Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Proiect educaţional: PARFUM DE TOAMNĂ

Învăţământ primar | Limba şi literatura română

Propus de: barthmia | 17.12.2014 22:56 | Revista cadrelor didactice nr. 6/2015 | 2414 vizualizări

Materialul conţine proiectul educaţional pe care l-am desfăşurat cu elevii clasei a III-a în anul şcolar 2013-2014 şi care s-a încheiat cu activitatea comisiei metodice E toamna la sfârşit...

Motto: Toamna a început să scrie
Într-o carte cu copertă aurie
Câte şi de toate
Cu creioane colorate.
(Marcela Peneş, Alfabetul toamnei)

PROIECT

ŞCOALA GIMNAZIALĂ GHERŢA MICĂ

AN ŞCOLAR 2013-2014

Coordonator
Înv.prof. MIA BARTH

Proiectul este o activitate mai amplă ce permite o apreciere complexă şi nuanţată a învăţării, ajutând la identificarea unor calităţi individuale ale elevilor.
Este o formă de evaluare puternic motivantă pentru elevi, deşi implică un volum de muncă sporit, inclusiv activitatea individuală în afara clasei. Se transferă atributele învăţământului informativ pe cel preponderent formativ. Este recomandat să fie folosit în clasele a III-a si a IV-a, când elevii au formate unele capacităti intelectuale (cititul cursiv, expresiv, rapid, scrisul corect ortografic şi din punct de vedere al construcţiei lingvistice, au deprinderi de studiere a unor texte etc).
ARGUMENT:
S-a ivit pe culme „toamna “, o zână cu părul auriu şi cu braţele încărcate de bunătăţi, cu frunze frumos colorate pe rochia-i sclipind în soarele călduţ şi molcom şi însoţită de corul păsărelelor care-şi iau “ la revedere “ de la noi.
În următoarele trei-patru săptămâni vom sărbători frumuseţea şi bogăţia acestei zâne prin activităţi pe care le vom desfăşura atât în sala noastră, cât şi în afara ei. Dorim să ne înfrumuseţăm sala de clasă cu materiale ce ni le oferă natura în anotimpul bogăţiei. De aceea va trebui să ne împărţim munca în echipe ,pentru a putea atinge cât mai multe domenii de activitate. Frumuseţile toamnei se pot oglindi în literatură,în artă, muzică,în abilităţi practice,dar şi în ştiinţe şi matematică.
SCOPUL PROIECTULUI:
 Dezvoltarea capacităţii de receptare a mesajului oral şi scris;
 Cunoaşterea şi utilizarea elementelor de limbaj plastic;
 Realizarea unor compoziţii literare despre toamnă;
 Selectarea textelor sau a poziilor despre toamnă;
 Cunoaşterea şi utilizarea unor tehnici de lucru cu diverse materiale şi ustensile;
 Dezvoltarea capacităţii de cooperare în scopul realizării unui produs;
 Dezvoltarea simţului practic.

OBIECTIVELE PROIECTULUI:
 Să desprindă informaţii necesare temei date;
 Să sesizeze legăturile logice dintre enunţurile orale şi cele scrise;
 Să manifeste interes –plăcere în timpul dialogului cu partenerii din echipă;
 Să manifeste interes pentru documentaţie, lectură;
 Să studieze , să citească independent diverse materiale;
 Să reţină esenţialul dintr-un text citit;
 Să descopere posibilităţile de realizare a diverselor materiale;
 Să coopereze cu colegii din echipă în realizarea unor produse finite;
 Să aprecieze intuitiv calitatea unor materiale folosite sau a unui produs finit.
LOCAŢIA : Sala de clasă
GRUP ŢINTĂ: elevi din ciclul primar, cadre didactice.
BENEFICIARI: elevi, cadre didactice, părinţi
Proiectul de faţă a reflectat efortul individual si colectiv al clasei a III a de la Scoala Gimnazială Gherţa Mică pornind de la unitatea de invatare TOAMNA pentru atingerea unor obiective formulate de programă .
Evaluarea ,rodul muncii elevilor, a arătat cât s-a implicat fiecare elev si cât interes a manifestat pentru atingerea tintelor propuse.
RESURSE:
 Umane: şcolari, cadre didactice, părinţi, vizitatori.
 Temporale: septembrie– noiembrie 2013;
 Materiale: lucrări ale copiilor, panouri pentru expoziţie, cărţi, reviste şcolare, cameră video, aparat foto, diplome, laptop, materiale în powerpoint;



Tema:
 TOAMNA
Subteme:
 ŞI SE DUC CA CLIPELE….
 S-AU AURIT A TOAMNĂ PADURILE
 AURUL TOAMNEI
 HALLOWEEN-BUCURIA COPIILOR
 SFÂRSIT DE TOAMNĂ
Obiective cadru
Dezvoltarea capacitatii de cunoastere si intelegere a mediului inconjurător ,precum si stimularea curiozităţii elevilor
Formarea si exersarea unor deprinderi practice in vederea formării unei atitudini pozitive faţă de muncă .
Obiective ţintă
01:să identifice caracteristici ale anotimpului toamna in situatii date;
O2 : să-si formeze deprinderea de alucra in grupuri mici la realizarea unui proiect comun ;
O3 : să-si formeze abilitati de a concepe si de a prezenta un produs realizat de ei insisi ;
O4 :să-si exprime impresiile si trairile proprii despre toamna prin activitati artistico-plastice, practice,literare
TIMPUL DE DESFASURARE :4 săptămâni 7.oct.-15.noi.2013
FORMA DE ORGANIZARE / SARCINI / RESPONSABILITATI:
• *Elevii au fost împărtiti în cinci grupuri ;

• * Fiecare grup a strâns informatii, le-a sintetizat si le-a prezentat pe subteme, a realizat desene,compuneri si ansambluri care au reprezentat caracteristicile anotimpului.
CALENDARUL PROIECTULUI
*Etapa de pregatire s-a facut cu o săptămâna înainte; s-au adunat materialele ; s-au citit obiectivele tintă si s-a facut impărtirea pe grupe, in functie de aptitudinile fiecărui elev
*Etapa de realizare ; fiecare grupa a primit indicatii asupra modului de realizare a temei date.Trebuie precizat ca unele teme s-au desfăşurat in cadrul orei de limba română, a orei de educatie plastică sau tehnologie, iar alte teme s-au realizat în afara orelor de
curs (COMPUNERILE cu teme ca „Şi se duc ca clipele... ” ,,Copilul, frunza şi vântul” sau “Aurul toamnei”)
• Grupul I LINGVIŞTII-Format din şapte elevi , a descoperit caracteristici ale fiecarei luni de toamnă din textele studiate in unitatea de invăţare Toamna ;aceste idei au fost reţinute pe fişe si s-au elaborat compunerile si un afis cu expresii frumoase despre acest minunat anotimp
• Grupul II PICTORII –Format din patru elevi a descoperit caracteristici ale anotimpului toamna si le-a redat in desen tip fundal.
• Grupul III –REPORTERII -Format din patru elevi , a strâns informatii despre sărbătorile tradiţionale ale anotimpului toamna ;locul desfăşurării acestei subteme a fost casa personală .
• Grupul IV ACTORII –format din patru elevi au pregătit pentru toată clasa rolurile ptr. minisceneta “Pe cărările Toamnei”
• Grupul V MEŞTERII –format din cinci elevi care s-au ocupat de realizarea unor produse din materiale naturale cu ocazia sărbătorii de Halloween.
EVALUAREA PROIECTULUI
• -s-a facut sub forma de expozitie folosind metoda ,, turul galeriei ” , prin metoda ciorchinelui folosind cuvântul-nucleu ,, toamna”
• - de asemenea produsele activităţii elevilor au fost autoevaluate .
• - cea mai interesantă temă, dramatizarea, a fost evaluată de colegele de la celelalte clase în cadrul activităţii comisiei metodice

Comentarii (2)

0 0

19.12.2014 07:18 vasila56

Felicitări pentru proiect!

0 0

23.12.2014 19:15 manuela_f

Ma bucur ca proiectul meu publicat in 2012 v-a inspiratdar consider ca produsul intelectual care nu va apartine trebuie marcat prin ghilimele!Va multumesc!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 44 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

324 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN