Jocuri educaţionale

Girafa la dietă
Aflarea termenului necunoscut. Metoda balanţei
Matematica Clasa a III-a

Baloane
Adunări şi scăderi fără trecere peste ordin
Matematica Clasa a II-a

Curcubeu
Elemente intuitive de geometrie. Forme spaţiale
Matematica Clasa a III-a

Evaluarea Națională la clasele primare. Ce uităm atunci când e vorba de pregătirea corectă a elevilor

De curând, elevii de gimnaziu au susținut simularea pentru Evaluarea Națională, ceea ce le-a amintit și copiilor din clasele primare că și ei vor susține aceste testări oficiale. Fiind însă abia la început de drum, aceste examene îi pot speria pe copii, mai ales dacă adulții – cadre didactice și părinți – pun presiune și le transmit copiilor mesajul că notele sunt cele mai importante.

În acest context, este foarte important să ne întrebăm, în primul rând, cum percep elevii din clasele I-IV Evaluarea Națională.

 

Elevii din clasa a doua percep Evaluarea Națională ca fiind un eveniment deosebit în viața lor. Așteaptă testarea cu emoție, dar și cu nerăbdare. Au aflat că la sfârșitul clasei a doua se finalizează și o etapă importantă din viața lor de elevi, etapă în care au dobândit achizițiile fundamentale (cititul, scrisul, calcule aritmetice simple) instrumente necesare pentru parcursul școlar viitor.

 

Prin intermediul testelor administrate la finalul clasei a doua, au ocazia să demonstreze că au învățat multe și că pot aplica ceea ce au învățat pentru rezolvarea unor situații concrete din viața de zi cu zi”, susține Iuliana Drăgan, specialist Intuitext în educație și profesor pentru învățământul primar.

 

Un alt punct de interes este modul în care părinții și cadrele didactice le vorbesc elevilor despre Evaluările Naționale la clasele primare. Ce mesaje le pot transmite adulții pentru a nu le induce copiilor anxietatea de performanță?

 

Testarea Națională provoacă o oarecare neliniște în rândul unor elevi. Această neliniște derivă din presiunea constantă și de durată, exercitată de unii părinți, care nu au înțeles rolul evaluării, ca parte integrantă a procesului de predare-învățare-evaluare.

 

De asemenea, sunt părinți care, din dorința de a crea o motivație în plus pentru activitatea de învățare a copilului, îi prezintă acestuia evaluarea ca pe un fel de „sabie a lui Damocles” care planează zi de zi asupra micului școlar.

 

De multe ori întâlnim părinți care greșesc, având așteptări prea mari raportate la potențialul copilului, și care insistă, uneori împotriva voinței acestuia, să lucreze teme suplimentare împovărătoare, invocând scopul de a obține rezultate mai bune la Testarea Națională.

În astfel de cazuri recomandăm părinților echilibru în privința cerințelor impuse copilului”, este de părere specialistul Intuitext.

 

Pregătirea elevilor pentru examene – recomandări pentru învățători și părinți:

Citiți articolul integral.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: Editura_Intuitext | 15.03.2019 11:42 | 263 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Bucuria de a fi parinte

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 112 evenimente

«MAI 2019»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Ziua Apei

Propus de: iuiu_flori

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre utilitatea evaluărilor naționale la clasele a II-a și a IV-a?

727 voturi | 18 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: 8101961 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Pentru cadrele didactice din preuniversitar: Abonaţi-vă la Premium și puteţi avea mai multe puncte la dosarul personal!