Şcoala cu
bune practici

78 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Cum public un articol?

Revista electronică Didactic.ro, ISSN 1844-4679 Noiembrie 2011

Articolele Cancelariei Naţionale

Biblioteca clasei - modalitate de stimulare a interesului elevilor pentru lectură, Prof. Briciu Andreia-Elena, Şc. nr.6 „V.I.Popa” Bârlad, jud. Vaslui

Biblioteca este un centru unde se realizează educaţia permanentă a membrilor unei comunităţi. Creşterea cantităţii de informaţii, în decursul timpului, a dus la inventarea bibliotecii, o invenţie culturală ca şi scrierea, poezia sau muzica. Studiul în bibliotecă duce nu numai la receptarea unor informaţii, ci şi la descoperirea spiritului de ordine şi disciplină în muncă, în creaţie. O inscripţie aflată la sediul UNESCO de la Paris spune cam aşa: Dacă omenirea şi-ar distruge toate fabricile acestea s-ar putea reface în 200-300 de ani. Dacă omenirea şi-ar distruge cărţile, ar fi aruncată în epoca de piatră.

Utilizarea calculatorului în învăţământul preşcolar, Ed. Marin Gheorghiţa, Grăd. “Inocenţa ” - Găeşti, Dâmboviţa

Educaţia este într-un flux permanent de schimbare. Evoluţia societăţii este din ce în ce mai alertă, devine tot mai marcată de necesitatea cunoaşterii rapide, complete şi corecte a realităţii înconjurătoare, pentru ca luarea deciziilor să fie făcută ferm, oportun şi competent. Acest lucru duce la creşterea volumului de informaţii ce trebuie analizat, la necesitatea stocării şi prelucrării acesteia, deci la necesitatea utilizării calculatorului atât în viaţa de zi cu zi cât şi în procesul instructiv-educativ.

Incluziunea educaţională, parte a învăţământului modern românesc, Prof. Duţescu Mirela Lidia, Colegiul Comercial Virgil Madgearu, Tg-Jiu

Incluziunea, a fost percepută ca o fază de integrare a copiilor cu cerinţe educative speciale. Într-o abordare nouă, incluziunea se referă la o altă manieră de abordare a educaţiei pentru toţi. Observaţiile la nivel de clasă confirmă faptul ca nu toţi copiii pot face faţă în mod susţinut şi performant cerinţelor şcolare, dar că, în acelaşi timp, folosind metodele potrivite de predare – învăţare – evaluare şi respectând ritmul propriu al fiecărui copil, toţi elevii pot înregistra progrese şcolare, uneori acestea fiind remarcabile faţă de aşteptările iniţiale.

De la conflict la colaborare, Prof. Felicia Perşunaru, Şc. cu cls I-VIII Găiseni, jud. Giurgiu

Încă de la începutul civilizaţiei, violenţa a fost o problemă majoră. E dificil să stopezi violenţa când istoria este plină de războaie între naţiuni care şi-au rezolvat conflictele într-un mod nu tocmai amiabil. Violenţa reprezintă o problemă atât pentru cadrele didactice, cât şi pentru părinţi. O problemă care loveşte oriunde şi oricând.

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 19 evenimente

«IANUARIE 2025»
LuMaMiJoViSaDu
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Concert Crăciun 2024

Propus de: cecilia27fasie

Vocea profesorilor

Ce întrebări i-aţi pune unui specialist în predarea-învăţarea-evaluarea online? Echipa Didactic va obţine răspunsurile pentru dvs!

Sondajul zilei

Ce metodă de predare considerați că aduce cele mai bune rezultate la clasă?

7 voturi | 0 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: MihaiSveduneac Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN