Jocuri educaţionale

La loc pe hartă
Harta administrativă a României
Geografie Clasa a IV-a

Ispita fructelor
Ordinea operaţiilor şi folosirea parantezelor rotunde în exerciţii
Matematica Clasa a III-a

Provizii
Factor comun
Matematica Clasa a III-a

Rezultatele școlare și anxietatea de performanță

Temele zilnice, testările, tezele sau Evaluările Naționale – toate reprezintă provocări pe care elevii trebuie să le depășească cu brio. Totuși, specialiștii în educație îi sfătuiesc pe profesori și părinți să nu pună un accent prea mare pe rezultatele școlare pentru a evita anxietatea de performanță în rândul copiilor.

În ceeea ce privește utilitatea actualului sistem de evaluare a cunoștințelor, Delia Lungu, specialist Intuitext în educație, declară că „notele și calificativele arată o evaluare a cunoștințelor elevului într-o anumită zi, la o anumită materie.

Cu alte cuvinte, notele și calificativele nu reprezintă «valoarea copilului», deoarece acesta își poate îmbunătăți oricând performanța. Dacă părintele și cadrul didactic folosesc comparația între copii în funcție de performanțele lor, atunci copiii vor fi centrați pe ce rezultate au obținut ceilalți și pe competiție, și mai puțin pe ideea de a învăța cu plăcere.

Și studiile arată că, atunci când suntem concentrați pe proces, pe ce facem acum și aici, și încercăm să lucrăm cu drag vom obține, în timp, rezultate.

Dar, pentru asta, este important să-mi compar evoluția tot în raport cu mine, nu cu ceilalți. Așa, capăt mai multă încredere în ceea ce pot face și progresul meu este real. ”

 

Încurajarea colaborării și nu a competiției între elevi

Din acest punct de vedere, cadrele didactice înțeleg importanța încurajării lucrului în echipă și a dezvoltării unor abilități sociale esențiale în viața fiecăruia dintre elevi.

Eliminarea notării la clasa Pregătitoare și aprecierea rezultatelor elevilor prin calificative, la clasele I -IV, a redus mult competiția și stimulează colaborarea și comunicarea între elevi, care are multiple valențe pozitive în dezvoltarea personalității lor”, susține Iuliana Drăgan, specialist Intuitext în educație și profesor pentru învățământul primar.

 

Citiți continuarea articolului.

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: ScoalaIntuitext | 20.11.2018 11:26 | 371 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 73 evenimente

«FEBRUARIE 2020»
LuMaMiJoViSaDu
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveţi despre propunerea ca anul şcolar să înceapă la 1 septembrie?

911 voturi | 17 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: ioana_popescu Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

A fost imbunatatit modul de vizualizare a documentelor. Acum puteti sa le vizualizati, apoi le descarcati