Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Concursul naţional de proiecte "O carte pentru şcoala mea"- ediţia a V-a

Perioadă înscriere: 30.11.-0001

Perioadă desfăşurare: 30.11.-0001

Vă trimitem detaliile de organizare şi desfăşurare a Concursului naţional de proiecte „O carte pentru şcoala mea”, ediţia a V-a, conform C.A.E. al M.E.C.I. Scurtă prezentare: o Proiectul educativ „O carte pentru şcoala mea” a fost iniţiat de elevii clasei a X-a G, C.N. „Mihai Eminescu” Suceava, în cadrul disciplinei opţionale „Programe europene” şi fost lansat cu prilejul Zilei Mondiale a Cărţii, 23 aprilie 2005 desfăşurându-se, într-o etapă pilot, în 12 unităţi şcolare din judeţul Suceava. o Proiectul a câştigat premiul I la Concursul naţional de proiecte în „Parteneriate- prezent şi perspective”, Tulcea 2006. Începând cu anul şcolar 2006-2007, Concursul naţional de proiecte „O carte pentru şcoala mea” este cuprins în Calendarul Activităţilor Educative al M.E.C.I. Aplicant: Inspectoratul Şcolar al Judeţului Suceava, manager de proiect Tatiana Vîntur - inspector şcolar educaţie formală şi nonformală. Parteneri: Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava, Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava, Complexul Muzeal Bucovina. Obiectiv general: Stimularea interesului elevilor pentru lectură. Domenii de activitate: 1. Motivare pentru lectură 2. Îmbogăţirea fondului de carte 3. Ziua Mondială a Cărţii – 23 aprilie Etape de desfăşurare: I. Desfăşurarea proiectului în unităţile şcolare: 15 noiembrie 2008 - 15 iunie 2009 La nivelul unităţilor şcolare se vor desfăşura activităţi din domeniile proiectului: 1. Motivare pentru lectură- exemple de activităţi :  Sesiuni de referate, reuniuni, dezbateri, prezentări referitoare la Istoria cărţii, Istoria bibliotecilor (chiar cea proprie), Istoria tiparului, Istoria hârtiei etc.. Evocarea unor personalităţi. Întâlniri cu scriitori, jurnalişti. Concurs de eseuri pe diferite teme. Lansări ale revistelor şcolare proprii sau ale altor şcoli, lansări de carte. Concursuri - prezentări de carte (cele citite de elevi şi de profesori). Prezentări ale unor colecţii de carte rară. Activităţi în parteneriat cu alte biblioteci. Realizarea de afişe, pliante pe diferite tematici. Rolul sălii de lectură. Clubul cititorilor etc.. Vizite la bibliotecile comunale/ orăşeneşti, bibliotecile diferitelor instituţii, tipografii, edituri, la redacţia unui ziar etc.. 2. Îmbogăţirea fondului de carte- exemple de activităţi :  Valorificarea deşeurilor de hârtie pentru achiziţia de carte (competiţie între clase). Activităţi pentru strângerea de fonduri (spectacole, concursuri) pentru carte. Implicarea în activităţi a foştilor absolvenţi ai şcolii (personalităţi care au fost elevii şcolii). Donaţii de carte prin campanii organizate de către şcoală. Activităţi pentru realizarea unor biblioteci virtuale. Schimburi de carte între biblioteci. Parteneriate cu edituri, redacţii ale ziarelor etc.. Organizarea de activităţi pentru recondiţionarea cărţilor: lipirea, protejarea cărţilor, realcătuirea copertelor cărţilor în funcţie de imaginaţia fiecărui copil. Întocmirea de portofolii pe autori, domenii, tematici, articole din ziare, adrese web etc.. Înlocuirea cărţilor deteriorate cu exemplare noi. Reamenajarea spaţiului destinat bibliotecii. Evidenţe computeriazate ale cititorilor, cărţilor citite, autorilor etc.. 3. 23 aprilie- Ziua Mondială a Cărţii:  Manifestări, acţiuni concrete, care să stimuleze interesul tinerilor şi comunităţii pentru lectură. Activităţile vor fi organizate de către echipele de proiect ale unităţilor şcolare în funcţie de originalitatea fiecărei echipe de proiect din şcoala participante. Activităţile includ promovarea dreptului şi libertăţii la lectură (lectura pentru toţi). II. Desfăşurarea etapei judeţene Secţiuni: gimnaziu şi liceu La etapa judeţeană participă echipaje formate din 2 elevi şi profesorul coordonator. Înscrierea pentru etapa judeţeană se face până pe data de 23 martie 2009, la inspector şcolar educaţie formală şi nonformală Tatiana Vîntur pe baza unei Scrisori de intenţie. Concursul costă în: o evaluarea prezentării proiectelor - maximum 5 minute; o evaluarea portofoliului proiectelor. Criteriile de evaluare: originalitate, creativitate, respectarea structurii unui proiect, conţinut - diversitatea activităţilor, prezentarea proiectului, diseminarea proiectului, conţinutul şi structurarea portofoliului. Premiile acordate sunt: premiul I, II, III şi menţiuni pentru fiecare secţiune (gimnaziu şi liceu). Programul pentru etapa judeţeană se va trimite fiecărei echipe de proiect înscrisă în concurs. Loc de desfăşurare: Colegiul Naţional „Mihai Eminescu” Suceava- aulă Data etapei judeţene: 28 martie 2009, ora 10.00. III. Desfăşurarea etapei naţionale: La etapa naţională participă echipajele calificate la secţiunea gimnaziu şi liceu, echipaje formate din 2 elevi şi profesorul coordonator, conform Regulamentului de concurs prezentat în Anexa 1 şi Anexa 2. Concursul de la etapa naţională constă în: a. Partea I: 1. Prezentarea proiectului - maximum 5 minute 2. Evaluarea portofoliului proiectului b. Partea a II-a: 1. Evaluarea unui spot de promovare a lecturii c. Partea a III-a: 1. Activitate de voluntariat, campanie „Cititul nu dăunează sănătăţii”- studiu de impact Criteriile de evaluare: originalitate, creativitate, respectarea structurii unui proiect, conţinut - diversitatea activităţilor, prezentarea proiectului, diseminarea proiectului, conţinutul şi structurarea portofoliului, mesajul spotului. Înscrierea pentru etapa naţională, pentru echipajele din ţară, se face până pe data de 10 aprilie 2009, la inspector şcolar Tatiana Vîntur, tatianavintur@yahoo.com sau pe adresa I.S.J.Suceava. La etapa naţională se vor acorda premiul I, II şi III, Premiul special pentru originalitate şi Premiul special „Biblioteca virtuală”. Fiecare judeţ poate participa cu maximum 2 proiecte (liceu şi gimnaziu); Numărul maxim de echipaje participante la etapa naţională este 20. Juriul concursului va fi format din scriitori, inspectori şcolari, reprezentanţi ai partenerilor proiectului, bibliotecari, profesori. Hotărârile juriului sunt definitive şi inatacabile. Succes tuturor participanţilor! Prof. Tatiana Vîntur I.S.J.Suceava

Interes general | Toate disciplinele | Evenimente

Propus de: ta | 10.02.2009 14:44 | 1937 vizualizări

Articole recomandate de comunitatea SuntParinte.ro

Comentarii (1)

0 0

19.02.2009 21:22 lilisor_adr

am popularizat la nivelul isj si oamenii sunt interesati

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 52 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

317 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN