Jocuri educaţionale

Liliacul somnoros
Ordinea operaţiilor
Matematica Clasa a III-a

Baloane
Adunări şi scăderi fără trecere peste ordin
Matematica Clasa a II-a

Duelul primăverii
Probleme care se rezolvă prin 1-2 operaţii
Matematica Clasa a II-a

Simpozion național ,,Povești de viață,povești educative,,

Educația e arta de a construi simțul măsurii în fapt,cuvânt și gândul copiilor noștri.Părinții ar trebui să înceapă educația prin îndemnuri ludice ca și dascălul,să continue cu repetiții explicative și întăriri cu surprize pentru edificarea traseului cognitiv și să ajungă mereu la rugăminte și rugăciune împreună cu copilul/copiii .Pentru a determina un copil să ne asculte, trebuie să-l surprindem plăcut, să facem ca autoritatea noastră să fie percepută pozitiv și deontic

Nume proiect: ,,Părinți model,copii la fel,,

Organizatori: Școala Gimnazială Specială nr.4 București Asociația de părinți,,Școala copiilor și a părinților,, Casa Corpului Didactic București

Condiţii de participare: Perioada inscriere, (studii de caz,legendele locului in care trăim sau povești cu tâlc) in word, pe email: geabau_marilena@yahoo.com; :8 martie-1mai 2018 Redactarea lucrărilor - lucrarea propriu-zisă se va face în Word ,12 Times Roman,lucrarea se

Perioadă înscriere: 08.03.2018 - 30.05.2018

Perioadă desfăşurare: 08.03.2018 - 30.06.2018

                     ,,Povești de viață-povești educative,,Ediția a II-a

           în proiectul regional ,,Părinți model,copii la fel,,-2018

                                

B. INFORMATII DESPRE PROIECT-proiect aflat in CAER la pag50/pozitia1427

. Titlul proiectului :,,Părinți model,copii la fel,,

  • Proiect social-cultural de reconstituire a culturii organizaționale școlare,
  • Activitatea finală-publicarea revistei ,,Povești de viață-povești educative,,

ARGUMENT O poveste este o concluzie a unei experiențe de viată .Fiecare părinte poate contribui la patrimoniul educativ, oferind copiilor lui și ai lumii întregi , o poveste auzită la părinții sau la oamenii pe care i-a cunoscut în lumea în care a crescut,despre locul său natal. Lumea interioară a copiilor este una plină de mister şi complexitate. Deşi sunt mici,au şi ei temeri, nevoi, emoţii ,frustrări…Ne întrebăm de multe ori de ce oamenii mari nu reuşesc să-i înţeleagă pe copii. Poate pentru că nu au găsit un limbaj comun. Uneori un simplu desen îţi poate dezvălui multe lucruri pe care nu le ştiai. Dacă pătrunzi în sufletul copilului poţi apoi, prin intermediul poveştilor bine alese, să-i elimini temerile, să-i redai încrederea în sine, poţi corecta ceea ce pare a fi greşit în comportamentul lui, sau poţi să-i readuci zâmbetul pe buze.

           Fiecare dintre noi a auzit pe parcursul vieții măcar o poveste nescrisă ce reprezintă o întâmplare sau o istorie din spațiul în care trăiește.Eu am tras cu urechea în copilărie la istorioarele din bătrâni despre locuri pustii în care s-au petrecut treburi ciudate pe valea Bistriței, în codrii Neamțului de unde vin, am auzit când am venit în București povești înfricoșătoare despre originea cărnii din plăcinta Dâmbovița. Cu siguranță fiecare părinte a auzit și poate transmite copiilor săi și profesorilor cu care învață asemenea povești nescrise incă dar interesante ce reconstituie o epocă trecută și fac parte din patrimoniul spiritual al unui spațiu istoric în care trăim.In cazul copiilor mici sau a celor cu dizabilități, e importantă consemnarea scrisă de către părinți și transmiterea acestora către profesori care vor putea prezenta copiilor de la grupe/clase, un evantai de povești din folclorul contemporan.

     Poveştile au mare efect asupra lumii copiilor, dar şi asupra dezvoltării acestora.De exemplu, povestea ,,Banul muncit,, îl va face pe copil să înțeleagă mai ușor valoarea muncii. Cine nu îşi amintește de o poveste anume pe care o îndrăgea când era mic?Oricare din noi ne amintim acele basme care ne-au marcat într-un fel anume conştiinţa şi care puteau face referire cumva într-un mod inconştient cu viaţa noastră de atunci, cu relaţiile pe care le aveam cu societatea sau familia, şi fiecare din noi ne identificam undeva într-o poveste. Ne regăsim într-un personaj, iar faptul că toate poveştile se termină frumos ne induce subtil puterea realizării de sine. Într-o poveste este uşor ca micuţul să se identifice şi să-şi mărturisească trăirile sau să şi le descarce prin intermediul personajelor. El nu deţine metodele comunicării atât de bine ca un adult, lui îi este greu să se exprime, recurgând adesea la limbajul trupului: gesturi, mimică, ton vocal, plâns etc. El nu poate şti ce anume simte cu adevărat, nu conştientizează, dar puteţi afla punându-l pe el să continue o povestioară, să o creeze. Astfel, prin poveste,copilul învaţă că fiecare poate ajunge la cunoaşterea de sine, culminând cu atingerea scopurilor personale.

           Povestea este un limbaj inițiatic. Trăsătura definitorie care face ca o poveste să fie terapeutică (tămăduitoare) constă în faptul că aceasta reprezintă un model al împlinirii de sine, al atingerii scopului (chiar al fericirii). Scopul poveştii terapeutice este să-i evidenţieze copilului anumite aspecte ale situaţiei problematice în care se află şi pe care îi este greu să le perceapă, şi să ofere posibilităţi de rezolvare, creative. De aceea povestea, atent aleasă, îl poate ajuta să găsească şi să recunoască formularea exactă a stării, experienţei lui şi să adopte soluţiile personajelor din povestea respectivă. Acest lucru îl ajută să capete încredere în sine şi chiar să se vindece de efectul anumitor experienţe neplăcute din prima copilărie.

Profesorii vor participa la un simpozion online in care sunt invitati să trimită până pe data de 1 mai 2018, câte povești au adunat de la părinți despre locul in care trăiesc și care vor fi cuprinse intr-o culegere de legende aproape contemporane pe care dorim să obținem un ISSN/ISBN.Vom prezenta fisa de inscriere .

SCOP: Demersul îşi propune să reunească în paginile unei cărţi electronice cele mai valoroase ” poveşti de viață”, în scopul utilizării lor de către toţi doritorii de remediere emoţională în rândul copiilor cu probleme de acest fel.

OBIECTIVE: Prezentarea unor poveşti de viață cu mesaj didactic/învățătură) şi a mesajelor poveştilor vizând stări şi sentimente, de către cadrele didactice din învăţământul preşcolar sau primar din ţară şi psihologi; Realizarea unui schimb de experienţă între cadrele didactice care se confruntă cu probleme emoţionale în rândul copiilor; Crearea unei ”baze de date” cu posibilele tulburări emoţionale ale copiilor şi multiple modalităţi de remediere a lor; Realizarea unei cărţi în format electronic cu poveştile terapeutice create de participanţi având ISBN în parteneriat cu CCD; Realizarea unei expoziţii - concurs cu desene ce reprezintă personaje cu care se identifică copiii pe baza poveștilor trimise de dumneavoastră.

Sectiuni profesori:I-Studii de caz pe copii cu probleme/nevoi speciale

II-Povestea unui colț de lume/legenda unor locuri în care am trăit

III-Povești terapeutice,cu învățătură

Concurs elevi/preșcolari-I Povestea unui colț de lume/legenda unor locuri în care am trăit

Secțiunea creație plastică:Povestea desenată din viața mea(întâmplare)

RESPONSABILI : Scoala Gimnaziala Speciala nr 4 din Bucuresti,CCD București

COORDONATORI:profesori:Geabău Marilena,Hristu Polina,Zapan Ana ,Daniela Guzu, ,Voicu Marioara, Ignat Daniela,Vișan Elena,,Preda Luminița,Sava Cristian ,Roșu Alina, Mihăilescu Julieta,Ionescu Ileana,Radu Anamaria, inspector Elena Ștefan

ECHIPA DE PROIECT: Grădinițele :nr.168,52,Pisicile Aristocrate,Scufița Roșie,Albă ca Zăpada și Piticii,Adnan,Piticot,101 Dalmațieni,Panseluța, Dumbrava Minunată,Școala Gimnazială nr.79, Școala Gimnazială nr.86, Școala Gimnazială Maica Domnului

GRUP ŢINTĂ: preşcolari, şcolari mici, cadre didactice , psihologi,logopezi;

DURATA PROIECTULUI:1 sept.2017-31 august 2018

INVITAŢI: toți cei ce doresc să dăruiască omenirii o lecție de viață sau o amintire colectivă

Perioada inscriere,trimiterea lucrărilor (studii de caz,legendele locului in care trăim sau povești cu tâlc) in word, pe email: geabau_marilena@yahoo.com; :8 martie-1mai 2018

Perioadă corectare: 1mai-15 iunie 2018

Perioadă pregătire pentru tipar :15-30 iunie 2018

Lansare culegere povești in format electronic-30 iunie 2018-le veți găsi la secțiunea reviste în didactic.ro după ce vor primi ISSN de la Biblioteca Națională

Evenimentul se desfășoară on-line iar diplomele le veți ridica împreună cu discul la prima întâlnire din ediția 2018 sau pe e mail pentru colegii care participă din țară sau din străinătate.

Poveștile scrise de școlari vor fi publicate în revistă, deci vor fi trimise pe email in word

Desenele realizate de preșcolari/elevi se vor trimite pe adresa: Școala Gimnazială Specială nr. 4 București,str.Grigore Marin, nr.42-44,sector 4,București,pentru concursul ,,POVEȘTI DE VIAȚĂ,POVEȘTI EDUCATIVE,,

Pentru a evita nemulțumirile, vă rog să faceți fotografii lucrărilor și să le trimiteți odată cu fișa de înscriere pentru elevi/preșcolari in email

Profesorii de la grădinițele/școlile din București sunt rugați să vină cu lucrările într-un portofoliu direct la Școala Gimnazială Specială nr. 4 București,str.Grigore Marin, nr.42-44,sector 4,București, unde vor primi o confirmare de primire pe duplicatul fișei de înscriere, iar dacă doresc să participe direct cu copiii îi așteptăm luni 26 martie ora 10 sau vineri 30 martie ora 10 , dacă pot,să vină cu câțiva copii pentru un concurs/șezătoare-,,Castele din povești,, din cadrul proiectului

Pentru aceasta,trebuie să anunțe prezența in perioada 5-15 martie pentru a organiza primirea la telefon 0744800408-Geabău Marilena

Perioada inscriere,trimiterea lucrărilor (studii de caz,legendele locului in care trăim sau povești cu tâlc) in word, pe email: geabau_marilena@yahoo.com; :8 martie-1mai 2018

Redactarea lucrărilor - lucrarea propriu-zisă se va face în Word , pe format Portrait, pe o singură parte, la un rând, cu margini egale de 20 mm (text aliniat „ justified ”) cu caractere româneşti, titlul va fi scris cu majuscule (Times New Roman 14 Bold), centrat; la două rânduri de titlu se va scrie autorul şi instituţia (Times New Roman 12); la două rânduri de numele autorului se începe scrierea textului (Times New Roman 12,lucrarea se va scrie obligatoriu cu diacritice.

Nu se acceptă povești care sunt culese din internet ,pentru a primi ISSN e nevoie să creați sau să trimiteți legende ale locului care circulă incă oral, care nu au devenit ,,proprietatea intelectuală ,, a cuiva, fiind deja publicate!

Bibliografia se va scrie la sfârşitul lucrării.Dimensiuni recomandate-studii de caz-2-5pag.

-legende sau povești din locurile in care trăim/ne-am născut-minim o pagină, maxim 7pag.

-povești cu tâlc,terapeutice-1-3 pagini

(studii de caz-despre modul în care ați abordat copiii de la clasă care aveau o problema

Pentru detalii, vă astept la telefon 0744800408-Geabău Marilena,psihopedagog

 

   ANEXA 1

                       FORMULAR DE ÎNSCRIERE

                                  la Cartea ,,POVEȘTI DE VIAȚĂ POVEȘTI EDUCATIVE,,

                             in proiectul ,,Părinți model,copii la fel,,2018

                                                     ediția a II-A

            Numele cadrului didactic : ……………………………………………

           Specialitatea: ………………………………………………………...

           Unitatea de învăţământ: ……………………………………………..

             Localitatea..........................................................................................

           Titlul lucrării………………………………………………………

           Telefon /e-mail

Adresa unde se vor trimite diplomele: pe e-mail

Avertisment-diplomele se validează doar prin atașarea lucrării personale

              

 

 

 

ANEXA 2

                       FORMULAR DE ÎNSCRIERE

                                  la Concursul ,,POVEȘTI DE VIAȚĂ POVEȘTI EDUCATIVE,,

                             in proiectul ,,Părinți model,copii la fel,,2018

 

Numele /prenume cadru didactic/specializarea………………………………….........................

Şc./Grăd./Clubul/Palatul:…………………………………………………………………….
Adresa: ………………………………………………………………………………………….…

Telefon, adresă e-mail a cadrului didactic coordonator:…………………………………………..

Adresa de e-mail pentru a primi diplomele online..........................................................

(cei care doresc să primească diplome material/pe carton-trebuie să specificați adresa poștală și să depuneți în contul ING al Asociației de părinți a Școlii Gimnaziale Speciale nr.4, o sponsorizare de 15 lei/contravaloarea plic,timbre,diploma,servicii poștale-confirmare de primire-nr.cont:Asociația de părinți ,,Școala Copiilor și a părinților,,RO67INGB0000999905039825 – Geabău Marilena)

Tabel copii participanţi la concurs:

 

Nr crt

Numele şi prenumele pre/școlarului

Titlul lucrării

Grupa/

Clasa

Secțiunea

Numele profesorului coordonator

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

      

 

                                                                                         Profesor,

Propus de: Marilena0 | 06.03.2018 11:52 | 1467 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parintii si temele copilului

Temele pentru acasa

Nu-ti lasa copilul sa ramana in urma la scoala

Note mici la scoala
Metode de invatare

Tulburarea de opozitionism

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 16 evenimente

«NOIEMBRIE 2019»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Magia toamnei

Propus de: 77adn

Sondajul zilei

Părinții se plâng că elevii au prea multe materii și ore. Conform noului plan-cadru, elevii claselor a VII-a și a VIII-a au 31-34 ore pe săptămână. Elevilor le-au fost introduse materii noi dar, și unele discipline din vechiul plan-cadru sunt considerate inutile de către părinți. Ce discipline, în opinia dumneavoastră, ar trebui eliminate?

464 voturi | 28 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: teoiordachioaie Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

A fost imbunatatit modul de vizualizare a documentelor. Acum puteti sa le vizualizati, apoi le descarcati