Jocuri educaţionale

Joc de colorat
Joc de colorat. Culori calde-reci etc.
Matematica Clasa a II-a

Cutremur
Unităţi de măsurat lungimea
Matematica Clasa a III-a

Provizii
Factor comun
Matematica Clasa a III-a

Cercetare: Importanta partenerialtului scoala - parinte

Abordarea UE in aceasta privinta pune accentul pe un angajament mutual clar stabilit intre parinti si profesori, pe baza unui “contract parental”. Acest tip de contract se contituie ca un sistem de obligatii reciproce in cooperarea parintilor cu profesorii si implica colaborarea parintilor in activitatile scolare, nu numai sub aspect economic, respectiv de a participa, sustine si evalua eforturile si actiunile financiare ale scolii, ci si sub aspect educational-cultural.

Opiniile dascalilor din Romania, rezultate in urma sondajului INTUITEXT, dovedesc o deschidere totala a acestora in privinta finalizarii acestui demers.

95 % dintre profesorii participanţi la studiu consideră utilă implementarea unui parteneriat părinte – profesor. Dintre aceştia, 78 de procente consideră implementarea acestui parteneriat foarte utilă.

În acelaşi timp, 91 % dintre profesori consideră că un astfel de  parteneriat ar ajuta la îmbunătăţirea relaţiei dintre şcoală şi părinte. Dintre aceştia, 55 % apreciază că această relaţie se va îmbunătăţi în foarte mare măsură, iar 36% în mare măsură. Doar 7% dintre profesori nu întrevăd o îmbunătăţire a acestei relaţii în eventualitatea unui parteneriat şcoală – părinte.

In privinta principalelor obstacole de comunicare în relaţia şcoală – părinte, profesorii acuza parintii ca nu aloca timp suficient pentru educarea copiilor si ca lasa, cu buna stiinta, in seama scolii aceasta responsabilitate. In acelasi timp, dascalii recunosc ca principalele obstacole care vin din partea lor sunt, in proportii aproximativ egale: 1. Profesorii se axează mai mult pe predarea efectivă şi mai puţin pe dezvoltarea abilităţilor şi competenţelor copilului; 2.Profesorii nu consideră colaborarea cu părinţii un factor important în educarea copilului si 3. Profesorii au un program prea încărcat.

În ceea ce priveşte îmbunătăţirile aşteptate, înlăturarea barierelor de comunicare dintre cadre didactice si părinţi, pe de o parte, şi creşterea nivelului de implicare a părinţilor în educarea copiilor, pe de altă parte, sunt principalele 2 avantaje ale unui eventual parteneriat cu 62% şi respectiv 40% dintre opţiuni.

Având în vedere implicarea părinţilor, acest parteneriat ar trebui să stabilească modul de identificare şi dezvoltare a punctelor forte ale copilului şi să stabilească frecvenţa cu care părinţii participă la activităţile şcolii, consideră 57, respectiv 60 de procente dintre dascăli.

Având în vedere implicarea cadrelor didactice, modul de identificare şi dezvoltare a punctelor forte ale copilului este, de asemenea, în topul obiectivelor considerate importante, cu 59 % dintre opţiuni. Totodată, definirea modalităţilor în care profesorii ţin legătura cu părinţii este considerată importantă, aproximativ 60% dintre dascăli considerând-o un obiectiv secundar al parteneriatului.

Opiniile privind forma parteneriatului acordă o importanţă aproximativ egală atât unui contract scris, formal, girat de instituţia şcolară cât şi unui parteneriat informal între diriginte / profesor şi părinte (52, respectiv 48 % dintre alegeri).

Dincolo de rezultatele acestei cercetarii, este clar ca si cea mai mare parte a parintilor impartasesc aceleasi nevoi in relatia lor cu profesorii. Principalul obstacol care trebuie depasit este schimbarea ideii preconcepute ca un astfel de parteneriat este „responsabilitatea scolii”.

Interes general | Toate disciplinele | Ştiri

Propus de: webmaster | 10.06.2009 13:42 | 9020 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Jocuri educative pentru perioada pandemiei

Metode alternative de educatie

Teama de incertitudine

Echilibrul emotional

Comentarii (4)

0 0

17.06.2009 23:51 solei

Paşii descrişi şi prezentaţi în acest material sunt foarte bine subliniaţi şi merită să fie model tuturor cadrelor didactice ş părinţlor,în obţinerea unor performanţe vizibile în relaţiile cu elevii(copiii)lor.

Felicitări!

Solei

0 0

28.06.2009 21:45 lorelai_2306

INTOTDEAUNA GASITI SUBIECTE CARE STARNESC INTERESUL CELOR SINCERI, DAR INTERESATI DE VALOAREA INVATAMANTULUI ROMANESC! SUBIECTUL ACESTA ESTE DE MARE ACTUALITATE SI AR TREBUI SA EXISTE REALE SI FUNCTIONALE PARTENERIATE INTRE CEI DOI FACTORI EDUCATIVI! FELICITARI, DIN SUFLET DE DASCAL!

0 0

21.08.2009 16:07 hc20pap

cred ca a fost omis o nevoie esentiala si anume aceea a unui psiholog ce poate imbunatatii relatia parinte-copil, elev-profesor si desigur parinte-profesor. inteleg faptul ca o echipa de psihologi ar insemna niste cheltuieli in plus intr-o perioada dificila pentru buget dar nu cred ca ar fi o investitie derizorie.

0 0

21.12.2016 12:25 Nicoleta_Salariu

buna ziua! va rog sa imi spuneti daca cunoasteti pe cineva care detine un proiect educational cu analiza SWOT si obiectivele SMART . Va rog! Am mare nevoie!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 9 evenimente

«NOIEMBRIE 2020»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


AVAP-TOAMNA PASNICA

Propus de: laura_iordache10

Sondajul zilei

Cum evaluați activitatea (predare, învățare, evaluare) în școala la distanță, online? Poate fi un punct de vedere al unui profesor, elev, părinte. Votați dar și comentați.

291 voturi | 11 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Descoperiţi secţiunea Lecţii online! Mii de resurse create de colegi cu tool-uri online!