Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

SI conditionnel regula II

3 stele

Itinerariul scenariului didactic corespunde cerintelor metodicii moderne.

09.08.2020 17:17

Nivel de dificultate: mediu

Organizarea cuprinzand reperele proiectarii si fazele derularii scenariului didactic este remarcabila.
Este salutara ideea de a motiva raspunsurile stimuland creativitatea elevilor prin documentele vizuale inspirat alese, care contribuie inclusiv la faurirea culturii lor si la generarea dorintei de explorare a spatiului civilizatiei franceze. Imaginile pentru care s-a optat sunt pretabile mai multor tipuri de lectii.
Exercitiile de pe Fisa de lucru sunt bine dozate ca nivel de dificultate si incita interesul pentru aprofundare la gramatica, dar si amuzamentul care ii determina pe elevi sa descopere placerea pentru studiul lb. franceze.
Era de preferat sa se renunte la Anexa 1-obtinerea titlului lectiei prin completarea unui rebus, intrucat este atat de mare consumatoare de timp, incat nu va mai permite sistematizarea atat de multor notiuni propuse: “SI Cond.” de rangul II, prezentul modului conditional si imperfectul modului indicativ.
Era de preferat ca exercitiul din anexa 2 (“Si j’allais à Dijon…”) sa fie redus cel mult la jumatate (de la 18, la maximum 9) din enunturi, din acelasi motiv al eficientizarii resursei de timp.
Corolar
Lectia are in vedere interactivitatea ce strabate ca un fir rosu intregul parcurs didactic, interactivitate care creste performanta scolara si dezvolta relatia profesor-elev.
Exercitiile alese, nici prea grele (descurajante), nici prea simple (usor de rezolvat (superficial) ii fac pe elevi sa se simta competenti si mandri ca le-au rezolvat si ii motiveaza sa vrea sa continue.

Vedeţi mai mult
T_Popescu
5 review-uri

Review util:

Da (1)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (1)

09.08.2020 18:38 damianc

Va multumesc mult pentru aprecieri.
Intr-adevar, rebusul a consumat destul de mult timp, ar fi trebuit unul mai simplu, dar am tinut eu la ideea de a fi gasit titlul lectiei in acest mod.
Conditionalul si imperfectul au fost studiate in lectii separate, dar nu era rau daca mai insistam pentru ca sunt notiuni dificile pentru elevi.
Va multumesc ca mi-ati acordat din timpul dvs. pentru a scrie acest feed-back, deosebit de util.

Les loisirs des ados/Hobbyurile adolescentilor

2 stele

Proiectul didactic este diligent si bine documentat.

09.08.2020 16:03

Nivel de dificultate: mediu

Tabelul sinoptic cuprinzand demersul didactic este laborios.
Materialele didactice auxiliare sunt apropriate contextului dat, diversificate, cu adresabilitate motivationala mare in randul adolescentilor si tinand cont de tipurile de invatare: vizual, auditiv, kinestezic.
Obiectivele nu se regasesc in proiectul didactic (desi enumerate cifrele corespunzatoare in tabel), la fel ca si metodele, scopul, tipul lectiei, competentele vizate, nivelul CECRL tintit, strategiile si resursele didactice.
Era de preferat sa fi fost publicat si textul lectiei.
Lectia transmite cunostinte de cultura generala utilizand lb. franceza ca interfata. Obiectivele de invatare era de dorit sa vizeze in principal, odata cu dezvoltarea competentelor, transferul de notiuni de limba franceza.
S-ar fi putut ca tipul de lectie, dupa activitatile propuse, sa fi fost “Lucrul pe text”. Deoarece la “Comunicarea de noi cunostinte” profesorul anunta titlul unei noi lectii, tipul primei abordari a textului ar fi de dorit sa fi fost “Achizitie lexicala”, nefiind recomandat sa se treaca la lucrul pe text direct, nici chiar la clasele mari, unde prima etapa este desprinderea mesajului global al lectiei.

Vedeţi mai mult
T_Popescu
5 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (0)

Projet didactique et Fiche de travail-La consommation de l’eau

2 stele

Proiectul didactic se inscrie in panoplia demersurilor elaborate si diligente.

03.08.2020 18:23

Nivel de dificultate: mediu

Punerea in opera a predarii-invatarii este realizata cu tact, prin implicarea in situatie a elevilor si prin experimentare obiectivata prin intermediul limbii franceze, urmarindu-se atat transmiterea de cunostinte cat si valorificarea competentelor vizate. Intrebarile sunt foarte bine alese, tintind parghiile de forta ale textului. Ex. 3 de pe Fisa de lucru, de tip A/ F, tine cont in formulare de eventualitatea barierei de tezaur, fiind accesibilizat prin cuvinte alese adecvat.
Era de preferat sa fie formulat si un obiectiv final (un scop).
Era de preferat ca in formularea obiectivelor sa se regaseasca si verbul activ-ex.: O1: elevul sa poata/ sa reuseasca/ sa fie capabil/ sa deprinda obiceiul de a “analiza un articol de presa”.
Era de preferat ca tipul de lectie sa specifice la care tip de achizitie de cunostinte se face referire: lectie de achizitie lexicala/ de lucru pe text/ de consolidare/ mixta cu structura mobila (de verificare, achizitie, formare de abilitati si abitudini).
Era de preferat ca reinvestirea cunostintelor in scopul asigurarii transferului sa porneasca de la recitirea orala de catre elevi a textului, atat pentru reglarea aspectelor articulatorii incidente cat si pentru decorticarea unitatilor lexicale necunoscute, fie ca translatie, fie sub aspect semantic.
Cerinta nr. 5 de pe Fisa de lucru (redactarea unei expuneri de 10-15 randuri) era de preferat sa fie aplicata ca tema, pentru eficientizarea resursei de timp alocat.
Corolar
Prezentarea stiintifica a ansamblului acestui proiect didactic il recomanda pentru capabilitatea de a comunica eficient rezultativ elevilor valori si atitudini responsabile fata de mediul inconjurator imediat si cel global, prin intermediul limbii franceze.

Vedeţi mai mult
T_Popescu
5 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (0)

VERBES ET PRÉPOSITIONS (III)

2 stele

Testul se incadreaza in cerintele Programei scolare actuale.

02.08.2020 18:35

Nivel de dificultate: mediu

Este de apreciat abordarea sa prin strategie didactica proactiva: prezentarea fisei cu verbe uzuale in context prepozitional dat.
Era de preferat sa se specifice pe fisa de lucru nivelul CECRL vizat.
La itemul de evaluare I, enuntul nr. 9 este preferabil sa fie la forma negativa: ”Copiii” nu “isi bat joc de animale.” In formularea oricaror itemi trebuie avut in vedere permanent atat caracterul informativ, cat si cel formativ. Contextul literar pozitiv este salutar pentru o educatie moral etica solida continua, tinerii fiind la aceasta varsta de multe ori usor de sugestionat, de influentat. (ibidem pt. itemul II, enuntul nr. 6: “Toata lumea rade de el.”)
Era de preferat sa se utilizeze si enunturi la formele negativa, interogativa si intero-negativa, pentru o variatie care sa clarifice elevilor la reglaj contextul prepozitional ales, intr-o diversitate a gamei de exprimare.
Corolar
Testul este elaborat, practic si aplicabil ameliorat unor clase avand nivelul CECRL A1, A1+, A2, A2+.

Vedeţi mai mult
T_Popescu
5 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (0)

Adolescentii si telefonul mobil. Les ados et le portable

2 stele

Testul este conceput dupa modelul de teste pentru bacalaureat.

02.08.2020 17:36

Nivel de dificultate: dificil

Materialul este in concordanta cu prevederile din Programa scolara.Testul “Les ados et le portable” este conceput dupa modelul de bacalaureat, model in care s-a inserat itemul de gramatica.
Textul este excelent ales, adolescentii fiind interesati de lumea gadget-urilor si in special de telefoanele mobile. Ideile si valorile din textul ales ar putea constitui subiectul unei lectii, elevii fiind antrenati si stimulati sa il defriseze si sa il descifreze din placere.
Era de preferat sa se fi renuntat la itemul de evaluare vizand acordul participiului trecut intrucat timpul de lucru acordat este prea scurt (45’) si pentru ca acest item nu vizeaza in mod special competenta de intelegere a textului scris.
Era de preferat ca partea a II-a vizand competenta de exprimare in scris sa aiba o conexiune cu titlul de pe platforma care sugereaza tematica generala: ”Les ados et le portable”.
Corolar
Textul ales este prin calitatea ideilor si prin eleganta unei limbi franceze acurate un argument motivational a-priori pentru studiu.
Volumul mare de munca in cadrul rezolvarii impiedica autoreglajul pe care elevii l-ar aplica la revederea lucrarii inainte de predarea sa.
S-ar fi putut renunta la itemul de gramatica (nr. 5); s-ar fi putut pastra cel mult un subpunct al itemului nr. 4 vizand omonimia, din motivul eficientizarii resursei de timp alocat per ansamblu rezolvarii.
Testul prezent, elaborat structural dupa modelul testelor curente de la examenul de bacalaureat, ar putea fi pretabil ameliorat unor clase avand nivelul CECRL B1, B1+, B2, B2+.

Vedeţi mai mult
T_Popescu
5 review-uri

Review util:

Da (0)   Nu (0)   Vedeţi comentarii (0)

Azi: 44 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

329 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN