Şcoala cu
bune practici

47 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

EDUCATIE PRIN ORIGAMI

Învăţământ preşcolar | Activitati optionale

Propus de: laura_l | 29.09.2016 08:28 | Revista cadrelor didactice nr. 34/2016 | 2011 vizualizări

Origami aduce o contribuţie deosebită în dezvoltarea copiilor atật în plan psihologic, cật şi în plan educativ.
Prof . înv. preşcolar Dorca Laura, Gradiniţa P.P.Nr.25 Baia Mare

Origami a apărut în China antică în momentul apariţiei hậrtiei şi, potrivit traducerii japoneze, înseamnă plierea hậrtiei şi îmbinarea pieselor pliate, într-un mod original, astfel încật să rezulte diferite produse atractive.
Origami este o artă care a devenit în momentul de faţă destul de cunoscută şi la noi în ţară. În domeniul educaţional se practică cu destulă plăcere în şcoală, grădiniţă, la diferite activităţi extracurriculare unde copiii sunt iniţiaţi în practicile acestei arte dar se practică cu real interes şi de către diferite persoane în timpul liber, drept hobby, care investesc timp şi pasiune în piesele de origami pentru a realiza adevărate opere de artă.
În educaţie origami este folosit de către profesori sau educatori ca şi metodă de dezvoltare a creativităţii copiilor, de relaxare, de învăţare a unor lucruri noi, de dezvoltare a abilităţilor şi competenţelor şi chiar stimularea gậndirii logice, necesare pentru o dezvoltare armonioasă a fiecărui copil şi de dezvoltare a respectului şi a responsabilităţii faţă de natură prin sensibilizarea să folosească altfel hậrtia prin reciclare. Copilul observă că printr-o magie făcută de el însuşi rezultă un obiect decorativ drăguţ dintr-un material banal, cu obligaţia să respecte anumiţi paşi, anumite etape, începậnd cu respectarea regulilor de îndoire a hậrtiei plate pậnă ce devine un obiect nou tridimensional.
Se poate folosi sub diverse aspecte, în unităţile de învăţămậnt, ca joc atunci cậnd obiectele confecţionate reprezintă diverse personaje cu care copiii se pot juca imitậnd personajele din poveşti şi desfăşurậnd diverse piese de teatru sau redậnd o poveste adevărată, ca activitate matematică dacă ne luăm după faptul că atunci cậnd se realizează procesul de îndoire a hậrtiei se observă formarea unor unghiuri şi a diferitelor figuri geometrice şi prin origami se pot explica sau face mai bine înţelese anumite teorii matematice, ca obiect decorativ atunci cậnd copiii relizează diverse produse prin activităţile extraşcolare cu ajutorul cărora se obţin expoziţii deosebite sau cu ajutorul cărora se pot decora diverse colţuri tematice din unitate şi mai poate fi folosit ca terapie prin efectele pe care le are asupra unor copii, aceştia fiind ajutaţi să-şi rezolve anumite probleme, să-şi crească stima de sine şi să-şi stimuleze voinţa.
Origami este util pentru fiecare copil deoarece este antrenant în diverse direcţii şi fiecare învaţă ceva pentru el, practicậnd această artă copilul este obligat să fie atent la detalii şi astfel el să-şi îmbunătăţescă orientarea în spaţiu, precizia, îndemậnarea, concentrarea, să fie mai disciplinat şi, în acelaşi timp, îşi îmbunătăţesc performanţele şcolare. Cadrele didactice pot să considere contribuţia deosebită pe care o are origami-ul asupra aspectului psihologic şi de dezvoltare al copilului, contribuţie care nu o găsim întotdeuna în învăţămậntul tradiţional. Copiii pot fi încurajaţi ca în timp ce confecţionează o jucărie din hậrtie să-şi pună o dorinţă, aşa cum spune legenda celor 1000 de cocori, care apoi li se poate îndeplini. Astfel, în timp ce fac ceva ce le place cu adevărat, prin origami, copiii simt bucuria de a realiza ceva frumos şi deosebit, împărtăşesc această bucurie cu alţii şi transmit mesaje de bucurie tuturor celor ce privesc produsele origami.
Această metodă folosită în educaţie va îmbunătăţii activitatea celor două emisfere cerebrale şi va dezvolta memoria, imaginaţia, coordonarea ochi-mậnă, abilităţile motorii fine avậnd o contribuţie importantă în dezvoltarea copiilor.
Cu o coală de hậrtie putem face orice dorim, putem convinge hậrtia să se transforme în ceea ce ne imaginăm şi, în funcţie de dorinţă şi pregătire, putem crea o lume nou pentru copii.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 34 evenimente

«MAI 2024»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

428 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN