Şcoala cu
bune practici

38 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Ce părere aveți despre utilitatea evaluărilor naționale la clasele a II-a și a IV-a?

Sunt utile și necesare pentru elevi.
11.08% ( 116 voturi )
Sunt inutile pentru elevi.
54.35% ( 569 voturi )
Sunt o ,,povară" în plus pentru cadrele didactice.
31.61% ( 331 voturi )
Nu mă pronunț.
2.96% ( 31 voturi )

Nr. total voturi: 1047 Sondaje anterioare

Propus de: 8101961 | 29.03.2019 / 4128 vizualizări

19 comentarii

Comentarii (19)

6 0

30.03.2019 04:38 danvulc

În 26 mai 2016 s-a propus sondajul :

Care sunt beneficiile aduse de evaluările naţionale, aplicate elevilor,
la finalul claselor a II-a, a IV-a, a VI-a ?

Rezultatul a fost: 80.82% (375 voturi) au răspuns:

Nu sunt utile, sunt o sursă de stres pentru elevi
şi un efort inutil pentru cadrele didactice implicate.

Cu acest sondaj doriți să vedeți dacă, după 3 ani,
acest PROCENT COVÂRȘITOR s-a mai modificat ? (poate la zecimale !!!)

În concluzie: Nu văd UTILITATEA acestui ”nou” sondaj !

5 0

31.03.2019 21:20 gabriela_19652002

Pentru clasele a II a sunt INUTILE aceste așa-zise evaluări! Elevii sunt prea mici ca să înțeleagă sensul acestor ,,examene,,! Mă îndoisc de faptul că cei din clasele a IV a percep ceva mai mult! Ar trebui să revenim la notarea de la 1 la 10 sau, cel puțin de la 4 la 10! Copiii ar fi mult mai motivați de ,,Premiul I cu coroniță,, ! Pe vremea mea motivația era nu telefonul, tableta sau laptopul, ci Premiul I, coronița de flori, tresele albastre și galbene, șnurul de comandant de detașament, de grupă sau de unitate, insigne de ,, Meritul pionieresc,, etc,etc! Credeți că sunt ,,comunisme,, ? Nu! Vă spun că elevii doresc să fie motivați de ceva! Am observat asta la clasa mea când primesc ,,emoticoane,, cu ,,zâmbăreți,, ce bucurie li se citește pe chip! Să-i vedeți cum se străduiesc să lucreze repede și corect pentru a fi ,,răsplătiți,,! La ce bun testarea națională?
,,Vrei viitorul a-l cunoaște? Te întoarce spre trecut!,, ( Mihai Eminescu)

17 0

08.04.2019 15:07 Scrabblera

Aveți perfectă dreptate. Copiii înțeleg foarte bine sistemul de notare de la 1 la 10, e mai precis și mai corect. Intre B și FB, plaja de subiectivitate e foarte mare și copiii o resimt de multe ori ca pe o mare nedreptate. Ca să nu mai spun despre S, care e o jignire pentru un copil mediu! Nota 7 sau 8 îl reprezenta mult mai bine decât insultătorul S. Ca sa nu mai vorbim de I...
Nepoata mea e de-a dreptul fascinată când îi povestesc despre premiul întâi cu coroniță! De ce oare le-am luat copiilor buni bucuria și mândria asta?

12 0

14.04.2019 15:16 dorin52

Eu cunosc o d-nă învățătoare care, pe lângă calificative, adaugă și nota.
Cred că acest fapt constituie o reală informație asupra nivelului copilului la un moment dat!

3 0

14.04.2019 15:21 dorin52

Cred că, pe lângă calificativ, se poate face o mică completare și anume nota.
Copilul vine în clasa a V a nefiind conștient de adevăratul său nivel de pregătire.

5 0

17.04.2019 06:31 mihaimihail76

Nu folosesc nimănui la nimic. Sunt o pierdere de timp și un stres pentru bieții copii care nu înțeleg nimic din ”EVALUAREA” la care sunt supuși.

2 0

10.05.2019 07:18 bobostefy40

Nu sunt utile, mai ales celor de clasa a II-a. Reprezinta inca o povara, pe langa multe altele pentru cei mici.

5 0

20.04.2019 17:38 uleanu

Părinții întreabă ; ce notă a luat copilul meu ? Răspunsul cadrului didactic : Nu știu !
Sres pentru elevi , pierdere de timp pentru cadrele didactice . Poate se găsește un cap destupat din minister să anuleze aceste prostii .

5 0

27.04.2019 14:09 ildikoorban

Era necesar încă o întrebare esenţială şi anume Este un stres şi o povară în plus pt elevi fără a arăta cunoştiinţele acumulate de elevi

7 0

01.05.2019 10:18 8101961

Din pacate, am senzatia ca parerile noastre, ale cadrelor didactice, conteaza mai putin spre deloc, intrucat in perioada urmatoare ne vom confrunta cu evaluarile nationale. Dar sanatosi sa fim sa le ducem pe toate! Bucurati-va de zilele de vacanta ramase!!!

2 0

02.05.2019 15:33 violeta13

Evaluarea ar trebui sa se finalizeze printr-o nota care sa cantareasca 50 % din media materiei respective. Altfel e munca in zadar , ceva fara importanta.

2 0

07.05.2019 18:08 branzei

Eu nu sunt expert în evaluare, dar, din experiență, consider inutile calificativele și notele la clasele I - II. Aș introduce calificative în clasa a III-a și note de la 3 la 10 în clasa a IV-a. Părerea noastră, a cadrelor didactice din teritoriu, nu contează: după principiul "Glasul măgarului nu se aude la cer", cum ne spunea în liceu profesorul de sport când eram scoși să manifestăm înpotriva bombei cu neutroni.

1 0

08.05.2019 15:12 livia13

Bună seara,
De mulți ani fac parte din comisia pentru organizarea evaluărilor naționale.
Anul acesta am fost uimită, plăcut, de faptul că, la clasa a II-a, subiectele au devenit normale. Nu mai sunt 12-15-17 pagini! Greu de parcurs de un copilaș emoționat și dornic să ia un calificativ/ notă cât mai mare.
Câteva observații, nu critici:
- copilașii de 8-9 ani nu trebuie panicați cu importanța acestui test, să fie ceva firesc, nu o sperietoare
- textele sunt puse pe un fundal negru, greu de vizualizat
- prea multe semne de identificare pe paginile subiectului: numele județului, codul cu cifre ce acoperă pagina de la un colț la altul.
Numai bine!

1 0

11.05.2019 16:40 DAVIDdada

Sunt elev in clasa a 7-a, anul acesta am dat simulari, acesta a fost cel mai mare chin in momentul in care am avut de invatat foarte multe lucruri printre care si 12 argumentari, mare parte dintre lucruri nu s-au dat si nici macar o argumentare si se scad mai multe puncte decat se dau, daca stai sa calculezi iti scade in total 2,5 puncte redactare asezare in pagina si scris, iar la compunere pierzi mai mult decat iei daca nu o faci perfecta.

2 0

12.05.2019 04:33 chiciudeanteodor203

Pierdere de vreme și de resurse umane și materiale.Câte păduri am tăiat degeaba !!!

1 0

12.05.2019 11:53 Asdfgh444

SUNT INUTILE.
Oare cati litri de alcool a baut cel de la minister care a propus aceste evaluari de c***t?

0 0

13.05.2019 18:04 chips23

Consider ca aceste evaluari sunt utile, dar nu neaparat pentru elevi cat mai degraba pentru cdre didactice si minister. Avand in vedere ca evaluarile sunt in general simple, la finalul lor cred ca se poate observa daca un elev a achizitionat minimul de competente corespunzatoare claselor II, IV, VI.
Problema este ca dupa aceste evaluari nu se intampla nimic. Daca un elev nu a rezolvat corect macar 60 % dintre itemi nu este nici un ordin de la minister ca acel elev sa fie evaluat psihologic/ ancheta sociala (pentru ca in mod evident are o problema, fie de dezvoltare intelectuala, fie sociala, fie familiala) pentru a se identifica problema si a se gasi o modalitate de remediere. Cadrului didactic nu ise impune sa recupereze acel elev pana la finalul anului scolar si daca nu reuseste sa fie lasat repetent pentru ca in mod evident nu va face fata in conditii normale anului urmator.
In acelasi timp ministerul are acces la datele statistice si se pot face o serie de evaluari transversale pe judete, medii de provenienta etc. in urma carora sa se traga o serie de concluzii care sa stea la baza unor politici educationale. (ex. programe de remediere finantate de minister pentru elevii cu dificultati de invatare, centre de zi in comunitatile defavorizate).
Lipsa unor decizii de imbunatatire a actului instructiv educativ atat la nivelul fiecarei scoli cat si la nivelul inspectoratelor sau ministerului face ca aceste evaluari sa fie intr-adevar inutile/ neutilizate.

0 0

21.05.2019 16:55 livia13

Bună seara,
În primul rând aceste teste de evaluare naționață se dau și în alte state europene, de exemplu Franța. Nu sunt chiar inutile, dacă se ține cont, în timp, de tipul și numărul de greșeli făcute de către elevi.
De ce subiectele evaluărilor la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a se dau pe două numere?
O evaluare națională obiectivă se face administrând ACELAȘI subiect tuturor, altfel se numește test, teză, muncă în clasă, lucru individual.
Consider că cea mai bună structură a subiectelor este cea pentru clasa a VI-a, care „bagă în seamă” și alte obiecte decât limba română și matematica, încurajând elevii să aprofundeze cunoștințe din mai multe materii.
Succes tuturor elevilor și cadrelor didactice implicate!

0 0

08.06.2019 19:02 BodeaL

Bună seara,
Eu aș avea o nelămurire legată de aceste evaluări naționale. Acestea se desfășoară imediat cum s-au întors copiii din vacanța de Paște(primăvară)- mă refer la cei de clasa a II-a. Poate unii din ei au nevoie de mai mult de o zi pentru readaptarea la programul școlar.
Noi avem de întocmit planuri de muncă individualizată pe care ar trebui sa le desfășurăm până la sfârșitul anului școlar. Ce ne facem cu elevii care nu au obținut rezultate mulțumitoare la aceste teste? Dacă nu au reușit să își dezvolte anumite competențe în perioada septembrie-martie, cum vor atinge aceste competențe intr-o lună(atât mai rămâne până la sfârșitul anului școlar)?
Pentru elevii din clasa a IV-a rămâne și mai puțin timp la dispoziție pentru remediere și ameliorare(fără să punem la socoteală că cei din județul nostru mai au o evaluare județeană la limba română și matematică, eventual și limba maternă - evaluare ce se desfășoară la sfârșitul lunii mai; aici nu mai avem coduri de corectare, ci punctaje de la 0-100, deci punctajele se pot transforma în note).

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 39 evenimente

«MARTIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre simularea Evaluării Naționale pentru clasa a 8-a? Votați ceea ce vi se pare mai important, comentați.

118 voturi | 4 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN