Jocuri educaţionale

Curcubeu
Elemente intuitive de geometrie. Forme spaţiale
Matematica Clasa a III-a

Foca la distracţie
Adunări şi scăderi în concentrul 0-10000
Matematica Clasa a III-a

La loc pe hartă
Harta administrativă a României
Geografie Clasa a IV-a
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Cum evaluați activitatea (predare, învățare, evaluare) în școala la distanță, online? Poate fi un punct de vedere al unui profesor, elev, părinte. Votați dar și comentați.

7.76% ( 19 voturi )
28.57% ( 70 voturi )
46.94% ( 115 voturi )
16.33% ( 40 voturi )
0.41% ( 1 voturi )

Nr. total voturi: 245 Sondaje anterioare

Propus de: emil | 10.11.2020 / 2952 vizualizări

9 comentarii

Comentarii (9)

3 0

10.11.2020 11:16 scaramouchesenior

Trecerea dascălului printre bănci, privirea față în față, aprecierea pertinentă câți elevi au înțeles lucru făcut doar din priviri de către dascălii cu experiență au un efect benefic pentru un învățământ de calitate. Vectorii, paralelismul în spațiu, experimentele la fizică și chimie, gesturi, mimică la română pentru interpretarea corectă a unui text și atâtea altele care nu își au locul în online. Efortul profesorilor este imens, ținând cont că și ei sunt oameni cu dreptul de a trăi în lumea reală nu virtuală.

5 0

11.11.2020 11:27 valentinabarle

De acord.

1 0

20.11.2020 01:43 crizomelide

You have right!

1 0

10.11.2020 14:27 bis

Există discipline, mai precis teme din cadrul fiecărei discipline la care apare avantajul sau dezavantajul predării online. La informatică sunt multe teme care se pot preda eficient online, condiția necesară fiind atutudinea pozitivă a elevului. Sunt convins că și la alte discipline este la fel. Sigur, există contraexemple, cum ar fi paralelismul în spațiu (deși până la urmă elevul trebuie să-l reprezinte în 2D, deci cu GeoGebra probabil că va înțelege perfect, dacă vrea și el, și profesorul). Experimentele la chimie: îmi amintesc, când eram elev, așteptam să iasă odată fumul ăla promis de profă... Nu prea știam niciunul din clasă, pe ce formule se bazează experimentul, dar sigur, am înțeles ulterior, după explicațiile aferente, ce s-a întâmplat de fapt, dar la acel nivel nu mai aveam nevoie de demonstrații "hands on" la orice reacție chimică, nici nu era indicat la tri-nitro-toluen... sau la reacțiile radioactive. Vreau doar să spun că nici predarea clasică (plimbatul dascălului printre bănci) și nici varianta online nu este perfectă. Există oportunități și greutăți, puncte tari și puncte slabe în ambele cazuri. Cred că la nivelul actuaal de dezvoltare a societății varianta mixtă produce cele mai bune rezultate. Pe viitor însă nu știu. Probabil că instruirea/învățarea online este deja de mult în prim-planul elevilor, fără să fie implicați profesorii într-un procent mare... Adică elevii preiau foarte multe cunoștințe de pe net, vrem noi profesorii sau nu, acesta e un fapt împlinit de mai mulți ani deja, și cred că tendința este una crescătoare și în anii ce urmează. Noi, profesorii căutăm (majoritatea, probabil) să ținem pasul cu elevii în acest sens, sau nu, dacă suntem mai 'nostalgici' și adormiți în trecut... Scuze, este părerea mea, nu vreau să conving, și îi înțeleg cu simpatie chiar pe cei care duc dorul învățământului clasic. Era frumos, dar cred că a trecut...

1 0

12.11.2020 12:35 scaramouchesenior

La învățământul clasic au acces toți copii, dar la cel online doar cei care ,,îndeplinesc niște condiții”:
- au curent;
- au aparatura necesară;
- au acces la internet;
Sunteți de acord?

4 0

13.11.2020 15:24 bis

La învățământul clasic au acces toți copiii? Nu, în pandemie nu. Da, în mod normal DA. Sunt de acord. Cred totuși că accesul la Internet se poate generaliza chiar mai ușor decât accesul la curentul electric (mă refer la greutățile de început ale "electrificării", prin anii 1960-70).

4 0

10.11.2020 17:00 clemansa_m

Sunt multe probleme legate de conexiune, de lipsa device-urilor, de lipsa experientei in acest tip de activitate la toti cei implicati in demers, de timpul mare petrecut in fata ecranului, de implicarea persoanelor din jurul copilului, de lipsa unei baze de resurse aranjate pe clase.... Avantajul tine de formarea unor abilitati de care re nevoie societatea viiorului...

3 0

15.11.2020 22:06 angelagiusca

Si cadrele didactice si elevii intampina greutati,atat din punct de vedere material,cat si emotional si relational.E greu sa stabilesti o comunicare afectiva prin intermediul unui ecran,dar cu rabdare,bunavointa si multa imaginatie se poate!E mai usor in cadrul colectivelor deja inchegate,care au reusit sa stabileasca legaturi,sa aiba puncte comune,amintiri,,,experienta anterioara"...Dar cei din clasa pregatitoare,clasa a V-a,aIX-a...mai greu...Partea buna a acestei perioade(daca se poate spune ca exista totusi o parte buna) este ca adevaratele valori se vor evidentia in urma activitatii in conditii grele!Pentru ca cine doreste sa invete carte,sfidand toate neajunsurile si depasind toate obstacolele ACUM va demonstra ca poate!

1 0

21.11.2020 22:05 1xyz2p

Eu cred ca ar fi mai bine daca am folosi televiziunea, macar in procesul de predare! Plec de la premisa ca fiecare familie are un televizor, daca nu chiar doua! Pentru calculatoare...nu cred ca au toate familiile cate unul! Apoi...internetul, dar ce sa mai vorbim? Iata ce propun eu! Televiziunea este mult mai bine ancorata in societate si poate fi folosita mult mai usor si cu eficienta! Daca as fi Ministrul Educatiei,as plati 12 posturi tv, cate 2-3-4 ore zilnic, in functie de clasa, in care un invatator/ profesor va preda, in direct o tema din programa, dupa o planificare riguroasa, iar invatatorul/profesorul clasei va face consolidarea cunostintelor in online! De ce 12 posturi tv? Pentru fiecare clasa cate un post! In acest fel, copilul, vede, aude si isi noteaza notiunile predate in direct, ca si cum ar fi in clasa cu invatatorul/profesorul! Vede ce se scrie pe tabla, aude comentariile facute samd. Desigur si aici avem nevoie de seriozitate. Copiii trebuie supravegheati de cineva acasa. Cu oameni maturi, se poate face invatamant online. Sa auzim de bine!

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 11 evenimente

«NOIEMBRIE 2020»
LuMaMiJoViSaDu
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30

Toate evenimentele

Fotografia zilei


AVAP-TOAMNA PASNICA

Propus de: laura_iordache10

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Cum evaluați activitatea (predare, învățare, evaluare) în școala la distanță, online? Poate fi un punct de vedere al unui profesor, elev, părinte. Votați dar și comentați.

244 voturi | 9 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Descoperiţi secţiunea Lecţii online! Mii de resurse create de colegi cu tool-uri online!