Editura INTUITEXT vă prezintă manualul câştigător pentru Științe ale naturii, clasa III-a!

Manualul de Științe ale naturii pentru clasa a III-a (avându-i ca autori pe: Mirela Mihăescu, Ștefan Pacearcă, Anița Dulman, Crenguța Alexe, Otilia Brebenel)  este elaborat în concordanţă cu programa şcolară pentru clasa a III-a, angajând capacităţile operaţionale prevăzute de programele şcolare cu privire la formarea şi dezvoltarea  personalităţii elevilor prin intermediul unor sarcini de instruire adecvate.

Vă informăm că perioada de selecție a manualelor pentru clasa a III-a și a IV-a este: 16 iulie-28 iulie 2021!

Prin introducerea în paginile manualului a secvenţelor de învăţare prin descoperire, elevii sunt provocați să descopere și să investigheze.

Autorii respectă criteriile logico-ştiinţifice în selectarea conţinuturilor esenţiale, în tratarea unor  elemente de conţinut (noţiuni, concepte, categorii), susţinându-le cu exemple, texte adecvate, informații utile și realizând o armonizare a celor trei domenii (Științele vieții, Științele Pământului, Științele fizicii) în vederea unei învățări holistice și contextualizate. Se asigură accesibilizarea conținuturilor (prin exemple adecvate vârstei şcolare mici, prin introducerea elementelor de joc, prin valorificarea experienței de viață a elevilor), lărgirea continuă a sferei cunoştinţelor, formarea unor priceperi şi deprinderi specifice disciplinei. Informaţia este completată de ilustraţii adecvate, care facilitează procesul de înţelegere, captează și orientează atenția, asigură implicarea activă și creativă a elevului în procesul de predare-învățare-evaluare.  - Prof. dr. Coralia Elena Matei, Colegiul Național „Ion Luca Caragiale" Ploiești.

PREZENTARE GENERALĂ

Manualul este conceput într-un singur volum de 96 de pagini.

RĂSFOIEȘTE MANUALUL TIPĂRIT

 

RĂSFOIEȘTE MANUALUL DIGITAL

Manualele INTUITEXT vin alături de Pachetul Învățătorului care cuprinde:

  • Un set de manuale pentru clasa a III-a;
  • Acces la ScoalaIntuitext.ro,  în zona de resurse educaționale online (filme de predare, teste de evaluare: inițiale, sumative și finale, jocuri de exersare);
  • Ghidul Învățătorului (planificarea și proiectarea unităților);
  • Fișe de lucru (ortograme, elemente de geometrie, înmulțirea și împărțirea, numerația, probleme cu cele 4 operații aritmetice, fracții recapitulare, probleme);
  • Activități educaționale pentru clasa a III-a;
  • Amenajarea clasei;
  • Adeverința de utilizator al produselor Intuitext;
  • Un abonament Didactic Premium valabil 3 luni.

DESCRIERE

Manualul respectă programa școlară pentru clasa a III-a și are drept scop sprijinirea transferului cunoștințelor pe verticală – prin aprofundarea, consolidarea cunoștințelor esențiale și a capacităților  formate și pe orizontală – prin lărgirea cunoștințelor, completarea conținuturilor deja însușite.

Prin diversitatea metodelor activ-participative abordate, manualul transformă elevul în subiect activ al învățării, dându-i posibilitatea de a studia informația de sine stătător, înțelegând-o, stocând-o și aplicând-o în mod independent, dezvoltând astfel aptitudinile intelectuale, spiritul de investigație și creativitate ale acestuia.

Solicitările nu limitează activitatea elevului la o simplă observare, ci îi invită la activităţi practice, care facilitează învăţarea prin experienţă.

Manualul oferă modalităţi de evaluare tradiţionale şi complementare în concordanţă cu specificul disciplinei. Proiectele propuse pentru a fi realizate în grup sau individual contribuie la formarea competenţelor sociale, de interevaluare şi autoevaluare. Varianta printată este atractivă, are un design modern și aerisit, adaptat vârstei elevilor, iar tiparul este  de bună calitate. Varianta printată vine la pachet cu varianta digitală a manualului.

Varianta digitală

Manualul digital conține elemente educaţionale cu grad înalt de interactivitate – simulări de procese, rezolvare de probleme, jocuri educative - elevul reuşind, prin joc, experiment şi descoperire, să atingă un profit cognitiv superior.

Prin maniera atractivă, modernă și creativă în care este conceput, prin ancorarea în realitățile actuale ale societății pe care copiii le agreează la această vârstă, manualul de Științe ale naturii depășește statutul de instrument de lucru care facilitează predarea-învățarea-evaluarea, întrunind și calități ce ar putea să îl transforme într-un fidel prieten alături de care copilul explorează, se joacă, învață, se bucură, dezleagă enigme, descoperă și crește.

Toate informațiile, termenii, conceptele prezentate în manual sunt corecte din punct de vedere științific și relevante pentru formarea competențelor generale/specifice, pentru stimularea interesului elevilor și susținerea demersului didactic. Conținutul științific este organizat respectând logica internă a disciplinei și particularitățile de vârstă/dezvoltare ale copiilor. Sistematizarea conținutului este realizată prin evidențierea elementelor (alineate, chenare, fonturi, marcaje, culori), așezare în pagina și suport vizual, asigurându-se astfel eficientizarea învățării. -  Prof. dr. Coralia Elena Matei, Colegiul Național „Ion Luca Caragiale" Ploiești

Iată câteva puncte forte ale manualului INTUITEXT pentru Științe ale naturii, clasa III-a:

  • învățarea pornește de la întrebări ale elevilor referitoare la lumea reală: despre fenomene ale naturii, despre corpuri cu viață sau fără viață, naturale sau create de om. Formarea competențelor este realizată prin investigații efectuate de elevi, îndrumați de profesor;
  • investigația este însoțită de metode diverse: experimentul, activități practice (acțiunea directă a elevilor pentru construirea de modele, căutarea unor soluții tehnice), observarea directă sau mijlocită de instrumente;
  • redescoperirea de către elevi a adevărului și progresului științific, legătura cu viața și transferul conceptelor științifice în practică.

  • IMPORTANT: pentru utilizarea eficientă a manualelor INTUITEXT veți beneficia de suportul nostru pe toată durata anului școlar.

    DOVEZILE CALITĂȚII

    Manualul INTUITEXT se diferențiază prin următoarele calități:

    • dezvoltă, în cele 6 unități de învățare, toate domeniile științei: Științele vieții, Științele Pământului, Științele fizicii; respectă programa școlară și adaptează conținutul științific la nivelul înțelegerii elevului;
    • contribuie la educația pentru dezvoltare durabilă prin creșterea gradului de conștientizare a problemelor actuale și viitoare;
    • respectă etapele învățării prin descoperire: identificarea situațiilor-problemă, emiterea ipotezelor, observarea procesului sau a fenomenului științific, investigare-explorare, experiment, stabilirea unor conexiuni între date, formularea concluziilor;
    • consolidează competența de comunicare prin înțelegerea terminologiei specifice și stimularea interesului pentru lectura textelor cu conținut științific;
    • favorizează învățarea prin cooperare prin activitățile organizate în perechi și în echipe.

    În  concluzie, manualul promovează prin conținut, structură și strategie          metodico-științifică, un demers didactic centrat pe dezvoltarea progresivă a competențelor, a achizițiilor dobândite de elevi, prin valorificarea experiențelor specifice vârstei și accentuarea  dimensiunilor  afectiv-atitudinale și acționale ale formării personalității elevilor.   - prof. dr. Coralia Elena Matei, Colegiul Național „Ion Luca Caragiale" Ploiești.

     

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: Editura_Intuitext | 16.07.2021 16:04 | 7982 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Social media

Copilul la calculator
Echilibrul emotional

Nevoile emotionale ale parintilor

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 4 evenimente

«OCTOMBRIE 2021»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


"Albinutele"...la picnic

Propus de: Alina_M80

Sondajul zilei

Ce folosiți cel mai des la clasă?

244 voturi | 2 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: Crisa177 Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN