Şcoala cu
bune practici

46 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Ghiocelul, vestitorul primăverii!- Proiect Educațional Interdisciplinar

Învăţământ primar | Limba şi literatura română

Propus de: monica_p | 17.02.2022 15:03 | Revista cadrelor didactice nr. 84/2022 | 585 vizualizări

Proiectul propus de mine se desfășoară pe parcursul lunii martie
la clasa pregătitoare abordând cunoștințe din mai multe arii
curriculare. Prin acest proiect am urmărit dezvoltarea mai multor
competențe la școlarii mici.

PROIECT EDUCAȚIONAL
INTERDISCIPLINAR
”GHIOCELUL, VESTITORUL PRIMĂVERII”

MOTIVAȚIA PROIECTULUI:
Copiilor le place să descopere, să investigheze, să
se joace în aer liber, în parcuri, în grădini cu flori sau
legume, în grădina bunicii, sub copacii din curtea școlii și nu
numai.
În preajma plantelor, a florilor, copiii dobândesc
pentru lumea lor interioară gingășia, admirația, sentimentul de
ocrotire, armonia formelor și culorilor, grija față de frumos și
fragilitate, stilul de viață sănătos și bucuria lucrului făcut
în echipă.
Acest proiect încearcă să formeze și să dezvolte
unele inteligențe naturiste la copii, care duc la dobandirea unor
cunoștințe reale despre lumea plantelor, la formarea deprinderilor
de observare a unor fenomene specifice anotimpului primăvara și nu
în cele din urmă, spre educarea unor comportamente și conduite
civilizate față de mediul înconjurător.

SCOPUL PROIECTULUI:
Formarea unor atitudini de investigare, cercetare,
explorare a mediului viu și implicarea directă, activă și
responsabilă a elevilor în acțiuni care să vizeze comunicarea
și relaționarea în cadrul grupului privind rezolvarea unor
situații problemă-cotidiene, protejarea plantelor și a mediului
înconjurător, observarea unor fenomene specifice anotimpului de
primăvară.
OBIECTIVE:
• Optimizarea capacității de comunicare și dezvoltare a
limbajului prin implicarea în crearea/citirea de povești și
poezii despre ghiocel, vestitorul primăverii, a unui număr de 26
de elevi din clasa pregătitoare B, de la Școala Gimnazială Nr.7,
Galați, în perioada 1-31 martie 2022;
• Creșterea nivelului de observarea a unor fenomene specifice
anotimpului de primăvară prin participarea la activitățile în
aer liber desfășurate cu cei 26 de elevi ai clasei pregătitoare
B, de la Școala Gimnazială Nr.7, Galați, în perioada 15-31
martie 2022;
• Optimizarea capacității de relaționare și comunicare în
cadrul grupului prin participarea la toate activitățile propuse
în cadrul proiectului a celor 26 de elevi din clasa pregătitoare
B, de la Școala Gimnazială Nr.7 Galați, în perioada 1-31 martie
2022.

GRUPUL ȚINTĂ: 26 elevi ai clasei pregătitoare B
PARTENERI: părinții clasei pregătitoare B
PERIOADA DESFĂȘURĂRII PROIECTULUI: 1 -31 Martie 2022
RESURSE SPAŢIALE:
Şcoala Gimnazială Nr.7 Galați, orizontul local apropiat, Grădina
Botanică
RESURSE FINANCIARE: autofinanţare
METODE ŞI PRECEDEE:
- demonstraţia, modelarea, lucrul în echipă, observaţia,
descoperirea, problematizarea, chestionarul, excursia tematică,
dezbaterea, brainstorming-ul, povestirea
MIJLOACE DIDACTICE
- afişe, videopreoiector, fotografii, internetul, aparat foto,
laptopul

ACTIVITĂŢI:
1. Martie-Mărțișor – ”Legenda Mărțișorului”, prezentare
PPT ; realizarea de mărțișoare pentru mămici și bunici.
2. Primăvară, bine ai venit! - realizarea unei machete a
primăverii care va include un ghiveci cu un ghiocel realizat cât
elevul de înalt, activitatea va fi realizată în perechi; fluturi
și flori.
3. Vestitorii primăverii - prezentarea unor filmulețe despre
importanţa zburătoarelor, la biblioteca școlii, realizarea de
desene şi căsuţe pentru păsărele.
4. Natura se trezește la viață! – excursie tematică la
Grădina Botanică pentru oservarea în timp real a plantelor și
insectelor care apar, completarea unui jurnal de observații.
5. Serbarea primăverii – elevii o vor sărbători pe minunata
primăvară cu cântece și dansuri dar și jocuri creative.

EVALUAREA PROIECTULUI:
- observarea sistematică a comportamentului elevilor în situaţii
concrete;
- expoziţii cu lucrările elevilor atât în mod fizic cât și
expoziție virtuală pe platforma wakelet;
- acordare de diplome pentru contribuţii deosebite şi
originalitate;
- mediatizarea mesajului proiectului prin postere relizate de
elevi;
- realizarea unei pagini virtuale a proiectului chiar o cărticică
virtuală ”Ghiocelul, vestitorul primăverii” cu ajutorul
instrumentului StoryJumper;
- prezentarea proiectului pe site-ul www.didactic.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 38 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

343 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN