Concursul „ARTfel de Istorie”
Nume proiect: Artfel de istorie
Organizatori: Școala Genesis, Uncredit Leasing, Muzeul Național de Istorie al României
Condiţii de participare: Secțiunile 1. Secțiunea Junior 2. Secțiunea „Preistorie și Antichitate” 3. Secțiune „Evul Mediu” 4. Secțiunea „Epoca modernă și contemporană” La toate aceste patru secțiuni pot participa echipe formate din 5-7 elevi co
Perioadă înscriere: 01.02.2016 - 13.03.2016
Perioadă desfăşurare: 23.03.2016
Concursul „ARTfel de istorie”
Metodologia de desfășurare a concursului
I. Scopul
Concursul „ARTfel de istorie”, inițiat de Școala Gimnazială Genesis în parteneriat cu Unicredit Leasing și Școala Little London, are ca scop realizarea și prezentarea unor proiecte de către elevii pasionați de istorie, civilizație și cultură. Concursul a fost conceput pentru a răspunde așteptărilor micilor istorici, având în vedere că olimpiada școlară la această disciplină e adresată doar elevilor de clasa a VIII-a, iar celelalte concursuri școlare au teme limitate de dezbatere. Această competiție școlară extinde palierul domeniilor de cercetare istorică, incluzînd teme din toate epocile, adresându-se și elevilor de clasa a IV-a.
II. Obiectivele concursului:
1. Ridicarea nivelului de pregătire a elevilor la disciplina Istorie și favorizarea activităților în echipă.
2. Prezentare temelor istorice dintr-o perspectivă a interdiciplinarității.
3. Familiarizarea elevilor cu mediul competițional și dezvoltarea aptitudinilor de competitori.
4. Popularizarea rezultatelor elevilor și cadrelor didactice din unitățile școlare participante.
5. Realizarea unui schimb de experiență și crearea unui mediu competițional între unitățile școlare din toată țara.
III. Grupul țintă
Concursul este adresat tuturor elevilor pasionați de istorie ai claselor IV-VIII din istituțiile de învățământ din întreaga țară.
IV. Regulament de participare
a. Secțiunile
1. Secțiunea Junior
2. Secțiunea „Preistorie și Antichitate”
3. Secțiune „Evul Mediu”
4. Secțiunea „Epoca modernă și contemporană”
La toate aceste patru secțiuni pot participa echipe formate din 5-7 elevi coordonați de un profesor. La secținea „Junior” vor participa doar elevi din clasa a IV-a, iar la ultimele trei, elevi ai oricărei clase de gimnaziu. Nu este obligatoriu ca echipajul să aibă în cadrul său elevi ai aceluiași nivel de clasă.
La concurs, profesorul coordonator poate înscrie cel mult trei echipaje pe secține. Nu este limitat numărul echipelor pentru o școală.
Pe fișa de încriere se va preciza numele componenților echipei și secțiunea la care va participa.
b. Concursul
Participarea la concurs constă din alcătuirea și prezentarea unui proiect care să îmbine jocul de rol cu informațiile istorice pe o temă stabilită de fiecare profesor coordonator în funcție de secțiunea concursului. Proiectul trebuie însoțit și de o prezentare multimedia, ce are rolul de suport în expunere.
Prezentarea trebuie trimisă coordonatorului cu o lună înainte de desfășurarea concursului.
În fișa de înscriere se vor preciza numele și clasa fiecărui component al echipajului, precum și secțiunea la care participă.
Timpul de prezentarea a proiectului este 10-15 minute.
c. Jurizarea
1. Criterii de evaluare
Punctajul maxim totalizat va fi de 30 puncte. Vor fi puntate: conținutul științific al temei (10p); expunerea proiectului într-o manieră atractivă (10p); folosirea materialelor și costumațiilor specifice epocii abordate în temă (10p).
a. Conținutul științific: utilizarea surselor istorice (1p), limbajul de specialitate (3p), originalitatea temei (3p), maniera personală de tratare a subiectului (3p);
b. Expunerea: prezentarea temei istorice printr-un joc de rol avându-se în vedere și elemente de interdisciplinaritate (5p), coerența expunerii și talentul actoricesc al elevilor (4p), încadrarea în timp conform reglamentului(1p);
c. Materiale și costumații: suportul multimedia (5p), folosirea costumațiilor specifice epocii abordate în prezentare (5p)
2. Concursul va fi jurizat de profesori metodiști și de specialitate și reprezentanți ai instituțiilor partenere.
V. Premierea
Pentru fiecare secțiune se vor acorda premii și mențiuni. Va exista și „Premiul de excelență” pentru cea mai bună prezentare din concurs. Se vor acorda diplome de participare pentru toți concurenții.
V. Calendarul concursului
Concursul va avea loc la data de 23 martie 2016 în incinta Muzeului Național de Istorie. Data limită de înscriere la concurs este 13 martie.
O scurtă descrire a proiectului și fișa de participare la concurs vor trebui trimise coordonatorului concursului (email: dragos.parcalabu@genesis.ro) până pe data de 25 martie 2016.
Concursul este gratuit, dar având în vedere parteneriatul Fundației noastre cu Muzeul Național de Istorie, se va plăti suma de 7 lei pentru o persoană, fie elev participant sau însoțitor, preț în care intră și vizitarea muzeului imediat după concurs. Este o ofertă și din partea muzeului având în vedere că prețul întreg este de 25 lei pentru adulți și 7 lei pentru elevi.
Regulamentul concursului a fost publicat pe site-ul www.istorie-bucuresti.ro, iar pentru informații suplimentare contactați coordonatorul concursului pe adresa dragos.parcalabu@genesis.ro
Propus de: parcalabud | 22.02.2016 08:46 | 2038 vizualizări
Comentarii (0)
Nu există niciun comentariu
Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.