Jocuri educaţionale

Una din trei
Apele curgătoare şi vegetaţia României
Geografie Clasa a IV-a

Girafa la dietă
Aflarea termenului necunoscut. Metoda balanţei
Matematica Clasa a III-a

Baloane
Adunări şi scăderi fără trecere peste ordin
Matematica Clasa a II-a
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Cum evaluați activitatea (predare, învățare, evaluare) în școala la distanță, online? Poate fi un punct de vedere al unui profesor, elev, părinte. Votați dar și comentați.

Este foarte ușor și eficient
8.84% ( 51 voturi )
Este aproape bine dar nu suficient
27.9% ( 161 voturi )
Este greu, cu probleme tehnice dar și de eficiență
44.02% ( 254 voturi )
Este aproape imposibil și (se) fac eforturi mari, uneori fără efect
18.02% ( 104 voturi )
Nu am o opinie foarte clară
1.21% ( 7 voturi )

Nr. total voturi: 577 Sondaje anterioare

Propus de: emil | 10.11.2020 / 9988 vizualizări

15 comentarii

Comentarii (15)

6 1

10.11.2020 11:16 scaramouchesenior

Trecerea dascălului printre bănci, privirea față în față, aprecierea pertinentă câți elevi au înțeles lucru făcut doar din priviri de către dascălii cu experiență au un efect benefic pentru un învățământ de calitate. Vectorii, paralelismul în spațiu, experimentele la fizică și chimie, gesturi, mimică la română pentru interpretarea corectă a unui text și atâtea altele care nu își au locul în online. Efortul profesorilor este imens, ținând cont că și ei sunt oameni cu dreptul de a trăi în lumea reală nu virtuală.

10 1

11.11.2020 11:27 valentinabarle

De acord.

2 1

20.11.2020 01:43 crizomelide

You have right!

0 1

06.12.2020 10:23 vasilet99

perfect adevărat

2 0

10.11.2020 14:27 bis

Există discipline, mai precis teme din cadrul fiecărei discipline la care apare avantajul sau dezavantajul predării online. La informatică sunt multe teme care se pot preda eficient online, condiția necesară fiind atutudinea pozitivă a elevului. Sunt convins că și la alte discipline este la fel. Sigur, există contraexemple, cum ar fi paralelismul în spațiu (deși până la urmă elevul trebuie să-l reprezinte în 2D, deci cu GeoGebra probabil că va înțelege perfect, dacă vrea și el, și profesorul). Experimentele la chimie: îmi amintesc, când eram elev, așteptam să iasă odată fumul ăla promis de profă... Nu prea știam niciunul din clasă, pe ce formule se bazează experimentul, dar sigur, am înțeles ulterior, după explicațiile aferente, ce s-a întâmplat de fapt, dar la acel nivel nu mai aveam nevoie de demonstrații "hands on" la orice reacție chimică, nici nu era indicat la tri-nitro-toluen... sau la reacțiile radioactive. Vreau doar să spun că nici predarea clasică (plimbatul dascălului printre bănci) și nici varianta online nu este perfectă. Există oportunități și greutăți, puncte tari și puncte slabe în ambele cazuri. Cred că la nivelul actuaal de dezvoltare a societății varianta mixtă produce cele mai bune rezultate. Pe viitor însă nu știu. Probabil că instruirea/învățarea online este deja de mult în prim-planul elevilor, fără să fie implicați profesorii într-un procent mare... Adică elevii preiau foarte multe cunoștințe de pe net, vrem noi profesorii sau nu, acesta e un fapt împlinit de mai mulți ani deja, și cred că tendința este una crescătoare și în anii ce urmează. Noi, profesorii căutăm (majoritatea, probabil) să ținem pasul cu elevii în acest sens, sau nu, dacă suntem mai 'nostalgici' și adormiți în trecut... Scuze, este părerea mea, nu vreau să conving, și îi înțeleg cu simpatie chiar pe cei care duc dorul învățământului clasic. Era frumos, dar cred că a trecut...

3 1

12.11.2020 12:35 scaramouchesenior

La învățământul clasic au acces toți copii, dar la cel online doar cei care ,,îndeplinesc niște condiții”:
- au curent;
- au aparatura necesară;
- au acces la internet;
Sunteți de acord?

9 0

13.11.2020 15:24 bis

La învățământul clasic au acces toți copiii? Nu, în pandemie nu. Da, în mod normal DA. Sunt de acord. Cred totuși că accesul la Internet se poate generaliza chiar mai ușor decât accesul la curentul electric (mă refer la greutățile de început ale "electrificării", prin anii 1960-70).

6 0

10.11.2020 17:00 clemansa_m

Sunt multe probleme legate de conexiune, de lipsa device-urilor, de lipsa experientei in acest tip de activitate la toti cei implicati in demers, de timpul mare petrecut in fata ecranului, de implicarea persoanelor din jurul copilului, de lipsa unei baze de resurse aranjate pe clase.... Avantajul tine de formarea unor abilitati de care re nevoie societatea viiorului...

5 1

15.11.2020 22:06 angelagiusca

Si cadrele didactice si elevii intampina greutati,atat din punct de vedere material,cat si emotional si relational.E greu sa stabilesti o comunicare afectiva prin intermediul unui ecran,dar cu rabdare,bunavointa si multa imaginatie se poate!E mai usor in cadrul colectivelor deja inchegate,care au reusit sa stabileasca legaturi,sa aiba puncte comune,amintiri,,,experienta anterioara"...Dar cei din clasa pregatitoare,clasa a V-a,aIX-a...mai greu...Partea buna a acestei perioade(daca se poate spune ca exista totusi o parte buna) este ca adevaratele valori se vor evidentia in urma activitatii in conditii grele!Pentru ca cine doreste sa invete carte,sfidand toate neajunsurile si depasind toate obstacolele ACUM va demonstra ca poate!

2 0

21.11.2020 22:05 1xyz2p

Eu cred ca ar fi mai bine daca am folosi televiziunea, macar in procesul de predare! Plec de la premisa ca fiecare familie are un televizor, daca nu chiar doua! Pentru calculatoare...nu cred ca au toate familiile cate unul! Apoi...internetul, dar ce sa mai vorbim? Iata ce propun eu! Televiziunea este mult mai bine ancorata in societate si poate fi folosita mult mai usor si cu eficienta! Daca as fi Ministrul Educatiei,as plati 12 posturi tv, cate 2-3-4 ore zilnic, in functie de clasa, in care un invatator/ profesor va preda, in direct o tema din programa, dupa o planificare riguroasa, iar invatatorul/profesorul clasei va face consolidarea cunostintelor in online! De ce 12 posturi tv? Pentru fiecare clasa cate un post! In acest fel, copilul, vede, aude si isi noteaza notiunile predate in direct, ca si cum ar fi in clasa cu invatatorul/profesorul! Vede ce se scrie pe tabla, aude comentariile facute samd. Desigur si aici avem nevoie de seriozitate. Copiii trebuie supravegheati de cineva acasa. Cu oameni maturi, se poate face invatamant online. Sa auzim de bine!

4 1

25.11.2020 08:12 crinaenescu

Ca-n reclama aia "Scump, doamna, scump, dincolo(la scoala) era mai ieftin"

3 1

27.11.2020 13:09 alexlore14

Pentru mine scoala online este o Calea Lactee in Univers. Avem doua capete, unul de intrare si unul de iesire? Din punctul meu de vedere, nu. Baiatul meu este in clasa a 5-a, este extraordinar de greu, trecem de la primar la gimnaziu, o perioada scurta din primar am fost online, dar nu am reusit sa intelegem mai nimic. Am intrat in clasa a 5-a, am luat-o la fuga, la propriu, mie imi este frica de manuale, dar lui? Deschidem manualele si sincer parca deschidem navete spatiale. Online un profesor nu isi poate preda materia asa cum trebuie sa isi predea, un elev in mediul online nu poate invata cum invata la scoala fizica. Si mai era vorba de supraveghere acasa, de unde??? Lucrez, 8 ore pe zi, cu prezenta fizica la lucru, am o fetita de 2 ani acasa, care sta cu sotul, iar baiatul sta singur in fata calculatorului, deci...fara supraveghere! Nu se poate, imi pare rau de copiii si de cadrele didactice, trecem printr-o perioada groaznica!!!!

3 1

29.11.2020 08:33 valeriu71

Am constatat ca elevii nu se simt motivati sa invete online, iar cand raspund, cel mai adesea citesc de pe caiet, caci nu-i poti vedea intrutotul. Si oricum, ce le poti face, ei acasa fiind?Evaluarea fie orala, fie pe baza testelor alea online e un fiasco si e nerelevanta. Ce sa evaluezi, daca elevii nu invata nimic?Constiinta la doar niste copii, e greu de crezut ca poti sa ceri. Sunt copii pana la urma. Pe langa dificultatile tehnice si imposibilitatea de a interactiona direct cu elevii, de a-i supraveghea in procesul de invatare, exista demotivarea elevilor. Lipsiti de supravegherea profesorului, dar si a parintilor, plecati la serviciu, elevii desi participa la ore, participa pasiv, fara a depune efort in invatare, iar rezultatele sunt modeste spre deloc.

0 0

30.12.2020 14:47 livia13

Bună ziua și Sărbători fericite!
Nu trebuie să facă nimeni, din ceea voi scrie eu, o lozincă. Eu cred că toată școala online, din perioada ce a trecut, este ”ca o monedă falsă”. Te bucuri că ai găsit o monedă de aur, dar după mult entuziasm urmează dezamăgirea! E doar o bucată de tablă galbenă!
Multă muncă,din partea cadrelor didactice și a elevilor, puține rezultate concrete!
Numai bine!

0 0

05.01.2021 21:59 nonuleta

Bună ziua și Un An Nou cu multă sănătate și spor în toate!
Școala online se pretează foarte bine la anumite discipline, și în mod special la orele de teorie. Din păcate, învățământul profesional și tehnic nu poate beneficia de avantajele pe care le prezintă școala digitală, neputând asigura dobândirea competențelor, abilităților practice, a deprinderilor și obișnuințelor atât de necesare ”învățării” unei meserii, indiferent care ar fi ea. Nu poți face ore de practică sau de laborator online eficiente pentru calificări precum cele de tehnician în prelucrarea cărnii, laptelui, panificație, medicină, estetica corpului, mecanică electronică etc. NU ai cum să formezi competențele prevăzute în SPP pentru o serie de calificări din spectrul tehnologic și nu numai. Dar, să sperăm, că vom reveni la normal, cât mai curând. Să auzim numai de bine!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 15 evenimente

«FEBRUARIE 2021»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Grupa mare, GPP Vladesti

Propus de: Alina_M80

Sondajul zilei

Despre activitățile remediale . Credeți că elevii dvs. au nevoie de ele? Comentați!

353 voturi | 5 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN