Testarea cunoştinţelor folosind tehnici moderne în desfășurarea cursurilor on-line

Învăţământ primar | Alte discipline

Propus de: mimyka | 08.09.2021 22:47 | Revista cadrelor didactice nr. 80/2021 | 169 vizualizări

Testarea cunoştinţelor folosind tehnici moderne în desfășurarea cursurilor on-line

Testarea cunoştinţelor folosind tehnici moderne în desfășurarea cursurilor on-line

Prof.înv.primar: Maier Mirela Monica
Școala Gimnazială “Al.Ioan Cuza” Tg-Mureș

Într-o societate modernă, aflată în plină evoluţie, caracterizată prin mobilitate economică, politică şi culturală avem nevoie de o educaţie dinamică, formativă a eleviilor pentru a face faţă schimbărilor rapide din societate impunând orientarea activităţilor de predare, învăţare şi evaluare spre stimularea şi dezvoltarea creativităţii. În şcoala modernă, procesul de învăţamânt se doreşte a fi unul axat pe modelul interactiv, ce presupune corelaţia şi interacţiunea reciprocă predare-învăţare evaluare.
Având în vedere importanta TIC ca obiect de studiu, dar şi importanţa noilor tehnologii în activitatea umanã, am considerat cã este necesar sã ne ocupãm în mod special de câteva aspecte legate de dezvoltarea capacitãților creative ale elevilor în cadrul lecțiilor de tehnologia informaţiilor. Aceste aspecte se referã, în special, la câteva strategii didactice adecvate şi eficiente care sã contribuie cu maximã eficienţã la stimularea şi dezvoltarea creativitãţii elevilor încă din ciclul pimar.
Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiei (TIC) este utilizată pentru a comunica şi pentru a crea, difuza, stoca şi gestiona informaţia destinată procesului educativ. Noile tehnologii utilizate la lecțiile de TIC oferã reale posibilitãti de organizare şi desfãsurare a unor multiple activitãţi menite a dezvolta capacitatea de creaţie a elevilor.
Evaluarea ne permite să ne pronunţăm “asupra stării unui fapt, proces la un anumit moment, din perspectiva informaţiilor pe care la culegem cu ajutorul unui instrument care ne permite să măsurăm în raport cu o anumită normă la care ne raportăm” (Etienne Brunswic).
Strategia de evaluare denotă modul de integrare a acţiunii de evaluare (realizabilă prin operaţiile de măsurare-apreciere-decizie) în structura de funcţionare a activităţii didactice/ educative. Conceptul de strategie de evaluare reflectă tendinţa de extindere a acţiunilor 38 Nr. 43 – octombrie 2019 evaluative: de la verificările tradiţionale la evaluarea proceselor şi condiţiilor de desfăşurare a activităţii didactice, a situaţiilor de instruire/învăţare.
Exemple de aplicaţii/echipamente folosite la testarea cunoştinţelor:
1. Tabla interactivă Mimio
2. Sistem de testare prin vot
3. Suita de programe MimioStudio

Se poate folosi aplicaţia de creare lecţii cu ajutorul MimioStudio Notebook - spaţiu de lucru cu multiple pagini, Bara de instrumente uşor de utilizat cu multiple instrumente interactive integrate, Blocare obiecte, Transparenţă reglabilă, Clonare obiecte, Fundaluri şi formate prestabilite, Instrumente de colaborare. Se mai poate folosi MimioStudio Collaborate - Conecteaza mai multe tablete wireless MimioPad şi/sau iPad-uri cu aplicaţia MimioMobile instalată, permiţând elevilor să lucreze interactiv în grupuri mici sau mai mari. În acelaşi timp se poate folosi conţinut şi resurse din Galeria de resurse MimioStudio Gallery, ActivityWizard - creator automat de activităţi, Online Gallery - resurse gratuite de pe mimioconnect.com, Instrumente de desen.
Alte operaţii ce se pot efectua sunt : Setarea culorii, Instrument pensulă, Instrument creion, Evidenţiator, Diverse tipuri de linii, Forme, Liniaturi, Notarea rezultatelor şi a răspunsurilor.
Folosind MimioStudio Gradebook putem salva automat rezultatele obţinute cu sistemul de evaluare MimioVote şi/sau aplicaţia MimioMobile.
Notarea poate fi procentuală sau punctuală. Se poate exporta în alte softuri şi formate compatibile de notare, inclusiv CSV. Se folosesc şi instrumente de prezentare cum ar fi : tranziţii, animaţii, instrument lanternă, instrument cortină, instrumente recunoaştere, recunoasterea formelor, recunoasterea scrisului de mână în mai multe limbi, conţinut multimedia cu integrare de fişiere audio, video şi Flash. Se pot importa fişiere audio, video şi Flash, mutarea interactiva a conţinutului multimedia, înregistrare audio, video şi captură de ecran, integrare automată a conţinutului obţinut de la camera de documente MimioView, Controlul fişierelor video integrate: Play/pause/derulare.
4. Aplicatia kahoot disponibilă pe internet la adresa kahoot.it cu crearea unui cont de profesor.
Se completează întrebările pentru quiz(test), se stabileşte timpul de răspuns, se acordă puncte pentru fiecare întrebare. Se salvează. Se poate stabili o imagine de fundal.
Se completează raspunsurile în casetele corespunzătoare şi se stabileşte răspunsul corect.
Se merge către punctul final în care se stabileşte sincronizarea cu telefoanele, tabletele sau calculatoarele de la care se asteaptă răspunsul elevilor.
Fiecare elev se va conecta pe platforma kahoot cu Game PIN-ul afişat şi îşi adaugă numele.
Fiecare participant la test va fi adăugat în panoul principal al profesorului astfel se va şti câţi elevi participă la test.
Întrebarea va fi afişata şi fiecare are acelaşi timp de gândire pentru a alege un răspuns corect.
De pe ecranul tabletei sau telefonului îşi va alege varianta corectă de răspuns …..
La finalul timpului acordat pentru aceasta întrebare se afişează un miniraport cu câţi elevi au răspuns şi modul în care au făcut-o.
Dupa terminarea testului elevii au posibilitatea să noteze activitatea ……
Rezultatele testului pot fi salvate şi astfel se poate crea un catalog cu note al clasei.
5. Aplicatia Piktochart
Este folositoare în realizarea unor schiţe de lecţie, prezentări, infografice.Necesită crearea unui cont. Toate infograficele se pot salva.

Bibliografie:
1. Muşata Bocoş, Didactica disciplinelor pedagogice un cadru constructivist, Editura Paralela 45, Piteşti, 2008, pag. 255, pag. 330
2. Al Roşca, Creativitatea, Editura enciclopedică română, Bucureşti,1972, pag.7, 103, 106, 110,
3. Robert J. Sternberg, Manual de creativitate, Editura Polirom, Iaşi, 2005, pag. 228
4. Miron Ionescu, Ioan Radu, Didactica Modernă, Editura Dacia, Cluj Napoca, 2004, pag. 123,162, 178.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 2 evenimente

«DECEMBRIE 2021»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Toamnă, de ce vii la noi?

Propus de: cristina_ungureanu

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre condițiile tehnice pentru lucrul online(local sau la distanță) in școala dvs.?

329 voturi | 8 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN