Jocuri educaţionale

Încurcatura geografică
Harta fizică a României. Puzzle
Geografie Clasa a VIII-a

Pericol de explozie
Adunări şi scăderi în concentrul 0-10000
Matematica Clasa a III-a

Pinguinii
Înmulţiri în concentrul 0-1000
Matematica Clasa a III-a

Evaluarea Națională la clasele primare. Ce uităm atunci când e vorba de pregătirea corectă a elevilor

De curând, elevii de gimnaziu au susținut simularea pentru Evaluarea Națională, ceea ce le-a amintit și copiilor din clasele primare că și ei vor susține aceste testări oficiale. Fiind însă abia la început de drum, aceste examene îi pot speria pe copii, mai ales dacă adulții – cadre didactice și părinți – pun presiune și le transmit copiilor mesajul că notele sunt cele mai importante.

În acest context, este foarte important să ne întrebăm, în primul rând, cum percep elevii din clasele I-IV Evaluarea Națională.

 

Elevii din clasa a doua percep Evaluarea Națională ca fiind un eveniment deosebit în viața lor. Așteaptă testarea cu emoție, dar și cu nerăbdare. Au aflat că la sfârșitul clasei a doua se finalizează și o etapă importantă din viața lor de elevi, etapă în care au dobândit achizițiile fundamentale (cititul, scrisul, calcule aritmetice simple) instrumente necesare pentru parcursul școlar viitor.

 

Prin intermediul testelor administrate la finalul clasei a doua, au ocazia să demonstreze că au învățat multe și că pot aplica ceea ce au învățat pentru rezolvarea unor situații concrete din viața de zi cu zi”, susține Iuliana Drăgan, specialist Intuitext în educație și profesor pentru învățământul primar.

 

Un alt punct de interes este modul în care părinții și cadrele didactice le vorbesc elevilor despre Evaluările Naționale la clasele primare. Ce mesaje le pot transmite adulții pentru a nu le induce copiilor anxietatea de performanță?

 

Testarea Națională provoacă o oarecare neliniște în rândul unor elevi. Această neliniște derivă din presiunea constantă și de durată, exercitată de unii părinți, care nu au înțeles rolul evaluării, ca parte integrantă a procesului de predare-învățare-evaluare.

 

De asemenea, sunt părinți care, din dorința de a crea o motivație în plus pentru activitatea de învățare a copilului, îi prezintă acestuia evaluarea ca pe un fel de „sabie a lui Damocles” care planează zi de zi asupra micului școlar.

 

De multe ori întâlnim părinți care greșesc, având așteptări prea mari raportate la potențialul copilului, și care insistă, uneori împotriva voinței acestuia, să lucreze teme suplimentare împovărătoare, invocând scopul de a obține rezultate mai bune la Testarea Națională.

În astfel de cazuri recomandăm părinților echilibru în privința cerințelor impuse copilului”, este de părere specialistul Intuitext.

 

Pregătirea elevilor pentru examene – recomandări pentru învățători și părinți:

Citiți articolul integral.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: Editura_Intuitext | 15.03.2019 11:42 | 147 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Atasamentul dezorganizat

Comunicarea parinte - copil

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 110 evenimente

«MARTIE 2019»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Fluturaş

Propus de: lodroman

Sondajul zilei

Folosiți culegeri de gimnaziu la clasă sau pentru acasă? Vă rugăm să vă argumentați opțiunea într-un comentariu

73 voturi | 3 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: Editura_Intuitext Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Pentru cadrele didactice din preuniversitar: Abonaţi-vă la Premium și puteţi avea mai multe puncte la dosarul personal!