Şcoala cu
bune practici

43 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

PROIECT EDUCAŢIONAL CULTURAL – ARTISTIC inscris in CAER 2016, pozitia 570, LE FRANCOPHILE ediţia a VI - a, mai 2016

• Valorificarea potenţialului creator al elevilor; • Conştientizarea rolului şi a importanţei studierii limbilor moderne; • Valorificarea experienţei pedagogice a cadrelor didactice şi favorizarea dialogului între generaţiile de profesori.

Nume proiect: PROIECT EDUCAŢIONAL CULTURAL – ARTISTIC inscris in CAER 2016, pozitia 570, LE FRANCOPHILE ediţia a VI - a, mai 2016

Organizatori: Prof. Corina Diaconu, inspector de limbi moderne I. S. J. Călăraşi Prof. Adriana Butoi, director Şcoala Gimnazială„Tudor Vladimirescu” Călăraşi Prof. Dorina Jelescu, Şcoala Gimnazială „Constantin Brâncoveanul” Călăraşi Prof. Nora

Condiţii de participare: Concursul este destinat tuturor elevilor de gimnaziu şi liceu care studiază limba franceză SECŢIUNI: 1. Discurs în limba franceză, pe o temă dată 2. Teatru în limba franceză 3. Desen 4. Muzică 5. Afişele în format A3 sau A4

Perioadă înscriere: 25.03.2016 - 15.04.2016

Perioadă desfăşurare: 14.05.2016 - 15.05.2016

LE FRANCOPHILE

 

Regulament  de organizare

Înscris în CAER 2016, poziţia 570

 

EDIŢIA a VI -a

MAI    2016

 

PROIECT EDUCAŢIONAL

CULTURAL – ARTISTIC LE FRANCOPHILE

ediţia a VI - a

înscris în CAER 2016, poziţia 570

Concurs naţional de retorică, teatru, muzică, desen, afişe

Călăraşi , Slobozia

14-15 mai 2016

COORDONATORI PROIECT

Prof. Corina Diaconu, inspector de limbi moderne I. S. J. Călăraşi

Prof. Adriana Butoi, director Şcoala Gimnazială„Tudor Vladimirescu” Călăraşi

Prof. Dorina Jelescu, Şcoala Gimnazială „Constantin Brâncoveanul” Călăraşi

Prof. Nora Florenţa State, inspector pentru limbi moderne I. S. J. Ialomiţa

Prof. Laura Striblea, Liceul Teoretic „Carol I” Feteşti

Prof. Elena Mocanu, Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” Slobozia

 

 

PARTENERI :

Primăria Municipilui Călăraşi

C. C. D. Călăraşi

C. C. D. Ialomiţa

ARPF – filiala Călăraşi

ARPF – filiala Ialomiţa

Colegiul Economic Călăraşi

Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” Slobozia

Centrul Cultural „Ionel Perlea” Slobozia

 

Scop :

 

  • ·             Valorificarea potenţialului creator al elevilor;
  • ·             Conştientizarea rolului şi a importanţei studierii limbilor moderne;
  • ·

 

Obiective :

  • ·         Stimularea  interesului  pentru  studiul limbii, al culturii şi civilizaţiei  franceze;
  • ·         Dezvoltarea competenţelor de exprimare orală în limba franceză în diferite situaţii de comunicare;
  • ·         Cultivarea preocupărilor elevilor pentru domeniul artistic;
  • ·         Creşterea motivaţiei elevilor pentru lucrul în echipă;
  • ·         Valorizarea activităţii didactice şi educative desfăşurate de profesorii de limba franceză;
  • ·         Sporirea calităţii demersului didactic;
  • ·         Dezvoltarea unor atitudini pozitive în colaborarea pluridisciplinară;
  • ·

 

 

TEMATICA  ȘI  SECŢIUNILE CONCURSULUI

Tematica concursului pentru ediţia a VI - a , 14-15 mai 2016

a)Discurs – clasele VII-IX: "Toutes les grandeurs de ce monde ne valent pas un bon ami." Voltaire

 

b)Discurs – clasele X-XII : "Les amis sont des compagnons de voyage, qui nous aident à avancer sur le chemin d'une vie plus heureuse." Pythagore

c)Desen – clasele V-XII : L'âge est une question de foi, d'espérance, d'amour, une question de disponibilité. André Giroux

d)Afişe – clasele V – XII : „ La Terre, notre mère nourricière”

e) Teatru-clasele V-XII: „ La Terre, notre mère nourricière”

Condiţii de participare

Concursul este destinat tuturor elevilor de gimnaziu şi liceu care studiază limba franceză.

 

SECŢIUNI

1. Discurs în limba franceză, pe o temă dată

Se vor respecta tema, coerenţa şi coeziunea discursului, corectitudinea exprimării în limba franceză,  originalitatea, timpul destinat expunerii ( 2 minute pentru gimnaziu, 3 minute pentru liceu).

2. Teatru în limba franceză

Se vor selecta fragmente din opere corespunzătoare nivelului de studiu; se vor avea în vedere corectitudinea exprimării, dicţia, intonaţia, costumele, punerea în scenă a piesei, încadrarea în timp ( 15 minute pentru gimnaziu şi 20 de minute pentru liceu).

3. Desen

Lucrările pot fi executate în acuarelă, tempera sau orice alt material. Se vor aprecia respectarea tematicii, tehnica desenului şi originalitatea.

4. Muzică

Piesele muzicale alese vor fi obligatoriu în limba franceză; se vor evalua dicţia, corectitudinea   muzicală, jocul scenic.

5. Afişele pot fi în format A3 sau A4. Tehnica de lucru a afişului este la alegerea participanţilor. Fiecare participant va trimite o singură propunere de afiş. În modul de apreciere a afişelor câştigătoare se va ţine cont de: originalitatea ideii, claritatea mesajului transmis pe tema dată ( promovarea limbii franceze), impactul vizual asupra privitorului, design-ul afişului.

 

PRECIZĂRI

 

Concursul se desfăşoară anual, în luna mai. Înscrierea la concurs se va face pe baza  unui formular (vezi Anexa 1), până la data de 15 aprilie 2016, formulare care vor fi trimise pe adresele de e-mail:                                                 butoi.adriana@yahoo.com (pentru discurs, desen şi muzică);

b.mariusica@yahoo.com (pentru teatru şi afişe).

Desenele şi afişele vor fi trimise până la data de 30 aprilie 2016 (pentru desen la adresa Şcolii Gimnaziale „Tudor Vladimirescu”, str. Belşugului, nr.1, jud. Călăraşi; pentru afişe la I. Ş. J. Ialomiţa, Str. Lacului, nr.19, Slobozia, Ialomiţa ). Jurizarea se va realiza cu o zi înainte de susţinerea celorlalte probe.

Atribuţiile comisiei de organizare :

  1. promovează concursul la nivel judeţean;
  2. înregistrează candidaturile şcolilor ;
  3. asigură cadrul potrivit pentru expunerea lucrărilor plastice şi pentru desfăşurarea celorlalte probe de concurs;
  4. stabileşte modalităţile  de evaluare;
  5. premiază câştigătorii concursului;
  6. diseminează rezultatele concursului la nivel judeţean.

 

EVALUAREA

Comisiile de evaluare, alcătuite din două cadre didactice de specialitate pentru fiecare secţiune, stabilesc grilele de evaluare, pe baza criteriilor de jurizare.

 

Se vor acorda premii I, II, III şi 3 menţiuni pentru fiecare secţiune.

 

DISPOZIŢII FINALE

-Secţiunile de discurs, desen şi muzică se vor desfăşura pe data de 14 mai 2016, la Şcoala Gimnazială „Tudor Vladimirescu” Călăraşi.

-Secţiunile de teatru şi afişe vor avea loc la Slobozia, pe data de 15 mai 2016, locaţia fiind anunţată cu câteva zile înainte de concurs. Afişele participante la concurs vor fi expuse în Holul Centrului Cultural „Ionel Perlea” Slobozia. Menţionăm că acestea nu vor fi returnate participanţilor.

-Cheltuielile de organizare şi desfăşurare sunt suportate de filialele  ARPF Călăraşi şi Ialomiţa.

REZULTATE AŞTEPTATE

  • Număr mare de participanţi;
  • Fotografii;
  • Filmul activităţilor;
  • Expoziţie cu produsele finale;
  • Proiectarea unor parteneriate;
  • O mai mare motivaţie pentru studiul limbii franceze.

 

SUSTENABILITATEA CONCURSULUI

 

  • ·         Păstrarea legăturii cu partenerii de proiect în vederea realizării altor acţiuni;
  • ·

ANEXA 1

 

FIŞĂ DE ÎNSCRIERE

NUMELE   ŞI PRENUMELE ELEVULUI................................................................................................................

………………………………………………………………………………………………………………………….

CLASA ……………………………………………………………………………......................................................

ŞCOALA  ......................................................................................................................................................................

LOCALITATEA ..........................................................................................................................................................

STRADA.............................................................................NR. ...................................................................................

JUDEŢUL  ...................................................................................................................................................................

SECŢIUNEA CONCURSULUI:

1................................................................................................................................................................................

2.: …………………………… ................................................................................................................................

3……………………………………………………………………………………………………………………

4……………………………………………………………………………………………………………………

5. ..............................................................................................................................................................................

 

 

PROFESOR ÎNDRUMĂTOR: ……………………………………………………………………………………..

TELEFON:..................................................................................................................................................................E-MAIL  ŞCOALĂ:.....................................................................................................................................................

 

 

 

 

 

ANEXA 2

 

CRITERII DE EVALUARE A DISCURSULUI

Punctajul maxim ce poate fi obținut este de 100 de puncte, evaluarea făcându-se după următoarele criterii:

1.                  Exprimare şi prezentare: 30 de puncte

Vorbitorul trebuie să se folosească de intonația vocii şi cuvinte alese pentru a atrage şi susţine interesul publicului. Vocabularul acestuia trebuie să fie clar şi uşor de înţeles. Vorbitorul  trebuie să fie stăpân pe sine și pe subiectul abordat.

Nu este permisă utilizarea recuzitei sau a materialelor audio în timpul susținerii discursului.

Este permisă utilizarea notițelor de către vorbitori pentru doar orientativ, pentru a-și aminti structura propriului discurs și succesiunea argumentelor din cuprinsul discursului, dar concurenții care se bazează prea mult pe notițe (își citesc discursul) vor fi depunctați.

2.                  Subiect, raţionament şi argumente: 50 de puncte

Vorbitorul trebuie să prezinte un subiect interesant, relevant și semnificativ. Discursul  trebuie să prezinte ideile principale ale vorbitorului într-un mod clar, structurat. Vorbitorul poate să ia în considerare și alte puncte de vedere decât cele proprii lui, dar în final să prezinte publicului o concluzie certă.

3. Structură: 20 de puncte

Vorbitorul trebuie să poată să ghideze publicul prin subiectul lui, de la o introducere care subliniază obiectivele evidente şi importanţa subiectului abordat, la o concluzie explicativă pentru public în ceea ce privește scopul întregului discurs.

 

Propus de: nicolpopa | 22.03.2016 21:24 | 1352 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Ziua Culturii Nationale in familie

Momente de sarbatoare

Comentarii (2)

0 0

31.05.2016 21:24 nadya_v29

Unde se pot vedea rezultatele??

0 0

17.06.2016 15:37 profesorbuzau

Se mai publica rezultatele la sectiunea afis?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

311 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN