Jocuri de mișcare, potrivite pentru ALA II - grădiniță

Învăţământ preşcolar | Domeniul Psihomotric (DPM)

Propus de: Anarus2019 | 18.04.2021 17:16 | Revista cadrelor didactice nr. 71/2021 | 139 vizualizări

,,Omul este un om întreg numai atunci când se joacă” (Fr.
Schiller)
În cele ce urmează voi prezenta câteva jocuri de mișcare foarte
îndrăgite de copii.

JOCURI DE MIȘCARE

Prof. înv. preșcolar: Rus Ana

GPP ,,Căsuța cu povești” – Bistrița

GRUPA MICĂ:
DENUMIREA JOCULUI: ,,Buchețele de flori”
MATERIALE DIDACTICE: medalioane cu flori, vaze colorate
DURATA: 15 minute

DESCRIEREA JOCULUI:
Copiii trebuie să se deplaseze în cerc intonând o strofă
dintr-un cântec, iar la semnalul educatoarei se vor grupa în cele
4 colțuri ale grupei în funcție de culoarea florii de pe
medalion. În cele 4 colțuri ale grupei sunt așezate vaze colorate
asemeni florilor de pe ecusoanele copiilor. Jocul continuă, copiii
schimbându-și ecusoanele între ei.

GRUPA MIJLOCIE:
DENUMIREA JOCULUI: ,,Cursa broscuțelor”
MATERIALE DIDACTICE: jucării, obstacole mici
DURATA: 20 min

DESCRIEREA JOCULUI:
Copiii sunt dispuși pe 4 coloane/echipe, în spatele liniei de
plecare. Fiecare echipă este evidențiată printr-o bulină
colorată desenată pe sol. De la linia de plecare, pe o distanță
de aprox. 3 m, se plasează obstacole mici (cu înălțimea de la 4
cm până la 30 cm) iar în continuarea acestora câte 3 cercuri, cu
diametrul de aprox. 80-90 cm. La rostirea versurilor de către
educatoare: ,,Hai, broscuțelor, porniți! / Peste baltă să
săriți!”, primii copii din fiecare șir pornesc în mers,
pășind peste obstacole, apoi sar din cerc în cerc și se întorc
în alergare spre capătul șirului. Este declarată
câștigătoare, echipa care reușește să termine cel mai repede
de efectuat traseul.

GRUPA MARE:
DENUMIREA JOCULUI: ,,Rândunică, mută-ți cuibul!”
DURATA: 20 minute

DESCRIEREA JOCULUI:
Copiii se grupează câte doi, față în față, ținându-se de
mâini. Se formează mai multe perechi de acest fel, reprezentând
cuibul. În mijloc va intra un al treilea copil cu rolul de
,,rândunică” (cei 3 formează cuibul cu rândunica în el). Un
jucător rămâne fără cuib. Când educatoarea strigă:
,,Rândunică, mută-ți cuibul!” toate rândunelele își
schimbă locul (cuibul), astfel copilul rămas afară își va găsi
un cuib iar alt jucător va rămâne fără loc. Acesta din urmă,
va trebui să-și găsească și el un loc (cuib) la următoarea
strigare.

Bibliografie:
1. Băcuţ, A. (2008). Jocuri pentru copii de la o zi la şase ani.
București: Editura Teora.
2. Cioflică, M. S. , Berbeceanu, G. , Ilie, E. , Marta, C. (2006).
Ziua bună începe la ,,Întâlnirea de dimineață”, Petroșani:
Editura Tehno-Art.
3. Gurlui, I. , Andreescu, L. (2014). Ghid metodic: activitățile
integrate în grădiniță. Pitești: Editura Carminis Educațional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 21 evenimente

«IUNIE 2021»
LuMaMiJoViSaDu
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


"Invitațíe-n grădină"

Propus de: cristina_ungureanu

Sondajul zilei

Care credeți că sunt cauzele predominante ale eficienței scăzute a procesului de predare-învățare-evaluare desfășurat online?

42 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: cristeadianaromana Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN