Jocuri educaţionale

Cu răţuştele la culcare
Formarea numerelor. Clasa miilor, clasa unităţilor
Matematica Clasa a III-a

Baloane
Adunări şi scăderi fără trecere peste ordin
Matematica Clasa a II-a

Dale
Forme geometrice în plan
Matematica Clasa a VI-a

Testări, concursuri, Evaluarea Națională la clasele primare - Pregătirea corectă FĂRĂ TEAMĂ

Încă din primii ani de școală, copiii susțin lucrări de verificare a cunoștințelor, participă la diverse concursuri școlare sau susțin Evaluarea Națională la finalul clasei a II-a și a IV-a. Oricât de bine pregătiți ar fi, micii elevi pot simți emoții puternice, teamă sau chiar anxietatea în fața acestor testări oficiale. Din acest motiv, mai mult decât pregătirea academică propriu-zisă, pregătirea emoțională corectă este de o importanță incontestabilă, cu atât mai mult cu cât din primii ani se stabilește raportul copilului cu școala.

Așadar, un prim pas în acest sens ar fi să ne întrebăm ce impact emoțional au asupra copiilor noștri toate aceste testări și concursuri școlare.

Cristina Honcioiu, specialist Intuitext în educație, este de părere că răspunsul depinde de modul în care „sunt abordate aceste evaluări și concursuri de către profesor și de către părinte.

Dacă profesorul și părintele transmit ideea că Evaluările Naționale sunt examene prin care elevul vede ceea ce știe, în scopul de a-și îmbunătăți performanța, de a corecta eventualele lacune, de a se obișnui cu examenele, fără a pune presiune pe elev, atunci efectele sunt benefice.

Evaluarea Națională poate fi văzută și ca o experiență de învățare. Desigur că elevul poate avea emoții, dar această ușoară teamă e normală pentru astfel de situații.

E momentul în care el învață să gestioneze neliniștea, ceea ce îi va fi benefic în dezvoltare.

Pentru a ajuta elevii să se pregătească eficient pentru Evaluarea Națională și concursuri și a reduce impactul negativ al acestora asupra dezvoltării emoționale a copilului ar fi eficient ca adulții să:

- îi învețe pe copii să se pregătească din timp;

- să exerseze și să repete, să revizuiască (toate acestea ținând cont de particularitățile de vârstă și cele individuale);

- să le ofere simulări de astfel de examene;

- să îi ajute să-și stăpânească eventualele emoții, neliniști normale prin exerciții de respirație, de imagerie mentală;

- îi încurajeze să facă lucruri plăcute înainte de examen etc.

Rezultatele elevului nu ar trebui să fie făcute publice sau utilizate pentru a face comparații între copii. Copiii nu trebuie constrânși, manipulați să participe la concursuri, dacă nu doresc.

Efectele Evaluărilor Naționale sau ale concursurilor pot fi negative, dacă:  

Citiți articolul integral.

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ScoalaIntuitext | 15.02.2019 11:40 | 1091 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Copilul perseverent

Independenta

Cum cresti un copil care se simte in siguranta

Increderea in sine
Siguranta copilului

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 112 evenimente

«MAI 2019»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Ziua Apei

Propus de: iuiu_flori

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre utilitatea evaluărilor naționale la clasele a II-a și a IV-a?

686 voturi | 17 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: 8101961 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Pentru cadrele didactice din preuniversitar: Abonaţi-vă la Premium și puteţi avea mai multe puncte la dosarul personal!