Şcoala cu
bune practici

39 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Festival international ` Taina povestii mele-cheia sansei tale`-editia a IX-a

Festivalul se adreseaza personalului didactic,didactic auxiliar ,copiilor de la nivel prescolar la cel liceal, oricarei persoane interesate de problemele educatiei.La aceasta editie,a IX-a,venim cu o modalitate noua de organizare a proiectului international.Dorim,avand o contributie majora a partenerului extern, sa oferim un sprijin major in rezolvarea unor probleme ce confrunta unitatea de invatamant ,familia,comunitatea.

Nume proiect: `Taina povestii mele-cheia sansei tale`-festival ,concurs international

Organizatori: - Asociatia `Continuam,Exersam,ne Dezvoltam si Performam` - Primaria Tr.Magurele - Gradinita nr.5 Tr.Magurele - Clubul Sportiv Scolar Tr.Magurele-structura - Liceul Teoretic `Marin Preda`Tr.Magurele - Scoala Gimnaziala Islaz,Teleorman

Condiţii de participare: Participantii se pot inscrie la una sau mai multe sectiuni/activitati,potrivit intereselor fiecaruia.Participarea poate fi directa sau indirecta.Expozitiile de lucrari se pot organiza si la nivel local/judetean.Jurizarea va fi facuta pe nivele de varsta

Perioadă înscriere: 03.05.2017 - 06.06.2017

Perioadă desfăşurare: 06.06.2017 - 09.06.2017

Ajuns la cea de-a IX-a editie,festivalul `Taina povestii mele-cheia sansei tale` se va desfasura  in orasul Turnu Magurele,Teleorman.In cadrul festivalului se  realizeaza:o activitate educativa extrascolara cu impact la nivel international,un proiect didactic inovator pentru implementare,un proiect interscolar pentru combaterea abandonului scolar si a dificultatilor de invatare,un proiect de dezvoltare profesionala, o revista scolara si o carte in domeniul educational.Una dintre publicatiile realizate va avea ISSN iar cealalta ISBN.Pentru copii: concurs de interpretare in  direct ,cu sectiune de muzica instrumentala , concurs de creatie.

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: maguraflorica | 03.05.2017 22:18 | 2951 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Rolul de frate mai mare

Rivalitatea intre frati

Egocentrismul la parinti

Echilibrul emotional

Comentarii (10)

0 0

04.05.2017 09:42 alina27alina

Buna ziua. In total, pentru toate activitatile140 lei donatie plus taxe postale? Doresc sa ma inscriu la cele 8 activitati. Pentru fiecare activitate voi primi regulament/mai multe detalii pe email? Pentru fiecare activitate este o data limita de trimitere a materialelor sau acestea vor fi trimise toate odata prin email? Multumesc.

0 0

04.05.2017 18:52 maguraflorica - Autor

Da,toate materialele se trimit impreuna.Este facuta aceasta precizare in anunt.La fiecare sectiune sunt date informatiile necesare iar privitor la data limita de trimitere a lucrarilor-sfarsitul perioadei de inscriere :06.06.2017 .Pentru mai multe detalii,va rugam,contactati-ne pe adresa Festivalului sau la nr. de telefon date.

0 0

08.05.2017 11:17 patrulivia

Bună ziua! Festivalul e inscris in caen sau caej?

0 0

09.05.2017 17:59 maguraflorica - Autor

Tematica propusa anul acesta vizeaza nevoile specifice comunitatilor scolare(aidoma parteneriatelor educationale,optionalelor...) si nu fac obiectul unei abordari colective.
De aceea nu l-am inscris,ca pana acum, in Calendar.Ultima data (in 2016 ) a fost cuprins in CAEN-pozitia 25/Domeniul cultural artistic:arte vizuale.

1 0

10.05.2017 20:03 2770217281497

Concursul, daca nu este inscris in Calendarul activitatilor...nu are nici o valoare.

0 0

10.05.2017 22:02 maguraflorica - Autor

`Taina povestii mele-cheia sansei tale`,aceasta editie,ca si cele 8 desfasurate pana acum,e un festival.Calitatea festivalului o dau activitatile specifice si satisfacerea necesitatilor pentru care a fost intreprins.Acestea stabilesc ierarhia.Cine poate face ceva mai bun,sa o faca,si ,rugam ,sa se anunte! Cu totii avem de invatat.

0 0

04.06.2017 16:34 maguraflorica - Autor

Datorita zilelor libere si in urma solicitarilor venite din partea celor ce doresc sa participe la Festival ,anuntam ca ,inscrierile se vor prelungi pana in data de 09.06.2017.
Exceptie fac cei care au participare la Concursul de interpretare in direct.Pentru aceasta sectiune ,ramane valabila data anuntata-06.06.2017.

0 0

04.06.2017 16:34 maguraflorica - Autor

Datorita zilelor libere si in urma solicitarilor venite din partea celor ce doresc sa participe la Festival ,anuntam ca ,inscrierile se vor prelungi pana in data de 09.06.2017.
Exceptie fac cei care au participare la Concursul de interpretare in direct.Pentru aceasta sectiune ,ramane valabila data anuntata-06.06.2017.

0 0

27.07.2017 20:14 maguraflorica - Autor

Stimati colegi,
analizati,va rugam, materialele trimise care dvs.si lucrate de echipa de proiect,impreuna cu partenerul nostru extern,dr.Margi Anne Isaia-MD/MPH.
Prin prisma tematicii si scopului Festivalului ,veniti cu aportul dvs.tinand seama de particularitatile grupului de lucru,a nevoilor comunitatii locale si scolare in care va desfasurati activitatea,a intereselor si aptitudinilor dvs….
De asemenea,puteti aborda tematica si dintr-un alt unghi de vedere,cel care considerati ca va e necesar: piramida nevoilor copilului,atitudinea emotionala negativa a copilului fata de scoala,abordarea doar a unui aspect din cele propuse, raspunsuri la chestionarul pentru elevi sau adaptarea acestuia pentru parinti,succesul sau insuccesul scolar,problema abandonului scolar……
Puteti face un singur material(proiect didactic inovator ptr implementare,proiect de dezvoltare profesionala,activitate educativa…..) pe unitate,pe nivel de invatamant,pe disciplina…..
Important este sa abordam din cat mai multe unghiuri nevoile de baza ale copilului ,cu accent pe cele emotionale ,a caror implinre sa asigure o reusita deplina in dezvoltarea acestora , in cunoasterea fazei in care se afla la momentul respective copilul ,in gasirea actiunilor de remediere si ,in final, a locului si rolului lor in lume.
Precizam fapul ca,si ptr noi, acest gen de abordare a problemelor ce confrunta invatamantul,familia ,scoala,comunitatea ....ridica inca destule necunoscute.
Speram ca ,fiecare sa ne aducem aportul ,iar enigmele ramase ,sa-si gaseasca rezolvarea.
Echipa de proiect a festivalului international`TAINA POVESTII MELE-CHEIA SASEI TALE`- editia a IX-,2017.
NOTA:
Pentru orice problema ivita ,ne puteti contacta.Este stiut ca,lucrul in echipa da rezultate mult mai bune.Unde si pe noi ne depaseste, apelam la colaboratorii/partenerii nostri.Cu totii avem de invatat ,mai ales cand acest gen de abordare a problemelor este nou.
La sugestia partenerului nostru extern,dr.Margi Anne Isaia, vom face cateva modificari Proiectului interscolar si Activitatii educative.Aceste materiale le vom posta pe `didactic.ro`-evenimente,unde am facut anuntul initial,la comentarii.Daca va fi nevoie,vom trimite si pe adresa de e-mail a participantilor.Ne e mai la indemana sa facem o postare decat sa trimitem catre fiecare dintre dvs. Cu bine!

`` NIMENI NU MA IUBESTE!``
- PROGRAM DE DEZVOLTARE PROFESIONALA –
ARGUMENT
In activitatea educativa un rol major il are cunoasterea de sine si formarea unei imagini de sine pozitive.Stima de sine este o dimensiune fundamentala pentru orice fiinta umana,mai ales pentru copii si tineri.
Acest program de dezvoltare profesionala ofera oportunitatea de a ne formula obiective pe termen scurt ,mediu si lung in ce priveste actul educational prin prisma imaginii de sine, punand accent deopotriva pe latura evaluativa,afectiva,aplicativa.
SCOPUL PROGRAMULUI:
-Obtinerea de schimburi conceptuale si practice in vederea formarii strategiilor de rezolvare a unor situatii problema;
-Asigurarea accesului la un invatamant de calitate,centrat pe valorile democartiei ,pe nevoile emotionale si caracteristicile individuale ale copilului;
- Dezvoltarea relatiilor de cooperare intre cadrele didactice,didactice auxiliare,familie ,copil,comunitate locala.
GRUP TINTA: cadre didactice/didactice auxiliare,copii prescolari,scolari elevi,liceeni,parinti,reprezentanti ai comunitatii locale.
PROIECTAREA PROGRAMULUI ,Nimeni nu ma iubeste`
- Emotiile si imaginea de sine-dimensiune a personalitatii;
- Identificarea nevoilor emotionale(indeosebi) principale si ce implica acestea in relatia cu adultul;
- Autocunoasterea prin prisam a aceea ce i se intampla copilului/ce nu se intampla;
- Nevoia de a fi iubit,de respect,de intelegere ,de acceptare,de disciplinare,de toleranta,de rabdare,de flexibilitate,de autonomie,de constanta,de corectitudine……
- Rolul atentiei si al timpului de calitate acordat copilului;
- Autocontrolul,empatia,siguranta,reflectia;
- Strategii de rezolvare a problemelor(autoreglarea emotiilor,rezolvarea conflictelor,interactiunea pozitiva,comportament prosocial…..)
APLICATIE ORIENTATATIVA:
1.Am fost respins de : parinti(care?/de ce? ),prieteni,colegi,educatori,rude….
2. Ma simt acceptat cand sunt cel mai putin criticat/ judecat/certat…..
3.Persoana pe care o accept, indiferent de situatie ( ce face ,cum vorbeste,cum se imbraca…)este: // De ce?
4.Persoana care imi pretinde lucruri exagerate/nepotrivite este: Ce iti cere de fapt?
5.Conditiile impuse ( de catre parinti,prieteni,profesori)pentru a fi acceptat. De ce crezi ca-ti cere aceasta?
Ma simteam acceptat : niciodata ,ocazional,intotdeauna,adesea ,uneori // Care era conditia sa fii acceptat?
6.Am simtit ca niciodata nu as putea implini asteptarile urmatoarelor persoane: // De ce?
7.Trei dintre persoanele care nu-mi plac sunt: // De ce?
8.Cea mai dureroasa amintire este:
9.Trei intamplari care m-au facut fericit ,au fost:
10.Ce-mi doresc cel mai mult este:
11. Cred ca , m-ar putea ajuta sa –mi implinesc dorintele,urmatoarele persoane:
12. Ce ti-ar place sa ti se imtample ,in viitor,peste cativa ani. Ce ar trebui sa se intample ca dorinta sa ti se implineasca?

IUBITI-MA INTELIGENT!
-PROIECT DIDACTIC INOVATOR PENTRU IMPLEMENTARE A IN CLASA–

Echipa de implementare a festivalului
GRUPA/CLASA/VARSTA:
DURATA LECTIEI/ACTIVITATII:
SUBIECTUL LECTIEI/ACTIVITATII: Iubirea construita cu inteligenta
FORMA DE REALIZARE:-la alegerea propunatorului
TIPUL LECTIEI: la alegere
CUVINTE CHEIE: Iubire, inteligent,intelepciune…..
SCOPUL LECTIEI: Fixat de participant potrivit clasei/grupei/tipului si formei de realizare……
OBIECTIVE OPERATIONALE: stabilite de participanti
CAPTAREA ATENTIEI : Se prezinta un Power Point cu imagini ce insotesc textul litrar``Iubiti-ma intelligent!`,suport ce va facilita intelegrea continutului de idei .
Textul poate fi redus,ca intindere,aceasta ramanand la apecierea propunatorului.
REACTUALIZAREA CUNOSTINTELOR: Se pun intrebari(potrivit varstei copiilor/elevilor) ce vizeaza continutul principal de idei dar au si tangenta cu viata si activitatea lor in scoala si familie.
ANUNTAREA TEMEI/SUBIECTULUI LECTIEI:
TRANSMITEREA NOULUI CONTINUT:
ASIGURAREA DE CONEXIUNI INVERSE:Se imparte grupa/clasa in echipe .Se distribuie fise de lucru cu imagini(slogane,afise) sau intrebari(potrivit varstei copilului).
Se rezolva conform cerintelor date.
*Incercuiti imaginile care infatiseza un parinte care-si iubeste inteligent/neinteligent copilul.
* Incercuieste imaginea/raspunsul potrivit .Care dintre copii nu a fost iubit inteligent?
* Este vreo asemanare/deosebire intre iubirea inteligenta si cea inteleapta? Argumenteaza raspunsul.
*Exemple din viata de zi cu zi sau de personaje(din povesti/povestiri,filme) din ambele categorii de manifestre a iubirii.
APRECIEREA LECTIEI:
-Aprecierea modului in care au participat la lectie si au rezolvat sarcinile de lucru.
- Evidentierea consecintelor educarii prin iubire,cu intelepciune;
TEMA PENTRU ACASA: Moduri de exprimare a iubirii inteligente(parinti-copii/copii-cadre didactice/ colegi,prieteni….)
``CEA MAI MARE BUCURIE A VIETII ESTE SA FII CONVINS CA ESTI IUBIT``-VICTOR HUGO

TEXT LITERAR PENTRU ANALIZA/REALIZAREA PROIECTULUI DIDACTIC INOVATOR PTR. IMPLEMENTARE

VA ROG,IUBITI-MA INTELIGENT!
De Romulus Chelbegean
Dacă ar avea părinţii ochi să vadă
Şi sufletul le-ar fi mereu atent,
În ochii pruncilor cu viaţa fadă
Ar descifra mesajul cel urgent :
„Vă rog iubiţi-mă inteligent !”
Nu glume, nici minciuni – bomboane-amare;
Nu menajere, nici televizor,
Nu-mi trebuie nici lux, nici îmbuibare…
Eu vreau să fiu al vostru, nu al lor!
Eu ştiu c-aveţi profesii elevate
Că sunteţi la curent cu date noi,
C-aveţi servici ca eu să am de toate,
Dar ,fiindcă vă iubesc pe amândoi
Vă spun : „Eu am nevoie doar de voi!”
Aş vrea ca jucărie ochii mamei,
Nu ochii-ndepărtaţi ai vreunui unchi.
Când ne-ntâlnim atraşi de glasul foamei
Şi nu pot sta la tata pe genunchi
Mă simt ca o mlădiţă fără trunchi.
Nu vreau să fiu un deget ce acuză,
Găsind olarul singur vinovat.
Am gând curat, şi inima refuză
O bombă cu efect întârziat:
Vreau să devin un om adevărat!
De-aceea vreau părinţii mei să vadă,
Să aibă sufletul mereu atent,
Ca-n ochii mei umbriţi de viaţa fadă
Să descifreze strigătul urgent :
„Vă rog iubiţi-mă inteligent!”

In caz ca,realizarea materialelor ridica anumite probleme ,indiferent de natura lor,pentru publicare (cu ISSN/ISBN) putem alege o creatie deosebita ,din cele trimise, sau ,se poate trimite pe parcurs alta.
Privitor la perioada in care va trebui sa trimiteti catre noi materialele lucrate,nu este o data fixa.Stim ca e vacanta,concedii...Daca pana aproape de sfarsitul lunii august puteti trimite,ar fi f.bine.
Daca nu,mai putem astepta putin.
In cateva zile,tot aici, veti gasi si restul materialelor.
Echipa de proiect a festivalului

0 0

03.08.2017 21:01 maguraflorica - Autor

Stimati colegi,
va rugam,studiati si aceste doua materiale educationale lucrate de echipa de proiect a Festivalului!
Veniti,va rugam,cu opiniile dvs,comentarii,studii de caz,proiecte,programe educative pe temele puse in discutie!
Materialele le veti primi semnate/stampilate si cu loc lasat ,ca directorul unitatii scolare respective sa-l confirme,in caz ca doreste.
Acum ,pentru siguranta, nu le-am semnat /stampilat.
A DOUA SANSA
- ACTIVITATE EDUCATIVA CU IMPACT LA NIVEL INTERNATIONAL -
INITIATORI: - dr.Margi Anne Isaia – MD/MPH
- instit.Magura George Costin –Sc.Gimnaziala nr.2 Islaz
REALIZATORI:
- Echipa de proiect a festivalului international `Taina povestii mele-cheia sansei tale`in parteneriat cu participantii la festival,sectiunea I/A.
RESURSE UMANE:
- Magura Florica- presedinte Asociatia CEDP Tr.Magurele
- Lazar Constanta – director Gradinita nr. 5 Tr.Magurele
- Stoica Ana – prof.Scoala Gimn. `Mircea cel Batran` Tr. Magurele
- Rosu Mitina – Liceul Teoretic `Marin Preda `Tr. Magurele
- Serban Nicoleta-prof.Gradinita nr.2 Tr. Magurele
- Raceala Sorina –prof.Liceul Teoretic `Marin Preda ` Tr.Magurele
- Beznea Mariana-prof. Gradinita nr.5 Tr. Magurele
- Enache Viorica -prof. Gradinita nr.5 Tr. Magurele
- Manea Tudor- director Liceul Teoretic `Marin Preda` Tr.Magurele
- Nania Violeta –director Scoala Gimn. nr.1 Islaz
- Biloiu Felicia -prof.Gradinita nr.5 Tr.Magurele
- Ivancea Peri-Amalia – prof. Liceul Tehnologic `Sf. Haralambie` Tr. Magurele
- …...............................................................................................................................
- ………………………………………………………………………………………………….
SCOP:
- Sprijinirea copiilor/tinerilor in vederea recuperarii ,a integrarii in sistemul de invatamant,a gasirii drumului catre implinire/fericire;
-Gasirea cailor pentru realizarea cunoasterii si rezolvarea activa a problemelor;
- Formarea unei imagini de sine pozitive, a increderii in fortele proprii, eficientizarea actului educational.
RESURSE MATERIALE: slogane,afise publicitare,premii pentru copii,calculator,aparat foto,imprimanta,carton..
DURATA : iunie 2017 - decembrie 2017
ETAPELE ACTIVITATI:
-Stabilirea tematicii si a obiectivelor activitatii, anuntul,inscrierea participantilor;
- Stabilirea etapelor de lucru pe unitate /individual/ in comun,alegerea grupului tinta si a resurselor umane si materiale;
-Realizarea propriu-zisa a activitatii educative ;
-Gasirea unor solutii de grup in vederea inlaturarii temerilor,nesigurantei , fricii sau lipsei de control;
-Studii de caz oferite de participanti,programe-model de activitati organizate la nivel de scoala,comunitate, proiecte , activitati educative ,creatii literare cu tematica respectiva.
FINALITATI:
- Realizarea unui material educational de catre echipa de implementare a Festivalului si partenerul extern in colaborare cu participantI la festival-sectiune IA;
- Distribuirea /popularizarea rezultatelor obtinute si a materialului realizat;
- Dezbaterea materialului in cadrul orelor de dirigentie,a sedintelor cu parintii,comisiilor metodice,cercului pedagogic.....

PROIECT INTERSCOLAR PENTRU COMBATEREA ABANDONULUI SCOLAR SI A DIFICULTATILOR DE INVATARE
- NEVOILE DE BAZA ALE COPILULUI -
INITIATOR:
-Dr.Margi Anne Isaia- Loma Linda,USA
- Beznea Mariana,Biloiu Felicia- Gradinita nr.5 Tr.Magurele
-Raceala Sorina- Liceul`Marin Preda `Tr.Magurele
REALIZATORI:
-Partenerii externi ai Festivalului,
-Echipa de proiect a Festivalului,
-Participantii la Festival –sectiunea III A,
-.......................................................................................................................................................................
- Reprezentanti ai comunitatii scolare si locale,
- Familiile copiilor
ARGUMENT:
Statisticile arata ca in ultimii ani,in tara noastra s-a inregistrat o rata accelerata de absenteism / abandon /esec scolar si de analfabetism functional ingrijorator de mare.Aceasta situatie are consecinte negative atat pentru cel in cauza cat si pentru societate,in ansamblul ei.
Este vorba, in primul rand ,de elevi care provin din medii sarace ,cu un nivel redus de educatie si din familii dezorganizate.Apoi,mutatiile din societate si din familia contemporana ,presiunea grupului ,consumul de droguri si alte forme de dependenta au efecte in ce priveste fenomenul mentionat.
Este necesara identificare factorilor de risc si a elevilor aflati in aceasta situatie,o legatura mai stransa cu familiile acestor copii,cu reprezentantii comunitatii locale si ai asociatiilor nonguvernamentale care pot acorda asistenta.
Actiunile de prevenire sunt mult mai eficiente decat readucerea la cursuri a unui elev ce a abandonat scoala.
SCOP:
-Asigurarea pentru toti elevii de sanse egale la educatia de baza;
-Reducerea absenteismului ,a abandonului scolar si a analfabetismului functional;
-Prevenirea infractionalitatii in randul elevilor;
- Cunoasterea nevoilor de baza ale copilului,identificarea resurselor de stres scolar,formarea unei imagini de sine pozitive;
-Optimizarea dialogului scoala-familie-societate locala.
GRUP TINTA: elevi,cadre didactice/didactice auxiliare,familiile copiilor.
RESURSE MATERIALE:diplome pentru copii,proiector,calculator,imprimanta,coli de scris,carioca…
ACTIVITATI ORIENTATIVE:
-Activitati integrate ,actiuni umanitare ce vizeaza copiii ce provin din medii defavorizate;
- Cunoasterea de catre elevi a drepturilor si responsabilitatilor lor;
-Intalniri cu parinti,psihologi,pedagogi pe tema cunoasterii nevoilor de baza ale copilului,a modalitatilor eficiente de satisfacere a acestor nevoi;
-Activitati care sa vizeze crearea unui climat afectiv si atractiv pentru stimularea elevilor de a veni cu placere la scoala;
-Actiuni de combaterea violentei si abuzului aspura copilului;
-Intalniri/dezbateri cu reprezentanti al Politiei,Bisericii,Primariei,Comitetului de parinti,Consiliului de administratie….
-Chestionare pentru elevi/parinti
CHESTIONAR ORIENTATIV PENTRU ELEVI
1.Evalueaza-ti parintii cu numere de la 1la 10(1 niciodata satisfacut de atitudinea lor fata de tine/10 intotdeauna,excelent)
2.Lucrurile care mi-au influentat cel mai mult atitudinile de acum,reactiile ,modul in care percep viata si relatiile sunt dureroase.
3.Amintirea cea mai clara si mai timpurie din copilarie este dureroasa.
4.In copilarie imi era frica deseori.
5.Au fost momente cand am simtit ca am facut ceva rau,fara sa stiu prea bine ce.
6.In trecut am fost fortat/a sa fac ceva ce nu voiam.
7.Ma tem sa spun cuiva ce se intampla in viata mea.
8.De multe ori a trebuit sa spun ca ma simteam bine,dar nu era adevarat.
8.Opiniile mele deseori nu sunt respectate.
9.La scoala ,de regula, nu sunt tratat corect.
Daca cele mai multe raspunsuri sunt afirmative inseamna ca acel copil a fost ranit,ca nevoile sale emotionale nu au fost satisfacute,ca trebuie urgent luate masuri de remediere,de consiliere.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«MARTIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre simularea Evaluării Naționale pentru clasa a 8-a? Votați ceea ce vi se pare mai important, comentați.

149 voturi | 4 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN