Şcoala cu
bune practici

39 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Cum public un articol?

Revista electronică Didactic.ro, ISSN 1844-4679 Februarie 2011

Articolele Cancelariei Naţionale

Metode interactive utilizabile în procesul de predare - învăţare a biologiei, Prof. Stan Gabriela-Cristina, Gr. Şc. Bârseşti, Târgu-Jiu, Gorj

Există o varietate de metode didactice pe care profesorul le poate folosi selectiv în activitatea sa cu elevii. Profesorul de biologie alege şi foloseşte, din multitudine metodelor, anumite metode în funcţie de obiectivul didactic al lecţiei, conţinutul şi specificul disciplinelor biologice, particularităţile de vârstă ale elevilor.

Dosarul cu pitici - cum am stimulat motivaţia pentru învăţare a elevilor mei, Înv. Anca Mica-Prundeanu, Liceul Teoretic „Vasile Goldiş” Arad

De-a lungul ultimilor ani de experienţă didactică mi-am pus tot mai serios problema găsirii unor metode de stimulare a motivaţiei pentru învăţare la elevii de clasa I. Observam un interes mai scăzut manifestat de părinţi pentru a le insufla copiilor, în cadrul familiei, interesul pentru activităţile de la şcoală, un grad mai scăzut al capacităţii de concentrare a atenţiei la copii la intrarea în şcoală, o preocupare mai scăzută din partea instituţiilor statului în crearea unei imagini reale a ceea ce şcoala oferă elevilor din toate timpurile, educaţie şi instrucţie, pentru o viaţă mai plină de împliniri, mai plăcută şi mai bogată spiritual.

Metode interactive de predare-învăţare: harta kinestezică şi metoda acvariului, prof. inv. primar Bălan Ovidiu, Grupul Şcolar „Petru Rareş” - Bacău

Harta kinestezică reprezintă o metodă interactivă de interacţiune centrată pe analiza fenomenului, producerea ideilor şi rezolvarea de probleme. Este o metodă care urmăreşte învăţarea asociativă bazată pe mişcarea copilului.

Modele europene de practici educaţionale în materie de orientare şcolară, Prof. Ciocănea Nora, Liceul Teoretic „Iulia Zamfirescu”, Mioveni, jud. Argeş

Cum să evităm ca orientarea şcolară şi profesională să fie ireversibilă şi dramatică? Cum să oferim elevilor instrumentele de „pilotaj ale propriului parcurs şcolar”, ajutându-i să se orienteze şi nu triindu-i sau selecţionându-i pe baza unor criterii stricte, generale, exterioare? E posibil să concepem o orientare care cuprinde calităţile şi preferinţele individuale?

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«MARTIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre simularea Evaluării Naționale pentru clasa a 8-a? Votați ceea ce vi se pare mai important, comentați.

147 voturi | 4 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN