Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Utilizarea deşeurilor în cadrul orelor de Abilităţi practice la ciclul primar

Învăţământ primar | Abilităţi practice/ Educaţie tehnologică

Propus de: NemesIleana | 16.12.2014 21:53 | Revista cadrelor didactice nr. 4/2014 | 1646 vizualizări

.Protejarea mediului înconjurător prin colectarea selectivă si
valorificarea deşeurilor reciclabile în şcoala trebuie să
devină o activitate obişnuită pentru copii.

Faptul că mediul înconjurător trebuie
protejat este o certitudine pentru toată
lumea.Protejarea mediului înconjurător prin colectarea selectivă
si valorificarea deşeurilor reciclabile trebuie să devină o
activitate firească,iar şcoala este un factor important de
conştientizare şi transformare a mentalităţii în această
direcţie.
Elevii noştri au participat la multe activităţi
organizate în sensul protejării mediului înconjurător la nivel
de şcoală şi la nivel local.Noi suntem de părere însă că
aceste activităţi ar trebui desfăşurate mai sistematic,de
pildă,prin alocarea unui număr de ore la disciplina „Abilităţi
practice”,ore în care materialele de bază folosite să fie
deşeuri care se pot revalorifica prin confecţionarea unor obiecte
ornamentale sau a unor obiecte utilizate de copii.
I-am atras şi pe părinţi în această activitate ,
îndemnându-i pe copii să confecţioneze acasă împreună cu
părinţii lor obiecte ornamentale sau obiecte uzuale,pe care apoi
să le aducă la şcoală,să le prezinte colegilor,iar pe cele mai
reuşite să le confecţionăm împreună la orele de „Abilităţi
practice”
Am dorit astfel să conştientizăm ,atât copiii cât
şi pe părinţii lor,că unele deşeuri de acasă pot fi
transformate în obiecte drăguţe,care pot să decoreze camera
copilului, să înveselească un colţişor al casei sau care pot
deveni obiecte uzuale,pe care să le folosească cu plăcere pentru
că sunt create de ei.
Discutând cu părinţii,am convenit că asemenea
activităţi, desfăşurate acasă,reprezintă un timp valoros
petrecut alături de copiii lor, o activitate plăcută,creativă
şi recreativă,cu multiple valenţe educative.
Activitatea pe care am desfăşurat-o la clasă a fost
precedată de o etapă pregătitoare în care i-am cooptat şi pe
părinţi,copiii au confecţionat acasă,împreună cu părinţii
lor,obiecte din deşeuri.
La şcoală elevii şi-au prezentat obiectele realizate
acasă.Dintre aceste obiecte au fost alese cele mai reuşite,pe care
copiii au dorit să le confecţioneze la ora de „Abilităţi
practice”.
Pentru a realize mai multe obiecte,activitatea a fost
organizată pe cinci grupe,fiecare grupă confecţionând obiecte
diferite.Activita-tea fiecărei grupe a fost îndrumată de colegul
care a realizat obiectul acasă.În funcţieie de obiectul ales spre
realizare,copiii şi-au pregătit pentru ora de „Abilităţi
practice” materialele necesare:deşeuri şi alte materiale.Liderii
le-au prezentat colegilor de grupă etapele de realizare ale
produsului finit.

PROIECT
DIDACTIC
Data:27.01.2014

Şcoala Gimnaziala„G.Coşbuc”,Sighetu Marmaţiei
Clasa:a III-a A şi D
Aria curriculară:Tehnologii
Disciplina:Educaţie tehnologică
Unitatea de învăţare:Activităţi cu material
prelucrate;hârtie,mase plastice
Subiectul:Obiecte realizate din deşeuri
Tipul lecţiei:formare de priceperi şi deprinderi
Obiective de referinţă:
1.2.Să utilizeze tehnici simple de construcţie şi finisare a unor
produse din deşeuri;
2.1.Să creeze produse utile în viaţa de zi cu zi,după un plan
stabilit,combinînd tehnicile învăţate;
3.1.Să-şi asume anumite roluri în proiectarea,executarea şi
evaluarea unui produs;
4.3.Să contribuie,prin activităţi practice,la prevenirea
poluării mediului în care trăiesc,
Obiective operaţionale:
O1:Să identifice şi să colecteze deşeurile care vor fi folosite
la realizarea produselor;
O2:Să identifice şi să aplice tehnicile adecvate pentru realizrea
obiectelor;
O3:Să respecte etapele de lucru în confecţionarea produselor;
O4:Să coopereze cu colegii de grup;
O5:Să aprecieze calitatea produselor finite,în funcţie de
criteriile simple date.
Resurse – umane: 27 elevi împărţiţi în 5 grupe;
-materiale:Grupa 1,pentru „Suport pentru creioane”:cilindru de
carton de la hârtia
igienică,panglică,floricele din material
textile,hârtie gasată,lipici,foarfecă,capac
metallic;PET-uri;
Grupa 2:„Ornament cu flori”:cutie sau
polistiren,PET-uri,dopuri,carton,hârtie glasată;
Grupa 3:„Ornament cu ciupercuţe”:pahare
plastic,capace de metal,carton,hârtie;
Grupa 4:„Machete”:cutii de carton,cuburi
plastic,miniaturi plastic ,hârtie colorată;
Grupa 5:„Roboţi”:PET-uri,pahare
plastic,cilindri de hârtie,cutii de carton.

Bibliografie: x x x;Programa şcolara aprobată cu
O.M.nr.5198/01.11.2004;
Lucian Stan,Ana-Mary Stoicescu,Steluţa
Sersea,Ileana Stan,Isabela Dumitru,
Abilităţi practice şi educaţie
tehnologică,Ghid metodic, cls,I-IV,Ed.Aramis,Bucureşti,2007.

Prof. Nemeş Ileana şi Şerban Margareta
Şcoala Gimnazială George Coşbuc

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 51 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

324 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN