Jocuri educaţionale

Armonia culorilor
Fracţii egale
Matematica Clasa a IV-a

Ispita fructelor
Ordinea operaţiilor şi folosirea parantezelor rotunde în exerciţii
Matematica Clasa a III-a

Duelul primăverii
Probleme care se rezolvă prin 1-2 operaţii
Matematica Clasa a II-a
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

România are planuri-cadru unice, programe unice și obligatorii, manuale făcute (în timp scurt) strict pe baza acestor programe. În alte țări, fie coexistă mai multe sisteme (și elevii pot alege pe care să îl urmeze), fie școlile pot alege între metode (programă + manual) propuse de echipe profesioniste, fie chiar școlile sunt implicate (cu limite destul de largi) în stabilirea conținuturilor. Pentru a elimina actualele nerealizări din învățământul românesc.

16.31% ( 38 voturi )
52.79% ( 123 voturi )
29.18% ( 68 voturi )
2.15% ( 5 voturi )

Nr. total voturi: 233 Sondaje anterioare

Propus de: ezragsit | 21.08.2018 / 829 vizualizări

8 comentarii

Comentarii (8)

1 0

28.08.2018 09:03 chiciudeanteodor203

M, Kogălniceanu are Introducțiune la Dacia literară

0 0

02.09.2018 20:21 Arsene_olp

Desigur ,e mai comod sa alegi o metoda standard si sa (nu) o aplici ,dar ,dupa o intreaga viata de autodidact ,singura modalitate viabila pentru un invatamant de calitate (dar in acelasi timp si cea mai scumpa) ,cuprinde etapele:

1.Fiecare scoala sa aiba o biblioteca generoasa cu lucrari scrise pe intelesul elevilor ,si acces liber la raft pentru cei care doresc sa invete.Cartile trebuie sa cuprinda un numar suficient de mare dintre titlurile in limbi straine ,deoarece la noi carti pedagogice de stiinta nu exista ,si degraba nici nu vor exista ,din pacate.Accesul sa fie permis doar pentru elevii si profesorii scolii respective ,iar fondurile ,cu putin efort ,le pot suporta parintii.In doi trei ani fiecare scoala poate avea o biblioteca foarte buna ,daca se vrea asta.

2.Profesorii trebuie sa aiba materia asimilata ,pentru a putea preda liber la clasa ,deoarece elevii sunt de tipuri psihologice diferite ,iar metoda de predare nu poate fi si unica si eficace.Deci trebuie o adaptare continua la elev ,pedagogie pozitiva ,pentru ca fiecare sa iasa de la ora pe deplin satisfacut.Altfel se creeaza ziduri insurmontabile intre elevi si profesori ,numarul de tigari aprinse in cancelarie fiind direct proportional cu grosimea acestor ziduri.

3.Profesorii sa scrie cursuri proprii ,cu materia pe care dansii o considera esentiala pentru elevi.Fiecare profesor sa aiba propriul curs ,disponibil si de citit in biblioteca si de cumparat.Cursurile sa fie platite de stat ,in plus fata de salariu,si sa se reinnoiasca periodic ,dar cu pastrarea disponibilitatii si acelora vechi(deoarece de multe ori pot fi mai bune).

Mentionez ca am fost un elev bun ,dar ca niciodata nu am putut invata dupa o unica sursa ,desi de obicei explicatiile profesorilor buni le intelegeam.Manualele ,indiferent cum vor fi scrise ,nu vor fi niciodata suficiente pentru ca un elev sa inteleaga materia.Solutia la inchistarea mintii este libertatea de lectura ,libertatea in general ,inteleasa in sensul crestinesc.

Doamne ajuta!

1 0

04.09.2018 15:19 ciprianpetre

Este foarte adevarat - trebuie sa existe o anumita libertate inprocesul de predare-invatare-evaluare si, intr-adevar , depinde de capacitatea psihopedagogica a fiecarui cadru...

0 0

05.09.2018 19:06 niculinaturlea

Poate e mai buna o combinatie. Profesorii sa poata recomanda si alte surse alternative de documentare sau aprofundare dintr-o biblioteca mai mare, de exemplu a MEC.

0 0

11.09.2018 16:58 chips23

Dacă am privi realist școala românească am observa că majoritatea cadrelor didactice (educatori, învățători, profesori) se țin de manual ca de sfintele moaște. Îmi pare rău să o spun dar calitatea resursei umane în învățământ a scăzut simțitor în ultimii ani nu doar calitatea profesională/ intelectuală ci și cea umană (și uneori nu neaparat calitatea ci motivația). Foarte multe cadre didactice vin la școală sa ia un salariu și apoi pleacă repejor acasă că ”au probleme”. Această problemă nu va fi rezolvată de programe sau manuale.
Așadar ne aflăm în situația de a inventa programe/ manuale pe care să le înțeleagă/aplice și cadrele care ”vin la serviciu” dar care să ofere și cadrelor responsabile (ca să nu spun dedicate că unora li se poate părea exagerat) posibilitatea dezvoltării unor programe / auxiliare la manuale adaptate clasei pe care să le poată utiliza fără teama că va veni un director/ inspector din prima categorie să îl întrebe de ”unde a scos dumnealui/ ei chestiile astea”.
Oricâte biblioteci, acces la reviste de specialitate am avea va fi întotdeauna nevoie de oameni care să citească, înțeleagă, prelucreze informațiile într-o nouă formă utilă clasei și să le aplice. Uitați-vă în jur. Câți colegi ar fi dispuși la acest efort?
Îmi cer scuze dacă prin această postare supăr oamenii care își fac cu drag meseria de cadru didactic nu acesta este scopul, ci acela de a face o scurtă radiografie realistă.

3 0

12.09.2018 04:26 danvulc

Ați punctat exact ! Întrebarea cea mare este:
Pentru cine sunt aceste dezbateri ?
Doar ca să vorbim discuții ! Cei mai mulți profesori nu au nicio treabă cu programa, cu manualele alternative, cu auxiliarele !
Dacă a apărut vreo culegere de probleme, foarte bine ! Dacă nu, le avem pe cele de anul trecut ! Dacă nici acestea nu sunt, își aduc aminte de niște fișe îngălbenite din sertar !
Planuri, programe, manuale, unice sau alternative, auxiliare … etc. toate acestea sunt povești pentru marea majoritate a dascălilor ! Lucru diferențiat la clase diferite ? Fișe individuale la clasă pentru elevi de ”forțe” diferite ? Acestea sunt doar povești nemuritoare !
De fiecare dată le auzim din gura celor mai mari, în consiliile profesorale sau la consfătuiri !
Diferențierea este făcută acasă ! Dar din păcate, pe seama buzunarului părintelui !
În consecință, în ideea că totuși, cineva se gândește la școală, la elevi, la … viitor, că există specialiști ce pot elabora ceva bun, susțin ideea unui manual unic !
Măcar să avem speranța că acela să fie, eventual, folosit !
Doamne ocrotește-i pe români !

0 0

17.09.2018 09:35 Arsene_olp

Ar mai fi o idee ,pragmatica de acesta data.

In facultati exista asa numitele indrumare ,unele din ele sub forma unui ghid pas cu pas ,necesar pentru rezolvarea unor probleme -tip.

Este greu intr-adevar sa nu despici firul in patru in anumite probleme ,totusi un punct de vedere minimal si (relativ) unanim acceptat ,ar putea fi trecut scurt si clar ,in manuale de tip indrumar.

Aceasta ar fi cea mai simpla si eficienta solutie ,de moment ,desigur.

Toate bune!

Doamne ajuta!

0 0

17.09.2018 12:39 cristinaiorga68

Scoala romaneasca este o scoala cu o traditie solida si cu rezultate remarcabile, cu multi profesori cu har si dedicatie. Trebuie sa existe o diversitate, atat in manuale cat si in programele scolare, respecatndu-se cerintele PIRLS si un program-cadru.
Nu trebuie sa adoptam un alt model educational, de exemplu mult laudatul model finlandez, pentru ca acel model functioneaza acelui tip de societate, acelei culturi.
Trebuie sa uniformizam exigentele la toate scolile, sa penalizam esecul scolar prin repetentie si sa fim mai fermi in ceea ce priveste felul in care trebuie sa fie respectata scoala si cerintele ei. Avem multi analfabeti functionali pentru ca pe noi ne intereseaza doar ca acestia sa participe la ore, le dam note care le permit sa ajunga pana in clasa a XII, desi acestia au pierdut atatia ani din viata la o scoala mult prea permisiva. Suntem mult prea interesati in a combate abandonul scolar, in loc sa ii penalizam pe cei care nu vin la scoala prin amenzi mari. Din cauza faptului ca se incearca diminuarea abandonului scolar, multi profesori sunt prea permisivi in notarea elevilor.
Parintii trebuie sa se lase ghidati de cerintele scolii si nu scoala sa se adapteze la mofturile asociatiilor de parinti. Acest model occidental este necesar, acolo unde parintele trebuie sa motiveze de ce elevul a intarziat la scoala, de ce vine nepregatit la scoala.
Scolile ar trebui sa contina tot materialul necesar unei bune functionari, materiale didactice, o biblioteca moderna, un decorator pentru clasele primare, asistenta psihologica reala si directori fermi si exigenti.
Avem scoli cu mult personal auxiliar care nu face mare lucru. Responsabilul cu informatica ar trebui sa lucreze pentru mai multe scoli, femeile de serviciu ar trebui sa faca cu adevarat curatenie, bibliotecara ar trebui sa aiba carti pe care sa le poata oferi elevilor. Scolile ar trebui sa aiba un mediu mult mai atractiv, cu sali de clasa moderne. Profesorii ar trebui sa aiba la dispozitie tot materialul necesar pentru a putea preda la ore. Bani, mai multi bani in scoli pe materiale didactice atractive. Totul porneste de la saracie!
O scoala saraca nu poate sa performeze la cerintele societatii de azi.
Atat elevii cat si profesorii trebuie sa fie stimulati avand acces la tot materialul necesar unei predari-invatari performante.
Programele scolare ar putea sa fie personalizate in functie de specificul scolii, respectandu-se un program-cadru.
In fine, nu as dori sa continui cu factorii ce au contribuit la performantele scolare atat de slabe ale elevilor, dar fara un invatamant puternic si solid orice societate e in deriva.

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 7 evenimente

«SEPTEMBRIE 2018»
LuMaMiJoViSaDu
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


emotii de septembrie

Propus de: otilia_horeanga66

Sondajul zilei

România are planuri-cadru unice, programe unice și obligatorii, manuale făcute (în timp scurt) strict pe baza acestor programe. În alte țări, fie coexistă mai multe sisteme (și elevii pot alege pe care să îl urmeze), fie școlile pot alege între metode (programă + manual) propuse de echipe profesioniste, fie chiar școlile sunt implicate (cu limite destul de largi) în stabilirea conținuturilor. Pentru a elimina actualele nerealizări din învățământul românesc.

233 voturi | 8 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: ezragsit Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Pentru cadrele didactice din preuniversitar: Abonaţi-vă la Premium și puteţi avea mai multe puncte la dosarul personal!