Jocuri educaţionale

Dale
Forme geometrice în plan
Matematica Clasa a VI-a

Încurcatura geografică
Harta fizică a României. Puzzle
Geografie Clasa a IV-a

Duel geometrie
Liniile importante în triunghi
Matematica Clasa a VI-a

Concurs National "Universul drepturilor mele"

Şcoala „Ion Ghica” Iaşi, în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Judeţului Iaşi, lansează Concursul Naţional „Universul drepturilor mele” adresat elevilor din clasele I – VIII. Scopul îl constituie familiarizarea elevilor cu drepturile fundamentale prevăzute în Declaraţia Drepturilor Copilului şi Convenţia ONU cu privire la Drepturile Copilului, motivarea lor în vederea promovării drepturilor copiilor prin angrenarea în realizarea unui portofoliu la nivelul şcolii. Regulamentul concursului (cu detalii referitoare la organizarea şi derularea concursului la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ, precum şi criteriile de evaluare) este postat pe pagina de web a Şcolii “Ion Ghica” Iaşi (http://ionghica24.scoli.edu.ro). Rezultatele finale şi lista premianţilor vor fi publicate la aceeaşi adresă de Internet. Participarea la etapa naţională a concursului NU este condiţionată de achitarea unei taxe atât timp cât competiţia apare în Calendarul Activităţilor Educative ale Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării.

Perioadă înscriere: 30.11.-0001

Perioadă desfăşurare: 30.11.-0001

Calendarul competiţiei: 9 – 28 februarie: promovarea concursului în rândul elevilor, informarea acestora cu privire la drepturile copiilor în cadrul orelor de educaţie/cultură civică, consiliere şi orientare, în cadrul cercurilor tematice sau al unor activităţi extracurriculare, după cum urmează: - clasele I – II: dreptul la un nume, dreptul de a dobândi o cetăţenie, dreptul de a-şi păstra identitate, dreptul de a-şi cunoaşte părinţii, dreptul la educaţie; - clasele III – IV: dreptul la viaţă, dreptul la protecţie împotriva oricăror forme de violenţă, vătămare / abuz fizic sau mental, dreptul la protecţie împotriva oricăror forme de exploatare; - clasele V – VI: dreptul la libertate împotriva oricăror forme de discriminare, dreptul la libertate de exprimare, dreptul la libertate de gândire, de conştiinţă şi religie, dreptul la odihnă şi la vacanţă, dreptul de a practica activităţi recreative, culturale şi artistice; - clasele VII – VIII: dreptul la libertate de asociere, dreptul la informare, dreptul la protecţie şi asistenţă specială din partea statului, dreptul de a beneficia de servicii medicale şi de recuperare, dreptul de a beneficia de asistenţă socială, dreptul de a beneficia de un nivel de trai care să permită dezvoltarea fízica, mentală, spirituală, morală şi socială, dreptul la viaţă culturală proprie – pentru copiii aparţinând minorităţilor etnice, religioase sau lingvistice, dreptul la protecţie împotriva folosirii ilicite de stupefiante. 1 – 31 martie: etapa pe şcoală – realizarea lucrărilor pe următoarele teme: ciclul primar – lucrări plastice (format A4): „Numele meu, şcoala mea” – clasele I – II „Stop violenţei!” – clasele III – IV; ciclul gimnazial – lucrări literare (tehnoredactate pe format A4, cu font de 12, la un rând şi jumătate, având lungimea de maxim 5 pagini): „Poveştile zilelor noastre” – clasele V – VI „Ce îmi doresc este ceea ce am nevoie?” – clasele VII – VIII. 1 – 10 aprilie: evaluarea la nivelul şcolii 21 – 30 aprilie: realizarea portofoliului pentru etapa naţională şi expedierea lui prin poştă, cu confirmare de primire, pe adresa: Şcoala “Ion Ghica”, str. Primăverii, nr. 8, Iaşi, cod. 700189 (data limită: 30 aprilie 2009) 1 – 15 mai: etapa naţională – evaluarea portofoliilor 16 – 31 mai: realizarea catalogului “Universul drepturilor mele” 1 – 12 iunie: anunţarea câştigătorilor şi înmânarea premiilor. Conţinutul portofoliului: a) fişa de înscriere la concurs cu menţionarea autorilor lucrărilor şi a cadrelor didactice coordonatoare; b) 2 lucrări plastice (una de la clasele I – II, una de la clasele III – IV) realizate pe format A4, fără restricţii în ceea ce priveşte tehnica folosită (creion, acuarelă, tempera, colaj), cu menţionarea pe verso a numelui autorului, clasa, şcoala, nume cadru didactic coordonator; c) 2 creaţii literare (o poveste de la clasele V – VI, un eseu de la clasele VII – VIII) tehnoredactate pe format A4, cu font de 12, la un rând şi jumătate, având lungimea de maxim 5 pagini. Pentru fiecare lucrare se vor menţiona: titlul, numele şi prenumele autorului, clasa, şcoala, numele şi prenumele cadrului didactic coordonator. Lucrările elaborate de participanţii aparţinând minorităţilor vor fi scrise/traduse în limba română. d) fotografii din timpul activităţilor sau alte dovezi relevante pentru tema concursului; e) CD (cu carcasă) cu toate piesele de mai sus, prezentate în format electronic. Fiecare din cele 7 piese componente va fi introdusă în folie de plastic, foliile vor fi introduse într-un dosar din plastic cu şină. Nerespectarea condiţiilor specificate atrage descalificarea şcolii de la etapa naţională.

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: profim | 31.01.2009 17:00 | 3354 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Ce bine e in vacanta de vara!

Vacanta in familie

Comentarii (8)

0 0

01.02.2009 09:50 bravers

Interesant concursul, va felicit!

Precizati undeva ca trebuie sa trimitem toate cele 7 piese componente. Ce facem noi cei din ciclul primar, daca cei din ciclul gimnazial nu vor sa participe?

Putem participa numai noi?

Va doresc mult succes in derularea concursului!

Am intrat pe site-ul dv. si nu am vazut regulamentul.

0 0

01.02.2009 10:46 profim - Autor

Metoda adoptata a fost in ideea de a promova cooperarea in interiorul scolii, cu scopul promovarii largi a drepturilor copilului, dar si parteneriatul intre scoli care nu au ciclu primar sau ciclu gimnazial.

Pe site-ul scolii regulamentul se afla la sectiunea Concursuri.

0 0

03.02.2009 13:41 sanda_simona

Pot sa participe si cadrele didactice cu elevii din invatamantul special?

0 0

03.02.2009 16:40 profim - Autor

Bineinteles, chiar incurajam participarea elevilor cu CES sau a celor apartinand minoritatilor nationale.

0 0

05.02.2009 00:27 atabara

Cum se procedeaza daca intr-o scoala exista doar o singura clasa de invatamant primar? Scoala va fi descalificata deoarece lipseste o piesa din portofoliu? In acest caz se mai poate participa? Ideea este interesanta. Felicitari pentru initiativa!

0 0

05.02.2009 16:54 profim - Autor

Daca e vorba de invatamant simultan, atuci cu siguranta ca aveti elevi din toate clasele. Daca este o scoala nou infiintata, atunci aveti 2 optiuni:

1. justificati in portofoliu lipsa pieselor;

2. incheiati un parteneriat cu o scoala care sa participe la nivelul claselor care va lipsesc d-voastra, in cazul in care nu participa pe cont propriu.

0 0

12.02.2009 13:41 florintarnib

Pentru ciclul primar e oarecum clar, dar la gimnaziu nu am inteles, vor fi lucrari strict literare, compunere - poveste si eseu, sau trebuie introduse si elementele de educa'ie - cultura civica?

0 0

13.02.2009 21:06 profim - Autor

Avand in vedere temele propuse, ideea e sa fie abordate si elemente de educatie civica, daca au legatura cu drepturile copilului (fie ca exemplu de buna practica, fie relatarea unui caz real sau altceva).

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«IUNIE 2019»
LuMaMiJoViSaDu
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Cum apreciaţi nivelul de dificultate al subiectelor la matematică, la Evaluarea Naţională de azi? A fost un nivel de dificultate corect? Argumentaţi în comentarii.

19 voturi | 3 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: ioana_popescu Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Pentru cadrele didactice din preuniversitar: Abonaţi-vă la Premium și puteţi avea mai multe puncte la dosarul personal!