Jocuri educaţionale

Dale
Forme geometrice în plan
Matematica Clasa a VI-a

Curcubeu
Elemente intuitive de geometrie. Forme spaţiale
Matematica Clasa a III-a

Duelul primăverii
Probleme care se rezolvă prin 1-2 operaţii
Matematica Clasa a II-a

SIMPOZION INTERJUDEȚEAN “MODALITĂȚI DE ABORDARE ȘI PROMOVARE A EDUCAȚIEI ESTETICE ÎN ȘCOALĂ”ediția a II-a

Educaţia estetică este o componentă a educaţiei integrale şi armonioase cu ajutorul căreia realizăm formarea personalităţii omului prin frumosul existent în natură, artă şi societate, pentru a deveni consumator şi creator de frumos. Omul societăţii contemporane este preocupat de crearea în jurul său a unui mediu estetic care să-i înnobileze viaţa, deoarece frumosul pătrunde în zonele cele mai adânci ale vieţii sufleteşti, răscoleşte emotivitatea, sensibilizează, înviorează, transformă şi determină la meditaţie. În şcoală, promovarea valorilor estetice poate fi realizată în cadrul activităţilor de muzică, pictură, dans şi activităţi practice. Educaţia simţurilor, a gustului estetic, formarea atitudinilor şi a unui ideal estetic nu trebuie să fie doar apanajul disciplinelor artistice.

Nume proiect: SIMPOZION INTERJUDEȚEAN “MODALITĂȚI DE ABORDARE ȘI PROMOVARE A EDUCAȚIEI ESTETICE ÎN ȘCOALĂ”ediția a II-a

Organizatori: Școala Gimnazială Centrală, Câmpina, jud. Prahova

Condiţii de participare: Cadre didactice din învăţământul primar şi gimnazial Secțiunile simpozionului: 4. Referate pe tema propusă 5. Proiecte didactice și exemple de bune practici 6. Materiale didactice care să ilustreze activități creative

Perioadă înscriere: 01.12.2016 - 15.02.2017

Perioadă desfăşurare: 01.12.2016 - 17.03.2017

ŞCOALA GIMNAZIALǍ CENTRALǍ

CÂMPINA – PRAHOVA

STR.CALEA DOFTANEI,NR.13,

Tel/fax:0244337171, e-   mail:scoala_centralacampina@yahoo.com

COD FISCAL: 28978311

SIMPOZION INTERJUDEȚEAN “MODALITĂȚI DE ABORDARE ȘI PROMOVARE A EDUCAȚIEI ESTETICE ÎN ȘCOALĂ”ediția a II-a

organizat de Școala Gimnazială Centrală, Câmpina, jud. Prahova

17 martie 2017

ARGUMENT

Educaţia estetică este o componentă a educaţiei integrale şi armonioase cu ajutorul căreia realizăm formarea personalităţii omului prin frumosul existent în natură, artă şi societate, pentru a deveni consumator şi creator de frumos. Omul societăţii contemporane este preocupat de crearea în jurul său a unui mediu estetic care să-i înnobileze viaţa, deoarece frumosul pătrunde în zonele cele mai adânci ale vieţii sufleteşti, răscoleşte emotivitatea, sensibilizează, înviorează, transformă şi determină la meditaţie.

Educaţia estetică se cere a fi realizată de la vârste fragede, chiar în familie, apoi în grădiniţă, şcoala primară şi aşa mai departe. Chiar dacă sunt mici, copiii ştiu şi pot să sesizeze „frumosul” prezentat sub diferite forme, sub îndrumarea cadrului didactic, purtându-se discuţii cu elevii, făcându-se diferite comparaţii.

În şcoală, promovarea valorilor estetice poate fi realizată în cadrul activităţilor de muzică, pictură, dans şi activităţi practice. Educaţia simţurilor, a gustului estetic, formarea atitudinilor şi a unui ideal estetic nu trebuie să fie doar apanajul disciplinelor artistice. O astfel de formare are un caracter transversal, fiind o preocupare a tuturor disciplinelor, în măsura în care ele ţintesc nu numai formarea intelectului, ci şi a sensibilităţii (după cum, la fel de bine, prin disciplinele artistice se vor transmite şi cunoştinţe sau valori nespecifice, făcându-se astfel, printre altele, şi educaţie intelectuală, morală, civică etc.). De aceea, ori de câte ori este cazul, se va viza frumuseţea zonei pe care disciplina o are în vedere (natura vie – știinţele naturii, natura fizică – la geografie, relaţiile umane – la educaţie civică, perfecţiunea divină – la religie, armonia calculelor – la matematică etc.)

Cultura estetică lărgeşte sfera culturii generale şi deschizând orizonturi noi, înaripează gândirea şi imaginaţia cratoare, contribuind la formarea idealului estetic.

  • Ø SCOP

Stimularea interesului cadrelor didactice pentru promovarea educației estetice prin activități școlare și extrașcolare

Valorificarea potențialului artistic și creativ al elevilor

  • Ø OBIECTIVE SPECIFICE

  • · Familiarizarea cadrelor didactice cu metodemoderne de educare estetică prin activități diverse;
  • · Crearea unui mediu educational optim în care elevul să-și poată manifesta potențialul creativ;
  • · Dezvoltarea unor relații de colaborare prin parteneriate între cadrele didactice din instituțiile implicate;
  • · Îmbogăţirea experienţelor didactice cu exemple de bună practică.

  • Ø GRUP ŢINTĂ

Cadre didactice din învăţământul primar şi gimnazial

  • Ø SECŢIUNILE SIMPOZIONULUI

Secțiunile simpozionului:

  1. Referate pe tema propusă
  2. Proiecte didactice și exemple de bune practici
  3. Materiale didactice si albume cu fotografii care să ilustreze activități creative
  • Ø Persoane implicate 16 cadre didactice si 350 copii
  • Ø Beneficiari: 515, cadre didactice, elevi, părinţi,comunitate

  • Ø COORDONATORI:
  • Ø
  • Ø
  • Ø
  • Ø
  • Ø
  • Ø
  • Ø
  • Ø
  • Ø
  • Ø
  • Ø
  • Ø

  • Ø COLABORATORI:

Prof. educație plastică: Nicolae Lidia

Prof. educație muzicală: Tudor Lucia

Prof. limba română: Arman Laura

  • Ø PARTENERI :

- Inspectoratul Şcolar Judeţean Prahova

- Primăria Orașului Câmpina

- Biblioteca Municipală Câmpina

- Muzeul Nicolae Grigorescu

- Muzeul Iulia Hașdeu

- Clubul Copiilor

- Asociația de părinți a Școlii Gimnaziale Centrale Câmpina

  • Ø GRUPUL ŢINTĂ: Simpozionul se adresează cadrelor didactice din învăţământul primar şi gimnazial

  • Ø LOCUL  DESFĂŞURĂRII: ȘCOALA GIMNAZIALĂ CENTRALĂ

CÂMPINA

  • Ø BENEFICIARI: cadre didactice, elevi, părinţi,comunitate

  • Ø MODALITĂŢI DE EVALUARE:

CD cu materialele prezentate la simpozion, diplome de participare

Evaluarea activităţii

  • Ø REGULAMENT DE PARTICIPARE

Secțiunile simpozionului:

  1. Referate pe tema propusă
  2. Proiecte didactice și exemple de bune practici
  3. Materiale didactice care să ilustreze activități creative
  • Ø Participarea presupune:

-Formularul de înscriere şi acordul de parteneriat în dublu exemplar, completate, semnate, ștampilate, împreună cu lucrările listate / în format electronic expediate prin poştă,pe adresa:

Şcoala Gimnazială Centrală Câmpina, Calea Doftanei, nr.13, cod 105600,

cu specificaţia: pentru simpozion

Adresă e-mail: simpozionscoalacentrala@yahoo.com

  • Ø
  • Ø Concurenţii vor trimite în pachetul cu lucrarea şi un plic timbrat corespunzător, autoadresat pentru expedierea diplomelor, acordurilor de parteneriat şi adeverinţelor de participare,până la data de
  • Ø
  • Ø
    • Ø Titlul va fi scris cu majuscule (Times New Roman, caracter 14, Bold, centrat)
    • Ø La 2 rânduri de titlu se va scrie autorul sau autorii şi instituţia (Times New Roman, 12, aliniat stânga)
    • Ø La două rânduri de numele autorului se începe scrierea textului (Times New Roman, 12), maxim 3 pagini
      • Ø Text aliniat „justify”
      • Ø Alineatele vor fi evidenţiate cu TAB
      • Ø
      • Ø Lucrarea poate fi însoțită de anexe.
      • Ø
      • Ø Toate lucrările vor fi trimise şi online, pe e-mail, până la data de 15 februarie 2017, pe adresa:

  • Ø

Nu se percepe taxa de participare

.           IMPACT- REZULTATE AŞTEPTATE

- dezvoltarea de noi parteneriate şcolare

- realizarea unui volum digital cu ISSN care să conţină aspecte teoretice
şi exemple de bună practică (proiecte didactice, proiecte educative, diverse acţiuni şi activităţi desfăşurate)din experienţa cadrelor didactice implicate, care să ne ajute în activităţile viitoare de promovare a exprimării estetice armonioase a elevilor noştri.

Cd- urile inregistrate cu ISSN, adeverintele de participare si acordurile de parteneriat vor fi trimise participantilor in perioada 1 mai -16 iunie 2016.

ŞCOALA GIMNAZIALĂ CENTRALĂ

CÂMPINA, PRAHOVA

TEL.0244 33 71 71

E-mail:simpozionscoalacentrala@yahoo.com

 

Nr.______/________

ŞCOALA.........................................................

……………………………………………….

……………………………………………….

……………………………………………….

 

 

Nr.______/________

 

 

ACORD DE PARTENERIAT EDUCAŢIONAL

 

Încheiat astăzi, ………........... între unităţile şcolare:

  • ŞCOALA GIMNAZIALĂ CENTRALĂ CÂMPINA

reprezentată  de prof. Necula Nicolae, în  calitate  de  director si prof. înv. primar organizatori ai Simpozionului interjudeţean „Modalități de abordare și promovare a educației estetice în școală”

  • ·         ŞCOALA

Prezentul acord urmăreşte realizarea în bune condiţii a obiectivelor propuse în    cadrul proiectului, asigurarea unui climat favorabil de colaborare.

Unitatea coordonatoare se obligă:

         Să întocmească documentaţia pentru lansarea pe www.didactic.ro ;

         Să colecteze lucrările realizate de către parteneri;

         Să trimită tuturor participanţilor diplomele şi adeverinţele de participare;

         Să mediatizeze rezultatele simpozionului.

Unitatea participantă se obligă:

         Să expedieze lucrările şi fişa de înscriere pe adresa unităţii coordonatoare, respectând termenul limită;

  Partenerii se obligă să colaboreze pe toată durata proiectului pentru ca acesta să se deruleze conform scopului stabilit.

 

ŞCOALA GIMNAZIALǍ CENTRALǍ                             ŞCOALA…………………….

CÂMPINA – PRAHOVA                                                     ………………………………..

DIRECTOR:                                                                         DIRECTOR:

Prof. Necula Nicolae                                                         …………………………………

FORMULAR DE ÎNSCRIERE

Simpozionul interjudeţean “Modalități de abordare și promovare a educației                   estetice în școală”

Şcoala Gimnazială Centrală Câmpina, 17 martie 2017

 

 

Autorul/ autorii lucrării

Numele şi prenumele .................................................................................

Specialitatea: .............................................................................................

E-mail: .................................................... Telefon .....................................

Şcoala ……………………………………………………………………..

Adresa şcolii…………………………………………………………………

Telefonul şcolii………………………………………………………………

 

participare indirectă

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: laura_iordache10 | 07.12.2016 23:01 | 1398 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Gestionarea esecului

Increderea in sine

Rutina de dimineata in vacanta

Vacanta in familie

Comentarii (1)

0 0

02.01.2017 12:35 danamira

De ce nu sunt acceptati si profesorii din invatamantul prescolar?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 10 evenimente

«AUGUST 2020»
LuMaMiJoViSaDu
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Țara mea frumoasă!

Propus de: costinuta82

Sondajul zilei

Care dintre scenariile de începere școlii, propuse de guvern, este potrivit la școala dvs.?

224 voturi | 12 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Cum veți începe școala? Votați!