Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Cum public un articol?

Revista electronică Didactic.ro ISSN 1884-4679 Februarie 2009

Articolele Cancelariei Naţionale

Cancelaria Didactic.ro: Tezele unice nu ar trebui să fie un criteriu pentru admiterea la liceu

INTUITEXT şi Didactic.ro au realizat o cercetare pentru a analiza cum a decurs sesiunea din decembrie 2008 a tezelor cu subiect unic şi care sunt opiniile dascălilor despre acest sistem de evaluare a elevilor. Peste 66% dintre cadrele didactice sunt de părere că rezultatele de la tezele unice nu sunt în concordanţă cu nivelul de pregătire al elevilor, deşi subiectele din sesiunea decembrie 2008 au fost în conformitate cu programa anunţată, după cum susţin 64% dintre participanţii la studiu. Peste 76% dintre cadrele didactice sunt de părere că elevii au avut subiecte cu un grad mediu de dificultate. În plus, 64% dintre dascăli susţin că subiectele corespund standardelor actuale privind evaluarea elevilor. Principalele probleme evidenţiate de către dascălii participanţi la studiul INTUITEXT sunt neregulile de la supravegherea examenului şi de la corectarea lucrărilor. Aceştia consideră că tezele unice nu ar trebui să fie un reper pentru ierarhizarea elevilor şi intrarea în clasa a IX-a, susţinând revenirea la examenul de admitere organizat în fiecare liceu.

Raportul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Inovării privind tezele cu subiect unic, sesiunea decembrie 2008

Miniserul Educaţiei, Cercetării şi Inovării a prezentat raportul legat de tezele cu subiect unic din sesiunea decembrie 2008. Aproximativ 20% dintre elevii claselor a VII-a, care au susţinut, în primul semestru, teze cu subiect unic la limba şi literatura română, au luat note sub 5. Cele mai multe note de 10 au fost înregistrate în judeţele Mehedinţi şi Cluj. În Bucureşti s-a înregistrat cea mai mare promovabilitate - 83,83%. La clasa a VIII-a, cele mai multe note de 10 au fost înregistrate în Mehedinţi şi în Dolj, iar 15,20% dintre elevi au obţinut note sub 5. 

Proiectul „Restructurarea sistemului de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar prin generalizarea sistemului de credite profesionale transferabile”.

Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Inovării prin Centrul Naţional de Formare a Personalului din Învăţământul Preuniversitar (CNFP) anunţă lansarea proiectului „Restructurarea sistemului de formare continuă a personalului din învăţământul preuniversitar prin generalizarea sistemului de credite profesionale transferabile". Cu un buget de 3,4 milioane euro, cofinanţat din Fondul Social European, proiectul este parte a Programului Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane şi se va finaliza pe 31 octombrie 2011.

Programul de siguranţă pe Internet “SIGUR.INFO”

Organizaţia Salvaţi Copiii, Positive Media şi Centrul FOCUS au iniţiat în anul 2007 un Consorţiu pentru dezvoltarea proiectului Sigur.Info în cadrul programului comunitar multianual de promovare a utilizării, în condiţii de mai mare siguranţă, a Internet-ului şi a noilor tehnologii on-line, Safer Internet plus.

Pază în şcoli

Echipajele de poliţie din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, împreună cu efective de jandarmi şi poliţia comunitară vor asigura paza elevilor în zona intrării în instituţiile de învăţământ preuniversitar. 

De asemenea, echipajele vor asigura patrularea zilnică în zona unităţilor şcolare, chiar şi în perioadele în care elevii nu au cursuri.

Elevii din Bucureşti nu vor mai putea părăsi şcoala în timpul orelor

Elevii nu mai au voie să iasă din şcoli în timpul cursurilor. Este una dintre măsurile de siguranţă propuse de Inspectoratul Şcolar Bucureşti, pentru a reduce numărul incidentelor violente din zona şcolilor.

Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti a cerut unităţilor de învăţământ preuniversitar să stabilească accesul în şcoli doar pe baza unor semne distinctive. De asemenea, să ia măsuri în privinţa elevilor care părăsesc şcoala în timpul orelor şi să-i sancţioneze pe cei care fumează în incinta şcolii.

Câştigătorii concursului „Scrisoare către Moş Crăciun”

Didactic.ro vă invită să descoperiţi compunerile despre Crăciun ale şcolarilor! Dascălii au publicat compunerile realizate de elevi, iar părinţii au aflat ce îşi doresc copiii de sărbători.

Cele mai frumoase şi mai originale creaţii au fost premiate în cadrul concursului Cadouri speciale pentru copii isteţi lansat de Didactic.ro şi INTUITEXT!

Noutăţi Didactic.ro

Calculatorul şi educaţia, o nouă secţiune Didactic.ro! Cancelaria Nationala Didactic.ro şi INTUITEXT vă propun o secţiune dedicată folosirii tehnologiei moderne în educaţie: "Calculatorul şi educaţia". Aceasta va cuprinde lecţii realizate cu ajutorul tehnologiei moderne, materiale educaţionale în format electronic realizate de către membrii Cancelariei Naţionale, tutoriale despre folosirea calculatorului şi a Internetului, studii de caz şi concursuri.

Măsuri pentru îmbunătăţirea rezultatelor şcolare, Înv. Aurelia Chiobaş

În situaţia în care elevii nu au ocazia să înveţe folosind diverse materiale didactice auxiliare (manuale, filme, casete video pentru cei care utilizează cu precădere componenta vizuală a procesului de învăţare, mulaje, alte materiale care se adresează simţului tactil pentru care activează preponderent această componentă, jocuri desfăşurate pe un spaţiu întins pentru cei care utilizează componenta kinetică), ei nu pot atinge rezultatele pe care ar fi capabili să le atingă. Experienţa a demonstrat importanţa adaptării stilurilor/metodelor de învăţare la structura personalităţii elevilor. În plus, cu cât metoda didactică se potriveşte mai bine stilului de învăţare al elevilor respectivi, cu atât notele obţinute vor fi mai mari.

Utilizarea calculatorului în educaţie, profesor psiholog Ioana Căciulă – Colegiul Naţional „Mihai Eminescu”, Bucureşti

Calculatorul a devenit indispensabil în educaţia modernă, fiind utilizat de către cadrele didactice în procesul de predare-învăţare. Fiind un mijloc modern de educaţie, utilizarea sistemelor informatice a câştigat teren datorită virtuţilor foarte atractive pentru elevi, accesibilităţii pentru aceştia şi facilitării prezentării informaţiilor.

Utilizarea calculatorului în educaţie are marele avantaj de a facilita trecerea de la acumularea pasivă de informaţii de către elevi la învăţarea prin descoperire, ei învaţă să înveţe, dezvoltându-şi în acest mod abilităţile şi strategiile cognitive pe care le vor folosi şi adapta în diverse alte situaţii. Acest fapt aduce o mare flexibilitate în învăţare şi la stimularea elevilor de a se implica în procesul educaţional şi de a deveni parteneri ai profesorului în cadrul clasei.

Comentarii (11)

0 0

06.02.2009 05:31 iulialuci

Felicitari pentru temele de cercetare .Concluziile sunt relevante si ma bucur ca sunt concluzii asemanatoare cu ceeea ce am gandit si eu
-tezele cu subiect unic trebuie scoase sau sa nu mai fie criteriu pentru admitere in liceu
-adaptarea programelor scolare la predarea prin intermediul calculatorului este o idee excelenta ,trebuie grabita realizarea manualelor,noi oricum face aceasta adaptare.
-introducerea noii discipline T.I.C e o idee buna ,dar cine o va preda?in gimnaziu nu avem informaticieni,va aproba ministerul cresterea numarului de personal didactic in conditii de criza?sau pana intra in planul de invatamant disciplina TIC,trece recesiunea?
-rezultatele la tezele cu subiect unic sunt elocvente pentru a se renunta la aceasta modalitate de evaluare
-poate se introduce metoda de evaluare online ,pe calculator si atunci nu mai deplasam nici copii,nici cadre didactice ,nici cheltuieli asa mari nu se mai fac............

0 0

06.02.2009 07:56 mariananudoru

Folosirea calculatorului in procesul instructiv-educativ (ca metoda exclusiva sau predominanta )nu este nici profitabila , nici la-ndemana oricui . Ar trebui ca fiecare sala de clasa sa fie dotata cu un calculator si un video proiector , ceea ce nu se poate , plus alte inconveniente de ordin tehnic . Iar daca stam si ne gandim la faptul ca elevii nu mai au deprinderi in ceea ce priveste scrisul si cititul , comunicarea pe messenger deformandu-le scrierea normala , vom avea niste absolventi care nu vor mai putea sa lege doua vorbe. Cat despre implicarea afectiva , ce sa mai vorbim ?Va fi o relatie ca de la ...calculator la calculator : indiferenta , impersonala , lipsita de orice comunicare efectiv umana .Pentru profesori ar fi foarte bine , s-ar consuma mai putina energie .

0 0

06.02.2009 09:45 aurelia12

Foarte interesante temele propuse! Felicitari!
Consider ca tezele cu subiect unic trebuiesc inlocuite cu alta forma de examinare. Poate nu ar fi rau daca s-ar da un examen online. Dar pentru acest lucru ar trebui mai intai revizuirea programelor, manualele adaptate lucrului pe calculator, existenta unui calculator in fiecare sala de clasa, dascalii perfectionati in acest sens. Si alte concursuri, olimpiade sa se desfasoare online; sa participe cine doreste si elevii sa aibe posibilitatea sa-si vada imediat rezultatele; nu ar mai fi asa stresati, ar participa mai relaxati. Este o parere, dar din mai multe se va naste o concluzie aplicabila.

0 0

06.02.2009 10:20 tiberiana

Tezele nu s ar trebui demonizate: se structureaza materia, se face evaluare etapizata(pericolul "pasei proaste" eventuale de la un examen este eliminata); elevii sunt mai constiinciosi. Ce ar trebui schimbat totusi? sa se reintroduca notiunea de "centru de examen", poate acum se va numi "centru de testare/de desfasurare a tezei", evaluarea sa se faca de catre evaluatori "acreditati", in niciun caz de catre profesorii de la clasa, in scoala proprie.

0 0

06.02.2009 12:56 viatade1euro

Sunt perfect de acord cu afirmatia initiala ! Un elev ar trebui sa sustina examen de admitere la liceu, postliceala, facultate, la fel cum un student ar trebui sa sustina examen de admitere la masterat, doctorat. De ce? Fiindca nu s-ar mai umple lumea de iresponsabili si de inculti, sa intri in spital aproape sanatos si sa iesi aproape mort. Dar mentalitatea de baza "Dupa mine, potopul!" sau "Mie sa-mi fie bine, altul poate sa moara!", tiganeasca, e foarte bine inradacinata. Singurul lucru bun al tezelor cu subiect unic este obtinerea notelor mari a tuturor. Normal ar fi admiterea doar pe baza de examen. Sustinerea examenului intr-o alta institutie, complet altfel organizata, impune din start o maturizare psiho-cognitiva, intelectuala deosebita sau altfel spus adecvata. Un destept este intotdeauna malebil, fiindca isi permite, prin formatiunea intelectuala, absolut orice lux. Numai prostii mint, desteptii nu au nevoie de un asemenea artificiu deplorabil, ei spun intotdeauna adevarul. Orice limba e bogata, dar neaprofundata, devine banala.

0 0

06.02.2009 14:10 elena_calin_2007

Ma bucura sa aflu ca sunt multi colegi de aceeasi parere cu cea exprimata de mine. Examenele serioase, cu un inalt nivel de exigenta vor fi singurele care vor ierarhiza corect elevii. Nu e clar ca orice scoala are interes sa aiba rezultate cat mai bune? Chiar daca undeva caciula se fura...Felicitari pentru initiativa de a propune spre dezbatere subiecte atat de interesante. Poate opiniile noastre ajung unde trebuie.

0 0

06.02.2009 14:22 elena_calin_2007

Disciplina "TIC" ar trebui introdusa de la clasele I-IV. Si nu ca una optionala. Iar calculatoarele trebuie introduse pe scara larga in scoli. Eu nu am mai vazut anunturi de oferte pentru locuri de munca fara sa aiba ca si conditie obligatorie cunostinte in utilizarea calculatorului. Si am argumente foarte multe in a-mi sustine informatia cu TIC-ul din clasele mici. Cand folosesc in lectie calculatorul economisesc mult timp foarte pretios. Iar prin serviciile internet pot transmite cunostinte elevilor mei si in afara orelor de curs. 24 din cei 28 de elevi ai mei au PC-uri. Nu cred ca parintii au investit bani ca acestea sa se uzeze moral si-atat.

0 0

06.02.2009 15:28 adi_63

Sunt de acord cu pregatirea continuă a cadrelor didactice, dar sa fie realizată printr-o clară planificare ţinând cont de materia predată şi să fie făcută de profesori universitari de la care să se înveţe cu adevărat, şi nu de orice profesor aşa zis,,formator,,, care-ţi va elibera o ,,diplomă,,bună de adăugat la teancul din marele ,,portofoliu ,, personal. De asemenea, informatizarea să fie făcută mai întâi printr-o pregătire TIC serioasă a profesorilor , pentru a nu fi puşi în situaţia de a nu ne ,,descurca,, cu marea tehnologie şi să ne privească elevii cu condescendenţă. Să nu uităm că nu toţi profesorii au studiat informatica în timpul facultăţii!

0 0

06.02.2009 21:36 sopy

Subscriu si eu ideii ca inca de la clasele I-IV ar trebui introdusa disciplina TIC.

0 0

26.02.2009 19:33 monilise

Consider că este necesară înlocuirea tezelor unice şi că o soluţie ar fi reintroducerea admiterii. Mulţi dintre elevii care ajung la liceu nu au promovat tezele, dar cu ajutorul mediilor din gimnaziu au intrat...la a doua repartiţie.Prin admitere şcoala ar putea să facă o selecţie riguroasă a copiilor şi aşa poate s-ar realiza performanţa mult trâmbiţată.În felul acesta s-ar mai stopa fraudarea.

0 0

30.03.2009 19:00 nnicco67

felicitari -sunt interesante temele propuse si eu doresci nlocuirea tezelor-am copilul in clasa aVIIa.SUCCES PROF SI COPIILOR

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 51 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

320 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN