Jocuri educaţionale

Duelul primăverii
Probleme care se rezolvă prin 1-2 operaţii
Matematica Clasa a II-a

Înghetata crescătoare
Formarea numerelor alcătuite din sute, zeci, unităţi
Matematica Clasa a III-a

Baloane
Adunări şi scăderi fără trecere peste ordin
Matematica Clasa a II-a

Testări, concursuri, Evaluarea Națională la clasele primare - Pregătirea corectă FĂRĂ TEAMĂ

Așadar, un prim pas în acest sens ar fi să ne întrebăm ce impact emoțional au asupra copiilor noștri toate aceste testări și concursuri școlare.

Cristina Honcioiu, specialist Intuitext în educație, este de părere că răspunsul depinde de modul în care „sunt abordate aceste evaluări și concursuri de către profesor și de către părinte.

Dacă profesorul și părintele transmit ideea că Evaluările Naționale sunt examene prin care elevul vede ceea ce știe, în scopul de a-și îmbunătăți performanța, de a corecta eventualele lacune, de a se obișnui cu examenele, fără a pune presiune pe elev, atunci efectele sunt benefice.

Evaluarea Națională poate fi văzută și ca o experiență de învățare. Desigur că elevul poate avea emoții, dar această ușoară teamă e normală pentru astfel de situații.

E momentul în care el învață să gestioneze neliniștea, ceea ce îi va fi benefic în dezvoltare.

Pentru a ajuta elevii să se pregătească eficient pentru Evaluarea Națională și concursuri și a reduce impactul negativ al acestora asupra dezvoltării emoționale a copilului ar fi eficient ca adulții să:

- îi învețe pe copii să se pregătească din timp;

- să exerseze și să repete, să revizuiască (toate acestea ținând cont de particularitățile de vârstă și cele individuale);

- să le ofere simulări de astfel de examene;

- să îi ajute să-și stăpânească eventualele emoții, neliniști normale prin exerciții de respirație, de imagerie mentală;

- îi încurajeze să facă lucruri plăcute înainte de examen etc.

Rezultatele elevului nu ar trebui să fie făcute publice sau utilizate pentru a face comparații între copii. Copiii nu trebuie constrânși, manipulați să participe la concursuri, dacă nu doresc.

Efectele Evaluărilor Naționale sau ale concursurilor pot fi negative, dacă:  

Citiți articolul integral.

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ScoalaIntuitext | 15.02.2019 11:40 | 1282 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Disonanta cognitiva

Independenta
Echilibrul emotional

Pesimismul

Echilibrul emotional

Piramida lui Maslow

Motivatia pentru invatare

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 19 evenimente

«MARTIE 2021»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Grupa mare, GPP Vladesti

Propus de: Alina_M80

Sondajul zilei

Despre activitățile remediale . Credeți că elevii dvs. au nevoie de ele? Comentați!

371 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN