Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Masurile de criza ale Ministerului Educatiei

După cum a promis în declarația de presă din data de 12 ianuarie 2010, după întâlnirea cu sindicatele, dl. ministru dr. Daniel Petru Funeriu a analizat astăzi, în cadrul Ministerului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, măsurile propuse de către inspectoratele școlare pentru aplicarea OUG 114/2009. În același timp, ministrul a convocat Comisia de Dialog Social, care va avea loc miercuri, 20 ianuarie 2010, la ora 11,00, la sediul MECTS, la sala de consiliu a ministerului. Ordinea de zi a ședinței este următoarea:
- Instrucțiuni pentru fundamentarea cifrei de școlarizare și stabilirea rețelei unităților de învățământ preuniversitar de stat pentru anul 2010-2011- proiect;
- Proiectul ordinului ministrului Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului, cu privire la aprobarea planurilor-cadru de învățământ pentru clasa a X-a liceu, filiera tehnologică, învățământ de zi și învățământ seral;
- Proiectul de metodologie de organizare și desfășurare a stagiilor de pregătire practică pentru dobândirea calificării profesionale de nivel 2;
- Aplicarea OUG nr. 114/2009;
- Diverse.
În legătură cu măsurile avute în vedere de conducerea MECTS, pentru aplicarea OUG 114/2009, purtătorul de cuvânt al ministrului, dna. Melania Vergu, precizează: "În cadrul Comisiei de Dialog Social, condusă de dl. secretar de stat Cătălin Baba, sindicatele vor fi informate că din analizele întreprinse la nivelul MECTS s-a constatat că este posibilă aplicarea OUG 114/2009, începând cu 1 septembrie 2010. Ca urmare a analizei situațiilor transmise de către inspectoratele școlare, până la data de 14 ianuarie 2010, reies o multitudine de măsuri ce pot fi luate la nivel local pentru a eficientiza cheltuirea banului public și, în același timp, pentru ca actul de învățare să nu scadă în calitate. Întrucât fiecare județ are particularitățile sale și nu se poate vorbi despre o măsură ce s-ar putea aplica la nivel național, conducerea ministerului a informat inspectoratele școlare județene că agreează doar măsurile ce nu produc perturbări și nu scad calitatea actului educațional. Decizia privind cifra de școlarizare se va lua la nivelul inspectoratelor școlare, în funcție de specificul fiecărui județ. Măsurile pe care MECTS le consideră aplicabile nu necesită schimbări legislative. Ministerul Educației atrage atenția inspectorilor generali școlari că au întreaga responsabilitate față de deciziile pe care le iau în reorganizarea și eficientizarea rețelei școlare și ca MECTS nu va accepta nici o măsură care nu respectă legea sau poate avea drept consecință perturbări ale procesului educativ de la standardele de calitate stabilite de lege.
Dintre propunerile celor 42 de inspectorate școlare județene, MECTS a reținut următoarele tipuri de măsuri:
- O singură unitate de învățământ cu personalitate juridică la nivel de comună;
- Comasarea claselor paralele cu efective sub media prevăzută de lege, fără a se depăși numărul maxim de elevi la clasă, prevăzut de legislația în vigoare;
- Predarea disciplinei "Educație fizică" la învățământul primar de către învățători, fără a afecta normele didactice ale titularilor profesori de educație fizică;
- Reorganizarea centrelor bugetare;
- Încadrarea pe numărul minim de ore prevăzute de planurile cadru în vigoare;
- Efectuarea orelor de laborator tehnologic cu clasă întreagă;
- În unitățile de învățământ vocațional și liceele tehnologice în care există clase paralele de elevi având specializări/calificări diferite cu efective sub medie - efectuarea orelor de cultură generală cu clasă întreagă și separat numai a orelor de specialitate;
- Reducerea numărului claselor de învățământ seral și compensarea prin creșterea numărului de clase cu frecvență redusă pentru clasele de început de ciclu;
- Majorarea efectivelor minime de preșcolari/elevi care permit dobândirea personalității juridice a unităților de învățământ;
- Organizarea claselor I, V și IX din unitățile de învățământ din mediul urban la limita maximă prevăzută de Legea învățământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
- Reducerea numărului de clase urmare a scăderii numărului de elevi;
- Desființări de clase cu predare în regim simultan, ținând cont de mijloacele de transport și de infrastructura existente;
- Reducerea numărului claselor de învățământ postliceal finanțate de la buget, prin compensare cu clase cu taxă;
- Stabilirea obligației de catedră la 6 ore/săptămână pentru directori și directori adjuncți în fostele 8 județe pilot;
- Reorganizarea serviciilor de secretariat și tehnico-administrativ;
- Externalizarea serviciilor de pază".

BIROUL DE PRESĂ

sursa: www.edu.ro

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: emil | 16.01.2010 09:16 | 5038 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (47)

0 0

16.01.2010 15:39 felixmunteanu

Referitor la urmatorul aspect:

- Organizarea claselor I, V şi IX, legea citata prevede urmatoarele

"clasa din învatamântul primar are în medie 20 de elevi, dar nu mai putin de 10 si nu mai mult de 25;". Mă întreb: dacă maximumul este 25 la clasa I, de ce ni s-a citit adresa de la ISJ care menţionează că la clasele de început (I, V, IX) vor fi 30 de copii? Se respectă legea sau se vorbeşte tipic româneşte?

0 0

16.01.2010 15:41 felixmunteanu

Referitor la urmatorul aspect:

- Organizarea claselor I, V şi IX, legea citata prevede urmatoarele

"clasa din învatamântul primar are în medie 20 de elevi, dar nu mai putin de 10 si nu mai mult de 25;". Mă întreb: dacă maximumul este 25 la clasa I, de ce ni s-a citit adresa de la ISJ care menţionează că la clasele de început (I, V, IX) vor fi 30 de copii? Se respectă legea sau se vorbeşte tipic româneşte?

0 0

16.01.2010 15:42 felixmunteanu

Imi cer scuze! Am postat o singură dată!

0 0

16.01.2010 18:53 iuiu_flori

Nici o problema, in majoritatea cazurilor totul pleaca de la directori. Noi am avut o "sedinta Fulger" miercuri la gradinita, doar tura de dimineata, nu in cadrul unui consiliu profesoral, in care directoarea ne obliga, cu de la sine putere, ca incepand cu anul scolar 2010-2011, sa primim in grupele de prescolari un numar nu mai mic de 37 prescolari. Nu era o consultare a cadrelor didactice cu privire la numarul de prescolari cu care se poate lucra la clasa ci pur si simplu ni se impunea, sub pretextul ca nu ne vom lua salariile intregi. In momentul in care am refuzat am fost amenintate ca, de stie ca nu ne vom lua salariile intregi, dumneaei tot va mentine tot personalul nedidactic, o parte din el (ingrijitoare, bucatarese, tamplar)sunt lucratori dupa programul de serviciu (ora 14.00) acasa la doamna directoare si asta in conditiile in care dumneaei a spus ca de la toamna ori va ramane director ori se pensioneaza caci nu are de gand sa treaca la clasa. Asa ca, sa nu ne miram. Mai mult pentru ca am sustinut mai tare ca nu se poate lucra cu un numar atat de mare, in conditiile in care eu am lucrat cu acest numar si stiu cum este, mi s-a spus personal ca, daca nu-mi convine, sa ma mut pe o alta specialitate (eu fiind institutor-muzica si in acelasi timp am terminat filologia).

0 0

16.01.2010 18:55 iuiu_flori

institutor, am gresit

0 0

16.01.2010 18:55 iuiu_flori

institutor, am gresit

0 0

16.01.2010 20:14 constantin_obreja

Flori prntru 'flori'! Atat, dar eu nu mi-as da copilul la grupa dumneavoastra! Aveti ceva cu directorul, e normal! Dar, va rog, 'puneti-va lectiile pe curat' inainte de a le butona! Citind comentariul dvs. aud cum 'tropaie' butoanele! Putem injura si in ... soapta!Numai bine,

0 0

16.01.2010 20:55 busuioccarmenclaudia

nu am inteles ce se va intampla cu scolile din rural ce au doar invatamant simultan cu 1 sau doua posturi la primar si 1 la prescolar? unde sunt ca nr de elevi 23 jar prescolari 2o dar toate grupele?

0 0

16.01.2010 21:32 iuiu_flori

Daca ati veni in gradinita noastra ati observa ca sunt printre cadrele didactice care stiu sa lucreze cu copiii. Stiu ca am mai comentat odata cu o alta ocazie si dumneavoastra m-ati "intepat". Inteleg ca suntei director. Felicitari daca sunteti o persoana agreabila dar mi-as dori sa lucrati in tensiune asa cum lucram noi de 4 ani sa vedeti cum un asemenea director nu pune pe prin plan decat banii si relatiile.Sa vedeti cum nu a reusit sa instaleze un cablu in gradinita , fiind in mijlocul orasului, dar s-a folosit de banii pe care i-a luat drept taxa de inscriere ( in valoare de 40.000.000 lei vechi pentru a plati finantarea campaniei electorale a partidului din care face parte). Nu sunt un om politic, sunt doar un cadru didactic ce-si doreste calitate si care sper ca-mi fac datoria, altfel nu m-ar aprecia parintii si colegii. Din nou felicitari daca sunteti corect, dar nu uitati nu toti sunt asa. Eu sunt una dintre acele persoane care isi spune punctul de vedere si nu ii este frica de conducere chiar daca am de suferit de atatia ani.

0 0

16.01.2010 21:33 iuiu_flori

Sunteti, corectez, ma grabesc caci e tarziu.

0 0

16.01.2010 22:43 eda_vibia

Scuze,dar tema discutiei era alta,nu polemica pe tema directorilor si a vietii din scolile (gradinitele)dv.

Ce se va intampla cu scolile din mediul rural cu 100 elevi plus prescolari(sc. cu cls I-IV)?!

0 0

17.01.2010 00:37 papadie

La scoala in in care lucrez am simultane (I-IV), doar 8 copii acum, si 9 din toamna...iar la gradinita (acceasi cladire) Doar 10 copii acum si 9 din toamna. Ce se va intampla cu noi???Vor face naveta la scoala de care apartinem (10 km).????

0 0

17.01.2010 09:56 angelastoicacs

INSTRUCŢIUNI pentru fundamentarea cifrei de şcolarizare şi stabilirea reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat pentru anul şcolar 2010-2011





Constituirea formaţiunilor de studiu se face astfel:

1. grupa de început din învăţământul preşcolar va fi constituită la limita maximă de 20 de copii, în mediul urban şi spre limita maximă de 20 de copii, în mediul rural;

2. clasa de început din învăţământul primar va fi constituită la limita maximă de 25 de elevi, în mediul urban şi spre limita maximă de 25 de elevi, în mediul rural;

3. clasa de început din învăţământul gimnazial şi din învăţământul postliceal de stat va fi constituită la limita maximă de 30 de elevi, în mediul urban şi spre limita maximă de 30 de elevi, în mediul rural;

4. clasa de început din învăţământul liceal va fi constituită din 30 de elevi;

5. clasa de început din învăţământul profesional – anul de completare va fi constituită spre limita maximă de 30 de elevi.

0 0

17.01.2010 12:39 crivas

Păi dacă se închid şcoli , se comasează clase e clar că nu e normal ca la o singură clasă să fie finanţate două posturi de la buget , apropo de alternativele educaţionale.Şi să nu uităm că multe clase de step au sub efectivul minim .

0 0

17.01.2010 14:55 c_mmb

pt crivas, adica sa moara si capra vecinului, nu?!

0 0

17.01.2010 15:13 professorbujor

In spiritul "eficientizarii" in educatie ,un fost ministru al educatiei ,ramas in istorie doar din cauza numelui ,vine cu o initiativa de modificare a legii educatiei prin care liderii sindicali din educatie sa fie obligati sa predea cu norma intreaga !Distinsul fost ministru si actual senator PD-L crede ca liderii de sindicat au pierdut contactul cu realitatea !Cred ca aerul rarefiat de la altitudinea senatoriala i-a afectat grav cortexul acestui personaj care aminteste de "iepoca de aur "

0 0

17.01.2010 15:29 crivas

pt c mmb - Să nu moară nici o capră , dar după cum se vede vor muri multe !

0 0

17.01.2010 15:45 felixmunteanu

Auzeam de la o colegă că la şcoala lor se vor desfiinţa nişte posturi şi din cauză că se va renunţa la step by step. Adevărul e că în unele şcoli s-a introdus sistemul alternativ tocmai pentru a se salva niste posturi. Acum, din păcate, vor avea de suferit.

0 0

17.01.2010 17:36 crisanm2

Mi-as dori ca Oana Badea sa citeasca acest mesaj.Spunea acum cateva zile la B1TV ca profesorii ar trebui sa taca pt ca au salarii de 25 mil.lei vechi in conditiile in care muncesc doar 16 ore.Se vinde si pe sine si pe noi toti pentru postul pe care-l ocupa.Uita ca e invatatoare la baza si ca a promis ca ne va apara drepturile(inclusiv institutorilor).Si mai si minte pe deasupra! Cati dintre dvs aveti 25 mil salariul?O fosta colega de-a,,Domniei Sale”, absolventa a Blajului!

0 0

17.01.2010 17:42 c_mmb

Am vazut in CV-ul Oanei Badea ca a fost "institutor superior" dupa ce a absolvit finante-credit. Si-a atribuit o titulatura care nu exista dar se compara cu noi?! :-))))

0 0

17.01.2010 17:44 c_mmb

Am vazut in CV-ul Oanei Badea ca a fost "institutor superior" dupa ce a absolvit finante-credit. Si-a atribuit o titulatura care nu exista dar se compara cu noi?! :-))))

0 0

17.01.2010 19:23 voicu

Ceausescu este fericit, in sfarsit! Ceea ce el nu a putut sa faca, se inntampla acum! Se realizeaza visul sau de a face sa dispara satele! O sa ramana doar o adunatura de case! Urmeaza, probabil si bisericile!

0 0

19.01.2010 11:38 valentina

E adevarat,situatia nu e de varsat lacrimi,e de bocet.Nu au nevoie de oameni educati.Dar este adevarat si faptul ca exista scoli unde efectivele la clasa sunt sub limita. Scoli unde la 3 clase step sunt 40 elevi si ..normal 6 cadre didactice care nu sunt toate titulare. Nu cred ca e normal sa fie platite 2 cadre la 12 elevi,sau la 14.

Nu vrea nimeni raul cuiva dar nici sa nu ne batem joc unii de altii.

Ce vom face noi? Ne intalnim cu directorii si discutam cum trebuie rezolvata problema, pentru ca este o problema mult mai spinoasa decat ne inchipuim.

0 0

19.01.2010 11:40 valentina

E adevarat. Scuze pentru "e" mic...graba....

0 0

19.01.2010 17:44 dragoiu

Dragi colegi,

Văd că sunteţi, ca de obicei, foarte dezbinaţi.E adevărat că fiecare caută să-şi salveze pielea, dar asta nu înseamnă că trebuie să lovim în alţii.

Oricum, guvernanţii noştri vor să se îndrepte spre modele de învăţământ occidentale, dar cu efective şi salarii ca în comunism!

Vaiiiiiiiiii! Şi eu credeam că vor să avem învăţământ european!

Dragi colegi,

Ştiţi câţi copii sunt într-o grupă la o grădiniţă în Londra ?6 copii la grupă.

La învăţământ special , un psihopedagog se ocupă doar de 1 elev. Şi are normă întreagă. Este prietena mea la care am fost în vizită anul trecut în vacanţa de Paşte. Aşa că, fiind învăţătoare, nu înţeleg cum poţi să te ocupi de 25 de copii de clasa I, atunci când predai o literă sau încerci să formezi conceptul de număr natural!!!!? E foarte greu să desenezi la fiecare copil în caiet cel puţin o literă, să corectezi tema, să corectezi fişele de lucru, să mai dai şi dictare pe care să o corectezi. Asta la ora de scriere. Nu mai vorbesc,la ora de citire, reuşeşte fiecare copil să citească măcau un cuvânt sau o propoziţie. Gândiţi-vă la aceste aspecte! Sper să se gândească şi guvernanţii ! Încotro ne îndreptăm, ce dorim să facem, cum să reuşim să realizăm calitate în aceste condiţii?

0 0

19.01.2010 19:58 dascalitamaria

Dacă ar trebui umblat undeva, atunci cred că ar fi cazul să se vadă dacă nu există un excedent de personal în cadrul Ministerului Educației, care pentru a avea obiectul muncii cer tot felul de situații care nu sunt de nici un folos învățământului.S-au desființat acum 2-3 ani centrele bugetare care functionau cam pe la toate liceele și unde erau cccccccccccccâte 4-5-6-contabile și 4-5 secretare. Când a fost vorba să se desființeze centrele bugetare s-a găsit soluția de a deveni școlile unități cu personalitate juridică, iar cei disponibilizați de la centrele bugetare au fost împrăștiați prin toate școlile-adică tot pe bugetul educației. Educației

0 0

20.01.2010 07:59 zolee

Nu trebuie să ne mirăm că s-a ajuns până aici. Până şi anul trecut s-au scos la titularizare posturi de învăţători la clase simultane cu 5-6 elevi. Asta în condiţiile în care şcoala cu PJ este la 5 km şi are şi microbus şcolar. Dar mai dureros este că tot acum un an doi aceste clădiri au fost reabilitate cu bani grei. Asta este greşeala directorilor şi primarilor respectivi.

Unde mai pui că există liceu unde secretara şefă şi secretara nu pot da o adeverinţă, dacă nu e de faţă informaticianul. Ia ghiciţi,de ce...Da, pentru că nu ştiu la calculator

0 0

20.01.2010 08:21 zolee

Nu trebuie să ne mirăm că s-a ajuns până aici. Până şi anul trecut s-au scos la titularizare posturi de învăţători la clase simultane cu 5-6 elevi. Asta în condiţiile în care şcoala cu PJ este la 5 km şi are şi microbus şcolar. Dar mai dureros este că tot acum un an doi aceste clădiri au fost reabilitate cu bani grei. Asta este greşeala directorilor şi primarilor respectivi.

Unde mai pui că există liceu unde secretara şefă şi secretara nu pot da o adeverinţă, dacă nu e de faţă informaticianul. Ia ghiciţi,de ce...Da, pentru că nu ştiu la calculator

0 0

20.01.2010 10:00 zolee

Alte exemple de bani cheltuiţi aiurea:

-Bani de liceu-sunt cazuri în care din aşa zişii elevi nu dau pe la şcoală nici în ziua când se împart banii de burse, iar unii stimaţi directori le duc banii acasă!

-Corn şi lapte-laptele şi iaurtul se împrăştie pe străzi mai ceva ca praful

0 0

20.01.2010 23:29 sorinborodi

Era odata un baietel de clasa a IV-a,pe care il chema Bogdan.Avea o imaginatie bogata.Intr-o vreme,era obsedat de ideea ca un extraterestru de pe planeta X il urmarea ,dar cu intentii prietenoase.

Bogdan al nostru doreste sa comunice cu extraterestrul si primul pas e sa-l anunte ca numele lui este Bogdan.Asa ca obtine de la colegii de clasa tot laptele din ziua respectiva si incepe sa-l arunce pe asfalt,sa-si scrie numele.Laptele nu-i ajunge sa scrie decat "BOG". Apeleaza la cineva,sa obtina si laptele de la clasa paralela, pentru a completa cu "DAN".Are si o explicatie: "Va dati seama ,daca vine prietenul meu,extraterestru si afla ca ,de fapt,nu ma numesc "BOG",ma fac de tot rasul..........."

0 0

21.01.2010 20:15 professorbujor

Daca folosea imaginatia,Bogdan ar fi pus si cornurile din programul "laptele si coarnele " pe asfalt pt. a-si completa numele;iar daca are putintica rabdare,va putea scrie,pe asfaltul acela imaginar, si cu miere de albine,cu litere mai putin lizibile caci suntem in criza !

0 0

22.01.2010 00:21 zolee

Legal nu au cum sa desfiinteze simultanele cu 5-6 copii din mediul rural, si nici clasele care au minim 10 elevi. Faza e ca deocamdata legislatia in vigoare permite functionarea cu aceste efective. Abia daca se va adopta noua lege a invatamantului(in forma in care si-au asumat responsabilitea) se pot desfiinta. Dar daca directorul propune desfiintarea acestora atunci bineinteles au acoperire.

0 0

22.01.2010 13:43 alirodi

Am inteles ca deocamdata este in vigoare Legea 84/1995, care spune referitor la ciclul gimnazial: "clasa din invatamantul gimnazial are in medie 25 de elevi, dar nu mai putin de 10 si nu mai mult de 30". Cum interpretati? Noi la viitoarea clasa aVa avem 42 de elevi. Nu ni se permite sa formam 2 clase. Ni s-a spus sa directionam copiii spre alte scoli, in contextul in care salarizarea va fi in functie de nr. de elevi. Daca cineva cunoaste legile mai bine, poate ne lamureste. Multumesc anticipat.

0 0

22.01.2010 20:24 professorbujor

Zice-se ca finantarea urmeaza scolerul;deci ,daca ai 42 elevi in clasa z primesti finantare pt.42 elevi.La acest efectiv,ar cam fi cazul de a fiinta 2 posturi de invatator;42 elevi in clasa nu e posibil ,atunci trimitem neste copii la alta scoala si fiinteaza acolo un nou post!Deci,suntem prosti ,sau idioti ?!

0 0

22.01.2010 23:11 alirodi

Eu ma refeream la ciclul gimnazial, oricum multumesc pt. ca ati incercat sa raspundeti.

0 0

23.01.2010 20:10 gyangio

Buna sa va fie ziua ,dragi colegi!Eu am citit cu stupoare toate necazurile semnalate de diferite persoane.Am alta idee !Domnule ,de 20 de ani aud numai sintagma "REFORMA IN INVATAMANT"!Cineva isi bate joc de noi !Dragi colegi ,va adresez o intrebare?:-ATI AUZIT CUMVA DE REFORMA IN SISTEMUL FINANCIAR SAU IN CEL AL MUNCII? NU.Personal nu am sesizat ,sa-l preocupe pe Base sau pe BOC de reduceri de personal in aceste ramuri!CORECT?Eu zic ca "-da!"Sa vedem ce idei le mai vin !

0 0

24.01.2010 14:14 hgermer

In Timis se propun clase de gimnaziu la simultan(peste 30 de elevi), desfiintarea scolilor I-IV (chiar daca au 10 elevi si nu exista transport scolar);mai putem vorbi de calitate in aceste conditii?

0 0

25.01.2010 14:09 popanmc

De ce nu sunt bani, oare şi de ce FMI trebuie să facă legi în ograda noastră? De ce mulţi dintre "titularii" care au avut sub 5 la concurs lucrează ca suplinitori, dacă, prin lege, nu au dreptul? Este drept să se desfiinţeze posturi ai unor oameni care mai au un pic până la pensie? Care, deşi au clase de simultane (care e o muncă mult mai grea decât munca la o clasă de acelaşi nivel), trebuie să rămână fără posturi, pentru că dispar aceste clase....De ce există încă suplinitori puşi pe posturi diferite, din criteriile amintite, iar alţii care-şi vâd de treabă sunt ameninţaţi de disponibilizare???????

0 0

25.01.2010 17:50 diana01

In 2009 am luat titularizarea si sunt educatoare intr-un sat. Pe lista copiilor inscrisi la gradinita erau trecuti 20, dar cand m-am dus la grupa am descoperit ca sunt doar 11, dintre care doi au autism. Anul viitor vor pleca cinci la scoala si vor veni la gradinita tot cinci copii, deci tot 11 vor fi , mentionez ca este singura gradinita in acest sat, iar in cladire mai este o clasa de simultan (20 elevi).Scoala de centru se afla la 5 km , iar in zilele ploiase sau cand ninge , microbuzul scolii nu coboara in sat (pt elevii de 5-8).Ce o sa se intample cu mine si cu acesti copii ?

0 0

26.01.2010 20:32 alirodi

ceea ce se intampla este foarte grav. Presupunand ca intr-o localitate ar exista un singur copil, chiar si acelui copil statul trebuie sa-i asigure dreptul la invatatura, sa gaseasca o modalitate favorabila copilului si nu bugetului statului. Ni se spune ca nu avem invatamant de calitate comparativ cu restul Europei. Dnul ministru, care este scolit prin strainatate ar putea sa ne spuna cati copii sunt intr-o clasa in Franta, Elvetia , la ciclul primar. Stie oare ca in afara de invatator pe langa acei copii sta o armata de specialisti? S-au gasit sa faca economie la ceea ce , cu emfaza au numit in toata campania electorala " prioritate nationala" ... Si cand te gandesti ce sume imense de bani se cheltuie aiurea...

0 0

28.01.2010 13:52 doru_o

Am crezut o vreme ca e mai bine sa tac. Am gresit. Unele comentarii nu numai ca ma supara dar dovedesc imaturitate si fac rau breslei noastre.

In primul rand eu nu am citit CV-ul doamnei Oana Badea ci eu o cunosc personal. In vremea in care inca nu se alerga dupa diplome, pe la facultati tip SRL, Oana a intrat, prin examen, la o facultate de stat, inainte de 1989. Unii din cei care scriu comentarii rautacioase azi poate bateau discotecile pe atunci...

Cat priveste emisiunea de la B1, am urmarit-o si eu. Nu a gresit cu nimic. In acest moment exista profesori care obtin 25-27 milioane vechi si nu i-a numit pe cei care iau cel mai mult. Nu s-a referit la invatatori in acea afirmatie ci la profesori, aparandu-i totodata pe cei tineri care sunt prost platiti. Nu a generalizat. A vorbit ca un secretar de stat pentru invatamantul preuniversitar nu pentru invatatori/ institutori, desi a absolvit un liceu pedagogic pe care nu l-a tradat niciodata. Si spun asta pentru ca o cunosc personal.



0 0

28.01.2010 20:44 zolee

Chiar există profesori care au 25 mil. pe lună, dar gandește-te că aceia sunt aproape de pensionare și cu gradul 1. Oare chiar e prea mult după o viață întreagă muncită la catedră?

Mama mea s-a pensionat anul trecut după ce a predat limba romană 37 de ani și a avut 20 mil. în ultimul an.

0 0

29.01.2010 09:46 doru_o

Aceasta este problema noastra: mereu punem intrebari, chipurile, incuietoare. Cine a vorbit despre mult sau putin dupa 37 de ani de munca la catedra? De ce credem ca atunci cand se spune un lucru, culmea, adevarat, se refera la noi sau la unul apropiat noua? De e credem ca toti sunt la fel ca noi? Intrebarea adevarat este, daca suntem capabili sa acceptam adevarul care nu e comod deloc. De regula, in dulcele obicei romanesc amestecam totul precum intr-o salata. Eu fac diferenta intre atitudine si barfa si vorbesc doar atunci cand am argumente. Barfa nu e un argument iar lamentarea nu e specifica dascalului de vocatie. Cred ca aici am pierdut noi, dascalii si pierdem de ceva vreme. De castigat castiga insa cei fara valoare.

0 0

29.01.2010 21:06 alirodi

"Unii din cei care scriu comentarii rautacioase azi poate bateau discotecile pe atunci...". Aceasta fraza o incadrati la capitolul: "adevar", "barfa" sau "comentariu rautacios" ?

0 0

30.01.2010 11:17 doru_o

Pentru mine este o constatare...locala. Libertatea de incadrare a afirmatiei respective este insa garantata si supusa analizei critice. E un risc asumat.

0 0

30.01.2010 11:25 doru_o

Poate ca numai eu am fosti colegi corigenti( dar nu ca Eliade) care acum se lauda cu facultate, masterate sau chiar un doctorat! Ca despre elevii care nu legau corect cuvintele in propozitie si sunt azi studenti sau la doctorat, nu vreau sa vorbesc...Hartia suporta orice! Se poarta diploma fara competente.

0 0

19.09.2010 18:26 vladalex

Unde găsesc, în scris,numărul de elevi din care se constiruie o clasă I-IV ?

mulțumesc,maya

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 29 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

426 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN