Şcoala cu
bune practici

45 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări
Cum public un articol?

Revista electronică Didactic.ro, ISSN 1844-4679 Aprilie 2010

Articolele Cancelariei Naţionale

Sunt pregătit pentru a fi formator? Prof. Maxim Elisabeta, Şc. cu cls. I-VIII Nr. 2 Botoşani

Profesorii experimentaţi îşi pun deseori întrebarea “Sunt pregătit pentru a fi formator?”. De obicei ei îşi pun această întrebare în urma cererii vreunui superior de a conduce un atelier de lucru, în urma unui anunţ de angajare sau ca răspuns la propria lor dorinţă de dezvoltare şi trecere la un alt nivel în carieră.

Aria curriculară om şi societate – analiza SWOT, Prof. Caizer Daniela, Colegiul Naţional „Titu Maiorescu” Aiud, Jud. Alba

Aria curriculară „Om şi societate” este cea care are ca obiective de atins formarea oamenilor pentru societate, decuparea profilelor sociale standard, adecvarea comportamentelor la cerinţe.

Formarea unei citiri corecte, conştiente şi expresive, obiectiv prioritar în învăţământul primar, Instit. Grecu Niculina, Şc. cu cls. I-IV Murgileşti, Jud. Gorj

Cititul reprezintă procesul primar prin care elevii învaţă ştiinţific şi sistematic, îndrumaţi de învăţători, să perceapă sensul real sau potenţial al unor mesaje scrise şi să raporteze acest sens la o structură cognitivă şi socioafectivă, care fac posibilă înţelegerea şi comunicarea a ceea ce s-a înţeles.

Jocul didactic - o modalitate de învăţare pentru copii cu CES, Înv. Olaru Mioara, Şc. cu cls. I-VIII Nr. 1, Gura Văii, jud. Bacău

Orice cadru didactic pasionat încearcă să răspundă la multiplele întrebări ivite în activitatea zilnică la catedră. De ce nu progresează toţi elevii în acelaşi fel? Cum poate să-şi structureze demersul didactic pentru ca toţi elevii să înţeleagă? Cum poate să-i ajute pe cei care asimilează mai greu.

De la metode tradiţionale la metode moderne în predarea şi învăţarea limbii şi literaturii române în învăţământul primar, Înv. Cojocaru Georgeta Iuliana, Gr. Şc. ,,Simion Stolnicu”- Şc. cu cls. I-IV, Ghioşeşti – Comarnic

Metodele de predare–învăţare specifice limbii şi literaturii române sunt multiple. Pentru a putea dezbate importanţa unor metode în asimilarea unor deprinderi şi abilităţi, trebuie să cunoaştem semnificaţia conceptului.

Organizarea echipelor în predarea disciplinelor tehnologice, Prof. Cîrcu Domnica - Şc. Gen. Iacob şi Ioachim Mureşanu, Rebrişoara, jud. Bistriţa Năsăud si Drd. Smaranda Pop - Univ. Tehnica din Cluj Napoca

În activitatea didactică, succesul reprezintă rodul efortului comun, munca în echipă fiind o condiţie care potenţează calitatea şi randamentul fiecărui elev. Echipele sunt în anumite situaţii, mult mai capabile decât indivizii, în a rezolva o serie de probleme şi de a crea idei noi. Acest principiu se aplică şi contextului învăţării din cadrul orelor de educaţie tehnologică, acest domeniu având o arie largă de aplicabilitate practică.

Stimularea spiritului antreprenorial la preşcolari, Instit. Andreea Monica Păstae, Grăd. Nr. 1 Breasta, Dolj

Antreprenorul este definit de Peter F. Drucker, specialist în probleme de management, ca fiind cel care creează ceva nou, diferit, cel care schimbă sau creează valori. Termenul de „antreprenor” este utilizat destul de puţin în România în limbajul comun, în general fiind preferat cel de „întreprinzător”, cu înţeles similar.

Comentarii (3)

0 0

07.04.2010 19:46 carmen_vrinceanu

Felicitari!
Este foarte interesant materialul si mai ales initiativa de a posta pe didactic acest material.Am sa incerc sa aplic aceste jocuri.

0 0

08.04.2010 09:30 cristina_gl

Referitor la articolul doamnei profesoare Maxim, pot spune ca sintetizeaza obiectiv conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca si calitatile pe care trebuie sa le detina un bun formator. Am intalnit insa colegi care considera ca este simplu sa sustii o activitate de formare, dar realitatea este alta. Nu-i suficient sa ai o pregatire teoretica (sa urmezi, de exemplu, un curs pentru formare de formatori) si sa stapanesti cu trainicie metodele de lucru cu elevii. Adultii invata altfel, experienta conteaza mai mult, motivatiile sunt diverse. Asteptarile, de asemenea, sunt ridicate si e necesara o evaluare initiala a acestora, din punct de vedere concpetual, practic etc. A fi formator inseamna a intelege psihologia adultilor, a juca perfect rolul de facilitator al invatarii, a fi deschis la propuneri, a intelege unele atitudini opozante, a gestiona conflicte si a fi credibil. Creativitatea este un alt factor important, care poate imprima formarii un traseu interesant, cu aplicatii originale, cu prezentari atractive si lipsite de monotonie. Un program de formare poate fi si se recomanda a fi abordat prin personalizarea aplicatiilor si a prezentarilor, in functie de nevoile concrete ale grupului-tinta. Sunt multe de spus, iar concluzia este aceea ca formarea presupune un consum important de timp, energie, implicare afectiva uneori. De aceea, formatorii cu adevarat buni sunt intalniti destul de rar, iar experienta este, intr-adevar, un punct forte.

0 0

06.05.2010 18:53 camelia_v

Am trimis un articol despre opera scriitoruli Ion Creanga si nu stiu daca a fost acceptat. Cum pot afla?

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 52 evenimente

«APRILIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Toate evenimentele

Fotografia zilei


Lucrarile copiilor

Propus de: SperantaNeda

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre introducerea camerelor de supraveghere în sălile de clasă, fără acordul profesorilor și al elevilor? Comentați!

319 voturi | 7 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN