Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Precizari privind greva din invatamant

14.11.2005
COMUNICAT DE PRESĂ

Pentru buna informare a corpului didactic, a părinţilor şi elevilor şi pentru evitarea oricăror speculaţii facem următoarele precizări:

1. Negocierile dintre comisia guvernamentală şi federaţiile sindicale din învăţământ şi reprezentanţii studenţilor, care s-au derulat în zilele de 9 şi 10 noiembrie 2005, nu s-au soldat cu nici un rezultat cert. Ministerul Educaţiei şi Cercetării a sperat sincer în realizarea unui acord care să ducă la încetarea grevei.

2. Din dorinţa expresă de reluare a activităţii în sistemul educaţional, în data de 11 noiembrie 2005, Ministerul Educaţiei şi Cercetării a solicitat instanţelor judecătoreşti încetarea grevei fără a pretinde vinovăţii sau daune în cadrul acestui demers.

3. Ne punem mari speranţe în înţelepciunea cadrelor didactice şi a părinţilor (care fac parte din consiliile de administraţie ale şcolilor şi liceelor) ca în interesul copiilor şi al continuităţii procesului de învăţământ, coroborat cu efortul extraordinar pe care pentru prima dată Guvernul României îl face pentru dezvoltarea infrastructurii şi a creşterii calităţii procesului educaţional, reprezentanţii federaţiilor sindicale vor decide semnarea acordului şi reluarea activităţilor educaţionale.

Director
Mircea MUREŞAN

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: floricaion | 16.11.2005 00:13 | 1982 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (20)

0 0

16.11.2005 13:59 stanuta_grigorica

Intelepciunea cadrelor didactice nu tine de foame,de cald...

0 0

16.11.2005 20:04 cameliahoara

Intotdeauna cei de la putere ne cer intelepciune,pun in fata interesul copiilor,dar NICIODATA nu se gandesc asa cum ar trebui si la noi....Nu ne dam seama de efortul extraordinar facut pentru prima data ,chipurile,de catre Guvernul Romaniei.Care efort?Pentru cine?Pentru noi, dascalii???Poate pentru altii...pentru noi...in nici un caz...!!!

0 0

16.11.2005 21:27 stefanavoicu

Ce facem? Vin sarbatorile !!Avem copii de intretinut la facultate !!!Avem rate de platit!! Ce se va intampla? Sigur vor declara greva ilegala. Nici un guvern n-a luat invatamantul in serios.

0 0

17.11.2005 05:00 fanufag

Toti guvernantii si-au motivat totdeauna misiunea impartirii bugetului cu zgircenie doar pentru buzunarele dascalilor. Mizind in mod rusinos pe bunul simt, intelegerea si educatia noastra pe care o avem dar pe care o si daruim cu noblete fiilor si ficelor neamului. Acesti guvernanti si ei beneficiari la rindu-le a prinosului nostru sufletesc nu contenesc sa ne fure zi de zi rasplatindu-ne prin infometare dar si sporirea in schimb a sarcinilor de reformare a sistemului. Cresterea calitatii, jertfirea pentru a invata cit mai bine pe copiii lor si a altora, ale carar venituri la pregatiri mult sub ale noastre, in cazul multora dinte ei, sunt de cel putin 2-3 ori mai mari. Uita stimabilii ca in orice contract, fiecare cerinta suplimentara trebuie platita. Pe noi ne tot incarca cu sarcini si indatoriri neplatite, bazindu-se pe vigoarea pe care intre timp ne-au schimbat-o in paloare. Tot incearca sa justifice nivelul mic al salariului prin lipsa de performanta. Acest lucru este cit se poate de injust, tot asa cum incearca sa ne prosteasca, spunind ca le vor mari salariile numai acelor profesori care merita facind o munca de calitate. Este o mare ticalosie sa spui ca intr-un sistem de 400 000 de profesori ii platesti numai pe cei care au rezultate la olimpiade pentru ca numai ei sunt cei care fac munca de calitate. As intreba citi profesori bine pregatiti pot fi recompensati daca pe podiumul olimpicilor incap doar trei premii si 1-2 mentiuni, si ce facem cu ceilalti profesori de alte discipline a caror munca este ascunsa in pregatirea acestor elevi si care omeneste nu pot sa dea rezultate la toate disciplinele simultan pentru ca sunt in numar limitat si pentru ca sunt fiinte umane. Profesorii al caror efort este mare, desi meritele lor sunt greu de cuantificat este de cel putin 75%, asa incit platindu-i doar pe cei cu rezultate dovedite de restrictivul podium al olimpiadelor creaza pe linga nedreptate si un sentiment de frustrare impus cu buna stiinta si cu ticalosie de cei ce vin cu astfel de argumente virulente, infantile dar si ticaloase. Dece nu se gindesc de exemplu sa retribuiasca un drept al profesorilor care au obtinut un Master pe specificul disciplinei predate, lucru care reprezinta o pregatire postuniversitara ce are drept finalitate largirea universului respectivului profesor reflectat direct in beneficiul copiilor si al evolutiei sistemului de invatamint?

Propun ca oricine va citi acest articol sa sustina, prin orice mijloace va fi nevoie, introducerea unui spor salarial de 5% pentru detinatorii de studii masterale din urmatoarele motive: 1) Statele Unite dar si cele europene acorda de multi ani aceste sporuri, pe linga cele doctorale, desi acolo salariile profesorilor sunt incomparabil mai mari; 2) Ofera un stimul si o perspectiva in autoperfectionarea profesorilor precum si o oportunitate pentru invatamintul universitar prin veniturie ce le poate astfel realiza ; 3) perfectionarea prin masterate reprezinta o invatare continua si o alternativa viabila si calitativa a simulacrului, pirderii de timp si de energie prin asa zisele perfectionari prin intermediul CCD-lor; 4) daca omul stie ca va fi platit va fi sigur interesat in reluarea studiilor si al autoperfectionarii fara a fi fortat prin asa zisele strategii aride si timpite ale ministerului ramas la tipul invechit de gindire al impunerii,... poate ca si pe acolo nu ar fi rau sa se recurga la acest sistem stimulativ de perfectionare.

In privinta negocierilor salariale cred ca fara o crestere cu un minim de 15% greva nu poate fi incetata deoarece rata inflatiei (declarata in parlament la discutia bugetului)este de aproximativ 8,5%/an, adica mai mare decit rusinosul 8% promis (cumulat in doua transe 5+3% cu incepere din ian si sept.), care este, cum se vede, menit sa ne saraceasca si mai mult, desi ni se solicita suplimentar un plus de vigoare si pregatire ca sa putem face proiecte pentru cei 5% din PIB alocati pentru modernizarii si reformare pe care tot noi sa le implementam insa tot pe gratis. As ilustra aceasta prin urmatorul exemplu: MEdC da banii pentru caramida necesara construirii unei scoli dar nu plateste mesterii ce trebuie s-o construiasca, si atunci intreb vor putea copiii invata linga o gramada de caramda oferita de distinsii ministri drept scoala, sau poate au mizat iar pe sacrificiul pe care il presupune orice mare ctitorie a darniciei lor?

Dupa parerea mea solutia alocarii a minimum 15% pentru cresterea salariala, ca sa nu se mai invoce presiunea inflationista, ar putea fi data daca s-ar mai decupa din cei 5%din PIB alocati pentru "caramida" sa plateasca si "constructorul" adica pe cei ce-si pun viata si talentul in slujba cresterii si educarii tinerilor care, cu putina sansa, vor reforma clasa politica si guvernantii cei pe care, desi beneficiari ai acestui sistem educational, simt nevoia sa se razbune infometindu-ne, mintind sau lovind miinile si sufletele celor care le-au aratat lumina si le-au indreptat pasii de la stadiul de necuvintatoare la cel de guvernanti.

Daca raspunsul lor va continua sa fie acelasi, incercind sa declare si de aceasta data "Greva Ilegala", noi ne vom indrepta sageata electorala, de aceasta data fara gres, direct catre piepturile si burtile lor pline.

Deci doresc sustinerea introducerii sporului de 5% pentru Master si minimum 15% crestere salariala prin decupare din alocarea, deja facuta, pentru proiectele care pot fi recuperate si anul urmator, caci ele ar pute sa mai astepte inca un an reabilitarea personalului profesoral, care va trebui sa le conceapa si tot ei sa le si implementeze. Deci eu continui sa cred ca reformarea sistemului trebuie facuta incepind cu hranirea profesofilor si reanimarea lor, altfel nu va avea cine sa mai dea viata gramezii de caramizi oferita cu intelepciune de guvernanti copiilor, elevi sau studenti.

Cu stima,

N.Stefan - Lic.Teor. "St.Odobleja" Buc

0 0

17.11.2005 09:09 lorinaoo1

Mie mi se pare suparator si jignitor sa ni se arunce tot timpul praf in ochi cu tot felul de reforme din invatamant. De cate ori se vorbeste de reforma se spune despre un numar de calculatoare (care cine stie unde ajung) ca semn al implicarii guvernului. Ceea ce nu prea vad cu ce ma ajuta pe mine ca profesor de literatura. Cu exceptia a 2-3 ore pe care le pot face in acel AEL4 nu gasesc o utilizare mai larga a calculatoarelor. Desi, fisele de lucru, testele si altfel de materiale le "produc" acasa la calculatorul propriu, la scoala nu putem nici sa facem xerocopii intrucat nu oricine are acces la calculatoare sau la o imprimanta... E jenant sa fim complici la asa o dezinformare din partea guvernantilor, pentru ca sunt complici toti cei care renunta la greva. Ii inteleg pe cei care se tem pentru viata lor de sarbatori sau pentru neputinta de a-si plati ratele, dar daca semnam acordul cu guvernul acum, vom fi ca niste clovni care se agita pentru niste firimituri. Nu vom mai avea credibilitate nici pentru urmatoarele guvernari dar nici in fata parintilor sau elevilor.

Am scris aceste randuri in speranta nejustificata ca se va schimba ceva.

0 0

17.11.2005 12:23 irina165

Se spune ca speranta moare ultima. Doar asta ne-a ramas. Acum guvernantii asteapta sa ne plictisim de greva si sa renuntam de buna voie. Nu pierdem numai salariul, ci ne pierdem si demnitatea!!!

0 0

17.11.2005 13:49 teodorsaracut

In anul 2000, cand am fost nevoiţi să stăm în grevă aproape o lună de zile pentru a fi luaţi în seamă, am scris un articol la Tribuna invăţământului, articol care nu şi-a pierdut nimic din valoare, cred, nici la această dată, cu atât mai mult, cu cât istoria se repetă, mai ales atunci când te gândeţti că în familie sunt 2-3 dascăli şi nu ştiu cum le va fi ziua de mîine...

Permiteâi-mi, pentru cei care nu-l vor fi citit, să mă autocitez, după 5 ani:



Pentru ce sunt condamnaţi dascălii…?!



“Nu credeam să-nvăţ

a muri vr-odatㅔ



E cumplit să conştientizezi ceea ce se întâmpă în jurul tău. Nu credeam că va trebui vreodată, ca dascăl, să apelez la meditaţiile lui Mircea Eliade care spunea la finele lui 1933 c㠓există atăta suferinţă în jurul nostru încât un om simţitor, dacă s-ar gândi întruna la ea, ar trebui ori să se sinucidă, ori să ucidă, aşa la întâmplare”. Dascălul a fost şi a rămas totdeauna un moderator al tuturor situaţiilor critice, de fiecare dată preţuind mai mult omenia şi onestitatea. Nu cred să existe dascăl care să fi dorit cândva răul elevului său, ba dimpotrivă, nu cred că s-ar putea inventa o măsură care să cuprindă binele nemijlocit, pe care dascălul l-a dorit permanent, chiar dacă adesea acesta n-a fost înţeles la momentul oportun.

Au mai fost greve, manifestări, dar niciodată în fiinţa dăscălimii româneşti nu s-a petrecut o asemenea “ghilotinare”.

S-ar putea să par patetic unora, însă sinţămintele sunt cel mai adesea măsura lucrurilor durabile. Nu cred că există dascăl care la începutul acestui final de mileniu ( şi doresc să fie ultimul coşmar naţional de asemenea amplitudine) să nu fi trecut prin faţa sa generaţiile de oameni pe care a încercat să-i formeze pentru împlinirea destinelor acestei ţări, şi să nu fi fost profund dezamăgit de ceea ce simte şi trăieşte acum. Unii poate îşi vor fi făcut mustrări de conştiinţă că nu i-au instruit şi educat aşa cum trebuie, dar nu merită pentru că demnitarii-fie ei de orice rang- au rămas repetenţi la ceea ce se numeşte “educaţia permanent㔠cu utilitate socială imediată, uitând de valoarea de schimb către societate a formării lor.

N-aş vrea să fiu greşit înţeles?! La capătul unui asemenea drum presărat cu jigniri, umilinţe, frustrări, înjosiri etc., şi cultivarea unor alte asemenea “nelegiuiri” în lanţ ( căci cercul vicios de-abia s-a deschis) de către guvernanţii noştri, parcă ceva s-a rupt în fiinţa noastră, ceva care susţinea flacăra arzândă a oricăror “naşteri” creatoare, iar acum ni s-a aruncat în ochi “cenuşa” acestor arderi, care, sunt convins că, nu mai valorează pentru noi aproape nimic. Pot guvernanţii să ne dea şi 4-5 sau 10 milioane de lei pentru că acestea nu mai au nici un preţ, atâta timp cât este terfelită o parte din fiinţa spiritualităţii româneşti…

Am auzit adesea “voci suspuse” care, dacă-ar fi rânjit printre dinţi, tot ar fi avut oarecare demnitate, dar au spus-o flegmatic: “Ce s-au mai compromis şi dascălii ăştia?!” Aş vrea să-i trimit la “Elogiul compromiterii” al lui Mircea Eliade, dacă nu ştiu cumva c㠓a fi compromis înseamnă a fi viu, tânăr, harnic, neliniştit, cu ochii fascinând a ţintㅔ(conotaţie conştientizată de dascăli), şi c㠔nu se pot compromite bătrânii, castraţii, efebii, poeţii, oamenii binecrescuţi şi intelectualii de ras㔠(sic!-s.n.), la aceste ultime categorii având pretinsă aspiraţie- probabil- elitiştii politici. Se ştie că libertatea şi dreptul la creaţie sunt “armele” spirituale netăgăduite ale oricărui dascăl, ori dacă guvernanţii noştri au ajuns să amputeze tocmai aceste elemente ale deschiderii spre universalitate, înseamnă că au lovit direct în fiii şi nepoţii lor şi, credem, că ei se fac vinovaţi pentru viitorul acestei ţări a căror tineri plutesc pe o barcă a nesiguranţei şi incertitudinilor şi care riscă să fie condamnaţi ireversibil. În loc să deschidă orizonturi, încarcerează nobleţea viitorimii.

Vrem să le amintim acestor guvernanţi, dacă au uitat cumva sau dacă nu ştiu, că ne pot umili, ne pot sacrifica pe altarul jertfei, ne pot omorî, dar nu ne vor putea învinge pentru că şcoala a fost şi rămâne singurul fundament esenţial al desăvârşirii fiinţei umane, oricâte sensuri şi valori s-ar dărâma în jur.

Vrem să le amintim, de asemenea, c㠓viaţa politică nu e o datorie pentru nimeni”, în schimb la viaţa civilă politicienii credem că sunt obligaţi să participe, nu “să legifereze” mita şi să împart㠓pomeni”, de care nimeni nu trebuie să aibă nevoie, ci să demonstreze că şcoala a rămas şi pentru ei cel mai important act de confirmare a valorii existenţiale, pentru că şcoala n-a desăvârşit niciodată politicieni, fapt pentru care n-are nici o vină. Asemenea potenţiale diplome politice se câştigă prin extrem de multe atribute social-umane şi examene ale experienţei virtuale la care politicienii noştri sunt, cel puţin, corigenţi.







(Tribuna învăţământului, nr. 546-547 / 17-30 iulie 2000)









0 0

17.11.2005 14:24 diriga

As dori ca domnii guvernanti sa traiasca macar o luna cu 5 milioane, salariul dupa 6 ani de munca!

0 0

17.11.2005 19:15 neli

Sunt de acord cu propunerea colegului N. Stefan de la Liceul Teoretic "St. Odobleja " din Bucuresti cu privire la acordarea a 5% pentru studii masterale . In februarie termin un master in management educational . A fost si este un efort pentru mine si material si din punct de vedere al energiei . Stim cu toti ce inseamna ecursuri , sesiuni , lucrari de seminar si acum pregatesc disertatia . Sincer , am fost tentata de multe ori sa renunt , dar o data inceput am considerat pana la urma ca trebuie totusi finalizat . Ar fi extraordinar daca s-ar plati ,pana la urma este o forma avansata de formare continua . Mai ales ca peste tot auzim ca rebuie sa ne perfectionam , sa avem un invatamant de calitate .

In legatura cu protestul nostru , cred ca suntem cam singuri ... Toti ceilalti sunt impotriva noastra . Chiar aseara cineva spunea ca ar trebui sa ne lase stam in greva atat cat dorim , chiar si cu riscul inghetarii anului . " Sa vedem ce vor manca ? " a replicat doamna care are o afacere impresionanta si castiga intr-o zi cat unul dintre noi intr-un an .

Dar ,sa speram totusi intr-o viata mai buna ! Cred ca atat a mai ramas : sparanta .

0 0

17.11.2005 19:31 missulica

asta e democratia: fiecare pt el. desi am doar 25 de ani si 6 ani de invatamant, poate ca era mai bine sa fi ramas in comunism. cel putin acolo nu era atata discriminare.

0 0

17.11.2005 21:54 luiza-doina

Sincera sa fiu ai perfecta dreptate.Pe vremea comunistilor era respectul fata de cadrul didactic.Chiar daca era libertatea ingradita iti puteai permite totusi , destule.Ce faceti acum , stimati colegi ? Avem libertate dar nu avem bani.

0 0

17.11.2005 22:57 vali_liurca

Care libertate? Aceea de a te uita cu jind la vitrine si lung la preturi? Aceea de a te plimba prin magazine ca prin muzee? Aceea de a spune: imi cumpar cartea asta luna urmatoare? Aceea de a-i spune mereu copilului "nu am bani acum"?Aceea de a te intreba mereu daca ai facut o alegere gresita atunci cand ai ales aceasta cariera pentru ca asta ai dorit dintotdeauna sa faci? Sa fii tratat urat de unii din colegi pentru ca esti suplinitor, singura ta vina fiind aceea ca te-ai nascut prea tarziu? Pentru ca ei s-au titularizat cu dosarul? Daca ar fi trimisi la concursul de ocupare a posturilor pe care noi cei mai tineri suntem obligati sa-l sustinem, cati dintre ei ar obtine 5? Cred ca foarte putini...Desfiintarea titulaturii ar mari competitia si i-ar scoate din adormire. Unii dintre ei au numai definitivatul in prag de pensie si nu-i intereseaza perfectionarea.Nu cred ca lucrurile se vor imbunatati pentru ca sunt scoli in care profesorii nu au semnat de greva si isi vor primi salariul, desi copiii nu au venit la scoala. Nu-i condamn, poate unii realmente nu au din ce trai, dar noi nu am fost niciodata o breasla unita. Poate atunci in 1998...desi atunci pensionarii care aveau cumul (desi pensia le era asigurata) nu au facut greva. Si acum sunt scoli in Bucuresti unde nu se face greva, dar daca vom obtine o marire de salariu (lucru de care eu personal ma indoiesc), de aceasta marire vor beneficia si ei.Mereu guvernantii se bazeaza pe bunul nostru simt si pe faptul ca noua ne pasa de elevii nostri.

0 0

18.11.2005 12:36 miller

Ce ne-au promis guvernantii? Bani pentru proiecte, pe care tot ei vor hotara cui ii vor da. Adica la neamuri si cunostinte. Ne vor da inapoi banii pe care nu i-am luat in perioada 2000-2004. Sigur e un lucru bun, dar majoritatea cadrelor didactice deja castigasera acest drept in instanta, asa ca nu i-a costat nimic sa promita un lucru pe care erau obligati sa-l faca. Cat despre celelalte solicitari nici un cuvant.

Nu cred ca daca ei sunt alesi pe patru ani trebuie sa se razbune pe noi si sa ne ia titulatura. Ce vom face de aici in colo, vom merge din patru in patru ani sa cersim un loc de munca pe care l-am castigat invatand din greu pentru concursuri.

Cat despre comentariul lui vali, sfatul meu pentru el este sa se apuce de invatat, pentru ca daca cei mai multi profesori vechi nu ar fi in stare sa ia mai mult de cinci la un concurs, asta nu este o scuza pentru faptul ca el nu a obtinut o nota destul de buna pentru a se titulariza.

0 0

18.11.2005 16:52 teoinf

oricum cred ca poate adevarul supara si este si dureros..., nu voi mai posta, nimic pe acest site

gabriel nicolae teodorescu

0 0

18.11.2005 16:59 teoinf

oricum cred ca poate adevarul supara si este si dureros..., nu voi mai posta, nimic pe acest site

gabriel nicolae teodorescu

0 0

19.11.2005 00:28 teoinf

tot eu gabriel teodorescu

sa spunem ca dintr-o eroare de comunicare, si mai ales din cauza mea nu mi-a fost postat mesajul pe acest site, eu oricum nu ma repet..., si nu revin,..., dar ma vad nevoit a cere scuze..., administratorului...

revin cu ceea ce doream a prezenta colegilor din sistem

Mesaj> Un semnal asupra caruia ar trebui sa reflectam

Educatie-poate un termen pe care unii nu-l prea inteleg, poate nu s-a trecut de la o stare inferioara, spre una superioara, culturala, o crestere si dezvoltare a inteligentei, afectivitatii si vointei.

Educatia-este oriunde in lume un factor social, un indicator, si este utilizat in politica oricarui stat.

Dar unde se face aceasta educatie, si cu cine?

In mod evidentin Scoala, si cu Profesori,...

Rolul loe este insa unul imperativ, si nu un concept invechit, dupa unii care se considera umanisti,si din care cauza,de-a lungul ultimilor ani disciplinele stiintifice, si Scoalaromaneasca in general, le-au cazut victime.

Si mai cred ca pot, si am acest drept, ca paret a Sistemului, sa fac unele referiri la politizarea scolii, cu urmarile ei nefaste, care se fac resimtite in ultimul timp. Sa nu uitam,imixtiunile brutale ale sferei politicului, in invatamantul public romanesc,prin mentinerea si promovarea unor conduceri, deci entitati ale acestui sistem, nu pe criteriul profesionalismului, si competentei, al moralitatii, alconduitei civice, ci numai pe criteriul apartenentei la o formatiune politica.

Urmarile si consecintele,nu au intarziat sa apara. In primul rand au disparut obiectivitatea din competitia valorilor autentice, care au fost inlocuite cu subiectivismul si arbitrariul, si ceea ce este si mai grav, ca se alimenteaza si chiar se stimuleaza, tot ce este mai rau in relatiile interumane.

Oare cum se explica, marginalizarea si dispretuirea continua, propaganda lipsita de scrupule, si de orice obiectivitate, a unor oameni de o certa adevarata si autentica valoare profesionala si de o probitate morala?

Cine crede ca raspunsul il va afla studiind teoria sanselor se insala amarnic. Si sa nu uitam ca scoal, este va fi , si va ramane, in mintea multora care i-au trecutpragurile, leganul unor amintiri, vise si emotii, care inca ne mai cuprinde cand intram in universul ei.

Cine va dat dreptul, ca substituind, obiectivitatea si valoarea, adica adevarul, sa introduceti subiectivismul si minciuna?

Oare aveati acest drept?

In subconstientul fiecaruia, exista aceea putere mentala, poate ascunsa, dar,..., dar care poate produce schimbari, si sa speram in bine...

Nu sunt de acord, cu ceea ce s-a vehiculat in mass media, in ultimele zile, si nu suntem o categorie sociala defavoritaza, domnilor colegi..., trebuie sa ramanem verticali, si mai ales corecti fata de noi insine,..., si nu trebuie a ne vaicarii atunci cand avem posibilitatea,..., nu cadreaza, cu statutul si pozitia nostra in acest sistem,..., si cum spusi inca cu mult timp in urma,...> persoanele inadaptate sistemului vor fi scoase din uz,...,

Sper ca aceste randuri sa fie prezentate,..., asa cum le-am scris si mai ales le-am simtit in aceasta zi

cu respect

gabriel teodorescu

0 0

19.11.2005 05:03 fanufag

Revin si solicit sustinere din partea tuturor detinatorilor de MASTER, pentru formarea unui curent de opinie. Scopul obtinerea si introducerea sporului de 5% pentru master in noua Lege a Salarizarii Bugetarilor, care urmeaza a fi elaborata incepind din Aprilie 2006 preconizata de guvern.

Europenii si USA beneficiaza de un astfel de spor, ce-i drept mai mare dar si in valuta.

Solicit sprijinul sindicatelor, si va indemn si pe dumneavoastra cititorii acestui mesaj, in asentimentul carora sunt cu siguranta, sa ne sprijiniti in obtinerea unui drept cistigat, cu efort si cheltuiala,prin studii post-universitare din dorinta unei perfectionari autentice si real valoroase. Mai cred ca, in scurt timp, multi dintre dumneavoastra fiind stimulati, veti imbratisa aceasta modalitate profesionista de perfectionare rasplatita prin acest spor pentru care va indemn sa militati solicitindu-va sprijinul.



Pentru inceput sugerez ca in fiecare localitate si judet sa se incerce o sensibilizare si o centralizare nominala a dascalilor care detin titlul de Master, ca un prim pas in scopul asocierii si colaborarii, astfel ca impreuna cu sindicatele sa ne putem sustine cauza.

Timpul este scurt si este oportun sa ne coalizam.

Daca este posibil liderii sindicali pe localitati si judete ar putea sa solicite si centralizeze o astfel de situatie in scop estimativ si de ce nu pentru o temeinica sustinere a solicitarii noastre.

Cu voia d-voastra as putea centraliza chiar eu situatia daca din fiecare localitate si judet(unde va fi cazul) as primi cite un e-mail cu un tabel atasat care va trebui sa contina:



judet/localitate

Tabel Nominal

/Nr.crt/N.P./CNP/Scoala./Obiectul/Tip Master/Dipl.Nr-An obt./



Parerea mea este ca,in citiva ani, odata cu obtinerea acestui spor, nr perfectionarilor prin mastere se va intensifica si principalii beneficiari vor fi copiii, noi si nu in ultimul rind universitatile care, vor avea tot interesul sa ne sprijine, realizind venituri, dar si ministerul.



Gindind in perspectiva, simpatizantii si cei ce gasesc interesanta ideea, sau pot contribui cu idei si opinii, ma pot contacta prin e-mail la fanufag@yahoo.com sau 0726 018203

Cu respect si consideratie, N.Stefan

0 0

20.11.2005 12:09 diet

Buna ziua ! Citesc cu durere tot ce scrieti. Mi se face pielea gaina si ma doare stomacul.Tot ce scriem noi dascalii e mai mult decat adevarat.Imi vine sa plang si nu stiu incotro sa o apuc...Am 53 de ani si am tot cautat de lucru in alte parti. Numai cand spun varsta, mi se inchid usile.Am putere de munca si multa experientza. Nu doar la catedra.Discriminarea este la ordinea zilei.



Oare daca am indura, nu stiu cum...luni de zile de greva, oare ar iesi parintzii si elevii in strada? pasnic, desigur. Poate ar merita sa sa NU mai mergem in scoli , nici pana la Craciun si ...toata iarna.

Cum am facut atatea sarbatori in saracie....oare am putea sa mai facem unele? Dar Ei ne treimit in tribunale si ne vor obliga sa muncim gratis, ca pana acum.



Nu stiu ce sa mai spun.....E o jale...



Dorina Ionescu

0 0

23.11.2005 14:31 vali_liurca

De ce sa se ia in considerare numai masteru? Eu am absolvit cursuri postuniversitare de 2 ani de Informatica din dorinta de a mai obtine o specializare. Asta nu conteaza??? Si eu am platit cursurile si eu am dat examene si am sustinut un examen de disertatie? Eu am absolvit in 1993 cand nu exista masterul, iar la Facultatea de Fizica nu am gasit nici o specializare la master care sa ma incante... Ce parere aveti? O astfel de forma de perfectionare nu este la fel de buna ca si masterul???

0 0

23.11.2005 19:06 lidia_mirzac

Nu inteleg prea binerostul apelului d-lui Muresan la parinti si la consiliile de administratie!Ar trebui sa inteleg ca se incita parintii si consiliile de administratie impotriva noastra?

Domnilor,numai intelepciuneane face sa reactionam astfel in fata celor care considera ca in tara asta nu mai e nevoie de invatamant!Stiu, prostii se conduc mai usor...de aceea cred ca e o politica de stat sa se tina profesorii in mizerie!

Domnilor guvernanti, stiti cum reactioneaza copii cand li se vorbeste de rostul scolii?

Zambesc...se uita plini de compasiune si intreaba:"La ce v-a folosit, doamna,ca ati invatat?Cunosc eu atatia oameni cu 8 clase care nu au avut nevoie de scoala ca safie plini de bani...Ce salariu aveti?"

Ce putem sa le spunem?

Intelepciunea ne-a facut sa reactionam, chiar daca putin cam tarziu,pentru ca fara niste profesori motivati pentru munca sisifics pe care o fac tara asta va fi vesnic condusa de oameni care vor detesta scoala!

Refuz sa ii ofer o astfel de perspectiva copilului meu!

TREZITI-VA,maine va fi prea tarziu!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 44 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

329 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN