Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Când clasa este acasă. Cum să aducem echilibru și liniște pentru elevii noștri?

Acasă înseamnă în aceste săptămâni și clasă și casă.

Din cauza faptului, că  interacțiunea elevilor cu profesorii, colegii, prietenii la  școală, cât și rutina zilnica a unui orar firesc  de școală  au fost întrerupte, acum există nevoia ca acestea să fie compensate. De aceea, profesorul are un rol important în a menține o parte din această rutină și compensare: poate contribui la starea de bine a elevilor.

Prezentăm mai jos câteva sugestii ale specialiștilor care să vă inspire în misiunea importantă pe care o aveți față de elevii care vă simt lipsa.

1. Explicați elevilor realitatea pe care o trăim. Răspundeți la întrebările elevilor calm, bazându-vă pe date științifice. Este un context în care elevii să aflate mai multe despre sistemul imunitar,  despre cum funcționează acesta, dar și despre diferențele dintre virusuri și bacterii. Pregătiți-vă din timp răspunsuri solide din punct de vedere științific și adaptați-le vârstei elevilor (de ex. folosind imagini, povești), păstrând un ton încrezător că vom depăși cu bine situația.

2. Păstrați focus pe pozitiv. Aveți mereu în gând să aduceți în „sala de clasă” calmul, liniștea, gândirea rațională. Străduiți-vă să nu transferați elevilor panica sau îngrijorarea excesivă.

„În comunicarea on-line cu elevii, cadrele didactice îi pot ajuta emoțional pe aceștia în multe feluri, atât direct - prin mesajele transmise copiilor, cât și indirect - prin atitudinea pe care o au față de copii și față de situația de izolare. Folosirea umorului în comunicarea cu elevii, comunicarea rațională și calmă în momentele tensionate (de exemplu, când un elev este frustrat pentru că nu înțelege o explicație), disponibilitatea de a vorbi cu elevii și despre emoțiile prin care trec aceștia, răbdarea și exprimarea afecțiunii față de ei  („Mi-e dor de voi!" sau „ Abia aștept să ne vedem!") pot face minuni pentru confortul emoțional al copiilor de orice vârstă. " Gabriela Alamă, Expert parenting SuntParinte.ro

Rutina și calendarul activităților din agenda personală ne vor ajuta pe toți să facem față provocării de a fi în casă: fixați-vă mereu în minte ceea ce trebuie să faceți astăzi, mâine, peste o săptămână. Același sfat funcționează și în cazul elevilor dvs. Oferiți-le un orizont de activități care să-i mențină ocupați și preocupați. În plus, gândiți-vă ce activități offline asociate activităților școlare puteți să le oferiți elevilor dvs. pentru ca aceștia să nu se plictisească excesiv.

Creați un sentiment de conectare emoțională și apartenență la grup, incluzând în calendarul activităților, întâlniri în care elevii să împărtășească o parte din preocupările lor extrașcolare (hobby-uri, pasiuni, colecții etc.) și chiar dvs. ca profesor puteți vorbi de pasiunile sau talentele dvs.

3. Contează și starea dvs. de bine. „Oricât de dificil este pentru cadru didactic, el este cel care poate modela starea de spirit a elevului. Copilul „va simți” cum este profesorul în această situație și se va comporta în consecință. Pentru ca lucrurile să fie cât de cât echilibrate este important ca profesorul să se ocupe și de starea sa emoțională. Este foarte ușor ca, în această avalanșă de schimbări majore în rutina adulților și, odată cu creșterea sarcinilor zilnice (nu este ușor să lucrezi de acasă când ești și părinte sau când trebuie să înveți atâtea instrumente online, de exemplu), să te simți copleșit. De aceea, este important ca și cadrul didactic să își acorde timp pentru a se calma, relaxa, mișca etc., chiar și numai pentru câteva minute, să-și ia pauze de reechilibrare. "  Cristina Honcioiu, Psihopedagog Intuitext.

4. Fiți transparenți cu propriile emoții. Chiar dacă multora nu le vine a crede, și cadrele didactice sunt oameniJ. Spuneți-le copiilor că situația este dificilă și pentru dvs., și că sunteți, uneori, cuprinși de îngrijorare, dar că problema este temporară. Există multe studii care indică importanța folosirii tehnicilor de calmare, a exercițiilor de respirație. Uzitați-le și dvs. și învățați-i și pe copii.

5. Apelați la creativitate. „Profesorii îi pot sprijini emoțional pe copii în această perioadă propunându-le jocuri și activități despre emoții, încurajându-i să țină un jurnal al emoțiilor sau să își exprime emoțiile prin artă.” Gabriela Alamă, Expert parenting SuntParinte.ro

6. Exersați umorul. „Un lucru foarte important în aceste momente este și veselia, momente în care adulți si copii, deopotrivă râd, se bucură împreună, iar acestea pot fi provocate și pot deveni o rutină în această perioadă”.  Cristina Honcioiu, Psihopedagog Intuitext

Trăim vremuri dificile și, de multe ori, nu ne descurcăm așa cum ne-am dori. Este important, însă, să ne amintim că facem tot ceea ce ne stă în putință pentru a depăși  aceste momente și să rămânem încrezători că, împreună, chiar le vom depăși.

Anca Ghinea

Creative&Communication Manager

Interes general | Toate disciplinele | Şcoala online

Propus de: intuitext | 03.04.2020 06:58 | 3704 vizualizări

Comentarii (1)

0 0

17.07.2020 11:42 ninastan

Elevii s-au obisnuit cu noul tip de predare si chiar asteapta cu nerabdare inceperea lectiei.

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 51 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

320 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN