Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PROVOCAREA PREZENTULUI ȘI ADAPTAREA PROFESORULUI LA PARTICULARITĂȚILE GENERAȚIILOR Z ȘI ALPHA- jocuri educative pe platforme digitale

Învăţământ preşcolar | Activităţi pe domenii experienţiale (ADE)

Propus de: nusa23 | 18.05.2023 22:13 | Revista cadrelor didactice nr. 94/2023 | 256 vizualizări

Utilizarea calculatorului în educația preşcolarilor permite transmiterea şi asimilarea noilor cunoştinţe într-un mod atractiv pentru copii.

„Generația X – este generația celor născuți între anii 1965 și 1979. Cunoscută și sub numele de „generația cu cheia la gât” sau „generația MTV” (citesc ziare, ascultă radio și se uită la televizor).
Generația Y – este generația celor născuți între anii 1980 și 1994. Ei sunt cei care și-au petrecut cea mai mare parte a copilăriei și adolescenței fără smartphone și social media.
Generația Z – este generația celor născuți între anii 1995 până în prezent. Aproximativ 91% dintre cei care compun această generație au acces la smartphone și 90% dintre ei se uită zilnic pe YouTube.
Generațiile X, Y (imigranții digitali) sunt cele care, prin învățarea în toate formele sale, cresc competențele Generației Z (nativii digitali): responsabilitate și capacitate de adaptare, gândire critică și gândire sistemică, responsabilitate socială, identificarea, formularea și soluţionarea problemelor, creativitate și curiozitate intelectuală, alfabetizare informațională și media, învățarea tehnologiilor de înalt nivel, inteligență emoțională, dezvoltarea ca lider, spirit antreprenorial.
Utilizarea calculatorului în educația preşcolarilor permite transmiterea şi asimilarea noilor cunoştinţe într-un mod atractiv pentru copii.
Copiii învaţă jucându-se, sunt puşi în situaţia de găsi repede soluţii şi de a lua decizii pentru rezolvarea problemelor. Calculatorul este un mijloc de instruire care ţine atenţia copilului activă pe tot parcursul activităţii de învăţare.
Însuşirea noţiunilor noi de către copiii de grӑdiniţӑ este uneori destul de grea chiar dacă se foloseşte material intuitiv, întrucât sunt noţiuni abstracte. Iar neînţelegerea lor îi face uneori pe copii să abandoneze participarea la activităţi. De aceea trebuie susţinută permanent cu noi elemente de sprijin care să-i atragă, să-i determine să participe cu interes şi să-i stimuleze.
Unul dintre elementele care-i atrag mereu este folosirea dispozitivelor digitale atȃt de îndrӑgite de copiii de toate vârstele. Ţinând cont de acest lucru, s-a încercat introducerea jocurilor digitale în activităţi, pentru a observa dacă acestea vor deveni mai atractive pentru ei şi îşi vor însuşi mai bine noţiunile. S-a observat că şi cei care nu stăpâneau bine noţiunile doreau să participe la activităţi, atraşi fiind de farmecul jocului cu dorinţa de a-şi însuşi noţiunile pentru a rezolva bine sarcina. Trebuie ţinut însă cont de dificultatea sarcinilor pe care le propun jocurile, de nivelul de vȃrstӑ al copiilor ṣi de timpul acordat utilizӑrii aparatelor electronice.
JOCURI DE CONSOLIDARE ṢI EVALUARE A CUNOṢTINŢELOR MATEMATICE
PE PLATFORME DIGITALE EDUCAȚIONALE
• Aplicaţia Wordwall
Joc pentru dezvoltarea capacităţii de a efectua abstractizări şi generalizări
Grupa: mare
Titlul: Numӑrul ṣi cifra 8
Scopul: Recunoaṣterea cifrei 8 dintr-o serie de alte cifre; recunoaşterea cifrelor şi raportarea lor la cantitate; înţelegerea şi folosirea termenilor matematici necesari verbalizării operaţiilor efectuate.
Obiective operaționale:
- să recunoascӑ cifra asemӑnӑtoare;
- sӑ numere obiectele ṣi sӑ indice cifra corespunzӑtoare;
- să identifice emoţia potrivitӑ;
Material didactic: Tabletӑ/ Calculator/ laptop, conexiune internet, aplicaţia Wordwall.
https://wordwall.net/resource/26270816/joc-exerci%C5%A3iu-num%C3%A3rul-si-cifra-8
Desfăşurarea jocului: La deschiderea jocului, educatoarea citeṣte copilului fiecare sarcinӑ de lucru. Copilul ascultӑ, intuieṣte rӑspunsul corect ṣi îl indicӑ prin accesarea butonului potrivit. Jocul conţine 10 sarcini de rezolvat cu rӑspunsuri cu alegere multiplӑ, copilul alege dintre cele trei rӑspunsuri date pe cel corect, accesȃnd butonul corespunzӑtor. La finalul jocului, copilul poate verifica corectitudinea rӑspunsurilor date, poate relua jocul ṣi poate chiar sӑ-ṣi introducӑ numele într-un clasament al participanţilor.

• Aplicaţia Quizalize
Joc pentru dezvoltarea capacităţii de sinteză
Grupa: mare
Titlul: Probleme ilustrate
Scopul: evaluarea numerației în limitele 1-10, a capacității de a efectua adunări și scăderi în limitele 1-10;
Obiective operaționale:
- să rezolve sarcina propusӑ;
- să identifice cifra potrivitӑ;
Material didactic: Tabletӑ/ Calculator/ laptop, conexiune internet, aplicaţia Quizalize.
(https://app.quizalize.com/view/quiz/probleme-ilustrate-83c3b243-9d8d-4bfe-a21e-4a8d8895f5d0)
Desfăşurarea jocului: La deschiderea jocului, educatoarea citeṣte copilului fiecare sarcinӑ de lucru. Copilul ascultӑ, intuieṣte rӑspunsul corect ṣi îl indicӑ prin accesarea butonului potrivit. Jocul conţine 8 sarcini de rezolvat: Fiecare sarcinӑ de rezolvat are rӑspunsuri cu alegere multiplӑ, copilul alege dintre cele patru rӑspunsuri pe cel corect, accesȃnd butonul corespunzӑtor. Dupӑ fiecare sarcinӑ rezolvatӑ, copilul poate vedea timpul în care a rezolvat sarcina, scorul obţinut ṣi dacӑ rӑspunsul ales de el este corect. Ȋn cazul în care rӑspunsul este greṣit, este indicat rӑspunsul corect. Pentru a trece la urmӑtoarea sarcinӑ de lucru, el trebuie sӑ apese butonul „Next”. La finalul jocului, copilul poate vedea scorul acumulat ṣi poate repeta jocul.

• Aplicaţia Liveworksheets
Joc pentru dezvoltarea perspicacităţii
Grupa: mare
Titlul: Numere ṣi cifre
Scopul: evaluarea numerației în limitele 1-10
Obiective operaționale:
- să raporteze numărul la cantitatea corespunzătoare de elemente din fiecare mulţime;
- să recunoască cifra corespunzătoare numărului de elemente.
Material didactic: Tabletӑ/ Calculator/ laptop, conexiune internet, aplicaţia Liveworksheets
(https://www.liveworksheets.com/tl2540817jg)
Desfăşurarea jocului: La deschiderea fiṣei, educatoarea citeṣte copilului sarcina de lucru. Fiṣa conţine 10 sarcini de rezolvat. Copilul ascultӑ, intuieṣte rӑspunsul corect ṣi îl indicӑ prin accesarea butonului potrivit. Rӑspunsul ales va colora butonul în galben. Fiecare sarcinӑ de rezolvat are o mulţime de elemente ṣi douӑ rӑspunsuri. Copilul alege dintre ele pe cel corect, accesȃnd butonul corespunzӑtor. La finalul fiṣei, copilul poate verifica rӑspunsurile ṣi primeṣte scorul acumulat de genul 10/10, dar poate primi rӑspunsurile ṣi prin email.


• Aplicația JIGSAWPLANET
Joc pentru dezvoltarea capacităţii de analiză
Grupa: mare
Titlul: Cifre
Scopul: evaluarea recunoaṣterii cifrelor în limitele 1-10;
Obiective operaționale:
- să identifice cifra indicatӑ;
- să refacӑ imaginea alӑturȃnd piesele de puzzle;
Material didactic: Tabletӑ/ Calculator/ laptop, conexiune internet, aplicaţia Jigsawplanet.
(https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=18dbde9a8782)
Desfăşurarea jocului: Educatoarea alege puzzle-ul cu cifra a cӑrui imagine vrea sӑ fie reasamblatӑ, în vederea consolidӑrii cunoṣtinţelor acumulate. Copilul priveṣte imaginea, recunoaṣte cifra, o numeṣte ṣi reuneṣte piesele de puzzle. Dacӑ piesa se potriveṣte în ansamblul imaginii, se aṣazӑ singurӑ la loc cu un click. La final, copilul poate afla în cȃt timp a rezolvat puzzle-ul, intrȃnd într-un clasament. Copilul îṣi poate urmӑri evoluţia rapiditӑţii rezolvӑrii puzzle-lului prin verificarea timpului afiṣat, dacӑ ultimul timp este mai scurt este înlocuit cu cel anterior.

WEBGRAFIE:
https://indreptardigital.ro/2019/015/da-voce-creatiilor-tale/
https://wordwall.net/resource/26270816/joc-exerci%C5%A3iu-num%C3%A3rul-si-cifra-8
https://app.quizalize.com/view/quiz/probleme-ilustrate-83c3b243-9d8d-4bfe-a21e-4a8d8895f5d0
https://www.liveworksheets.com/tl2540817jg
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=18dbde9a8782

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 29 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

425 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN