Jocuri educaţionale

Întrecerea
Folosirea parantezelor în exerciţii
Matematica Clasa a III-a

Încurcatura geografică
Harta fizică a României. Puzzle
Geografie Clasa a VIII-a

Armonia culorilor
Fracţii egale
Matematica Clasa a IV-a

Abordarea corectă a părinților pentru a nu induce copiilor teama de evaluări, concursuri școlare sau lucrări de control

Încă din clasele primare, copiii susțin teste, evaluări și merg la concursuri școlare. Toate acestea le pot induce o stare de teamă de a nu obține rezultate sub așteptări, mai ales dacă aceste așteptări ale adulților sunt formulate într-un mod categoric.

În acest context, Delia Lungu, psihoterapeut și specialist Intuitext în educație explică faptul că „notele și calificativele nu reprezintă «valoarea copilului», deoarece acesta își poate îmbunătăți oricând performanță. «Azi am luat nota 6, dar peste 2 săptămâni pot lua 9.»

 

Aceste sisteme de evaluare încurajează competiția între copii în funcție de modul în care sunt folosite: dacă părintele își compară mereu copilul cu alți copii: «Tu ai luat 8, dar Maria a luat 9. Ea de ce poate și tu nu?»

 

E important ca nota să fie comunicată doar copilului respectiv pentru a-și putea evalua performanțele în timp, dar raportându-se la el însuși, fără să se compare cu alți copii.

 

Dacă părintele și cadrul didactic folosesc comparația între copii în funcție de performanțele lor, atunci copiii vor fi centrați pe ce rezultate au obținut ceilalți și pe competiție, și mai puțin pe ideea de a învăța cu plăcere.

 

Și studiile arată că, atunci când suntem focusați pe proces, pe ce facem acum și aici, și încercăm să lucrăm cu drag, vom obține, în timp, rezultate. Dar, pentru asta, este important să-mi compar evoluția tot în raport cu mine, nu cu ceilalți. Așa, capăt mai mare încredere în ceea ce pot face și progresul meu este real.“

 

Totodată, atunci când părinții pun o presiune prea mari pe copii pentru a obține rezultate foarte bune la școală, cei mici vor simți un sentiment puternic de frică, de care este posibil să nu scape nici în viața adultă.

 

Teama de eșec, teama de a nu fi acceptați decât dacă își mulțumesc părinții, teama de a ieși din zona de confort sau teama de a nu fi respinși sunt emoții negative pe care un copil le poate simți și în anii de școală, dar și mai târziu.

 

Este important ca în fața unei note sau a unui calificativ mai puțin mulțumitor părinții să observe copilul. Astfel, pot vedea cum se raportează el la această situație, cum se simte sau ce gândește despre situația respectivă.

Citiți continuarea articolului.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: Editura_Intuitext | 08.03.2019 13:59 | 846 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Strategii de psihologie pozitiva

Echilibrul emotional

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 110 evenimente

«MARTIE 2019»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Fluturaş

Propus de: lodroman

Sondajul zilei

Folosiți culegeri de gimnaziu la clasă sau pentru acasă? Vă rugăm să vă argumentați opțiunea într-un comentariu

88 voturi | 5 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: Editura_Intuitext Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Pentru cadrele didactice din preuniversitar: Abonaţi-vă la Premium și puteţi avea mai multe puncte la dosarul personal!