Jocuri educaţionale

La loc pe hartă
Harta administrativă a României
Geografie Clasa a IV-a

Curcubeu
Elemente intuitive de geometrie. Forme spaţiale
Matematica Clasa a III-a

Duelul primăverii
Probleme care se rezolvă prin 1-2 operaţii
Matematica Clasa a II-a

SIMPOZION INTERJUDEȚEAN

Simpozionul Regional ,,Teorie și practică în evaluarea procesului psihopedagogic/didactic - evaluare și intervenție terapeutică”, aflat la a VII-a ediție, dorește să trateze problematici actuale ale învăţământului românesc aflat în tranziţie. Tema abordată în simpozion și anume evaluarea, are un raport direct atât cu progresul învăţării, cât şi al predării. Ca şi actul predării, evaluarea încorporează elemente specifice de tehnicitate, cerinţe docimologice, metrie în domeniu, ceea ce pretinde o anumita formaţie a cadrului didactic în acest sens.

Nume proiect: “TEORIE ȘI PRACTICĂ ÎN EVALUAREA PROCESULUI PSIHOPEDAGOGIC/DIDACTIC EVALUARE ȘI INTERVENȚIE TERAPEUTICĂ” EDIŢIA a VII-a , 2 aprilie 2020

Organizatori: COMITETUL DE ORGANIZARE:  DIRECTOR - PROF. PSIH. MARIANA HEBER  PROF. PSIHOPED. DIANA OARCEA  PROF. PSIHOPED. MADELINE CETIN  PROF. PSIHOPED. CRISTINA DUȚESCU  PROF. PSIHOPED. TOMIČ L. ION

Condiţii de participare: Participanții pot contribui cu orice material care se înscrie în tematica Simpozionului, cu specificarea bibliografiei folosite în redactarea lucrării

Perioadă înscriere: 21.02.2020 - 16.03.2020

Perioadă desfăşurare: 02.04.2020

ARGUMENT

 

În reforma educațională întreprinsă în momentul de față în învățământ importanța activității de evaluare devine din ce în ce mai accentuată deoarece permite cadrului didactic să aprecieze gradul în care au fost atinse obiectivele procesului educațional, precum și dificultățile acestuia. Folosită corect și principial, pe baza unor criterii prestabilite, evaluarea poate oferi un important feedback atât profesorului cât și elevului, devenind un element motivațional esențial.

Simpozionul Regional ,,Teorie și practică în evaluarea procesului psihopedagogic/didactic - evaluare și intervenție terapeutică”, aflat la a VII-a ediție, dorește să tratezeproblematici actuale ale învăţământului românesc aflat în tranziţie. Tema abordată în simpozion și anume evaluarea, are un raport direct atât cu progresul învăţării, cât şi al predării. Ca şi actul predării, evaluarea încorporează elemente specifice de tehnicitate, cerinţe docimologice, metrie în domeniu, ceea ce pretinde o anumita formaţie a cadrului didactic în acest sens.

Simpozionul ,,Teorie și practică în evaluarea procesului psihopedagogic/didactic”-evaluare și intervenție terapeutică” se înscrie în ciclul de manifestări științifice și metodologice legate de problematica învățământului românesc în context european. Prin aria problemelor pe care le abordează, simpozionul se dorește a fi un prilej de reflecții, de practici împărtășite, de prezentare a rezultatelor cercetărilor realizate de cadrele didactice, de experiențe formative pentru toți participanții. Experienţa cadrelor didactice împărtăşită în cadrul secţiunilor de comunicări constituie o cale eficientă pentru modernizarea finalităţilor şi a conţinuturilor educaţiei.

Pentru funcţionarea optimă şi eficientă a învăţământului special integrat este nevoie de inovare şi perfecţionare continuă la nivel instituţional, naţional şi internaţional. În acest sens, experienţa cadrelor didactice, ce va fi împărtăşită în cadrul secţiunilor de comunicări, constituie o cale eficientă pentru modernizarea finalităţilor şi a conţinuturilor educaţiei. De asemenea, beneficiile obţinute în urma acestor schimburi de experienţă au un raport direct cu progresul învăţării, predării şi evaluării în sistemul de învăţământ românesc

 

SCOPUL SIMPOZIONULUI

 

Prezentarea instrumentelor de evaluare didactică și psihologică în vederea creșterii calității actului educațional și reducerea absenteismului școlar.

 

OBIECTIVE

  • Asigurarea cadrului pentru dezbateri profesionale privind probleme actuale și de perspectiva ale educației și învățământului din Romania;
  • Realizarea schimburilor de experiență eficiente, prin exemplele de buna practică, între cadrele din diverse cicluri curriculare și între unități de învățământ pentru realizarea dezideratelor unui învățământ de calitate;
  • Evidențierea importanței evaluării și intervenției terapeutice în formarea și dezvoltarea competențelor cheie necesare integrării elevilor în societatea cunoașterii și comunicării.

 

REZULTATE ASTEPTATE

  • Îmbunătățirea demersului didactic
  • Schimbul experientelor de bune practici

 

PARTENERI:

  • INSPECTORATUL ȘCOLAR JUDEȚEAN TIMIȘ - PROF. AURA CODRUȚA DANIELESCU
  • CONSILIUL JUDEȚEAN TIMIȘ - PREȘEDINTE, CĂLIN IONEL DOBRA
  • PRIMĂRIA ORAŞULUI RECAȘ - ING. PAVEL TEODOR
  • C.J.R.A.E. TIMIȘ - PROF. JUGARIU SIMONA
  • C.R.E.I. TIMIȘ - PROF. HAMZESCU DANIELA
  • Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”Al. Roșca”, Lugoj
  • Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”P.P. Neveanu”, Timișoara
  • Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”D. Ciumăgeanu”, Timișoara
  • Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă ”C. Pufan”, Timișoara
  • Liceul Teoretic Special ”IRIS”, Timișoara
  • Liceul Tehnologic Special ”Gh. Atanasiu”, Timișoara
  • Școala Profesională Specială, Buziaș
  • Centrul de Reabilitare ”SPERANȚA” – Timișoara
  • Liceul Teoretic Recaș
  • Școala Gimnazială Remetea Mare
  • Școala Gimnazială Izvin

 

PARTENERI MEDIA:

  • PUBLICAȚIA ,,JURNAL DE RECAȘ”
  • Site-ul didactic.ro

 

PREȘEDINTELE COMITETULUI DE ORGANIZARE:

  • INSPECTOR ȘCOLAR ÎNVĂȚĂMÂNT SPECIAL ȘI SPECIAL INTEGRAT I.S.J. TIMIȘ - PROF. DIANA MUNTEANU

 

COMISIA ȘTIINȚIFICĂ:

  • INSPECTOR GENERAL I.S.J. TIMIȘ - PROF. AURA CODRUȚA DANIELESCU
  • INSPECTOR ȘCOLAR GENERAL ADJUNCT -PROF. MIHAELA DANA PETROV
  • INSPECTOR ȘCOLAR ÎNVĂȚĂMÂNT SPECIAL ȘI SPECIAL INTEGRAT -PROF. DIANA MUNTEANU
  • PROF. UNIV. DR. DUMITRU AL. ION
  • CONF. UNIV. DR. PREDESCU MIHAI

 

Atribuții: verifică respectarea criteriilor de tehnoredactare impuse; asigură culegerea textelor, aranjarea lor într-o ordine logică, respectând secțiunile simpozionului.

 

GRUPUL ȚINTĂ:

  • CADRE DIDACTICE
  • PSIHOLOGI
  • ALȚI FACTORI IMPLICAȚI ÎN EDUCAȚIE

 

LOCUL DE DESFĂȘURARE: CENTRUL ȘCOLAR PENTRU EDUCAȚIE INCLUZIVĂ ,,CONSTANTIN PĂUNESCU” RECAȘ

DATA DESFĂȘURĂRII: 2 APRILIE 2020

 

 

Secțiunile simpozionului sunt următoarele:

SECŢIUNEA 1 ”Abordări noi în evaluarea psihologică a elevilor”

SECŢIUNEA 2 ,,Instrumente alternative de evaluare ”

SECŢIUNEA 3”Intervenția terapeutică în urma evaluării”

 

Experienţa cadrelor didactice împărtăşită în cadrul secţiunilor de comunicări constituie o cale eficientă pentru modernizarea finalităţilor şi a conţinuturilor educaţiei.

 

               Modalități de monitorizare și evaluare a simpozionului

           Monitorizarea simpozionului se va face de către echipa de proiect. Evaluarea participării se va realiza cantitativ având ca indicator realizarea numărului de elemente propuse (comunicări, DVD) dar şi calitativ prin analiza chestionarelor şi calităţii materialelor prezentate de participanţi.

           Evaluarea modului de organizare si coordonare se va face pe baza de chestionar si analiza produselor obținute.

           Evaluarea externă realizată de CCD se va realiza în urma transmiterii raportului activităţii de către coordonatori.

 

ÎNSCRIEREA PARTICIPANȚILOR:

 

Pasul I: completarea fișei de înscriere (anexa) pentru secțiunea dorită și trimiterea prin email la adresa: cesrecas.simpozion@yahoo.com

 

Pasul II: Trimiterea lucrărilor și a rezumatelor în format PDF se va face prin intermediul postei electronice la adresa cesrecas.simpozion@yahoo.com și prin poștă pe adresa CENTRUL ȘCOLAR PENTRU EDUCAȚIE INCLUZIVĂ ,,CONSTANTIN PĂUNESCU”, Str. M. Sadoveanu nr.5, Recaș.

           Participarea directă la activitățile simpozionului este obligatorie.

 

            În plicul în care este trimisă lucrarea se va regăsi și fișa de înscriere pe care o găsiți în anexe, acordul de parteneriat, declarația pe propria răspundere pentru originalitatea lucrărilor, un plic autoadresat A4 și timbrat cu 3 lei (pentru trimiterea diplomelor).

            Participanții din Recaș, Timișoara pot depune personal fișa de înscriere, acordul de parteneriat, declarația pe propria răspundere pentru originalitatea lucrărilor la adresa CENTRUL ȘCOLAR PENTRU EDUCAȚIE INCLUZIVĂ ,,CONSTANTIN PĂUNESCU” RECAȘ, STR. MIHAI SADOVEANU, NR. 5.

 

TERMENUL DE TRIMITERE A LUCRĂRILOR:  16 MARTIE 2020

 

PERSOANE DE CONTACT:

 

  • Prof. Oarcea Diana Patricia, tel.0723935559
  • Prof.Cetin Madeline, tel. 0732341934
  • Prof. Duțescu Cristina, tel. 0741471264

 

Participanții vor primi :

  • Diplomă de participare cu lucrare proprie la simpozion
  • Publicaţia electronică, cu ISSN

 

 

Vă invităm să participaţi la una, la două sau la toate secţiunile. Pentru orice detalii, vă aşteptăm să ne contactaţi!

                                                   Cu respect,

                                    Echipa Simpozionului

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       
         

 

Propus de: CSEI_C_PAUNESCU_RECAS_TIMIS | 21.02.2020 16:34 | 567 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Sentimentul puterii personale la adolescenti

Independenta
Increderea in sine
Responsabilitatea

Comentarii (1)

0 0

22.02.2020 15:30 ema_10

Se poate participa si indirect, doar prin trimiterea lucrarii?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 49 evenimente

«IUNIE 2020»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Diafanele păpădii

Propus de: adinanedelcu

Sondajul zilei

Ce măsuri le considerați că ar trebui luate de Ministerul Educației, pentru a sprijini activitatea online pentru elevi și profesori?

166 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: ProfesorAdi Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Accesaţi Lecţii online şi împărtăşiţi colegilor ideile dvs.