Jocuri educaţionale

Liliacul somnoros
Ordinea operaţiilor
Matematica Clasa a III-a

Baloane
Adunări şi scăderi fără trecere peste ordin
Matematica Clasa a II-a

Duelul primăverii
Probleme care se rezolvă prin 1-2 operaţii
Matematica Clasa a II-a

Concurs judeţean „Timp şi spaţiu românesc”

Şcoala cu clasele I – VIII nr. 10 Botoşani în colaborare cu I.S.J. şi C.C.D Botoşani organizează concursul judeţean „Timp şi spaţiu românesc”, ediţia a II-a, mai 2009

Perioadă înscriere: 30.11.-0001

Perioadă desfăşurare: 30.11.-0001

INSPECTORATUL ŞCOLAR AL JUDEŢULUI BOTOŞANI Nr……….din…………2009 CASA CORPULUI DIDACTIC BOTOŞANI Nr. ……din……….2009 ŞCOALA CU CLASELE I – VIII NR. 10 BOTOŞANI Nr………din………..2009 CONCURS JUDEŢEAN „TIMP ŞI SPAŢIU ROMÂNESC” 16 mai 2009 Şcoala cu clasele I – VIII nr. 10 Botoşani în colaborare cu I.S.J. şi C.C.D Botoşani organizează concursul judeţean „Timp şi spaţiu românesc”, ediţia a II-a, mai 2009 Parteneri: I.S.J, C.C.D Argument: România – ţară europeană: De câţiva ani buni, şi de un an, mai precis, sintagma obsesiv frecventă în toate domeniile vieţii socio-economice, politice şi culturale obligă forurile superioare ale societăţii româneşti la a formula şi implementa strategiile viabile de dezvoltare naţională şi integrare europeană. Cu atât mai mult, în aceste condiţii, educaţia ca sistem instituţionalizat de formare umană este răspunzătoare în determinarea noilor generaţii la a descoperi răspunsurile următoarelor întrebări: Cine suntem noi, românii? De când şi de unde venim pe arca timpului? Cum relaţionăm cu alte culturi? Cât şi cum vom rezista ca naţiune în viitorul omenirii ameninţat de spectrul globalizării şi uniformizării? Dar, pentru a gândi la viitor, este necesar, mai întâi, să ne aplecăm cu pioşenie şi răbdare asupra trecutului. De aceea, însuşirea cuvintelor marelui N. Iorga „Un popor care nu-şi cunoaşte istoria e ca un copil fără mumă” – este mai necesară ca oricând, în scopul înţelegerii păstrării fiinţei naţionale în contextul integrării europene şi mondiale. Izvoarele istorice şi descoperirile arheologice demonstrează faptul că pământul românesc a fost locuit permanent, din vremuri străvechi, în acest bătrân spaţiu carpato – danubiano – pontic, la confluenţa dintre Europa Centrală şi Europa Răsăriteană. În şcoală, însuşirea primelor noţiuni despre originea pământului şi poporului român se datorează disciplinelor Geografie şi Istorie, începând cu clasa a IV-a, cât şi textelor narative ale altor discipline sau opţionalelor cu conţinut specific istorico-geografic. Concursul „Timp şi spaţiu românesc” iniţiat la nivelul claselor I - IV îşi propune motivarea elevilor în abordarea acestor discipline ca prime suporturi de cercetare ştiinţifică a originilor, începând de la orizontul local apropiat şi până la interrelaţionarea României cu ţările europene şi ale întregii comunităţi mondiale. De asemenea, concursul constituie o formă de evaluare a rezultatelor individuale, dar şi de grup ale elevilor, cât şi un feed-back pentru învăţătorii / institutorii claselor. Scopul concursului: stimularea interesului pentru cunoaşterea în domeniul istorico – geografic, prin angajarea într-o competiţie pozitivă. Obiective: F ordonarea cronologică a evenimentelor istorice studiate; F relatarea unor evenimente pe baza surselor istorice indicate; F recunoaşterea personalităţilor istorice, menţionând evenimentul, timpul şi locul de desfăşurare a acestuia; F dezvoltarea capacităţii de percepţie şi reprezentare a spaţiului geografic local şi naţional; F utilizarea corectă a unor termeni istorici şi geografici în realizarea unor texte cu conţinut istorico-geografic; F abordarea interdisciplinară a conţinuturilor sub diferite forme; F realizarea unui schimb de experienţă între învăţătorii claselor I - IV la nivel de şcoală, localitate şi judeţ; F explorarea unor noi forme de colaborare cu instituţiile partenere: I.S.J, C.C.D; Grup ţintă: Felevi din clasele I - IV de la şcolile din municipiu şi judeţul Botoşani Secţiunile concursului: 1. Probă de evaluare a cunoştinţelor (Istoria românilor şi Geografia României – clasa a IV-a) 2. Atelier de exprimare plastică, literară şi manuală (creaţii literare, desene, colaje) –clasele I – IV 3. Portofolii pe clase, pe tematica dată (la alegere) Tematica: F istoria românilor – clasa a IV-a F geografia României – clasa a IV-a F texte cu conţinut istoric şi geografic din curriculum claselor I - IV Regulament: concursul se va desfăşura pe trei secţiuni şi în trei etape. Etapa I: la nivel de clasă se va desfăşura concursul de cunoştinţe (Istoria românilor şi Geografia României), itemii fiind stabiliţi de învăţătorul clasei; vor fi finalizate produsele realizate în atelierul de exprimare literară, plastică şi manuală, apoi vor fi trimise pe adresa: Şcoala Nr. 10, b-dul M. Eminescu, nr. 89, Botoşani (inst. Moldovanu Mariana sau inst. Azoiţei Cristian) până pe data de 30 aprilie 2009.(maxim 3 lucrări de fiecare) Etapa a – II-a: va avea loc faza pe şcoală a concursului de cunoştinţe (Istoria românilor şi Geografia României), în urma căruia se vor selecta elevii ce obţin cel mai mare punctaj (maxim 3 elevi pentru fiecare disciplină); aceştia vor participa la faza judeţeană a concursului; învăţătorii vor trimite modele de subiecte cu itemi obiectivi şi semiobiectivi pentru cele două discipline, itemi ce vor fi folosiţi în elaborarea subiectelor din etapa finală şi tabelul nominal cu elevii participanţi, pe adresa de e-mail azoiteicristy@zahoo.com, până pe data de 10 mai 2009; se vor trimite portofoliile (1 pe clasă) pe adresa Şcoala Nr. 10, b-dul M. Eminescu, nr. 89, Botoşani (inst. Moldovanu) până pe data de 30 aprilie 2009; vor fi evaluate creaţiile elevilor obţinute în atelierul de exprimare literară, plastică, manuală şi portofoliile de o comisie coordonată de inspectorul pentru învăţământul primar, prof. Alina Robu. Etapa a III-a: va avea loc concursul de cunoştinţe la cele două discipline, faza judeţeană (la Şcoala Nr. 10 Botoşani – 16 mai 2009, ora 10); se vor afişa rezultatele obţinute la secţiunile 2 şi 3. Învăţătorii/ institutorii care doresc să se implice în desfăşurarea concursului (elaborare de subiecte, supraveghere, corectare) pot lua legătura cu inst. Azoiţei Cristian (0746193752) Nu se percepe taxă de participare. Învăţătorii/ institutorii şi profesorii implicaţi în această acţiune vor primi adeverinţe. INSPECTORATUL ŞCOLAR JUDEŢEAN BOTOŞANI CASA CORPULUI DIDACTIC BOTOŞANI INSPECTOR GENERAL ADJUNCT, DIRECTOR, Prof. DANIELA BIOLAN Prof. CĂTĂLINA LUPAŞCU ŞCOALA CU CLASELE I – VIII NR. 10 BOTOŞANI DIRECTOR ADJUNCT, Prof. NICOLETA ŞUHAN

Învăţământ primar | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: cristya_1967 | 14.03.2009 09:01 | 1396 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Parintii si temele copilului

Temele pentru acasa

Nu-ti lasa copilul sa ramana in urma la scoala

Note mici la scoala
Metode de invatare

Tulburarea de opozitionism

Echilibrul emotional

Comentarii (1)

0 0

14.03.2009 21:44 gherghescudoina

E doar pt Botosani! Felicitari pt initiativa de a organiza concursuri cu mai multe faze (importante pt Fisa de....) si gratuite!

Comentaţi

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 16 evenimente

«NOIEMBRIE 2019»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Magia toamnei

Propus de: 77adn

Sondajul zilei

Părinții se plâng că elevii au prea multe materii și ore. Conform noului plan-cadru, elevii claselor a VII-a și a VIII-a au 31-34 ore pe săptămână. Elevilor le-au fost introduse materii noi dar, și unele discipline din vechiul plan-cadru sunt considerate inutile de către părinți. Ce discipline, în opinia dumneavoastră, ar trebui eliminate?

464 voturi | 28 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: teoiordachioaie Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

A fost imbunatatit modul de vizualizare a documentelor. Acum puteti sa le vizualizati, apoi le descarcati