Invitatie concurs interjudetean
Nume proiect: Olimpiada micilor istorici
Organizatori: Scoala Gimnaziala Nr. 7 Galati si Colegiul Al. I. Cuza Galati
Condiţii de participare: semnarea acordului de participare pana la 17. dec.2015 dar completarea fisei de inscriere pana la 1 mai 2016.
Perioadă înscriere: 14.12.2015 - 01.05.2016
Perioadă desfăşurare: 14.12.2015
REGULAMENT DE ORGANIZARE
- Prezentare generală
- Participarea la aceast concurs este opţională şi individuală.
- Organizarea concursului
- Structura subiectelor
2. La clasa a VII-a, structura subiectelor va conţine două tipuri de itemi:
1)1-2 întrebări structurate, pe baza unei surse istorice;
2)1-2 eseuri pe baza unei structuri de idei sau pe baza unor termeni istorici.
III. Evaluarea lucrărilor
Evaluarea lucrărilor se va realiza pe baza baremelor de corectare de către o comisie formată din profesori de istorie.
- Contestațiile
Rezolvarea contestaţiilor se va face prin reevaluarea lucrărilor primite, conform baremelor afişate. Contestaţiile au următoarea rezolvare:
1)pentru lucrările care au primit din partea comisiei de evaluare iniţială un punctaj mai mic de 95 de puncte (nota 9,50), punctajul acordat iniţial se modifică, prin creştere sau prin descreştere, dacă între punctajul iniţial şi cel acordat de comisia de contestaţii se va constata o diferenţă de cel puţin 5 puncte (0,50 ). Dacă diferenţa dintre cele două punctaje este mai mică de 5 puncte (0,50), punctajul iniţial rămâne neschimbat.
2)pentru lucrările care au primit iniţial cel puţin 95 puncte (nota 9,50), punctajul definitiv este cel acordat în urma evaluării lucrării de comisia de contestaţii, indiferent de diferenţa între punctajul iniţial şi cel nou acordat. Deciziile comisiei de contestaţii sunt definitive,
V. Premierea
Premierea elevilor se va realiza după cum urmează:
Premiul I se acordă tuturor elevilor care au obținut note între 9.50-10
Premiul II se acordă tuturor elevilor care au obținut note între 9.00-9.49
Premiu III se acordă tuturor elevilor care au obținut note între 8.50-8.99
Mențiune se acordă tuturor elevilor care au obținut note între 8-8.49
Diplome de merit se acorda tuturor participanților ce au obținut mai putin de nota 8.
Profesorii participanți vor primi adeverințe de prof. coordonator, membru comisia de elaborare subiecte , membru comisia se evaluare, membru în comisia de rezolvare a contestațiilor.
Important: Nu se percepe taxa de participare de la elevi, profesori sau parinți!
COMPETENȚE ȘI CONȚINUTURI
Clasa a Va
Competențe specifice:
- Utilizarea termenilor specifici cronologiei, Preistoriei şi epocii antice, în diferite situaţii de comunicare scrisă sau orală;
- Stabilirea, pe baza surselor istorice, a elementelor evoluţiei grupurilor umane şi civilizaţiei omeneşti;
- Localizarea în timp şi în spaţiu a faptelor istorice din Antichitate, pe baza surselor istorice;
- Relatarea unui fapt istoric din Antichitate, utilizând informaţii selectate din surse istorice, cunoscute sau la prima vedere;
- Stabilirea unor asemănări şi a unor deosebiri între civilizaţiile Antichităţii, pe baza surselor istorice date;
- Utilizarea informaţiilor istorice selectate dintr-o sursă istorică, într-o expunere scrisă, sau orală;
- Utilizarea surselor istorice în vederea ilustrării unui fapt istoric;
Conținuturi:
Preistoria umanității: Apariţia, evoluţia şi răspândirea grupurilor umane.
Orientul antic: Regate şi imperii din Orientul Antic: Egiptul, Persia.
Şcoala, literatura, cunoştinţele ştiinţifice, arta, piramidele.
Grecia antică: Marea colonizare greacă.
Războaiele medice. Atena, Sparta, Secolul lui Pericle.
Imperiul macedonean, Alexandru cel Mare.
Cultura greacă şi elenistică.
Lumea romană:
Roma: De la regalitate la republică .
Războaiele punice.
Principatul.
Întinderea şi organizarea Imperiului .
Influenţa culturii şi civilizaţiei romane în lume.
Criza Imperiului Roman .
Creştinismul de la Constantin cel Mare la Theodosius I.
Menţinerea Imperiului Roman de Răsărit .
Constantinopolul.
Clasa a VI a
Competențe specifice:
1. Utilizarea termenilor istorici specifici Evului Mediu în diferite situaţii de comunicare scrisă sau orală;
2. Utilizarea termenilor istorici specifici Epocii Moderne, în diferite situaţii de comunicare scrisă sau orală;
3. Localizarea în timp şi în spaţiu a faptelor istorice din Evul Mediu, pe baza surselor istorice;
4. Descrierea unui fapt istoric din Evul Mediu, utilizând informaţii din surse istorice, cunoscute sau la prima vedere;
5. Compararea informaţiilor din surse istorice referitoare la un aspect al civilizaţiilor medievale, în vederea stabilirii unor asemănări şi a unor deosebiri;
6. Localizarea în timp şi în spaţiu a faptelor istorice de la sfârşitul Evului Mediu şi din Epoca Modernă, pe baza surselor istorice;
7. Descrierea unui fapt istoric de la sfârşitul Evului Mediu şi din Epoca Modernă, utilizând informaţii selectate din surse istorice, cunoscute sau la prima vedere;
8. Compararea informaţiilor din surse istorice referitoare la un aspect al civilizaţiilor de la sfârşitul Evului Mediu şi din Epoca Modernă, în vederea stabilirii unor asemănări şi a unor deosebiri;
9. Selectarea surselor istorice pentru susţinerea sau combaterea unui punct de vedere;
10. Realizarea de comparaţii referitoare la fapte istorice, utilizând informaţii din medii nonformale;
Conținuturi:
Lumea medievală omul şi mediul: Satul medieval.
Oraşul medieval: centru meşteşugăresc şi comercial .
Societatea feudală: Societatea medievală în Europa
Biserica în evul mediu : Marea schismă a bisericii creştine (1054) .
Cruciadele.
Statul medieval: Organizarea statului în Europa medievală
Formarea statelor medievale româneşti
Naşterea lumii moderne: De la atelierul meşteşugăresc la manufactură.
Principalele descoperiri geografice şi consecinţele lor.
Epoca modernă. Europa în secolele XVII-XVIII: Manifestări ale absolutismului monarhic.
Monarhia constituţionala din Anglia.
Clasa a VII a
Competențe specifice:
- Utilizarea termenilor istorici specifici secolului al XIX-lea, în diferite situaţii de comunicare scrisă sau orală;
- Utilizarea termenilor istorici specifici secolului al XX-lea, în diferite situaţii de comunicare scrisă sau orală;
3. Localizarea în timp şi plasarea în spaţiu a faptelor istorice din secolul al XIX-lea, pe baza surselor istorice;
4. Prezentarea unui fapt istoric din secolul al XIX-lea, utilizând informaţii selectate din surse istorice;
5. Prezentarea unor asemănări şi a unor deosebiri între aspecte ale civilizaţiei secolului al XIX-lea, pe baza informaţiilor din surse istorice, cunoscute sau la prima vedere;
6. Stabilirea relaţiei de cauzalitate pentru un fapt istoric din secolul al XIXlea, în surse istorice date;
7. Localizarea în timp şi plasarea în spaţiu a faptelor istorice dinsecolul al XX-lea, pe baza surselor istorice;
8. Prezentarea unui fapt istoric referitor la secolul al XX-lea, utilizând informaţii selectate din surse istorice;
9. Prezentarea unor asemănări şi a unor deosebiri între aspecte ale civilizaţiei secolului al XX-lea, pe baza informaţiilor din surse istorice, cunoscute sau la prima vedere;
10. Stabilirea relaţiei de cauzalitate pentru un fapt istoric din secolul al XX-lea, în surse istorice date;
11. Utilizarea surselor istorice pentru susţinerea unui punct de vedere;
Conținuturi:
Lumea la începutul secolului al XIX-lea: Instituţii politice in Europa la începutul secolului al XIX-lea.
Revoluţia tehnologică şi expansiunea societăţii industriale: Revoluţia industrială şi agrară.
Europa între absolutism şi liberalism restauraţie şi revoluţie intre 1815-1848: Congresul de la Viena; Sfânta Alianţă şi eşecul politicii.
Revoluţia din 1848-1849 în Europa: Dimensiuni ale revoluţiilor: revoluţia în Franţa, revoluţia în Imperiul Habsburgic
Stat şi naţiune în a doua jumătate a secolului al XIX-lea : Noi state naţionale şi multinaţionale Italia, Germania, S.U.A., Austro Ungaria.
Primul război mondial şi urmările sale crize şi conflicte: Harta politică a lumii la începutul secolului al XX-lea; principalele zone de conflict.
Statutul internaţional al României (1878-1914).
Un nou mod de purtare a războiului.
Planuri de reorganizare a lumii şi urmările războiului.
Harta lumii după conferinţele din 1919-1922.
Democraţie şi totalitarism: State democratice şi state totalitare.
Al doilea război mondial: Operaţiuni militare şi victoria Naţiunilor Unite.
Sfârşitul războiului si Conferinţa de pace de la Paris.
Propus de: Nicamo | 13.12.2015 23:27 | 2007 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.