SIMPOZION INTERJUDEȚEAN
Nume proiect: “TEORIE ȘI PRACTICĂ ÎN EVALUAREA PROCESULUI PSIHOPEDAGOGIC/DIDACTIC EVALUARE ȘI INTERVENȚIE TERAPEUTICĂ” EDIŢIA a VII-a , 2 aprilie 2020
Organizatori: COMITETUL DE ORGANIZARE: DIRECTOR - PROF. PSIH. MARIANA HEBER PROF. PSIHOPED. DIANA OARCEA PROF. PSIHOPED. MADELINE CETIN PROF. PSIHOPED. CRISTINA DUȚESCU PROF. PSIHOPED. TOMIČ L. ION
Condiţii de participare: Participanții pot contribui cu orice material care se înscrie în tematica Simpozionului, cu specificarea bibliografiei folosite în redactarea lucrării
Perioadă înscriere: 21.02.2020 - 16.03.2020
Perioadă desfăşurare: 02.04.2020
ARGUMENT
În reforma educațională întreprinsă în momentul de față în învățământ importanța activității de evaluare devine din ce în ce mai accentuată deoarece permite cadrului didactic să aprecieze gradul în care au fost atinse obiectivele procesului educațional, precum și dificultățile acestuia. Folosită corect și principial, pe baza unor criterii prestabilite, evaluarea poate oferi un important feedback atât profesorului cât și elevului, devenind un element motivațional esențial.
Simpozionul Regional ,,Teorie și practică în evaluarea procesului psihopedagogic/didactic - evaluare și intervenție terapeutică”, aflat la a VII-a ediție, dorește să tratezeproblematici actuale ale învăţământului românesc aflat în tranziţie. Tema abordată în simpozion și anume evaluarea, are un raport direct atât cu progresul învăţării, cât şi al predării. Ca şi actul predării, evaluarea încorporează elemente specifice de tehnicitate, cerinţe docimologice, metrie în domeniu, ceea ce pretinde o anumita formaţie a cadrului didactic în acest sens.
Simpozionul ,,Teorie și practică în evaluarea procesului psihopedagogic/didactic”-evaluare și intervenție terapeutică” se înscrie în ciclul de manifestări științifice și metodologice legate de problematica învățământului românesc în context european. Prin aria problemelor pe care le abordează, simpozionul se dorește a fi un prilej de reflecții, de practici împărtășite, de prezentare a rezultatelor cercetărilor realizate de cadrele didactice, de experiențe formative pentru toți participanții. Experienţa cadrelor didactice împărtăşită în cadrul secţiunilor de comunicări constituie o cale eficientă pentru modernizarea finalităţilor şi a conţinuturilor educaţiei.
Pentru funcţionarea optimă şi eficientă a învăţământului special integrat este nevoie de inovare şi perfecţionare continuă la nivel instituţional, naţional şi internaţional. În acest sens, experienţa cadrelor didactice, ce va fi împărtăşită în cadrul secţiunilor de comunicări, constituie o cale eficientă pentru modernizarea finalităţilor şi a conţinuturilor educaţiei. De asemenea, beneficiile obţinute în urma acestor schimburi de experienţă au un raport direct cu progresul învăţării, predării şi evaluării în sistemul de învăţământ românesc
SCOPUL SIMPOZIONULUI
Prezentarea instrumentelor de evaluare didactică și psihologică în vederea creșterii calității actului educațional și reducerea absenteismului școlar.
OBIECTIVE
- Asigurarea cadrului pentru dezbateri profesionale privind probleme actuale și de perspectiva ale educației și învățământului din Romania;
- Realizarea schimburilor de experiență eficiente, prin exemplele de buna practică, între cadrele din diverse cicluri curriculare și între unități de învățământ pentru realizarea dezideratelor unui învățământ de calitate;
- Evidențierea importanței evaluării și intervenției terapeutice în formarea și dezvoltarea competențelor cheie necesare integrării elevilor în societatea cunoașterii și comunicării.
REZULTATE ASTEPTATE
- Îmbunătățirea demersului didactic
- Schimbul experientelor de bune practici
PARTENERI:
- INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN TIMIȘ - PROF. AURA CODRUȚA DANIELESCU
- CONSILIUL JUDEȚEAN TIMIȘ - PREȘEDINTE, CĂLIN IONEL DOBRA
- PRIMĂRIA ORAŞULUI RECAȘ - ING. PAVEL TEODOR
- C.J.R.A.E. TIMIȘ - PROF. JUGARIU SIMONA
- C.R.E.I. TIMIȘ - PROF. HAMZESCU DANIELA
- Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”Al. Roșca”, Lugoj
- Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”P.P. Neveanu”, Timișoara
- Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”D. Ciumăgeanu”, Timișoara
- Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”C. Pufan”, Timișoara
- Liceul Teoretic Special ”IRIS”, Timișoara
- Liceul Tehnologic Special ”Gh. Atanasiu”, Timișoara
- Școala Profesională Specială, Buziaș
- Centrul de Reabilitare ”SPERANȚA” – Timișoara
- Liceul Teoretic Recaș
- Școala Gimnazială Remetea Mare
- Școala Gimnazială Izvin
PARTENERI MEDIA:
- PUBLICAȚIA ,,JURNAL DE RECAȘ”
- Site-ul didactic.ro
PREȘEDINTELE COMITETULUI DE ORGANIZARE:
- INSPECTOR ȘCOLAR ÎNVĂȚĂMÂNT SPECIAL ȘI SPECIAL INTEGRAT I.S.J. TIMIȘ - PROF. DIANA MUNTEANU
COMISIA ȘTIINȚIFICĂ:
- INSPECTOR GENERAL I.S.J. TIMIȘ - PROF. AURA CODRUȚA DANIELESCU
- INSPECTOR ȘCOLAR GENERAL ADJUNCT -PROF. MIHAELA DANA PETROV
- INSPECTOR ȘCOLAR ÎNVĂȚĂMÂNT SPECIAL ȘI SPECIAL INTEGRAT -PROF. DIANA MUNTEANU
- PROF. UNIV. DR. DUMITRU AL. ION
- CONF. UNIV. DR. PREDESCU MIHAI
Atribuții: verifică respectarea criteriilor de tehnoredactare impuse; asigură culegerea textelor, aranjarea lor într-o ordine logică, respectând secțiunile simpozionului.
GRUPUL ȚINTĂ:
- CADRE DIDACTICE
- PSIHOLOGI
- ALȚI FACTORI IMPLICAȚI ÎN EDUCAȚIE
LOCUL DE DESFĂȘURARE: CENTRUL ȘCOLAR PENTRU EDUCAȚIE INCLUZIVĂ ,,CONSTANTIN PĂUNESCU” RECAȘ
DATA DESFĂȘURĂRII: 2 APRILIE 2020
Secțiunile simpozionului sunt următoarele:
SECŢIUNEA 1 ”Abordări noi în evaluarea psihologică a elevilor”
SECŢIUNEA 2 ,,Instrumente alternative de evaluare ”
SECŢIUNEA 3”Intervenția terapeutică în urma evaluării”
Experienţa cadrelor didactice împărtăşită în cadrul secţiunilor de comunicări constituie o cale eficientă pentru modernizarea finalităţilor şi a conţinuturilor educaţiei.
Modalități de monitorizare și evaluare a simpozionului
Monitorizarea simpozionului se va face de către echipa de proiect. Evaluarea participării se va realiza cantitativ având ca indicator realizarea numărului de elemente propuse (comunicări, DVD) dar şi calitativ prin analiza chestionarelor şi calităţii materialelor prezentate de participanţi.
Evaluarea modului de organizare si coordonare se va face pe baza de chestionar si analiza produselor obținute.
Evaluarea externă realizată de CCD se va realiza în urma transmiterii raportului activităţii de către coordonatori.
ÎNSCRIEREA PARTICIPANȚILOR:
Pasul I: completarea fișei de înscriere (anexa) pentru secțiunea dorită și trimiterea prin email la adresa: cesrecas.simpozion@yahoo.com
Pasul II: Trimiterea lucrărilor și a rezumatelor în format PDF se va face prin intermediul postei electronice la adresa cesrecas.simpozion@yahoo.com și prin poștă pe adresa CENTRUL ȘCOLAR PENTRU EDUCAȚIE INCLUZIVĂ ,,CONSTANTIN PĂUNESCU”, Str. M. Sadoveanu nr.5, Recaș.
Participarea directă la activitățile simpozionului este obligatorie.
În plicul în care este trimisă lucrarea se va regăsi și fișa de înscriere pe care o găsiți în anexe, acordul de parteneriat, declarația pe propria răspundere pentru originalitatea lucrărilor, un plic autoadresat A4 și timbrat cu 3 lei (pentru trimiterea diplomelor).
Participanții din Recaș, Timișoara pot depune personal fișa de înscriere, acordul de parteneriat, declarația pe propria răspundere pentru originalitatea lucrărilor la adresa CENTRUL ȘCOLAR PENTRU EDUCAȚIE INCLUZIVĂ ,,CONSTANTIN PĂUNESCU” RECAȘ, STR. MIHAI SADOVEANU, NR. 5.
TERMENUL DE TRIMITERE A LUCRĂRILOR: 16 MARTIE 2020
PERSOANE DE CONTACT:
- Prof. Oarcea Diana Patricia, tel.0723935559
- Prof.Cetin Madeline, tel. 0732341934
- Prof. Duțescu Cristina, tel. 0741471264
Participanții vor primi :
- Diplomă de participare cu lucrare proprie la simpozion
- Publicaţia electronică, cu ISSN
Vă invităm să participaţi la una, la două sau la toate secţiunile. Pentru orice detalii, vă aşteptăm să ne contactaţi!
Cu respect,
Echipa Simpozionului
|
||||
Propus de: CSEI_C_PAUNESCU_RECAS_TIMIS | 21.02.2020 16:34 | 1622 vizualizări
Comentarii (1)
Se poate participa si indirect, doar prin trimiterea lucrarii?
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.