult timpul cu asta dar am vrut sa imi spun parerea!am scris ca sunt eleva. eu voi da in poli sau instalatii asa ca nu se pune problema de grade.un profesor adevarat trebuie sa ii faca pe copii sa inteleaga ce preda!poate ar trebui cu precadere sa se faca un examen in care sa se vada modul de predare.Nu e destul sa stii , trebuie sa stii sa si explici!ar trebui sa existe niste criterii foarte bine stabilite si doar dupa indeplinea acestora un om sa devina cadru didactic.si at mi s-ar parea normal ca toti profesorii sa aiba salarii mari.

0 0

26.11.2005 16:37 licurici

scuze adi 1972 credeam ca e pt mine msj...

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 44 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

328 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN