59% dintre învățători utilizează manualul digital la clasă

În toamna lui 2014, sunt introduse în școlile din România, la scară largă și în mod obligatoriu, primele manuale digitale. Integrarea lor în fluxul educațional și necesitatea asigurării mijloacelor tehnice care să permită utilizarea lor au reprezentat teme de dezbateri intense. Introducerea manualele digitale are la bază și dorința de a oferi materiale educaționale adaptate noilor generații de elevi (nativii digitali).

Sunt sau nu manualele digitale utile? Sunt sau nu utilizate? De la aceste întrebări-premisă, cercetarea a avut ca obiective: determinarea percepției cadrelor didactice asupra manualelor digitale, determinarea măsurii în care manualele digitale sunt utile în activitatea didactică și mai ales a gradului în care manualele digitale sunt folosite concret în activitatea de la clasă. În aceeași măsură, studiul și-a propus să determine impedimentele care apar în utilizarea manualului digital de către cadrele didactice.

Infografic - utilizarea manualelor digitale

În opinia învățătorilor intervievați, 80% dintre ei consideră utilizarea manualului digital la clasă ca fiind o idee bună și 44% dintre aceștia se declară mulțumiți de conținutul existent în manualele digitale, nedorind nimic în plus.

În cadrul cercetării a reieșit că, 41% dintre învățători folosesc zilnic manualul digital, iar 73% au menționat că utilizează des mai ales jocurile și aplicațiile interactive din cadrul manualului digital.

În ceea ce privește, problemele majore care îi împiedică pe învățători să folosească manualul digital, cea mai importantă problemă este lipsa resurselor tehnice necesare pentru utilizarea manualelor digitale la clasă (50% dintre respondenți). Pentru utilizarea manualului în condiții optime, soluția o reprezintă dotarea fiecărei clase cu laptop, videoproiector și acces la Internet. Un procent mic de cadre didactice propune chiar dotarea fiecărui elev cu tabletă sau laptop (4%).

Ce părere aveţi despre manualele digitale?

*Cercetarea s-a desfășurat în luna martie 2016 în trei etape: interviuri cu cadrele didactice, chestionar online trimis cadrelor didactice care predau la clasele I și a II-a, membre ale comunității Didactic.ro; sondaj postat pe prima pagină a site-ului Didactic.ro. Studiul a fost realizat pe un eșantion de 338 de cadre didactice care predau la clasele I și a II-a (59% predau la clasa I și 41% la clasa II-a).

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: intuitext | 23.03.2016 12:41 | 2196 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comportamentele defensive in comunicare

Comunicarea parinte - copil

Teoria inteligentelor multiple

Metode alternative de educatie

Sanatatea emotionala a tatilor

Echilibrul emotional

Comentarii (4)

2 0

24.03.2016 22:50 ridichea1

nu prea cred

0 0

30.03.2016 14:41 yasw

Nici eu nu cred. :) Interesul poarta fesul.

0 0

04.04.2016 21:44 rolf2010

Ha, ha, ha! Ce gogoașă! Nici 10% nu folosesc manualul digital la clasă.

0 0

16.04.2016 19:40 stefanavoicu

Procentul real este de 10 %l. Putine scoli din orase au aparatura necesara. Sunt mult mai dotate scolile de la sate.
Caram laptop-urile de acasa si suntem fericite daca avem un televizor in clasa.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 14 evenimente

«IANUARIE 2022»
LuMaMiJoViSaDu
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Eminescu ...și atât!

Propus de: budeanu-m

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre condițiile tehnice pentru lucrul online(local sau la distanță) in școala dvs.?

477 voturi | 10 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN