Jocuri educaţionale

Încurcatura geografică
Harta fizică a României. Puzzle
Geografie Clasa a IV-a

Fagurele
Noţiunea de fracţie
Matematica Clasa a IV-a

Una din trei
Apele curgătoare şi vegetaţia României
Geografie Clasa a IV-a

”Educația incluzivă - prioritate națională Erasmus”

Învăţământ preşcolar | Toate disciplinele

Propus de: oanastoica223 | 15.03.2020 11:23 | Revista cadrelor didactice nr. 63/2020 | 28 vizualizări

În perioada 2017-2019, Grădinița P.P. ”Traian Demetrescu”, Craiova a participat la Proiectul de mobilitate Erasmus+ KA2, ”TERRA VITA” alături de unități școlare din Bulgaria, Spania, Grecia, Polonia, Slovenia, Croația, România.

”Educația incluzivă - prioritate națională Erasmus”
Prof. Stoica Ionica, Gr. P.P. ”Traian Demetrescu”, Craiova
În perioada 1.09.2017 - 31.10. 2019, Grădinița P.P. ”Traian Demetrescu”, Craiova a participat, în calitate de partener, la Proiectul de mobilitate Erasmus+ KA2, ”TERRA VITA”. Proiectul a fost coordonat de către profesor Akseniya Tileva, director al Grădiniței ”Mecho Puh”, din Bulgaria, cu unități școlare participante din 7 țări europene: Bulgaria, Spania, Grecia, Polonia, Slovenia, Croația, România.
Prioritatea proiectului o reprezintă incluziunea socială a copiilor din grupurile vulnerabile și dezavantajate. În principal, au fost abordate teme de educație ecologică prin care s-a dorit stimularea interesului și dorinței copiilor de a experimenta, de a crea, folosind materiale din natură sau deșeuri reciclabile, în vederea unei copilării mai fericite, cu motivație și încredere în sine sporite.
Scopul și obiectivele urmărite se regăsesc în acronimul ce constituie denumirea proiectului: TERRA VITA: Toleranță-Educație-Responsabilitate-Respect-Acțiune-Viață-Incluziune-Talent-Abilitate. Fiecare dintre aceste noțiuni definitorii le-am explicat și ilustrat prin fotografii de la activitățile desfășurate cu preșcolarii grădiniței noastre, pentru a obține o mai bună calitate a muncii pedagogice și pentru a garanta un efect pozitiv asupra tuturor părților interesate (preșcolari, părinți, comunitate, parteneri educaționali, etc).
Toleranță
Toleranța înseamna a-i respecta pe ceilalți, a învăța de la ei, a prețui deosebirile și a descoperi asemănările. Toleranța înseamna a-l accepta pe celălalt așa cum este, ca individ unic și diferit, dar nu înseamna a accepta un comportament indezirabil. A fi tolerant înseamnă, de asemenea, a te gândi mereu să-i tratezi pe ceilalți așa cum ți-ar plăcea și ție să fii tratat.

Educație
Educația copilului este un demers care presupune un schimb de experiență, de valori și competențe între toți adulții care îl susțin în demersul său de dezvoltare integrată. Spirala relaționară care se țese în jurul copilului, dar care trebuie să respecte nevoile sale de dezvoltare integrată, se bazează pe un parteneriat educațional susținut și asumat.

Responsabilitate
Responsabilitatea socială joacă un rol important în experiența de învățare al copiilor. Preșcolarii sunt încurajați să aibă grijă de semenii lor și de mediul înconjurator, prin diferite activități pe care le demarăm în cadrul unității de învățământ.

Respect
Preșcolarii noștri au avut ocazia de a desfășura diferite activități prin care au promovat respectul față de toți cei care contribuie la creșterea, educarea și dezvoltarea lor armonioasă: părinti, bunici, educatoare, îngrijitoare, respectul față de autoritățile locale (poliția, pompierii, jandarmeria), respectul față de sine/de colegi, respectul față de muncă, de istorie, de strămoși, precum și respectul față de natură și viețuitoare.


Acțiune
Sub deviza ”Împreună pentru puterea de acțiune!”, grădinița noastră a menținut constant parteneriatul cu reprezentanți ai comunității locale, parteneriat dezvoltat de-a lungul timpului prin acțiuni comune menite să vină în sprijinul persoanelor provenite din grupuri vulnerabile. Este vorba despre o activități care urmăresc conștientizarea de către preșcolari, dar și de către comunitate, a provocărilor cu care se confruntă persoanele ce aparțin grupurilor dezavantajate, în viața cotidiană.

Viață
Educația pentru viață a preșcolarului începe cu cultivarea respectului pentru viață, sub toate formele ei: omul, animalele, plantele, natura.
Toţi copiii se nasc buni, inocenţi, iubitori, şi educatorul este dator să protejeze şi să cultive aceste valori. Luând copiii în serios, le creează acestora o bună imagine despre sine şi le dă posibilitatea de a relaţiona corect şi de a se manifesta natural în diverse situaţii. Menirea educatorului este aceea de a-i învăţa pe cei mici să fie obiectivi, diplomaţi, echilibraţi, atât în relaţiile cu ceilalţi copii, cât şi în relaţiile cu adulţii.

Incluziune
Conceptul de educaţie incluzivă a apărut ca urmare a recunoaşterii faptului că integrarea nu era suficientă pentru a împiedica marginalizarea copiilor cu nevoi speciale, copiilor cu deficienţe sau celor care diferă în alt mod faţă de „norma“ generală. Noi recunoaştem acum faptul că nu putem să ne aşteptăm ca acești copii să se adapteze în mod miraculous pentru a se armoniza cu politici şi practici şcolare ce au fost iniţial elaborate în vederea educării unei majorităţi dominante de copii, omogenă din punct de vedere cultural şi fără dizabilităţi.

Talent
Activitățile noastre pornesc de la convingerea că în fiecare copil există valori şi talente înnăscute ori dobândite prin studiu, muncă şi exerciţiu, talente ce trebuiesc respectate şi întreţinute de către cei din jur, valorificate prin forme de manifestare artistice deosebite, care pot fi scoase la lumină şi apreciate just.

Abilitate
Stabilind obiective ce pornesc de la idealul educaţional al societăţii în care trăim şi urmărind atingerea acestora în cadrul activităţilor desfăşurate cu copiii, educatorul creează premisele unui viitor bun cetăţean.
Bazele aptitudinilor unui bun cetăţean se pun încă de la vârsta preşcolară prin intermediul activităţilor desfăşurate în grădiniţă. Prin intermediul situațiilor create în mediul școlar organizat, copilul intră în contact cu noi contexte sociale cu ajutorul cărora își dezvoltă abilități senzoriale, psihomotorii, intelectuale, dar și de relaționare socială. Aici se pun bazele personalităţii viitorului adult.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 80 evenimente

«APRILIE 2020»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


De Paști

Propus de: violemnaru

Sondajul zilei

Cum lucraţi în această perioadă cu elevii?

258 voturi | 15 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: ioana_popescu Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Accesaţi Lecţii online şi împărtăşiţi colegilor ideile dvs.