Şcoala cu
bune practici

39 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Propuneţi un sondaj

Sondajele Didactic.ro

Credeti ca unii dintre colegii profesori ar trebui să fie plătiți mai bine de stat?

Cei care care au rezultatela olimpiade naționale și care lucrează cu elevi excelenți?
4.67% ( 57 voturi )
Cei care se străduiesc să alfabetizeze elevii (indiferent din ce clasă / I- XII) şi să le dea o şansă să se descurce în viață.
34.67% ( 423 voturi )
Cei care au rezultate bune clasă și la EN și BAC, și care îi stimulează pe elevi să gândească liber și să se descurce în viață?
16.97% ( 207 voturi )
Altii, dupa criterii pe care le adaug in comentariu.
2.7% ( 33 voturi )
Nu sunt de acord cu plata diferențiată.
40.98% ( 500 voturi )

Nr. total voturi: 1220 Sondaje anterioare

Propus de: valilabrador | 27.10.2017 / 8180 vizualizări

46 comentarii

Comentarii (46)

13 2

29.10.2017 14:17 chips23

Cu toții vedem că sunt cadre care muncesc mai mult decât altele și ”scot” elevi mai buni decât colegii lor. Cred că plata diferențiată este ok atât timp cât poate fi măsurată performanța unui cadru didactic.
Când spun performanță nu mă refer la olimpiade, concursuri, Bac ci la diferența dintre nivelul inițial al elevului și cel de la finele anului școlar. Totuși de la evaluarea inițială până la cea de sfârșit de an intervin o multitudine de variabile: moștenirea ereditară, relațiile familiale, timpul petrecut de părinți cu elevul pentru teme, mediul cultural, meditațiile care de asemenea sunt un input exterior școlii/ cadrului didactic, starea de sănătate etc. Deci sunt foarte multe categorii care pot influența performanța iar ISJ-urile/ ministerul nu se vor obosi niciodată să creeze o grilă de evaluare clară deși nu este imposibil de realizat.
Să nu uităm totuși comisiile și comitetele școlare în care majoritatea suntem mebri și care presupun întotdeauna muncă în plus și niciodată distribuită în mod egal.
Mi-ar plăcea să fim plătiți diferențiat după o grilă clară și corectă, dar acest lucru nu se va întâmpla și oricum directorașii și inspectorașii noștri vor găsi modalități de a ”o adapta” astfel încât să câștige cine trebuie.

35 1

29.10.2017 15:19 ralucastefaneaua

Cu mare părere de rău trebuie să recunosc faptul că tot ce ați scris este adevărat!
Se folosesc fonduri peste fonduri, persoanele care se cooptează în proiecte nu sunt cooptate doar conform performanțelor etc. și se ajunge la situația absurdă în care nu este ajutat niciun elev, deși pe hârtie se arată contrariul...
Eu sunt pentru plata diferențiată deoarece de vreo două decenii s-au tot acceptat în sistemul educațional persoane care nu au calitațile necesare pentru a fi cadre didactice, pe motiv că salariile sunt mici (ceea ce este total greșit pentru că cei care ne-am angajat știam dinainte ce salarii sunt!) și în acest mod s-ar face și selecția necesară!

17 0

30.10.2017 11:28 Dana V

Reiau un comentariu postat, la acelasi articol, pe Facebook:

Da. Si unii parlamentari. Si unii medici. Si unii maturatori, angajati ai primariilor. Si as putea continua. Dar cine poate crea o grila de salarizare care sa fie cu adevarat corecta? Cum masori competenta? S-a tot discutat despre faptul ca una e sa lucrezi cu copii de 9-10 si sa scoti olimpici (inter)nationali si alta e sa ai un grup de copii amarati, dintr-un catun, care nu au nici incaltaminte sa vina la scoala. Una e sa folosesti videoproiector sau tabla inteligenta si alta sa scoti bani din buzunar, ca sa cumperi caiete si instrumente de scris copiilor. Cum faci diferenta intre doua cadre la fel de dedicate, dar predand in conditii opuse? Cum masori interesul fata de copil sau fata de scoala? Avem colegi care isi fac treaba la clasa, predau ca la carte, dar nu se apleaca in mod diferentiat asupra copiilor. Avem colegi care sunt dascali minunati, dar nu vad mai departe de usa clasei: nu colaboreaza cu cei din scoala, nu activeaza in multele comisii, gasesc mii de scuze ca sa nu participe la minunatele evaluari nationale si, in final, altii muncesc dublu, pentru a acoperi si partea lor. Nu poti cuantifica pasiunea, nu poti cuantifica lucrul cu oamenii. Nu poti permite unei grile reci sa noteze oamenii. Am multe colege cu gradatie de merit despre care stiu foarte clar cum au strans teancuri de hartii si am colege care au muncit triplu ca sa obtina aceeasi gradatie. Precum si altele, care nu si-au dat gradele, dar sunt dascali de zece ori mai buni decat multe dintre noi.

28 0

30.10.2017 14:11 nicoleta_maria

Deja, unii dintre colegii profesori sunt mai bine platiti de stat...ma refer la gradatiile de merit, acolo unde e imposibil de ajuns daca nu ai "tone" de hartii...de cele mai multe ori fara valoare...TRIST!!!!

1 0

10.12.2017 12:56 721367841

ESTE FOARTE ADEVARAT ACEST LUCRU

15 0

30.10.2017 18:45 mircea-

Se plătesc în continuare hârtiile și nu competențele profesionale. Când a fost vorba despre echivalarea competențelor s-a crezut că învățătorii doresc echivalarea diplomelor de studii. Total fals. Așa se întâmplă că învățători cu experiență didactică și cu rezultate deosebite la catedră sunt plătiți mai prost decât colegii lor cu studii superioare, dar lipsiți de studiul metodicilor de predare ale fiecărei discipline în parte și de practica pedagogică. Aceștia predau din ce-și mai amintesc de felul cum predau foștii lor învățători. La fiecare campanie electorală s-a promis majorarea salariilor dascălilor cu 50%, dar nimeni nu s-a ținut de promisiune. Dacă s-ar fi ținut, nu ajungeam la nivelul de salarizare din Luxemburg, Suedia sau alte state dezvoltate, dar altul ar fi fost statutul dascălului român, alta ar fi fost valoarea tinerilor motivați să intre în sistem. Și mai este ceva: cei 6% din PIB pentru educație nu s-au alocat niciodată pe motiv că nu pot fi absorbiți din lipsă de programe de dezvoltare. Să mai amintesc oare despre infrastructura școlară precară și lipsa manualelor de calitate? Cât se dă acuma este prea puțin, iar la rectificările de buget se mai iau și din aceștia. „Din coadă de câine nu poți face sită de mătase”, oricât te-ai strădui. Tind să cred că se dorește ca școala din România să fie de proastă calitate.

13 0

15.11.2017 17:35 gandac9

Din păcate cei cu Liceul Pedagogic sunt priviți ,,de sus” de colegii care au studiat la distanță pe la diverse facultăți ,care n-au făcut un minut de practică pedagogică și nu știu să întocmească un proiect de lecție.Hârtia primează la salariu și la gradație .

10 2

30.10.2017 23:05 AngelicaNeacsu

O plata diferentiata nu se poate face in invatamant pentru ca nu ai cum sa stabilesti performanta. Dar sunt de acord sa fie platiti in plus, toti cei care au atributii in plus, pe langa cele necesare muncii la catedra: sefii de comisii, cei care se ocupa de lapte si corn, etc

18 0

01.11.2017 19:42 Discipolul

Nu sunt de acord cu plata diferențiată pentru că este foarte greu să se stabilească niște criterii clare, echitabile, indubitabile etc. Acordarea plății diferențiate n/ar face decât să crească tensiunea din școli, să favorizeze o dată în plus lingușeala, traficul de influență, corupția etc. Că între cadrele didactice există mari diferențe în ceea ce privește atitudineea față de muncă, în primul rând, este un fapt incontestabil. Dar nu cred că plata diferențiată ar rezolva această problemă. Nu ar stimula pe cei care oricum își fac datoria, i-ar face și mai delăsători pe unii. Și pe urmă, când ești antrenorul unei echipe modeste, sărace, care de-abia se salvează de la retrogradare, asta nu înseamnă că muncești mult mai puțin ca antrenorul lui Real Madrid. O să se spună că fotbalul e altceva... Desigur. Cu totul altceva. Și totuși...

1 0

15.12.2017 19:44 salgeta

La fotbal intră cine pretinde/crede că știe să joace, iese dacă vrea, ori dacă nu mai face față... Acolo e hobby și consum de energie benevol. Școala e obligatorie, uneori merge doar ”de unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere”... Doar opinia publică, atunci când e pusă, gratuit, pe denigrat tagma profesorilor.
Da, e greu, dar nu imposibil de stabilit criterii. Greu cu adevărat e să găsești oameni imparțiali care să le aplice. Greu e să lupți mai ales cu subiectivismul infinit din jur când ”succesul” unei Maici Tereza devine subiect viselor egocentriste ale unor psihologii deviante... Fiindcă munca de calitate se vede, ...dacă e să să se vadă.

8 0

02.11.2017 11:39 sportiv

Sunt de acord cu aceasta plata, doar daca se inventeaza un aparat care sa se numeasca DIFERENTIATOMETRU (pe sistemul detectorului de minciuni)! Pana atunci ar trebui sa se aplice principiul ,,la munca egala, salariu egal", pentru ca, la urma urmei, conteaza ceea ce faci (bine) nu ceea ce ar trebui sa faci!

1 0

15.12.2017 20:14 salgeta

Oricum nu e muncă egală pentru același salariu. Mai ales ”în lumina” ultimelor modificări salariale... Să spun de kilometrii de pagini parcurși de ”cei de română” la corectat veșnic teme, lucrări, simulări, teze versus ce vreți dumneavoastră? Nu spun fiindcă e asumată. Păcat că nu e recunoscută...

5 0

02.11.2017 17:23 chiciudeanteodor203

Profesorii care corectează la simulare ,la teze, la evaluare la clasa a VI-a, ar merita o recompensă!?!

2 4

13.11.2017 16:43 nicolle6

Acesti profesori care participa la aceste examene sunt deja renumerati!

1 4

13.11.2017 20:20 lifeon13

Cei care corecteaza la simulari nu sunt platiti, doar la examenele nationale!!!!!!

7 0

15.11.2017 17:55 sportiv

Sunt, aveți dreptate! RENUMĂRAȚI!

2 0

07.12.2017 18:33 caius

Merita!

10 0

05.11.2017 20:32 tibitib

Ideea de a plăti diferențiat profesorii nu e una nouă, dar ridică un mare semn de întrebare, și anume, cum se stabilește performanța? E mai valoros un profesor ce obține rezultate la olimpiadele internaționale decât unul care se chinuie cu o creatură bipedă semianalfabetă și o aduce la un nivel minim de performanță? E mai greu să lucrezi cu elevii dotați decât să te chinui să faci un elev de la o școală de cartier/colegiu tehnic să ia un 5 la mate la un examen național? Apoi mai avem și profilurile vocaționale. E mai valoros locul I la un concurs pe o anumită disciplină decât același loc la un concurs de muzică sau la un joc sportiv (handbal, volei,etc.), ținând cont că aici e vorba de antrenarea nu a unui elev ci a mai multor elevi. Apoi mai e o problemă. Nu poți compara elevii dintr-o școală de...elită cu cei dintr-o școală de cartier sau de la țară. E diferență de material. Una e să ai 10 elevi care zbârnie la învățătură într-o clasă și alta e să ai unul sau nici unul.

13 0

05.11.2017 22:15 dorina_dinu

E mai valoros un profesor ce obține rezultate la olimpiadele internaționale decât un profesor care se chinuie intr-un sat ,uitat de guvernantii nostri?
E vinovat acel dascal sau acei copii ca nu s-au nascut intr-un mare oras si nu au cine sa-i sustina financiar si cu mijloace moderne de invatamant?
E vinovat acel dascal care lucreaza cu 36-38 de elevi si in conditii de scoala in trei schimburi?
E vinovat acel dascal care lucreaza la dublu simultan si este si director, si secretar, si ingrijitor, si administrator, si" sofer" pe bicicleta personala la scoala din sat?
Ce s-ar face tara asta fara educatoare, invatatori si profesori?
Vrajba ne trebuie?
S-au rezolvat toate problemele din educatie si am ajuns "sa ne scoatem ochii" si "sa ne batem cu pumnii in piept" de cine este mai grozav?

10 1

06.11.2017 07:19 sorinborodi

Textul acestui sondaj conţine nu mai puţin de şapte greşeli.

1 1

06.11.2017 09:35 emil

Așa este. Din vina autorului sau a redacției. Dar este important mesajul. Nu facem analiza pe text ci încercăm să ne implicăm...
Ne cerem scuze pentru greșeli!

7 0

06.11.2017 18:03 oanagini

Nu cred ca la acordarea gradatiei de merit ar trebui sa conteze tonele de hartii fara valoare, acordarea acesteia este total subiectiva, de cele mai multe ori criteriile de selectie nu sunt cele mai bune.Asa s-ar intampla si in cazul salarizarii diferentiate, cel care este mai bine vazut de director va fi mai bine platit decat colegul sau care munceste mult mai mult ! O idee foarte proasta,avand in vedere ca nu exista criterii clare de departajare,nu ar fi decat inca un motiv de neintelegere in scoli!

2 0

08.11.2017 16:29 Nicoleta_

Sa ne facem datoria! Sa nu mai cautam si alte motive de a baga vrajba intre noi!

3 1

08.11.2017 20:33 lili_1971

Din punctul meu de vedere, acordarea unui spor de performanță - vă mai amintiți celebrul 2% ? - și în învățământul preuniversitar nu ar fi un măr al discordiei aruncat printre cadre didactice. Dimpotrivă, ar fi un stimulent. Poate ar trebui regândită și metodologia aceasta de obținere a gradației de merit. E normal ca o persoană care ocupă o funcție de conducere de niște ani să se înscrie ca profesor și nu pe funcția pe care o ocupă? Aici e o problemă pe care Oricum există diferențe majore între cum poți face carte, realmente, în mediul rural și în mediul urban.

0 0

08.11.2017 20:35 lili_1971

Din motive independente am omis finalul frazei ,, Aici e problemă pe care trebuie sa o rezolve ministerul de resort.” Mulțumesc pentru înțelegere!

2 0

09.11.2017 18:45 opreaelenaeztrem

Si plata orelor peste numarul de 16 , pt. profesorii cu gradul didactic I si vechime de 30ani cum ramane?

0 0

14.11.2017 20:23 Cici-Zsejki

Da.Bine punctat!

1 0

15.11.2017 18:04 sportiv

Este temei legal! Se plătesc DOAR orele peste 18 , nu cele peste 16. Paradoxul este că, dacă tot face cerere pentru 16 ore, de ce mai dorește și ore suplimentare!
Art. 262 L1 (6) Personalul didactic de predare şi de instruire practică, care beneficiază de reducerea normei didactice, poate avea dreptul la remunerarea activităţii în regim de plată cu ora sau cumul de norme, doar după efectuarea normei complete

3 1

14.11.2017 03:49 Amalia_Diana

Plata diferențiată se poate cuantifica suplimentar pentru cei ce au olimpici, elevi cu rezultate deosebite la concursuri, pentru cei ce se implică în activități remediale/de ameliorare. Însă grila de evaluare ar trebui foarte bine gândită/aplicată din exteriorul școlii, cerându-se feedback nu doar din rândul cadrelor didactice, ci și de la elevii pregătiți, de la părinții acestora. Varianta mai veche (de salariu de merit) încerca o recompensare, dar existau și situații când, cu acordul tacit al direcțiunii, luau bani și unii colegi care justificau doar pe hârtie niște activități.

0 0

15.11.2017 11:11 danielaz_sp

Nu sunt de acord cu plata diferentiata, toate intra in sarcina cadrelor didactice. Si eu la serviciu muncesc destule din cele mecesare postului meu si necuprinse in fisa postului, deci nu sunt platita diferentiat ptr acestea.

1 3

19.11.2017 09:06 bluestar

Categoric, nu sunt de acord cu plata diferentiata !
Ce autoritate ar trebui sa hotarasca cine merita si cine nu? Primarul care are o anumita culoare politica? Directorul care agreeaza anumite cadre? Comisiile din ISJ care ofera in general, dupa cat cotizezi? Si apoi, nu toate cadrele didactice pot merge cu elevi la concursuri nationale si intenatonale.
De exemplu, conducerea din unitatea noastra, ne-a spus ca prefera sa aiba cadre necalificate dar prost platite decat cu pregatire si experienta. FAC ECONOMIE.

0 0

15.12.2017 20:25 salgeta

Schimbați conducerea. Sau școala... Pare glumă, dar știm că de dragul banilor ce n-ar face omul...

4 0

20.11.2017 19:05 y1987

Da, consider ca ar trebui platite suplimentar alte activitati decat cele de predare-invatare-evaluare, cum ar fi: activitatea membrilor CA, activitatea desfasurata in cadrul comisiilor permanente din scoala, responsabilul ,,Lapte, corn si mere",orele de pregatire suplimentara pentru EN, bacalaureat la lb. romana, matematica,...... Sunt cateva dintre activitatile care necesita mult timp si efort psihic. Poate chiar si 1% pentru fiecare responsabilitate suplimentara ar duce la asumarea in mai mare masura a sarcinilor primite. Nu credeti?

0 0

15.12.2017 20:26 salgeta

Și ce înghesuială s-ar face la fiecare din ele...! :)

4 2

22.11.2017 20:40 niculas123

Din primii ani de munca in invatamant, am spus ca plata profesorilor nu este justa. Sub nici o forma nu se poate spune ca un profesor de desen sau de muzica, depune aceeasi munca, are acelasi consum nervos si are aceeasi raspundere ca unul de matematica. Dar salariile sunt la fel. E just? Cred ca o diferentiere intre profesori trebuia facuta demult pe arii curriculare.(La drept vorbind si intre profesorii de stiinte reale exista diferente destul de mari in ceea ce priveste volumul de munca)
Stand si analizand cat de mult muncesc si cata raspundere am fata de un coleg de educatie fizica si sport care zi de zi si ora de ora toata munca lui se rezuma la a arunca mingea copiilor din curtea scolii si spunandu-i ce viata usoara are, mi-a raspuns sec: " Da' cine te-a pus sa te faci profesor de matematica?". Avea dreptate!!!

8 0

26.11.2017 18:21 AmeliaI

Invatatorii, profesorii de matematica si de limba romana ar trebui platiti mai mult.

2 2

03.12.2017 23:21 ov11111

serios? de cand un profesor de matematica munceste mai mult decat unul de limba straina?sa predai o limba este un proces atat de complex, pe mai multe directii, tot timpul cu fise, activitati variate. serios? nu e atat de simplu ca 2+ 2= 4 . ce metode moderne aplica prof. de ,matematica? cate zeci de fise trebuie sa xeroxeze zilnic? cate pagini sa corecteze? serios. nu sunt de acord.

2 1

07.12.2017 08:21 ion_ela

din totdeauna, daca tinem cont ca matematica a fost mereu disciplina de examen ; in plus, exista presiune asupra profesorului din toate partile pentru obtinerea unor rezultate bune care sa mentina scoala in top, pentru ca parintii sa-si dea copiii la acea scoala unde sa invete limbi strine prin joc.

2 0

07.12.2017 18:36 caius

Sunt de acord...!

0 0

28.11.2017 20:14 contuvalentin

Suntem deja platiti diferentiat. Din ce stiu, eu chiar si in aceeași școală , la gradul I si aceeeasi vechime sunt deja trei salarii in functie de diverse interpretări (pe care - vă mărturisec- nu le înțeleg). Vreți mai diferențiat de atât ?

1 0

07.12.2017 18:44 caius

Da! In functie de disciplina...! Profesorii de limba romana si matematica pregatesc si participa la concursuri si olimpiade scolare, sunt verificati anual in functie de simularile de la evaluarile nationale si bacalaureat, inclusiv examene (clasele a VI-a, a VIII-a, a XI-a şi a XII-a=. Cadrele didactice care predau aceste discipline sunt obligati sa faca pregatire suplimentara cu elevii claselor terminale... Intotdeauna am ramas sa corectez gratuit lucrarile de la simulare sau de la evaluarile clasei a VI-a, eram salutat zambind de ceilalti colegi care plecau spre casa...

2 0

03.12.2017 20:57 brebumaria

Ar fi o idee bună, însă implementarea ei ar fi greu de realizat, asa cum spun şi colegii de mai sus.Mi-ar plăcea să se vorbească si de cadrele didactice care lucrează cu elevii cu handicap, mai ales cu cei cu handicap grav.Nu aveţi idee cât de greu este, iar atunci când faci un foarte mic progres-de pildă să spună ,,mama,, sau să scrie ,,mama,, iţi dau lacrimile de bucurie că ai reuşit.Ar fi multe de spus dar, cine să ne asculte? Multumesc pentru intelegere.

2 0

06.12.2017 21:22 ion_ela

Sunt discipline la care timpul necesar pentru pregatirea testelor, tezelor (subiecte, bareme) si pentru corectarea acestora,precum si pentru intocmirea statisticii e foarte mare , comparativ cu alte discipline unde profesorii nu au aceste obligatii. Intr-un an , ca profesor de matematica sau romana muncesti zeci de ore, pentru aceste activitati si pentru ore de pregatire suplimentara (EN, bac), fata de alti profesori (de religie, de desen, de muzica, de ....) care nu au aceste responsabilitati. E o mare diferenta in volumul de munca, dincolo de ora propru-zisa, in functie de disciplina, dar salarizarea e aceeasi.

3 0

07.12.2017 20:15 Tepes-Ilenuta

La munca egala, bani egali. Dar as propune altceva: la sfarsitul clasei a VIII-a sa se dea Evaluare Nationala la toate disciplinele. In foarte multe scoli celelalte discipline sunt trecute cu vederea, atat de catre elevi cat si de catre profesorii care le predau. Invatatorii, profesorii de matematica si de Limba Romana sunt obligati sa realizeze ore de pregatire suplimentara pentru Testarea Nationala, ore suplimentare pentru elevii capabili de performanta si alte ore pentru cei ramasi in urma...Atunci de ce plata egala ? Iar despre educatori si invatatori sa se tina cont de zona si numarul de clase. O clasa in plus, macar 50% in plus, nu 5% ca pana acum. Munca o stiu doar cei de la catedra. Ceilalti pot doar sa-si dea cu parerea.

0 0

11.12.2017 05:54 cristib2k

Aveti perfecta dreptate , doamna Tepes- Ilenuta .

0 0

17.12.2017 00:10 kati72

EVIDENT CĂ PROFESORII DE ROMÂNĂ ȘI MATEMATICĂ SUNT CAII DE BĂTAIE ÎN ȘCOALĂ. MULTĂ RESPONSABILITATE, MULTĂ MUNCĂ ÎN PLUS, DUC RENUMELE SCOLII ȘI AJUTĂ CONDUCEREA SĂ IA RECOMPENSE. EI NU PRIMESC NIMIC. BENEFICIU? ÎN VARĂ AM CORECTAT LA EVALUARE 70 DE LUCRĂRI. AM MERS DOUĂ ZILE LA 40 KM DISTANȚĂ, AM STAT DE DIMINEATA PÂNĂ SEARA ȘI AM PRIMIT BANII ÎN LUNA NOIEMBRIE, VREO 200 LEI, PENTRU CĂ S-AU IMPOZITAT. E CORECT? IATĂ DE CE ALEG TINERII MATEMATICIENI ȘI FILOLOGI SĂ LUCREZE ÎN MULTINAȚIONALE ȘI, DIN LIPSĂ DE PERSONAL, VIN PENSIONARI DE PESTE 70 DE ANI SĂ READUCĂ VECHILE METODE DE PREDARE ȘI...SĂ CÂȘTIGE ÎNTR-O LUNĂ CÂT 3-4 PROFESORI DE LRO SAU MATE CU PESTE 10 ANI VECHIME. UNDE ESTE DREPTATEA?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 48 evenimente

«MARTIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre simularea Evaluării Naționale pentru clasa a 8-a? Votați ceea ce vi se pare mai important, comentați.

151 voturi | 4 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN