Şcoala cu
bune practici

39 şcoli
Şcoli înscrise Înscrieţi o şcoală Precizări

Utilizarea mijloacelor de procesare electronică a informaţiilor pentru activitatea managerială în învăţământul preuniversitar

Învăţământ preşcolar | Alte discipline

Propus de: tequila | 07.12.2014 17:51 | Revista cadrelor didactice nr. 4/2014 | 1424 vizualizări

Sistemul informaţional poate fi definit ca ansamblul datelor, informaţiilor, fluxurilor şi circuitelor informaţionale, procedurilor şi mijloacelor de tratare a informaţiilor menite să contribuie la stabilirea şi realizarea obiectivelor organizaţiei.

Utilizarea mijloacelor de procesare electronică a informaţiilor
pentru activitatea managerială în
Învăţămăntul preuniversitar

Prof.inv.primar prescolar
Trăistaru Maria
Liceul Tehnologic Petre Ionescu Muscel
Loc. Domnesti
Jud.Arges
Cuprins
1.Partea Teoretică 1
1.1 Data Şi Informaţia 2
1.2 Fluxul Informaţional Şi Procesul Informaţional 3
1.3 Proceduri Informaţionale 3
1.4. Mijloace De Tratare A Informaţiilor 3
1.5. Rolul Tic In Eficientizarea Activitatii Managerului 4
4. Concluzii 6

1.PARTEA TEORETICĂ

Sistemul informaţional poate fi definit ca ansamblul datelor,
informaţiilor, fluxurilor şi circuitelor informaţionale,
procedurilor şi mijloacelor de tratare a informaţiilor menite să
contribuie la stabilirea şi realizarea obiectivelor organizaţiei.
De reţinut că o asemenea definire a sistemului informaţional are
un caracter cuprinzător, în sensul că include, spre deosebire de
definiţiile date de alţi specialişti şi informaţiile, fluxurile
informaţionale şi mijloacele de prelucrare a datelor. După opinia
noastră, definirea sistemului informaţional pornind de la rolul
său în ansamblul activităţii întreprinderii este o condiţie
sine-qua-non pentru înţelegerea corectă, nu numai a problematicii
informaţionale, ci şi în general, a problematicii manageriale.
Componentele sistemului informaţional Sistemul informaţional al
firmelor este alcătuit din mai multe elemente strâns
intercorelate:
1. Date şi informaţii
2. Circuite şi fluxuri informaţionale
3. Proceduri informaţionale
4. Mijloace de tratare a informaţiilor
1.1 Data şi informaţia
Datele şi informaţiile reprezintă componentele primare ale
sistemului informaţional, organic interdependente, ceea ce ne-a
determinat să le abordăm împreună. Data reprezintă descrierea
cifrică sau letrică a unor acţiuni, procese, fapte, fenomene,
referitoare la organizaţie sau la procese din afara sa, care
interesează managementul acesteia. Unele date au caracter de
informaţii, care sunt cele mai importante din punct de vedere
managerial.
1.2 Fluxul informaţional şi procesul informaţional
Circuitele şi fluxurile informaţionale Utilizarea informaţiilor
în procesele decizionale şi de execuţie din cadrul organizaţiei
implică ajungerea lor la adresant sau la beneficiarul de
informaţii, adică este necesar un circuit informaţional. Prin
circuit informaţional desemnăm traiectul pe care îl parcurge o
informaţie sau o categorie de informaţii între emiţător şi
destinatar.
1.3. Rolul TIC in eficientizarea activitatii managerului
Conducatorul modern traieste astazi intr-un adevarat univers
informational care, in absenta unui sistem adecvat de culegere,
prelucrare, inter[retare si transmitere a informatiilor, risca fie
sa se lase coplesit de avalansa acestora, fie sa resimta lipsa celor
strict necesare adoptarii unor decizii.Prezentam in continuare un
posibil tablou de bord pentru directorul unei scoli. Datele si
informatiile din tabloul de bord pot fi inregistrate in memoria
calculatorului :
1. DATE GENERALE DESPRE SCOALA
• denumirea ;
• localitatea si judetul ;
• adresa ;
• telefon si fax ;
• accesul (mijloace de transport) ;
• numele si prenumele directorului si al adjunctilor ;
• numele si prenumele secretarului scolii, al contabilului si al
administratorului ;
Date si informatii cuprinse in tabloul de bord al directorului sunt
folosite pentru realizarea cartii de identitate a unitatii scolare,
instrument care sta la baza evaluarii unitatii de invatamant.Un
profesor poate folosi un program de calcul tabelar (de exemplu,
OpenOffice Calc sau Microsoft Excel) pentru a ţine evidenţa
notelor sau punctajelor acordate elevilor, iar media finală să fie
calculată în mod automat. În era informaţiei, resursele on-line
sunt foarte importante şi tind să înlocuiască modalităţile
clasice de căutare a informaţiei şi explorare prin biblioteci,
cărţi, articole vechi prin intermediul: biblioteca digitală,
e-mail, Skype, Yahoo Messenger, pagini Wiki,sit-uri Web,etc.
4. CONCLUZII

În urma analizelor făcute au fost formulate următoarele
concluzii:

 Aplicaţiile Excel uşurează munca depusă de un manager sau
cadru didactic şi nu numai, oferind formule şi funcţii ce
efectuează în mod automat operaţiile ce ar trebui executate
manual de aceştia;
 O aplicaţie Excel oferă posibilitatea de realizare a
statisticilor de diverse tipuri.
Referinţe bibliografice
Electronice:

1. http://www.slideserve.com/candie/utilizarea-mijloacelor-electronice-de-procesare-a-informatiei-n-educatie-si-management
2. http://www.scritube.com/management/SISTEMUL-INFORMATIONAL-AL-MANA32110196.php
3. http://www.topcursuri.ro/files/cursuri/Sistemul%20informational%20al%20managementului.pdf

1. Allare, Yvan, Management strategic, Bucureşti, Editura
Economica, 1998;
2. Bizon, Nicu, Tehnologii de informare şi comunicare în
managementul educaţional, Piteşti;
3. Bizon, Nicu, Oproescu, Mihai, Utilizarea mijloacelor electronice
de procesare a informaţiei în educaţie şi management, Piteşti;
4. Jinga, Ioan ; Managementul invatamantului, Editura ASE, Bucuresti
; 2003, p. 87-94
5. Nicolescu, Ovidiu (coord) ; Management, Editura Didactica si
Pedagogica, Bucuresti ;1992, p. 188-215

Comentarii (0)

Nu există niciun comentariu

Autentificaţi-vă pe site pentru a putea publica un comentariu.

Azi: 47 evenimente

«MARTIE 2024»
LuMaMiJoViSaDu
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Toate evenimentele

Sondajul zilei

Ce părere aveți despre simularea Evaluării Naționale pentru clasa a 8-a? Votați ceea ce vi se pare mai important, comentați.

149 voturi | 4 comentarii Vedeţi rezultatele
Propus de: emil Propuneţi un sondaj

Nou pe didactic.ro

Publicați în REVISTA CU ISSN