Jocuri educaţionale

Încurcatura geografică
Harta fizică a României. Puzzle
Geografie Clasa a IV-a

Încurcatura geografică
Harta fizică a României. Puzzle
Geografie Clasa a VIII-a

Întrecerea
Folosirea parantezelor în exerciţii
Matematica Clasa a III-a

Rezultatele școlare și anxietatea de performanță

Temele zilnice, testările, tezele sau Evaluările Naționale – toate reprezintă provocări pe care elevii trebuie să le depășească cu brio. Totuși, specialiștii în educație îi sfătuiesc pe profesori și părinți să nu pună un accent prea mare pe rezultatele școlare pentru a evita anxietatea de performanță în rândul copiilor.

În ceeea ce privește utilitatea actualului sistem de evaluare a cunoștințelor, Delia Lungu, specialist Intuitext în educație, declară că „notele și calificativele arată o evaluare a cunoștințelor elevului într-o anumită zi, la o anumită materie.

Cu alte cuvinte, notele și calificativele nu reprezintă «valoarea copilului», deoarece acesta își poate îmbunătăți oricând performanța. Dacă părintele și cadrul didactic folosesc comparația între copii în funcție de performanțele lor, atunci copiii vor fi centrați pe ce rezultate au obținut ceilalți și pe competiție, și mai puțin pe ideea de a învăța cu plăcere.

Și studiile arată că, atunci când suntem concentrați pe proces, pe ce facem acum și aici, și încercăm să lucrăm cu drag vom obține, în timp, rezultate.

Dar, pentru asta, este important să-mi compar evoluția tot în raport cu mine, nu cu ceilalți. Așa, capăt mai multă încredere în ceea ce pot face și progresul meu este real. ”

 

Încurajarea colaborării și nu a competiției între elevi

Din acest punct de vedere, cadrele didactice înțeleg importanța încurajării lucrului în echipă și a dezvoltării unor abilități sociale esențiale în viața fiecăruia dintre elevi.

Eliminarea notării la clasa Pregătitoare și aprecierea rezultatelor elevilor prin calificative, la clasele I -IV, a redus mult competiția și stimulează colaborarea și comunicarea între elevi, care are multiple valențe pozitive în dezvoltarea personalității lor”, susține Iuliana Drăgan, specialist Intuitext în educație și profesor pentru învățământul primar.

 

Citiți continuarea articolului.

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ScoalaIntuitext | 20.11.2018 11:26 | 345 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parintii si temele copilului

Temele pentru acasa

Nu-ti lasa copilul sa ramana in urma la scoala

Note mici la scoala
Metode de invatare

Tulburarea de opozitionism

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 16 evenimente

«NOIEMBRIE 2019»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Magia toamnei

Propus de: 77adn

Sondajul zilei

Părinții se plâng că elevii au prea multe materii și ore. Conform noului plan-cadru, elevii claselor a VII-a și a VIII-a au 31-34 ore pe săptămână. Elevilor le-au fost introduse materii noi dar, și unele discipline din vechiul plan-cadru sunt considerate inutile de către părinți. Ce discipline, în opinia dumneavoastră, ar trebui eliminate?

525 voturi | 30 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: teoiordachioaie Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

A fost imbunatatit modul de vizualizare a documentelor. Acum puteti sa le vizualizati, apoi le descarcati