Jocuri educaţionale

Ispita fructelor
Ordinea operaţiilor şi folosirea parantezelor rotunde în exerciţii
Matematica Clasa a III-a

Podul
Adunarea şi scăderea fracţiilor cu acelaşi numitor
Matematica Clasa a IV-a

În căutarea morcovului
Adunări şi scăderi în concentrul 0-1000
Matematica Clasa a III-a

Profesorii susţin revenirea la examenul de admitere la liceu

În luna iunie, INTUITEXT şi Didactic.ro au realizat o cercetare pentru a analiza opinia cadrelor didactice despre actualul sistem de admitere la liceu şi cum a decurs examenul din acest an. Studiul a evidenţiat că 76% dintre cadrele didactice susţin revenirea la examenul de admitere organizat în fiecare liceu. Profesorii consideră că selecţia elevilor trebuie făcută de către licee prin examen de admitere, notele de la tezele unice nereflectând nivelul de pregătire al elevilor. Doar pentru 14% dintre cadrele didactice tezele cu subiect unic şi sistemul de admitere prin repartiţie computerizată sunt soluţii viabile.



În opinia profesorilor, absolvenţii de clasa a VIII-a şi părinţii lor sunt la curent cu tipurile de licee existente în România, însă actuala reţea şcolară nu acoperă nevoile de studiu ale elevilor din ziua de azi. Peste 54% dintre participanţii la cercetare sunt de părere că oferta educaţională pentru studiile liceale nu este coordonată cu piaţa muncii.

În general, majoritatea elevilor preferă liceele teoretice (54%), 24% pe cele cu profil tehnologic, iar 20% se îndreaptă spre licee economice. Sub 10% dintre elevi îşi doresc o carieră în învăţământ, optând în acest sens pentru un liceu cu profil pedagogic şi aproximativ 0.9% se înscriu la licee sportive. În alegerea tipului de liceu, elevii sunt influenţaţi în cea mai mare parte de familie (peste 75%), în timp ce prietenii, cadrele didactice şi mass media au o influenţă redusă asupra deciziei.


80% dintre profesori consideră că reţeaua Şcolilor de Arte şi Meserii (SAM) este utilă pentru elevi, în special pentru cei care doresc să-şi găsească o slujbă în domeniu imediat după absolvire. Cu toate acestea, 22% dintre cadrele didactice sunt de părere că elevii care termină SAM au şanse mari să îşi continue studiile, 32% cred că nu vor avea probleme în a-şi vor găsi o slujbă în domeniul în care s-au pregătit în timp ce 46% prevăd dificultăţi mari pentru elevii absolvenţi ai Şcolilor de Arte şi Meserii, indiferent că vor să intre imediat pe piaţa munci sau vor să-şi continue studiile.


La studiul „Admiterea la liceu 2008” au participat 1200 de cadre didactice din toata tara si a fost realizat pe www.didactic.ro, cancelaria online a educatorilor din România. Didactic.ro reuneşte peste 50000 de cadre didactice care au postat din 2003 şi până acum peste 67000 de materiale educaţionale.

Descarcă rezultatele cercetării aici


Cercetări anterioare

 

 

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 04.07.2008 15:43 | 14435 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Cand copilul vrea sa fie mereu primul

Competitia intre copii

Comentarii (64)

0 0

05.07.2008 19:34 popanmc

Ar fi bine să se ţină seama de acest studiu şi să se reintroducă admiterea în licee.

0 0

05.07.2008 20:56 parker

Ati uitat cum se desfasura admiterea in licee?

Daca, da, va reamintesc faptul ca la liceele mai putin cautate se dicta subiectul de catre profesorii supraveghetori, pentru ca altfel ramaneau fara elevi si de aici restrangere de activitate.

0 0

05.07.2008 21:21 spec

Si eu sustin revenirea la examen de admitere in liceele solicitate de elevii fruntasi.

1)- Tezele sa se dea de catre profesorii clasei asa cum s-au dat pana la experimentul nefericit cu „tezele unice”

2)-Examenul de admitere ramane cea mai buna modalitate de admitere in liceu.Dar acest examen sa se organizeze numai de catre liceele la care elevii solicita sa se inscrie si sa participe la concursul de admitere.

3)- Urmat de una sau doua etape de repartizare coputerizata a elevilor care nu au fost admisi si a celor care nu s-au inscris la licelele organizatoare de examen de admitere; in ordinea mediilor de admitere din clasele gimnaziale.

0 0

05.07.2008 21:22 oana1964

pt. parket: atunci la acele licee mai putin cautate sa se diversifice oferta. si eu sunt de acord cu admiterea, atat la liceu cat si la facultate. este cel mai corect mod de intrare acolo unde doresti.

0 0

05.07.2008 22:16 popanmc

Admiterea să fie universală, cu aceleaşi subiecte de tip naţional, cu supraveghere strictă, fără telefoane, fără copiuţe.Noi n- am ştiut de telefoane pe timpul nostru.Nici nu îndrăzneam să ne mişcăm.

0 0

05.07.2008 23:58 oanamihaela

Admiterea prin examen dat la liceul dorit mai prezenta un avantaj: se putea da examen si anul urmator, la alt profil daca elevul constata ca profilul ales anterior nu i se potrivea sau sa reuseasca la profilul dorit la care esuase prima data. Chiar daca renunta la un an de studiu, putea sa aleaga inca o data. Teoretic se poate si acum schimba profilul, dar practic este de cele mai multe ori imposibil, pentru ca nu exista loc in clasa dorita.

0 0

06.07.2008 10:05 monicaserban2003

Sustin si eu ex de admitere in liceu.Anul acesta baiatul meu intra in clasa a- VIII-a.Tezele cu subiect unic au fost inca un experiment nereusit pe nervii copiilor , dar si ai nostri.Poate in anul acest scolar vor avea sansa sa dea examenul clasic de admitere, asa cum l-am dat noi.

0 0

06.07.2008 15:34 diana_maria

Scuze |fiecare elev intra...

Eu consider ca actualul mod de admitere in licee si SAM-uri este foarte bun deoarece fiecare elev intra acolo unde ii este locul. Exceptie fac cei care nu se lasa consiliati si intra cu media 8 sau 9 in a doua etapa computerizata. Admitere perfecta probabil ca nu exista. Desigur ca la actuala admitere se pot aduce imbunatatiri. Sa nu uitam ca in trecut elevii care nu intrau la liceele bune nu prea aveau de ales. Liceele la care nu se completau locurile nu erau in nici un caz pe placul parintilor sau al lor.

0 0

07.07.2008 08:28 oltea

eu mi-as dori ca "marea bulversare generala" care este generata de tezele unice sa dispara pentru ca toata perioada respectiva este un haos in scoala, directorii si profesorii de serviciu nemaistiind cum sa gestioneze harmalaia provocata de plecarea profesorilor la corectura. mai mult decat harmalaia provocata, tezele respective nu sunt cu nimic mai concludente decat cele date de profesorul titular la disciplina, ba as putea spune ca dimpotriva, subiectele formulate de cei de la minister fiind uneori ridicole/penibile si nestimulative. Ba mai mult decat atat, ministerul ar face si economii; n-am inteles de ce se plateste corectura acestor teze cand asemenea operatiune este obligatia mea de profesor! eu, spre exemplu, as fi avut de corectat vreo 37 de teze in mod normal, atatia elevi alegand istoria la clasele la care predau. Gratie ministerului, am corectat numai 7 (am fost la un centru unde istoria a excelat prin numarul mic de teze) si am mai fost si platita pentru asta! cat despre subiecte, acestea au fost cu totul neconcludente, mai mult transcriere de text si, ca urmare, cu totul nestimulative pentru generatia urmatoare.

Cat priveste admiterea, sunt de acord cu admiterea diferentiata al licee, in functie de profilul specializarii pe care si-o doreste elevul: vrea mate-info bilingv, sa dea examen la mate si engleza; vrea filologie- sa dea romana si o limba straina; vrea stiintele naturii- sa dea examen la fizica si chimie sau biologie. Ar fi cred mai apropape de interesele si capacitatea elevilor si cu siguranta mai elocvente.

0 0

07.07.2008 10:38 mioara_lt

Revenirea la modalitatea clasică de admitere la liceu, pe bază de examen scris, consider că ar rezolva multe din problemele care bulversează astăzi atât pe elevi, pe părinţi, cât şi opinia publică, în general.

0 0

07.07.2008 17:45 sendy

poate ca imi veti dori toate cele rele,dar eu sustin tezele unice,ba chiar le-as introduce din a 5-a.si asta o spun in calitate de profesor de matematica.de ce?eu am vazut elevi foarte buni,iesind plangand de la testarea nationala.si asta era singura lui sansa.

iar acum poate sustine un examen intr-un mediu familiar,propria scoala,in fiecare semestru.oare la facultate ,de ce se dau partiale?

uneori am impresia ca ma intalnesc in invatamant doar cu oameni ,care au uitat sa vada elefantul inghitit de sarpe,vad doar o palarie.

de ce veniti in invatamant daca ati uitat cum e sa fii copil.

in schimb,in timpul tezelor sa fie securitate maxima.nu tu copiat,nu tu cunostinte,interventii,ba ca e fiica sau fiul lui x,y.

daca cineva se va simti ofensat(a) in urma acestei pareri,as avea un sfat,unele lucruri se vad mai bine de la distanta.

0 0

07.07.2008 18:47 fleure

tocmai asta e: a fi copil, nu inseamna sa te initiezi in "arta" furtisagului, inca din proaspata pruncie.caci din pacate asa se intampla.elevii nostri nu se mai preocupa de arta invatarii, ci se indeletnicesc cu diverse metode de copirer, care mai de care mai sofisticate.saraca generatie derutata, pornita pe calea pirzarii. din nefericire raspundem de ceea ce li se intampla si o sa-i avem pe constiinta

0 0

08.07.2008 08:39 oltea

Tocmai pentru ca n-am uitat cum e sa fii copil ma preocupa ce se intampla cu ei. Lasand deoparte ceea ce am afirmat mai sus in legatura cu tot haosul din cele doua saptamani cu teze, perioada in care chiar nu se face nimic de catre ceilalti elevi, as vrea sa va intreb ceva:

1. care din cele doua situatii e mai stresanta: cea in care, la 15 ani, vei sustine 2-3 probe,in 2-3 zile, in prezenta unor profesori straini sau cea in care, de la 11 ani,timp de 8 semestre vei sustine asemenea probe?

2. pentru a realiza asemenea schimbari onor MEdCT n-ar trebui sa consulte si psihologi, si reprezentantii parintilor si chiar pe cei ai elevilor?

3. N-ar trebui ca, mai intai, acest onor minister sa se hotarasca unde vrea sa ajunga, ce vrea de fapt de la generatiile care acum sunt in banci, care sunt finalitatile fiecarui ciclu scolar si? ca eu, deocamdata, ma simt un fel de dadaca comunala care trebuie sa aiba grija ca elevii sa ramana intregi pana la iesirea din scoala, ca de altele se ocupa singuri.

4. Cum vedeti Dvs. aceasta "securizare maxima" de care vorbeste sendy mai sus?

0 0

08.07.2008 09:44 ima_sj15

Consider ca revenirea la admiterea in licee pe baza examenelor scrise , ar rezolva "partial" aceasta problema .

0 0

08.07.2008 16:44 soare_laura

sincer, eu nu cred ca este bine revenirea examenului de admitere in licee...eu,ca eleva, pot spune ca este mult mai bine asa, nu ar fi corect sa invatam atat de mult fara nici un rost, fara a ne fi luate in considerare meritele, astfel, prin tezele unice fiecare isi arata adevarata capacitate intelectuala, dupa cum cred ca ati observat, multi dintre presupusii "elevi buni" au obtinut note mai mici de 7...deci...nimic mai mult...este bine asa!!..si chiar daca nu ar fi..ne-am saturat de atatea schimbari..NU mai vrem!!!..in fiecare an o alta schimbare...toti vor multe imbunatatiri (de fapt sunt mai multe inrautatiri, dar ...), nimeni nu se gandeste la noi...stiu foarte bine ca datoria noastra este sa invatam si atat, dar nu putem ramane indiferenti la atatea pareri, mai ales ca ele ne afecteaza...!!...

0 0

08.07.2008 22:49 1957

Sunt pentru admitere organizata de fiecare liceu in functie de specializarile oferite.In felul aceste se vor pregati mult mai temeinic pt specializarea dorita, vor avea o baza solida. Sustin parerile lui SPEC.

0 0

09.07.2008 12:35 yna

Sustin examenul de admitere in liceu cu probe la alegere in functie de profilul ales; eventual una din probe sa contina itemi din 2-3 discipline . Exemplu: pentru profilul "Stiintele naturii" subiectul 1 sa fie din fizica, subiectul 2 din chimie si subiectul 3 din biologie; Pentru profilul "Uman:" cate un subiect din Limba romana; limba moderna; istorie

Fiecare subiect se va rezolva pe o fila separata si va fi corectat de profesorul de specialitae( dupa modelul olimpiadei)

0 0

10.07.2008 19:31 andreea_apostol

eu as propune introducerea examenului de admitere la facultate si atunci s-ar stopa toata aceasta febra a copiatului la bac. dar sa fie un examen serios.....

0 0

11.07.2008 13:00 anisoara_nita_karate

Si eu votez pentru Tezele Unice. Cum adica sa nu fiu platita pentru corectura? Adica...aceia care primesc de-a gata tezele corectate nemaiavand altceva de facut decat sa treaca notele in catalog-ei sa fie smecherii si noi,ceilalti,prostii? Am corectat peste o suta de teze la clasa a VII-a,iar in norma mea didactica am o singura clasa de a VII-a. M-am prostit eu sau ce? Mai ,oameni buni ,de unde va vin ideile acestea? Pai atunci,hai sa facem munca voluntara,sa nu mai fim remunerati,ca si asa salariul nostru este unul simbolic...insa , in conditiile acestea ,vreau si statuie . Neaparat,ca altfel ma supar! Doamne,in ce tara traim! Ne meritam soarta!

0 0

11.07.2008 15:00 cristina-b

In Romania totul e de vanzare!!!!!!

Nu cred ca modalitatea clasica, de admitere in liceu (asa cu examen ca pe vremea noastra) ar fi astazi o evaluare obiectiva.A fost demult!Daca pentru examenul de Bacalaureat se vindeau acum cativa ani subiectele pe strada, in fata Guvernului, in intersectii, de ce am spera oare ca admiterea in licee va fi altfel?

0 0

11.07.2008 19:01 sorinborodi

Zice ["anisoara nita karate (??):"Si eu votez pentru Tezele Unice. Cum adica sa nu fiu platita pentru corectura?"

Daca interesul invatamantului primeaza,da,sa nu fim platiti pentru corectura.

Inainte nu corectam teze si nu era nicio problema privind plata ?



Citez din nou: M-am prostit eu sau ce"?"

Aici problema e mai complicata.Depinde de raspunsul la intrebarea:oare din comentariul d-voastra sa intelegem ca hiba principala a Tezelor Unice este : plata / neplata corectorilor ?

0 0

12.07.2008 11:43 shtef_95

As aproba examenul de atmitera deoarece sunt zeci de elevi care au domiciliul la tarlungeni sau sita buzaului care au media 10 SI INTRA LA LICEE MARI (Saguna, Mesota, Informatica) si acolo vor avea media 6 5 sau chiar 4.

0 0

12.07.2008 14:48 professorbujor

Cand vrei sa te angajezi la vreo firma unde nu ai pile,relatii,cunostinte se da un "examen de admitere", sau ocupi postul solicitat dupa notele la purtare si media la bac ?Ori la tezele cu subiect unic.

0 0

13.07.2008 00:05 curcubeu

Ar fi bine sa se reintroduca examenele de admitere la liceu. Din cauza marii bulibaseli computerizate si a mediilor extraordinar de mari cu care vin multi, foarte multi elevi din mediul rural, ocupa locurile copiilor buni din orase. Si-apoi se mai mira lumea ca acei copii cu medii umflate raman corigenti la liceu! Iar ceilalti, cei care au muncit notele in gimnaziu la scolile "orasenesti", ajunsi prin grupuri scolare, se pierd fiindca nu mai vor sa invete, fiindca sunt dezamagiti, fiindca stiu ca nu le e locul acolo, cum celorlalti nu le e locul dincolo.

0 0

13.07.2008 11:50 jnny_frr

As zice ca la sfarsitul cls a VIII-a sa se dea o adeverintă de absolvire si elevul se orientează după preferinte : daca se simte in stare, se inscrie la liceu, dacă nu, la alta scoala după cum prefera.Copiii mei au dat acum vreo 5 - 6 ani examen de admitere in liceu.Fiecare s-a inscris la o singura proba, mate sau romana. Cei care n-au intrat, s-au inscris la alte scoli.

0 0

13.07.2008 18:08 porosanum

Mi se pare mie sau in fiecare an se fac experiente pe elevii din clasele terminale!!?? Tot ce a fost bun cu un an inainte da gres ulterior. Copilul meu termina in 2009 clasa a VIII-a. Mi-e groaza de ce o asteapta....

0 0

14.07.2008 11:17 anisoara_nita_karate

Votez ,inca o data, pentru Tezele Unice si pentru o corecta remunerare a muncii noastre. ONOARE SI RESPECT

0 0

14.07.2008 17:36 trisi

32% cred că nu vor avea probleme în a-şi vor găsi o slujbă în domeniul în care s-au pregătit ...

ati scris gresit:,, a-si gasi o slujba,, si nu ,,a-si vor gasi,,

0 0

14.07.2008 19:54 anisoara_nita_karate

delectati-va! http://www.gustiroman.ro/blog/lista-salariilor-din-romania/

0 0

17.07.2008 08:24 daduta

sunt de acord cu revenirea la examenul de admitere,consider ca fiind o selectie cat de cat reala.

0 0

19.07.2008 08:28 dinamo

de ce sa se introduca examen . ca sa ia spaga iar membrii comisiilor?

0 0

20.07.2008 13:14 ela52

De ce se tem unii dintre noi de examene de admitere la liceu ori la facultate ? Toata viata e o lupta cu invinsi si cu invingatori.

0 0

21.07.2008 13:06 mariairinabotezatu

pt profesorul de matematica d emai sus, care spunea ca am uitat cum e sa fim copii....in urma acestei repartizari computerizate nu ati vazut niciun copil care a avut de suferit din cauza tezelor nationale? eu cunosc elevi care nu stiu sa utilizeze corect ortograme simple, sau sa efectueze calcule elementare, dar care , la tezele unice, au obtinut medii foarte mari (drept urmare, acum sunt bine-merci, la licee bune), in vreme ce elevi buni, dar care nu au avut, sa zicem, acelasi noroc in sala de "examen", au nimerit la licee mai slabe....si sa nu mai zicem de elevii proveniti de la scoli din satucuri uitate de lume, unde au note foarte mari....sau de elevii veniti de la scoli "de elita", unde pentru a nu fi distrus prestigiul unitatii, "le dam la toti" (scuzati exprimarea) note mari.... revenirea la admiterea in liceu mi se pare o metoda relevanta de a verifica un elev!

0 0

21.07.2008 14:43 sorinborodi

Trecerea la examenul de admitere e inevitabilă ,e doar o chestiune de timp.Unu,maxim doi ani.

Oricum , actualul ministru nu o va aplica.Nu mai are timp şi probabil nici nu doreşte să recunoască eşecul mult-prea-laudatelor Teze Unice (aş vrea sa le doresc bucuros "Fie-le ţărana uşoara !"). Evident,işi dă seama ca a greşit,omiţând că sistemul ,pe langă

banci,calculatoare,fonduri,betoane şi alte asemenea scule,e compus in primul rând,din oameni.Oameni care vedem cam cum suntem,mai ales in situatiile in care nimeni nu păzeşte bostănăria ......Altfel spus,s-a cam supraestimat onestitatea / calitatea morală a "cadrelor".In momentul in care ajunge o intreaga maşinărie,in jurul căreia gravitează miliarde de lei,să depindă de constiinta mea,eu zic ca nu e bine,iar in acest caz buba stă in managementul defectuos al resurselor umane.

Chiar dacă Adomnitei ar dori sa facă un nobil gest reparatoriu,pentru a mai atenua ceva din zdrăngănelile tinichelei ce-i stă agăţată de coada (ne)realizărilor,acum când "iata,va sosi şi clipa despărţirii" şi ar dori ca,tardiv, in secunda 59,să dea un Ordin,să

dea ceva,prin care să ne anunte,inainte de a stinge lumina,că liceele sunt libere de anul viitor să-şi organizeze examen propriu de admitere,acest zapis trebuie să-i curgă repede din varful stiloului.In caz contrar,ne prinde 1 septembrie şi vom mai avea o generaţie de elevi pentru care scara valorilor va fi distorsionată,contorsionată,iar locurile din liceele considerate "bune" vor fi in mare procent ocupate de beneficiarii Tezelor de Tundră-Stepă.

Practic,orice modificare a regulilor jocului după această dată riscă să genereze proteste ale asociatiilor de (deseori,nu prea sfinţi...) părinţi.

0 0

23.07.2008 15:01 paucosty

Dragi colegi,să ştiţi că şi la ţară sunt elevi buni.În fiecare clasă sunt 3,4 elevi care învaţă foarte bine şi nu s-ar face de ruşine la oraş!Totul depinde de profesorii care le predau.Dacă aceştia se implică şi cu sufletul dau rezultate bune.Sunt mai bunii elevii de la oraş??Se face mai multă şcoală la oraş??Poate mai multe meditaţii în particular!!Şi eu am terminat gimnaziul la ţară,dar nu m-am făcut de râs la oraş!Aveţi cumva într-o clasă de la oraş mai mult de 4,5 elevi buni cu care să puteţi lucra???S-au primesc note nemeritate la ore?În afară de şcolile cu renume de la oraş,duceţi elevi la olimpiade în fiecare an??Tot timpul loviţi în şcolile de la ţară!!Scuze pentru cei pe care-i deranjez cu acest mesaj,îndeosebi pentru d-l sau d-na curcubeu!!Şi eu sunt pentru examen de admitere la liceu!

0 0

23.07.2008 22:20 viorica_chiticaru

cine vrea concurs ??!! profesorii de matematica si romana ? fiti seriosi , mai bine fara, nu va dati seama ce vor ?

0 0

23.07.2008 23:59 sorinborodi

viorica_chiticaru a atins o problema delicata a viitoarei,nu incape nicio indoiala,metode de admitere in licee,prin concurs propriu.Acum problema nu e arzatoare,dar peste 2-3 ani . vom tuna si vom fulgera .E clar, matraplazacuri vor fi cu duiumul.Dar va trebui sa ne obisnuim cu ideea,in sensul ca,in timp,lucrurile se vor decanta si vor ajunge in "normalitate".Aceasta normalitate va consta in faptul ca....da,vor fi licee in care lumea va sti clar ca se intra pe baza de porc,plic,relatii.Fiecare comunitate va avea exact acea scoala pe care o merita si pe care va dori sa o aiba.Vrea parintele sa-si duca copilul la un astfel de liceu ?Foarte bine,sa-l duca,dar in acest caz sa fie constient de felul de educatie din acea scoala.

Apoi intervine alt aspect.Piata si numai piata va regla aceste probleme. Dar,repet,in timp.Deocamdata vedem ce se intampla la nivel universitar,unde tonul descentralizarii,dat de Marga prin anii 97-98,a condus la situatia pestrita de acum.Altfel spus,au trecut deja 10 ani si zbaterile sunt departe de a se fi incheiat.Absolventi cu diplome de stamba si din hartie creponata sunt inca absorbiti de o piata a muncii,in special ,hai sa recunoastem,in sectorul bugetar.de ce aici ?Pentru ca un administrator de firma,sa zicem de software,nu are ce face cu un absolvent de "Spritu Harem".

Revenind la problema,sa fim convinsi ca vor exista si astfel de licee,care vor conferi o instructie din aceea care nu va servi la nimic.Nulam.Directorii, consiliile de administratie,vor ridica prestigiul unei scoli sau dimpotriva,il vor cobori in mocirla ciubucurilor, peschesurilor si a altor asemenea balcanisme.

Bineinteles,va trebui "umblat" si la examenul de Bacalaureat,astfel incat valoarea sa surclaseze mediocritatea.Mai pe sleau spus,in timp lumea se va lamuri ca ,pur si simplu,nu are ce spera prin absolvirea unui astfel de liceu al jupanilor.Unii vor fi multumiti chiar si asa,cu o "adeverinta" ce va atesta absovirea a 12 clase (hmm !).

Cand vor fi lucrurile intrate pe un fagas cat de cat normal ?Oare cat va mai rataci educatia din ţara asta prin păduri de bozii ?

Nu pot sa nu-mi amintesc ca vine "scadenţa" celor 20 de ani prezisi de Oracolul din Dămăroaia .Dar de acea plimbărică prin deşert la care Moise i-a invitat pe israelitii biblici,cu o durata de fix 40 de ani,ce sa mai zic ?.Apropo,chestia asta cred ca e simbolica si am inceput sa o inteleg ; un sociolog ne-ar spune,poate,cam cat dureaza o "generatie",mai bine zis cat trebuie sa treaca pentru a pieri o generatie.

In alta ordine de idei,chestiunea cu romana si matematica e un pic gresit pusa.De ce sa nu fie liceele libere sa organizeze examene la ce discipline vor ? De exemplu,la profilul "stiintele naturii" cred ca ar fi o greseala ca printre disciplinele de concurs sa nu fie incluse chimia,fizica biologia.

0 0

25.07.2008 17:34 felixmunteanu

E adevarat ca EXAMENU-I EXAMEN!Eu am intrat cu examen la pedagogic in 1977. Eram cam 5 pe un loc, am dat vizita medicala (in slip!), probe eliminatorii(muzica si dictia), apoi romana si matematica. S-a intrat pe drept, desi s-au strecurat si cativa cu pile (ex: aveam un coleg cu multiple si severe defecte de vorbire si a trecut de dictie, nu insa si dupa doi ani la treapta a doua). A propos de treapta a doua unde s-a picat 50%: a picat matematiciana clasei exact la matematica. A fost un soc pentru toti sa vedem cum cea care ne facea temele tuturor ia 7 la oral si pica. A ajuns pana la urma profesoara de matematica. Veti spune ca tot raul a fost spre bine, dar in clipa eceea EXAMENUL ERA EXAMEN? Nu, a fost chestiune de moment si de nesansa.

Si cand ma gandesc cat de imaturi sunt unii copii la varsta primului examen, parca nici nu stiu cum e mai bine pentru ei.

Dar, cand stiu cum se intra astazi la facultatile de facut profesori pt ciclul primar (sunt studenta si stiu!)trebuie sa recunosc ca EXAMENU-I EXAMEN. Dar de pile nu scapam prea repede...

0 0

28.07.2008 13:50 uleanu

sunt pentru examen de admitere in liceu iar la scoala profesionala sa se intre pe baza mediei din cls de gimnaziu si o mica proba practica de aptitudini

tezele sa fie date de profesorul clasei

0 0

28.07.2008 20:35 spec

Sunt convins ca aceste propuneri, ce au fost facute de catre majoritatea cadrelor didactice,cu privire la introducerea examenului la admiterea in liceu, nu au fost si nu vor fi luate in considerare de catre MEdC. Cu cateva zile in urma, ministerul a publicat pe www.edu.ro un Proiect de METODOLOGIE privind organizarea şi desfăşurarea tezelor cu subiect unic pentru clasele a VII-a şi a VIII-a în anul şcolar 2008-2009 (proiect supus dezbaterii publice). Acest asazis PROIECT va fi semnat prin ordin si va deveni decizie de mentinere a TEZELOR UNICE si in anul scolar 2008-2009 ! Si acest lucru se va intampla dupa ce au fost MII SI MII de interventii de propuneri de renuntare la TEZELE UNICE ! Nu mai vorbesc despre argumentele aduse de Agentia Romana de Asigurare a Calitatii in Invatamantul Preuniversitar. Sa fie la minister intronata o dictatura ???

0 0

28.07.2008 21:06 oanamihaela

Dupa mai multe participari la "dezbateri" pentru imbunatatirea proiectelor propuse sau aplicate, atat in timpul socialismului, cat si in timpul acestui capitalism romanesc original, concluzia este aceeasi: dezbaterile sunt facute pentru a mima democratia, intrucat jocurile (de culise) sunt deja facute! Profesori, elevi si parinti suntem intrenati intr-o continua "reforma" ca intr-un labirint din care nu se mai poate iesi decat printr-o demolare a zidurilor care ne separa de lumea reala. Dar acest lucru nu se va intampla pana cand noi, toti cei afectati nu ne vom uni eforturile, iar societatea civila si mediile culturale-stiintifice-tehnice nu vor fi constienti ca o tara fara un sistem educativ puternic (care sa asigure viitoarea forta de munca calificata) nu va mai exista! Rezolvarea nu va veni niciodata din domeniul politicului, ci de la specialistii domeniului si din asimilarea moderna a bunei traditii a invatamantului romanesc. Convingerea mea este ca invatamantul romanesc interbelic (cu licee teoretice, cu licee tehnice in care se facea foarte multa practica, cu adevarate scoli de meserie in care se practica meseria si nu se invata mai mult teoretic ca acum) era mult mai moderna decat actualul invatamant preuniversitar!

0 0

29.07.2008 15:53 casila

Desi am 30 de ani in invatamant, eu as zice sa nu ne mai uitam in trecut si sa copiem de acolo, adica sa ne intoarcem la examenul de admitere...eu as propune sa venim cu imbunatatiri,cu ceva idei. Se tot vorbeste de lipsa de cultura generala a unui elev...pai, scuzati, cum sa o aiba, daca examenele sunt la 3-4 discipline?!?Ia sa se dea ,la sfarsitul fiecarui an de studiu (clasele V-X) un TEST DE CULTURA GENERALA, cu intrebari din toate materiile [cu pondere,sa zicem: 30% lb.romana, 20% matematica, 10% geografie,10% biologie, 5% muzica (istoria muzicii,a artelor plastice)etc.,etc].I-am determina pe elevi sa fie interesati de toate disciplinele, nu ar mai fi nici un profesor marginalizat(nu de colegii lui, ci de parinti,chiar de elevi,din aceia care alearga dupa note...si care...sunt din ce in ce mai multi!)Desigur,testul acesta sa aiba greutate,adica sa fie ca o nota de examen,de Teza unica ! Multumesc!

0 0

29.07.2008 17:32 oanamihaela

Nu stiu daca ati supravegheat vreodata la un examen de admitere, caci vad ca sunteti profesor de gimnaziu. Nu ma refer la testele nationale! Elevii erau mai putin stresati decat de tezele unice din mai multe motive:erau mult mai putine; se pregateau psihic pentru un examen care se dadea dupa o saptamana de la terminarea scolii (cei care invatasera constant putea chiar sa se odihneasca); toti candidatii concurau in aceleasi conditii, cu sanse conform straduintei. La examen erau supravegheati de catre profesorii liceului si chiar puteau participa si parintii (dar nu in clasa in care erau copiilor), deci nimeni nu era interesat sa permita frauda, iar copiii nici nu incercau sa copie sau sa "sufle", caci puteau rata admiterea. Nici nu puteau risca vreo incercare, caci existau toate sansele sa-l aiba pe profesorul supraveghetor la clasa. Iar in perioada in care se intra in liceu conform punctajului, fara o nota minima, corectura era si foarte severa. Profesorii liceului erau direct responsabili de calitatea elevilor admisi! Acum, nu mai au niciun cuvant de spus, chiar daca constata ca unele din tezele unice sunt supraevaluate! Ar trebui sa aiba macar dreptul sa faca contestatii in acest caz, caci elevii in cauza nu vor face contestatii, dupa ce s-au straduit sa "rezolve romaneste" admiterea in liceu!

0 0

31.07.2008 18:26 lusa33

sunt de parere si eu cu admiterea in licee deoarece am fost la supravegheat si am fost nevoiti sa ajutam toata clasa ca iera si fiica directorului in clasa a vIII a

0 0

31.07.2008 18:43 madalinu

Cine v-a obligat?

0 0

01.08.2008 11:44 elenaist

Da sunt de acord ca acele @teze unice @ sa fie corectate de profesorii clasei, cum a fost pana acum.Iar pentru stimularea elevilor si a parintilor(de ce sa nu recunoastem ca atunci cand se dadea adimterea la liceu parintii se implicau mai mult in pregatirea copiilor lor)sa se reintroduca admiterea in liceu, lucrarile sa fie corectate de profesorii liceului(asa interesul de a avea cat mai multi elevi buni este mai mare), iar cei respinsi sa fie repartizati in ordinea optiunilor si a mediilor la liceele la care locurile nu s-au ocupat.

0 0

01.08.2008 11:47 elenaist

Pentru madalinu:l-a obligat directorul , nu crezi? Si frica sa nu ramana fara un serviciu. De cate ori ai vazut director destituit sau pilele acestuia?

0 0

01.08.2008 13:43 madalinu

Nu, nu cred ca poti fi obligat(a)! Poti face compromisuri, dar de obligat, in situatia aceasta, nu te poate obliga nimeni! Solutii(utilizate de mine): ii spui directorului in fata ce ai de spus (cel mai bine, in consiliul profesoral), refuzi sa participi la supraveghere. Despre ramasul fara serviciu... sa fim seriosi, asta depinde numai de tine!

0 0

03.08.2008 15:16 ghcornea

Chiar dacă suntem in pragul începerii unui nou an şcolar(în august), opinia mea cred că va ajuta ,pe viitor, la schimbarea atitudinii ministrului în ce priveşte admiterea elevilor în învăţământul leceal şi SAM.

Pentru elevii slab pregătiţi si şmecheri, asemenea procedură actuală de admitere este ideală.Noi profesorii suntem puşi în situaţii ingrate."Cum adică, copilul meu este evaluat cu note minime în timpul semestrului, iar la teza unică are note remarcabile" spun unii părinţi ai căror copii "s-au descurcat la teza unică".Ce-i de făcut? Ce atitudine să luăm noi? Să punem note în catalog după susţinerea tezei unice, pentru a fi în concordanţă, să nu mai dăm teste de evaluare în timpul semestrului pentru a nu le strica media(oricum nota obţinută nu este în concordanţă cu ce va obţine cei "descurcareţi" la teza unică)? Noi profesorii să nu mai fim obiectivi în notare? Ce stimulente vor avea cei care sunt capabili şi vor să atingă obiectivele programei prezentate de profesor la începutul anului şcolar?

Ar fi multe întrebări retorice de pus pe linia formării capacităţilor intelectuale la elevi. Dar să nu uităm nici debandada care are loc în scoală în timpul acestora. Să ne sugereze un bun director, un competent inspector, un actual sau fost ministru,cum să procedăm la nivelul şcolii pentru ca ceilalţi elevi să nu sufere.Profesorii care fac parte din comisii nu-şi fac orele din perioada respectivă, cadrele care asistă, de asemenea,la nivelul unei scoli generale este vorba de foarte multe ore şi în mai multe zile.Unii profesori, chiar şi însoţitori,merg la şcolile de centru mai mulţi kilometri cu elevii.Cum rămâne cu orele lor din şcoală?

Pentru toate aceste considerente, şi nu numai, optez pentru introducerea examenelor de admitere în licee şi SAM.

0 0

04.08.2008 21:18 uleanu

ai dreptate Domnule Cornea

0 0

05.08.2008 10:40 elenaist

Asa este, aveti perfecta dreptate Domnule Cornea

0 0

05.08.2008 17:49 verona_m

oanamihaela spune ca la un examen de admitere elevii erau mai putin stresati decat acum, la un examen "diluat" in forma Teze Unice...

daca un astfel de argument e adus de un cadru didactic, ce sa mai spun de "desteptii" din minister? incep sa le gasesc scuze...

erau mai putin stresati la un examen care era "care pe care"? La care aveai sanse sa pici cu 9.50 la sava/vianu/misu (se intampla la sf anilor 90). Si sa nu mai prinzi nici un liceu bun?

imi pare rau ca avantajele unui examen unic, care acorda teoretic sanse egale tuturor, si care permite alegerea optiunilor dupa ce iti vezi nota si pozitia (deci dupa ce stii ce ai facut), deci ca aceste avantaje sunt trecute cu vederea de profesori...

Mai demult, in acei ani inainte de 2000 a fost vizibil ca fostul examen direct la admitere avea dezavantaje, printre care si cel enumerat mai sus. Plus faptul ca era mai usor de cumparat direct examenul (aveai cu cine duce direct tratative).

asa ca s-a impus trecerea la capacitate (numit asa, probabil din nostalgie - pe vremea maica-mii se numea la fel), transf apoi in TN.

Acesta a inceput insa destul de rapid sa se degradeze (sa "puta"). S-a dus o intreaga discutie pe portalul ministerului (cel pe care MEC continua sa il numeasca portalul lor oficial, dar pe care nu-l "viziteaza" nici morti, ca sa nu ameteasca la contactul cu lumea reala, nu cu cea din statisticile lor aiuritoare, ca toate sunt bune si frumoase)...

http://forum.portal.edu.ro/index.php?showtopic=75168&st=0

erau acolo enumerate si cauzele hotararii pt capacitate/TN, si avantajele acesteia, si modul in care a inceput haosul.

in loc sa repare toate acestea, ministerul (care nu-si poate pazi "bostanii", lasand sa fie furate/sustrase/cumparate subiectele) incepe sa ia masuri "dupa ureche" - afisarea aiuritoare a subiectelor facute hei-rupist, apoi introducerea/scoaterea/reintroducerea Tezelor unice (adica un examen de 3(4) zile e inlocuit cu o baterie de 3(4) + 2(3) examene pe semestru)... Care a permis ca pacatele TN sa fie multiplicate... Asta da imbunanatire!!!

0 0

07.08.2008 14:46 professorbujor

Avand in vedere ca in actualul sistem de admitere se ia in calcul media cl.V-VIII,propun introducerea tezelor cu subiect unic la toate disciplinele pt.a avea ,nu-i asa,o evaluare externa a starii natiunii.

0 0

10.08.2008 10:51 cameliarod

E mai mult decat necesar trecerea la admitere in licee pt ca au fost prea multe " aranjamente" la TSU chiar daca nu le recunoastem sau ne facem ca nu le vedem. Pacat ca nu le vedem noi , atunci cum sa le vada cei in drept sa le vada?

0 0

16.08.2008 12:25 lililistanciu

Sunt pentru examen de admitere la liceu si la facultate. Mai ales la facultate. Sa se termine odata cu toata povestea asta cu dosare, cu medii de la bac. Ajung la facultate si nu stiu sa faca un referat cum trebuie.

0 0

16.08.2008 13:38 mari1317levi

nu pot gasi unde este profa mea de geografie de la simion barnutiu zalau ,nu o gasesc nicaieri va rog sa-mi scrieti,o cheama SIRB ELENA

0 0

16.08.2008 17:26 victortanasa

Sunt de părere că admiterea la licece si la facultate implica mai multa responsabilitate din parte a elevilor, a celor cu adevărat interesaţi. Tezele unice au un viciu de care nu pot scăpa nici într-o mie de ani - corupţia. Pentru că ştii sau nu ştii că la altă şcoală se copie(sau se dictează răspunsul) cum poţi să fii zbir şi să-ţi "îngropi" proprii elevi marcându-le definitiv viaţa. Elevii interesaţi făceau înainte pregatire ştiind la ce materii vor da examen de admitere şi se năştea o competiţie de adevărate valori. Acum se întrec orbeşte nişte identităţi virtuale pe baza unor note uneori obţinute nemeritat iar la repartizările computerizate nimeresc precum muştele în ... lapte. Scuzaţi-mi exprimarea.

0 0

05.02.2009 11:34 iulialuci

Ca sa nu mai fie analfabeti cu liceu,ar fi bine ca sa fie un examen de admitere in liceu in functie de profilul liceului si de valoarea lui,adica scoala sa stabileasca criteriile de admitere pe baza de examen foarte serios. In primul rand sa se testeze gandirea logica a concurentilor ,modul in care se exprima in scris si corectitudinea exprimarii,asta la limba si literatura romana si modul in care rezolva logic diverse probleme ,nu neaparat teste grila,unde elevii pot copia raspunsurile.

0 0

05.02.2009 14:51 elena_rusu

sunt intru totul de acord cu revenirea la examenul de admitere la liceu.asa elevii ar mai invata ceva.acum se bazeaza pe copiat la tezele cu subiect unic. daca nu se face ceva de urgenta,riscam sa ajungem o tara in care majoritatea populatiei este scolarizata, dar procentul analfabetilor creste in mod ingrijorator.

0 0

05.02.2009 19:13 simi27

Sunt de acord cu revenirea la examenul de admitere in liceu deoarece fiecare isi poate alege calea ce vrea s-o urmeze pregatindu-se ca atare.Tezele cu subiect unic nu sunt relevante si in dezavantajul elevilor pentru ca de exemplu anumite motive (sanatate,alte motive personale )poate influenta nivelul de cunostinte al elevilor la un anumit moment din viata lui si taxat ca atare.

0 0

05.02.2009 23:57 marioara_stolnean

sunt cu totul de acord la revenirea la examenul de admitere la liceu cit si la facultate,asa cum am dat in 1972 si respectiv in 1976(la facultate),si sper ca elevii sa inteleaga ca trebuie sa munceasca,sa nu mai fie doar ghiozdane umblatoare(unii dintre ei,nu toti)

0 0

06.02.2009 00:04 marioara_stolnean

vin din industrie,cu o mare experienta in domeniul automatizarii si electronicii si doresc din supraplinul cunostiintelor mele si al noutatilor in domeniul (acestea m-au facut sa nu plec de mai demult)sa transmit elevilor,insa pe putini ii vad interesati de lucrurile reale,adevarate,ei cred ca doar muzica,bisnita,viata usoara in general,e viitorul lor; fara economie ,motorul societatii se poate gripa!!!

0 0

06.02.2009 18:17 hapca_axenia

Consider ca examenul de admitere la liceu constituie cea mai buna metoda de evaluare a cunostintelor elevilor si cea mai obiectiva. Asa am intrat si eu la lic. sanitar in urma cu multi ani, fiind atunci o concurenta de peste 10/loc. Astfel isi vor putea selecta si liceele cu pretentii , elevi seriosi, bine pregatiti.Prin aceasta metoda se stimuleaza competitivitatea.Sper sa se puna in practica cat mai curand.

0 0

06.02.2009 21:26 cos_mit

Sa se mentina tezele cu subiect unic! Treziti-va, nu ne mai putem intoarce la anii 70, 80,cand lua bietul parinte de la tara 10 oua-n traista sa-i ajunga ptr cat tinea examenul si ducea copilul lui la oras,la examen. Bun la carte in sat, pica saracu cu succes, desi stia de 10 ori mai mult decat multi din oras, iar daca pica exam. dus era...Asa , in aceste conditii, copilul nu schimba nimic-doar ordinea in banci -si sta in clasa lui, in scoala lui cu profesori cunoscuti si da teza. Foarte bine- acelasi subiect si la Brasov si la Lingurari-care-i problema!?Toti colegii invoca motive si argumente care ii privesc doar pe ei, dar la copii nu va ganditi? Sa se mentina tezele cu subiect unic, ba, sa se si coboare la claselea VI si a V-a si cu media anilor de scoala sa poata avea posibilitatea sa fie inscris la orice liceu doreste, bineinteles, avand si alte optiuni. Si, bine spunea cineva, mai sus, sa se introduca si o lucrare de cunostinte generale, astfel, sa-i putem "prinde " cu toate disciplinele de studiu. Daca nu se introducea aceasta metoda de admitere la liceu, ramaneau zeci si zeci de copii in sate, nu plecau...multi de teama examenului pompos. Si e loc sub soare pentru toata lumea, nu i-au locul nimanui;cu rezultatele pe care le are isi ocupa propriul loc. Si bine-ar sa se extinda SAM-urile, ca altfel in cativa ani nu o sa mai stie ce e acela un croitor, un cizmar, o coafeza, un electrician,ori la sate pamantul va fi pentru ciori si arici. Succes la tezele din semestrul al II-lea.

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 17 evenimente

«NOIEMBRIE 2019»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Magia toamnei

Propus de: 77adn

Sondajul zilei

Părinții se plâng că elevii au prea multe materii și ore. Conform noului plan-cadru, elevii claselor a VII-a și a VIII-a au 31-34 ore pe săptămână. Elevilor le-au fost introduse materii noi dar, și unele discipline din vechiul plan-cadru sunt considerate inutile de către părinți. Ce discipline, în opinia dumneavoastră, ar trebui eliminate?

418 voturi | 23 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: teoiordachioaie Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

A fost imbunatatit modul de vizualizare a documentelor. Acum puteti sa le vizualizati, apoi le descarcati