Şcoala cu
bune practici

39 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Noile Planuri cadru pentru liceu. Dacă le-ați studiat, exprimați-vă opțiunea pentru una dintre cele trei variante sau dați sugestii pentru o alta. Comentați, argumentați.

Varianta 1
32.35% ( 44 voturi )
Varianta 2
8.09% ( 11 voturi )
Varianta 3
10.29% ( 14 voturi )
Niciuna dintre ele
36.03% ( 49 voturi )
Nu sunt decis
13.24% ( 18 voturi )

Nr. total voturi: 136 Sondaje anterioare

Propus de: emil | 07.01.2018 / 3571 vizualizări

6 comentarii

Comentarii (6)

1 0

07.01.2018 17:34 cemtareg

Lipsesc corelarile intre discipline si sunt prea 'aerisite'.

5 0

07.01.2018 17:37 loredana_dicu

1. ”Recomandarea îndeamnă guvernele UE să includă predarea și învățarea competențelor-cheie în strategiile lor de învățare pe tot parcursul vieții. Recomandarea identifică opt competențe-cheie care sunt fundamentale pentru fiecare persoană în cadrul unei societăți bazate pe cunoaștere.
Competența digitală: utilizarea cu încredere și în mod critic a tehnologiei informației și comunicațiilor pentru muncă, timp liber și comunicare.”
Cum se tine cont de aceasta recomandare, in conditiile in care se reduc sau dispar orele de TIC?
2. La Mate-Info, in ciuda faptului ca se sustine teza si Informatica apare in numele specializarii, sunt mai putine ore decat la alte materii de real.

1 0

13.01.2018 20:17 stoica_gheorghe

planurile cadru trebuie schimbate radical la profilul tehnologic

4 0

19.01.2018 19:17 Floaresdana

Sunt profesor de limba franceză la un liceu din Bacău care are clase de real și de uman. Am remarcat cu tristețe că în toate cele 3 variante se diminuează nr. de ore la limba modernă 2. Calitativ, s-a pierdut deja foarte mult în momentul în care, din motive legate de salarizarea profesorilor de limbi moderne, s-a renunțat la lucrul pe grupe. Apoi, proba orală de la bacalaureat, cu notă, s-a transformat în probă de competențe, evaluarea făcându-se cu calificative, conform reglementării pe nivel (A1 A2 B1 B2) din Cadrul European Comun de Referință pentru Limbi. Convingerea mea e că dacă va scădea și nr. de ore la clasă, rezultatele elevilor noștri, mult mai modeste în prezent față de anii când se putea lucra pe grupe, vor deveni generalizat dezastruoase. Inserția lor socială în multe domenii, mobilitatea, calitatea de cetățeni europeni responsabili depinde de cât de bine pot comunica într-o limbă străină și, de cele mai multe ori, o a II-a face diferența. Cred că altceva ar fi cu iadevărat util în privința predării limbilor moderne, respectiv a limbii franceze: M.E.N. să asigure și pentru clasele a IX-a și a X-a manuale cu suport audio editate în Franța așa cum există pentru clasele a XI-a și a XII-a.

2 0

20.01.2018 19:04 crisgavri

Am analizat cu atenție variantele planurilor cadru aflate in dezbatere publică în aceasta perioadă. Doresc să-mi arăt nemulțumirea în legătură cu diminuarea sau chiar dispariția orelor de L2. Tinerii români nu vor mai avea astfel acces la studii și stagii de pregătire profesională în celelalte țări europene. Mai grav este faptul ca nu vor mai avea șanse de inserție pe piața muncii nici în țara noastră, nici în străinătate.
În ziua de astăzi, toți angajatorii solicită cunoașterea a minimum 2 limbi de circulație internaționala, iar acestea trebuie oferite de școala româneasca, în mod gratuit. Comisia Europeana împreuna cu guvernele naționale au drept obiectiv ca cetățenii să poată comunica în cel puțin două limbi străine, pe lângă limba lor maternă. Președintele Franței, Emmanuel Macron a declarat recent ca numărul francofonilor se va tripla peste 30 de ani iar sistemul românesc dorește acum, când limba franceză este în plină expansiune, să se renunțe la studierea ei.
A doua limba straina este, de multe ori, detaliul care face diferență într-o piață a muncii extraordinar de competitivă. A reduce numărul de ore este echivalentul pierderii de șanse, într-un sistem care merge spre regres.
Limba franceză este una dintre cele două limbi oficiale din majoritatea instituțiilor importante: ONU, Consiliul European, UNESCO, Crucea Roșie, etc.
Finlanda, care în prezent a ajuns pe locul I ca nivel al performanței în educație, a introdus obligativitatea studierii a trei limbi străine în școli, printre care și franceza.
Ministrul Educației TREBUIE sa înțeleaga rolul capital al cunoașterii limbilor străine!!!

1 0

22.02.2018 07:26 maimascualina1983

am aceeasi parere

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«MARTIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre simularea Evaluării Naționale pentru clasa a 8-a? Votați ceea ce vi se pare mai important, comentați.

147 voturi | 4 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN