Jocuri educaţionale

Încurcatura geografică
Harta fizică a României. Puzzle
Geografie Clasa a IV-a

Pericol de explozie
Adunări şi scăderi în concentrul 0-10000
Matematica Clasa a III-a

Una din trei
Apele curgătoare şi vegetaţia României
Geografie Clasa a IV-a

Studiu Didactic: Școala de Acasă din perspectiva cadrului didactic. Descoperiri și confirmări

Acest studiu a fost realizat în perioada 19-25 martie, prin intermediul site-ului didactic.ro pe un eșantion de 301 cadre didactice: educatori, profesori de învățământ primar (44,3%), gimnazial (44,6), liceal (26,8), atât din mediul urban (64,1%), cât și rural (35,9%).

Obiectivele principale ale studiului au fost: identificarea modului în care s-au organizat cadrele didactice în această perioadă pentru Școala de Acasă, care sunt instrumentele, programele folosite și ce provocări au întâlnit în această perioadă atât profesorii, cât și elevii.

 

Ne-am dorit o imagine clară a ceea ce se întâmplă în această perioadă de mari frământări pentru fiecare cadru didactic nevoit să se adapteze sub presiunea momentului, dar și ce nevoi există, ce așteptări au cadrele didactice și, mai ales, cum putem ajuta. Brigitte Bodescu, EdTech Product Manager INTUITEXT

 

Ce este îmbucurător?

95,3% dintre respondenți au răspuns că au desfășurat, deja, ore la distanță.

48% dintre respondenți au declarat că au folosit soluții video pentru a susține lecțiile la distanță (55 % cadre didactice din învățământul primar, 54% cadre didactice din învățământul gimnazial, 43% cadre didactice în învățământul liceal). Zoom este cea mai folosită aplicație - de către 25,3% dintre respondenți, urmată de WhatApp (14,6) și YouTube (10,1%).

Timpul alocat în plus pentru pregătirea orelor în acest context, față de perioada premergătoare închiderii școlii este de peste 3 ore pentru 42, 2%.

Interesul pentru adaptare există: prin efort individual și prin cooperare

Cadru didactic învățământ primar: Pe Zoom explic lecția și comunic la sfârșit tema care, de obicei, constă în 1-3 exerciții din auxiliare (la Limba română și Matematică). Verific temele prin aplicația Google Classroom. Tot aici încarc materiale și filmulețe care susțin cele predate.

Cadru didactic învățământ gimnazial: A trebuit să învăț. Am urmărit tutoriale, am citit articole, i-am urmărit pe colegii care lucrau deja online. Am mai învățat și făcând.

Confirmări

Telefonul este cel mai uzitat device de către elevi în aceste zile pentru Școala de Acasă, urmat de laptop/calculator și tabletă (la cei din ciclul primar). Cei mici nu au telefoane proprii și le folosesc pe cele ale părinților. Pentru cei mai măricei (gimnaziu și liceu) device-ul preferat, inclusiv în ceea ce privește Școala de Acasă, este telefonul propriu.

Didactic a fost site-ul cel mai accesat pentru resursele educaționale ca suport în predare, evaluare.

Cadrele didactice au precizat că au nevoie de următoarele tipuri de resurse: filmulețe, animații de predare, seturi de exerciții cu feedback imediat, teste de evaluare online, experimente video și interactive, rapoarte cu activitatea online a clasei, planșe, joculețe educaționale.

La ciclul primar, preferate sunt filmulețele, animațiile și jocurile interactive, pe când la gimnaziu accentul se pune pe exerciții cu feedback imediat, teste de exersare și evaluare, lecții interactive. La liceu este nevoie, în plus, de experimente virtuale, lecții interactive, teste online și rapoarte de activitate.

La întrebarea dacă au reușit să intre în legătură cu toți elevii din clasă, răspuns afirmativ a fost oferit din partea a 54,7%, răspunsurile de NU au fost motivate de: elevii nu au internet, elevii nu au laptop/tabletă/calculator, există dezinteres din partea părinților, lipsa materialelor didactice, lipsa sprijinului diriginților.

 

Iată ce au răspuns unele cadre didactice:

M-am filmat cu telefonul mobil, am încărcat pe grupul de Whatsapp și pe clasa virtuală.

Părinții sunt debusolați, nu știu să folosească platformele online, copiii sunt, ca urmare, și ei nedumeriți.

Există elevi care încă nu au înțeles că această perioadă de izolare nu e o vacanță...

Este dificil și pentru elevi. Cred că este destul de greu să urmărească toate mesajele și toate materialele trimise, deoarece grupul de WhatsApp este un grup deschis și mie mi se pare deranjant să se primească mesaje atât de des. Nu de puține ori, elevii au solicitat din nou cerința, deoarece nu o mai găseau în abundența de mesaje.

Sunt în căutarea unui mod, a unei platforme care să mă ajute să iau mai ușor contact cu toți elevii mei, eventual să pot și verifica dacă au fost prezenți. Cred că este necesară stabilirea unui orar de ”întâlnire” între elevi și profesori în așa fel încât să nu se suprapună activitățile cu ale altor profesori de la clasă. Și aș mai avea nevoie de sprijin în a-i face pe unii elevi să înțeleagă că această perioadă nu este o vacanță și că ei trebuie să se implice activ în pregătire. Faptul că nu sunt controlați i-a cam demotivat pe unii învățăcei.

 

Despre didactic.ro: cancelaria națională virtuală a profesorilor, este un spațiu de referință pentru cadrele didactice din România, prin complexitatea și diversitatea de resurse găzduite pe site. Din 2003 până astăzi, s-au publicat aproximativ 300.000 de materiale pentru cei care sunt interesați de învățământul preuniversitar. Peste 700.000 de profesori, părinți și elevi vizitează acest site lunar.

Didactic.ro face parte din rețeaua de siteuri educaționale INTUITEXT.

În perioada închiderii școlilor, INTUITEXT susține educația oferind acces gratuit cadrelor didactice și elevilor în cadrul platformelor ScoalaIntuitext.ro (învățământ primar) și ExamenulTau.ro (învățământ gimnazial).

UPDATE:

Am lansat Pagina Învățătorului pe platforma ScoalaIntuitext.ro: un spațiu online unde am centralizat tot ce are nevoie un învățător pentru Școala de Acasă.

Acces GRATUIT aici.

Platforma online ScoalaIntuitext.ro prin secțiunea Pagina Învățătorului este un aliat al cadrelor didactice pentru că:

-nu implică niciun cost, presupune ACCES GRATUIT pentru cadrele didactice și pentru elevi  în utilizarea TUTUROR resurselor existente pe platforma online;

-poate fi folosită în diferite etape ale lecției, permițând lucrul diferențiat cu elevii;

-include resurse digitale realizate ținând cont de programa școlară: 800 de filme de predare cu explicații clare, pe înțelesul copiilor, 450 de jocuri de exersare, 75 de teste de evaluare;

-oferă un sistem facil de lucru și rapoarte de activitate: cadrele didactice pot recomanda și distribui elevilor rapid resurse educaționale, teste de evaluare online, jocuri de exersare și pot verifica ce și cât a lucrat fiecare elev.

În plus, INTUITEXT oferă cadrelor didactice care predau în învățământul GIMNAZIAL și elevilor dânșilor ACCESUL GRATUIT la produsul educațional online Examenultau.ro. Solicitați acces gratuit aici.

 

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: Editura_Intuitext | 27.03.2020 09:40 | 7433 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Sentimentul puterii personale la adolescenti

Independenta
Increderea in sine
Responsabilitatea

Comentarii (1)

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 55 evenimente

«MAI 2020»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Diafanele păpădii

Propus de: adinanedelcu

Sondajul zilei

Ce măsuri le considerați că ar trebui luate de Ministerul Educației, pentru a sprijini activitatea online pentru elevi și profesori?

162 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: ProfesorAdi Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Accesaţi Lecţii online şi împărtăşiţi colegilor ideile dvs.