Şcoala cu
bune practici

41 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

POEZIA DE BUZUNAR/POETRY AND FUN

Slobozia, Ialomita
Clasa a 10-a

Tip de activitate: culturale

PROF. COORDONATOR: RUGINESCU RAMONA

PROIECT: POETRY AND FUN / POEZIE DE BUZUNAR

1. Denumirea programului: POETRY AND FUN / POEZIE DE BUZUNAR
2. Tipul programului: activitate extracurriculara interdisciplinara in programul “Scoala Altfel”
3. Grup tinta: elevi clasa a X a G
Durata: 3 h
4. Parteneri :Biblioteca Judeteana “Stefan Banulescu”, Slobozia, Ialomita
5. Scop :atragerea elevilor in lumea poeziei
6. Obiective :
- indepartarea barierei dintre elev si carte ;
- incurajarea exprimarii libere a impresiilor , sentimentelor , trairilor prin poezie ;
- cultivarea gustului pentru lectura / poezie ;
-dezvoltarea unor tehnici de scriere
- socializarea elevilor : cooperarea prin intermediul unor activitati de lectura ;
- privirea lecturii din alt punct de vedere decat cel „oficial” din clasa
- crearea unei atmosfere destinse ;
- stabilirea unei relatii bazate pe incredere , respect si prietenie ;
- constientizarea importantei lecturii ;
- elaborarea unor compozitii proprii intr-o limba straina

7. Resurse umane : elevi ,cadre didactice ,bibliotecari

8. Resurse materiale : afise , foi colorate , markere , aparat foto , flip-chart, consumabile, video proiector, laptop, internet, plicuri, imagini poeti contemporani, buzunare pantaloni, bolduri

Programul activitatilor

Activitatea 1

Eleviilor li s-a prezentat titlul si obiectivele activitatii propuse. Totodata, au fost intrebati ce stiu despre poezia contemporana si cativa autori cunoscuti, cat si motive pentru care ar teebui sa citim poezie.

Activitatea 2

Avand ca subiect toamna, programul a debutat cu audiția muzicală „Nichita Stănescu” și „Tudor Gheorghe” - „Toamna”, eleviiau fiind apoi rugati sa recite si ei din autorii contemporani gasiti pe mesele special amenajate cu volume de poezie contemporana, in limba engleza si romana.
Pentru a fi incurajati sa participe si ei activ recitand poezii, doamnele bibliotecare au spart gheata recitand 2 poezii contemporane. Apoi a urmat profesorul coordonator si elevii, care au reusit sa transmita emotie cu recitalul lor.

Activitatea 3

A urmat apoi Acrostic poetry , poezia acostica, cu fiecare litera a cuvintelor AUTUMN si PUMPKIN, elevii au creat propriile versuri.
Poeziile create sub tema „Pumpkin and Autumn acrostic poetry” au fost atașate în buzunarele panoului „Poezie de buzunar” si expuse in holul la etajul I al Bibliotecii Județene.

Activitatea 4

Activitatea a continuat tot in limba engleza, profesorul coordonator prezentand elevilor conceptul de poezia-forma sau SHAPE POETRY.
Tinerii și-au demonstrat creativitatea prin poeziile pe care le-au compus și pe care apoi le-au transcris pe formele unor teniși, pantofi, fluturi sau ceea ce și-au dorit ei înșiși să creeze, toate lucrările fiind prinse pe o sfoară cu clești.
În final elevii doritori de a-și exprima opinia cu privire la activitatea desfășurată, au fost invitați să scrie un cuvânt reprezentativ pe panoul de flipchart.
Participanți la acțiune au fost elevii clasei a XI - G și două eleve de la clasa a IX - a B, însoțiți de dna.prof. de limba și literatura engleză Ruginescu Ramona, de la Colegiul Național „Mihai Viteazul” din Slobozia.


Concluzii si feedback :

Ce înseamnă Poezia din Buzunar? Este o inițiativă și un exemplu de apropiere a poeziei de oameni, de a ieși cu ea în stradă, la propriu, în buzunar. Cei dornici să participe trebuie să-și aleagă o poezie pe placul lor, apoi s-o vâre în buzunar spre a o preda, ca pe o flacăra olimpică, mai departe, și anume prietenilor, apropiaților, colegilor de muncă și chiar și străinilor. Chintesența e simplă: fă poezia cunoscută!
Poemele culese astazi sau cele realizate de elevi vor fi scoase la lumină din buzunare în cadrul unor evenimente ale bibliotecii judetene sau in cadrul scolii. Acest proiect va fi popularizat, dorindu-se raspandirea poeziei in randul tinerilor.

Astfel ca, toate poeziile-poezia romana contemporana, cat si poezia creata in limba engleza au fost introduse in fiecare din buzunarul adus de elevi de acasa. Buzunarele au fost apoi prinse cu bolduri pe un panou, realizandu-se o expozitie numita „POEZIA DE BUZUNAR”/”POCKET POETRY”. O alta forma de xprimare a sentimentelor, modrna si atractiva pentru adolescentii prezenti si nu numai a fost sfoara ce a cuprins tenesii si pantofii, pe care erau scrise propriile versuri.

Propus de: ramurik | 21.06.2022 12:51

0 comentarii

1722 vizualizări

Galerie foto


Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 51 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

264 voturi | 6 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN