Şcoala cu
bune practici

48 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Studiu privind rezolvarea de probleme prin alegerea metodei adecvate de rezolvare

Învăţământ gimnazial | Matematica

Propus de: beer_anda | 01.06.2017 13:23 | Revista cadrelor didactice nr. 40/2017 | 818 vizualizări

Cu cat elevul rezolva mai multe probleme de rationament, cu atat experienta lui devine mai bogata, gandirea matematica- logica devine din ce in ce mai clara, fiindca geometria, seamana cu logica in sine.

Rezolvarea unei probleme de concurenta sau coliniaritate in cadrul concursurilor scolare este influenţata de alegerea metodei de rezolvare. Cu cat experienta elevului este mai bogata cu atat el va intui metoda optima de rezolvare. Insa un factor important este si timpul. Intr-un timp limitat concurenţii trebuie sa rezolve un anumit numar de probleme. Cu cat reusesc sa isi stapaneasca emotiile, sa isi organizeze timpul cu atat isi vor imbunatatii randamentul si deci rezultatele.
Exemplu: La Concursul Interjudeţean de Matematica „Micul Arhimede”, Craiova, 12 decembrie 2015, a fost propusa o problema de coliniaritate: Fie pătratul ABCD si punctele E si F in exteriorul pătratului astfel încât triunghiurile ABE si BCF sa fie echilaterale. Notam cu M mijlocul lui DE si H este punctul de intersectie dintre dreaptele CE si BD. sa se arate ca: a) Triunghiul DEF este echilateral; b) Punctele A, M, H, F sunt coliniare.(E:12834, pag. 453, GM 11/2004 Concursul interjudeţean Micul Arhimede, clasa a VII-a, Craiova,12 decembrie 2015)
Ca profesor corector la acel concurs, am fost desemnata sa fac parte din grupul profesorilor corectori la clasa a VII-a, unde s-a corectat aceasta problema. Pentru a nu influenta justeţea corectării, organizatorii au indicat elevilor sa rezolve fiecare subiect pe o pagina distincta. Situaţia statistica in urma corectării a fost cea din figura alaturata:
Metoda din barem, dealtfel cea mai simpla implica demonstrarea coliniaritatii cu ajutorul unghiului alungit. Situaţia statistica in urma corectării a fost următoarea: 7% din elevi au demonstrat coliniaritatea ceruta utilizand metoda unghiului alungit, 8% din elevii care care au ales alta cale de demonstrare au finalizat problema. 68% din elevi au rezolvat partial, iar 6% nu au abordat problema.
In concluzie, cu cat elevul rezolva mai multe probleme de rationament, cu atat experienta lui devine mai bogata, gandirea matematica- logica devine din ce in ce mai clara, fiindca geometria, seamana cu logica in sine.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 30 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

449 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN