Şcoala cu
bune practici

47 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

"O carte pentru şcoala mea"

Proiectul a fost iniţiat de elevii clasei a X-a G, Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava, în cadrul disciplinei opţionale „Programe europene”, coordonat de prof. Tatiana Vîntur şi propus şcolilor din judeţ. Juriul a apreciat prezentarea proiectelor, conţinutul şi ideile originale cu următoarele premii:

Premiul I
Colegiul Naţional “Mihai Eminescu” Suceava
Grupul Şcolar “Mihai Băcescu” Fălticeni
Şcoala Vatra Moldoviţei

Premiul II
Şcoala “Miron Costin” Suceava
Şcoala nr. 4 Vatra Dornei
Şcoala Bosanci

Premiul III

Grupul Şcolar “Laţcu Voda” Siret
Grupul Şcolar “Tomşa Voda” Solca
Şcoala nr.1 Marginea
Şcoala “Bogdan Voda” Cîmpulung Moldovenesc
Şcoala nr.4 Rădăuţi

Prezentarea proiectului
Ť Referitor la cărţi... se întâmplă ca şi cu focul de pe vetrele noastre;
iei acest foc de la vecin, îl aprinzi la tine,
îl dai altora şi astfel e al tuturor. ť
Voltaire

Titlul : Ť O carte pentru şcoala mea ť
Obiective generale :
 Pătrunderea unui număr de cărţi (alte publicaţii) în bibliotecile şcolare care să reprezinte cel puţin o carte/ elev în fiecare unitate şcolară, prin achiziţii, donaţii, schimburi de carte, activităţi de voluntariat;
 Încurajarea şi stimularea interesului copiilor pentru lectură în lumea miraculoasă a cărţilor, oferindu-le şansa de a avea ei inşişi o carte;
 Sensibilizarea întregii comunităţi în favoarea lecturii.

Motivaţia
Bibliotecile şcolare sunt centre resursă în procesul de instruire, formare şi educare în cadrul învăţământului preuniversitar prin exercitarea funcţiilor sale de informare şi documentare. Fondul de carte şcolară este redus în multe şcoli, din cauze variate (uzură fizică şi morală,gestionare improprie şi defectuoasă, neimplicarea reală a fiecăruia dintre noi la îmbogăţirea acestuia).

Perioada de desfăşurare :
o Etapa de pilotare : 16 aprilie 2005-15 iunie 2005
o Etapa judeţeană : 30 octombrie 2005- 30 aprilie 2006

Domenii de activitate :
1. Sensibilizare şi motivare pentru lectură
2. Îmbogăţirea fondului de carte
3. Recondiţionarea fondului existent
4. Ziua Mondială a Cărţii- 23 aprilie 2005
Conţinut :
1. Motivare pentru lectură : Subproiectul Ť Stropi de plumb ť
 Sesiuni de referate, reuniuni, dezbateri, prezentări referitoare la Istoria cărţii, Istoria bibliotecilor (chiar cea proprie), Istoria tiparului, Istoria hârtiei, etc.
 Evocarea unor personalităţi
 Întâlniri cu scriitori, jurnalişti
 Concurs de eseuri pe diferite teme
 Lansări ale revistelor şcolare proprii sau ale altor şcoli, lansări de carte
 Concursuri -prezentări de carte (cele citite de elevi şi de profesori)
 Prezentări ale unor colecţii de carte rară
 Activităţi în parteneriat cu alte biblioteci
 Realizarea de afişe, pliante pe diferite tematici
 Rolul sălii de lectură, Clubul cititorilor, etc
 Vizite la bibliotecile diferitelor instituţii, tipografii, edituri, redacţia unui ziar, etc.
 Concursuri (ex. Argumente pentru cartea preferata, Porţi spre cunoaştere)
2. Îmbogăţirea fondului de carte
 Valorificarea deşeurilor de hârtie pentru achiziţia de carte (competiţie între clase)
 Activităţi pentru strângerea de fonduri (spectacole, concursuri) pentru carte
 Implicarea în activităţi a foştilor absolvenţi ai şcolii (personalităţi care au fost elevii şcolii)
 Donaţii de carte prin campanii organizate de către şcoală
 Fiecare elev, părinte, profesor poate contribui cu cel puţin o carte la dotarea bibliotecii din şcoala sa
 Activităţi pentru realizarea unor biblioteci virtuale
 Schimburi de carte între biblioteci
 Parteneriate cu edituri, redacţii ale ziarelor, etc.
3. Recondiţionarea fondului existent
 Desemnarea claselor care se vor ocupa de reconditionarea cărţilor
 Organizarea de activităţi pentru lipirea, protejarea cărţilor, realcătuirea copertelor cărţilor în funcţie de imaginaţia fiecărui copil
 Întocmirea de portofolii pe autori, domenii, tematici, articole din ziare, adrese web, etc
 Înlocuirea cărţilor deteriorate cu exemplare noi
 Reducerea procentului de carte distrusă, deteriorată, pierdută, etc
 Reamenajarea spaţiului destinat bibliotecii
 Evidenţe computeriazate ale cititorilor, cărţilor citite, autorilor, etc
4. 23 aprilie- Ziua Mondială a Cărţii
 Manifestări, acţiuni concrete, care să îndemne la lectură în funcţie de originalitatea fiecarei şcoli participante, promovarea dreptului şi libertăţii la lectură (lectura pentru toţi).
Diseminare :
 Afişe, pliante
 Mass-media
 Internet
 Grup de discuţii carte_pentru_scoala_mea@yahoogroups.com
Rezultate aşteptate:
 Motivare pentru lectură
 Îmbogăţirea fondului de carte
 Recondiţionarea şi păstrarea fondului existent
Monitorizare
 la nivelul ISJ- inspectorii cu programe educative
 la nivelul şcolii- consilierul educativ, coordonatorul proiectului, un elev desemnat
Evaluare
 Numărul de proiecte realizate de către unităţile şcolare din judeţ
 Date statistice cu privire la îmbogăţirea fondului de carte din bibliotecile şcolare ca urmare a derulării proiectului
 Chestionare
 Dezbateri, exemple de bună practică
 Evaluarea finală- 1 octombrie 2005
 Premierea proiectelor
Coordonator/persoana de contact :
Inspector şcolar programe educative
Prof. Tatiana Vîntur
ISJ Suceava
tatianavintur@yahoo.com
0722729988




Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ta | 25.04.2005 18:52 | 2913 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (1)

0 0

27.10.2005 19:44 revista_amaryllis

m-ar fi interesat proiectele scolilor care au fost premiate la concursul "O cARTE PENTRU SCOALA MEA." . sunt undeva, la vreo adresa?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 34 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

428 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN