Materialul conține problemele cele mai importante cu care se confruntă un profesor care colaborează cu elevi cu ADHD.
SIMPTOMELE CELE MAI IMPORTANTE CU CARE SE CONFRUNTĂ UN PROFESOR ÎN FAȚA COPILULUI CU ADHD
Interes general | Toate disciplinele
Propus de: clsim0 | 24.08.2021 22:56 | Revista cadrelor didactice nr. 79/2021 | 293 vizualizări
SIMPTOMELE CELE MAI IMPORTANTE CU CARE SE CONFRUNTĂ UN PROFESOR ÎN FAȚA COPILULUI CU ADHD
Copilul dă dovadă de deficit atențional – neatenție, face adesea greșeli din neglijență, hiperactivitate și impulsivitate, putând surveni și în formă combinată; incapacitatea de a susține atenția, în special în sarcini repetitive, nestructurate și mai puțin motivante (intern).
Elevul nu rezistă gratificărilor imediate, răspunde foarte repede și îi întrerupe pe ceilalți.
Dovedește un deficit de funcții executive cu debut în copilăria mica (manifestat în diferite context – familie, școală, loc de muncă), impactul fiind major, negative, asupra vieții cotidiene. Aceste simptome se modifică dar până la 75% din cazuri persist toată viața dacă nu e tratat.
Deficitul apare la stabilirea și menținerea scopurilor, planificarea și organizarea activității, managementul timpului, inițierea și inhibiția activităților.
Nu reușește să atingă obiectivele, devenind vise. Creierul consumă mai puțină glucoză.
Controlul interferenței stimulilor este diminuat.
Reticența în recunoașterea problemei are impact negativ în activitatea profesorului.
Problema e cantitativă, nu se poate menține atenția conform vârstei, fiind identificată în clasele primare. Tulburarea nu este asociată cu rezultate pozitive, performanță. Elevul este sfidător, anxios, are tulburări de conduită, afective și de sănătate mentală.
Optim este tratamentul combinat între psihoterapie cognitive-comportamentală și medicație (care aduc rezultate favorabile aplicate timpuriu). Apariția simptomelor ADHD nu este legată de educație sau familie.
Pentru profesor, faptul că pare să nu asculte atunci când cineva i se adresează direct și nu respectă instrucțiunile, nu are capacitate de concentrare asupra unui singur lucru și de a prioritiza acțiunile, acestea fiind piedici în atingerea obiectivelor și dezvoltarea competențelor.
Manifestările diferă în funcție de doza de efort conjugat familie-mediul de desfășurare-terapie.
BIBLIOGRAFIE
• Conf. Univ. Dr. Adela Moraru – Intervenție timpurie în Tulburarea de deficit de atenție și hiperactivitate (ADHD, Modul 1, Ce NU este ADHD?
• Dr. Jeanne Segal, Melinda Smith, MA – (US Department of Education)/Teaching Children with ADHD: Instructional Strategies and Practices
• Barkley, R. A. (1997) - Inhibiție comportamentală, atenție susținută și funcții executive: Construirea unei teorii unificatoare a ADHD. Buletin psihologic
• Piffner, L. J. (2011) - Totul despre ADHD: Ghidul practic complet pentru profesorii din clasă (ediția a II-a). New York, NY: Scholastic
• Surse:
o https://alvia.ro/udc/pluginfile.php/8232/mod_resource/content/6/Cum%20recunoa%C8%99tem%20ADHD%20la%20copii%3F%20%20.pdf
o https://alvia.ro/udc/pluginfile.php/9269/mod_resource/content/3/Strategii%20de%20predare%20%C3%AEn%20cazul%20copiilor%20cu%20ADHD.pdf
o https://alvia.ro/udc/pluginfile.php/9270/mod_resource/content/1/Predarea%20la%20clas%C4%83.pdf
o https://cursuri.cercetare-inovatie.ro/pluginfile.php/23911/mod_resource/content/1/Cap.%20V%20Specificul%20%C8%99i%20metode%20de%20integrare%20a%20copiilor%20cu%20ADHD%20%C8%99i%20a%20copiilor%20cu%20tulbur%C4%83ri%20de%20comportament.pdf
o https://cursuri.cercetare-inovatie.ro/pluginfile.php/24071/mod_resource/content/1/Tema%205%20-%20Model.pdf
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.